Ik kan voor beide standpunten begrip opbrengen, goede argumenten zowel voor als tegen splitsen gezien.
Enerzijds lijkt de groei aan actieve gebruikers (en veel-posters) andere leden af te schrikken.
Anderzijds lijkt ook het omgekeerde effect te bestaan, en blijken er steeds meer actieve (en passieve) leden bij te komen.
Zelf sta ik er wat neutraler in, beide opties hebben hun voor- en nadelen.
Ook ik kijk vaker op tegen een pagina of 20 achterstand als je even een weekendje weg bent geweest ofzo..
Maar tegelijkertijd ben ik blijkbaar uit hetzelfde hout als
@nikita gesneden, en ben ik vaak te lui om andere topics te checken/bij te houden...
Ik vrees ook dat met name de mensen die mainstream én metal proberen bij te houden de grootste problemen ondervinden met de groei van het GMM-topic. Zo had ik enkele jaren geleden dezelfde problemen om ook het Pinkpop-topic bij te houden, dat veel gelijkenissen toonde met het huidige GMM-topic...
Zoals sommigen al aangaven lijkt ook mij een groot deel van de wildgroei te worden veroorzaakt door nogal nietszeggende posts als 'vandaag is de dag' en 'ik ben echt benieuwd of/wie/wanneer...'
Hoewel zulke posts in lichte mate niemand zullen storen, en vaak leuk/grappig kunnen zijn, begrijp ik ook goed dat velen zich eraan kunnen storen als ze dit aan de lopende band tegenkomen.
Opsplitsen van het topic kan een goed idee zijn, mits goed aangepakt.
Teveel opsplitsingen lijkt mij echter ook geen goed plan.
Persoonlijk lijkt het mij wel handig als op het forumoverzicht festivals niet meer zouden worden opgesplitst naar land (Nederland/België/overig, want dat interesseert hier toch niemand), maar naar genre (metal/mainstream).
Een metal-subcategorie/-pagina met enkele onderwerpen als GMM, Alcatraz en algemeen, lijkt mij wel een goed compromis dat voor iedereen goed te volgen zou moeten zijn.
Kwestie van die subpagina in je favorieten te zetten of open laten staan, en van daaruit topics met nieuwe berichten openen, is iedereen zo weer aan gewend..