Altijd fijn om een tijdje door te brengen, ja.
Even rusten, lekker speciaalbiertje, mensen kijken, goede muziek, van de sfeer genieten..
Op GMM krijg ik daar doorgaans nauwelijks de tijd voor om het CRC te bezoeken, omdat ik dan zo'n beetje gekluisterd ben aan mijn overvolle spoorboekje..
Alcatraz is wat dat betreft voor mij een stuk meer relaxed. Er staat genoeg wat ik wil zien, maar er zijn ook altijd wel wat uurtjes waar ik niet zo nodig wat hoef te zien, dan is El Presidio een ideale plek om even naar toe te gaan.
Behalve heel laat in de avond dan, heb ik ervaren.
Dan zijn er inmiddels zoveel strontbezopen mensen dat de sfeer er niet meer echt prettig is, en je snel ruzie kan krijgen.
Van die gasten die denken dat ze je vrouw kunnen gaan staan versieren waar je naast staat enzo...
Volgens mij is dat overigens vooral veel lokaal volk die de hele dag rondhangen in El Presidio, en niet of nauwelijks daar zijn om bands te zien.
Overigens is ook het Classic Rock Café op GMM geen fijne plek meer na middernacht.
Ook daar kun je makkelijk ruzie krijgen, al ligt dat wellicht meer aan de haast onverantwoorde drukte.