Over Pinkpop gesproken, ik ben er jaren geleden 2x een dag geweest omdat er twee headliners speelden die ik wilde zien. Namelijk Linkin Park en Rammstein. Dat was ook echt de enige reden dat ik ging.
Eerlijk? Ik vond de sfeer op Pinkpop echt niet chill, gewoon echt niet. Het klopte gewoon niet en ik voelde me er tweemaal toe erg ongemakkelijk. Tijdens Rammstein ontstond er vlak naast mij zelfs een enorme vechtpartij waarbij security aan te pas moest komen. Ik was op dat moment in staat naar huis te gaan want ik vond het doodeng (note; ik ben een vrouw van amper 1m60 groot). De combinatie van het "roze hoedjes" publiek en de metal liefhebbers clasht daar naar mijn gevoel nogal en dat maakte de sfeer voor mij totaal niet fijn.
Ik ben nu 3x op Graspop geweest met combi tickets en alle keren voelde ik me thuis en veilig. Totaal andere sfeer! En dit is puur mijn eigen beleving he
Ik ga dus niet meer naar Pinkpop omdat er 1 of 2 metalnamen staan. Het voelt voor mij ook bijna misplaatst daar.
En toen vorig jaar dat filmpje opdook van ene "Joost" die om een "Wall of Death" vroeg, dacht ik ook... Hmm ja, nee. Zo niet mijn festival