Graspop Metal Meeting 2023

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.010
Ik denk niet dat dit met kwaad opzet is, er is gewoon veel minder keuze.

Dit jaar heb je wel al wat vrouwen met arch enemy Ghost (keyboards en backing vocals) halestorm, parkway drive(strijk kwartet), motley crue (backing vocals) thunder mother, draconian, Epica, cradle of filth, spiritbox, black mirrors, delain, the distillers, code orange, stand Atlantic, eluveitie

En waarschijnlijk wel nog een aantal waar ik zelf niet kan op komen
Butcher Babies
My Dying Bride
Life Of Agony
Mimi Barks
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.010
Als je naar de jongere generatie kijkt, dan zal het al weer anders zijn. Wat @Piebe71 en @xydroh ook al zeggen, kan je het ook zien. Namen van vroeger kan ik ook alleen Doro, Vixen en Heart bedenken plus Joan Jett

Maar bij jongere bands zijn er al een stuk meer. Ik zeg niet dat het perfect verdeeld is. Maar als je het hebt over rolmodellen voor jonge meiden om een gitaar op te pakken / metal te gaan zingen, hoeft een band ook niet voor 50% of volledig uit vrouwen te bestaan. Zeker in Nederland niet, waar de grootste metalbands een frontvrouw hebben. Nightwish is natuurlijk een Finse band, maar Floor is daar sowieso al voldoende vrouw om een toekomstige generatie te inspireren. Hetzelfde voor Epica en Within Temptation.

Halestorm en Arch Enemy zijn ook mooie voorbeelden van powervrouwen. Dat zijn voor mij toch meer inspiratiebronnen dan een Skillet waar wel de helft vrouw is. Allemaal leuk en aardig dat de drummer een vrouw is, maar als een drummer alleen maar verstopt zit achter het drumstel dan heb je er toch wat minder aan. Ookal zal dat ongetwijfeld ook mensen kunnen inspireren om een instrument op te pakken.
Evanescence
Tarja
L7
Heilung
Skáld
Nytt Land
Scarlet Stories
Lili Refrain
Myrkur
Arkona
Dalriada
Amaranthe
Lacuna Coil
VUUR
In This Moment
Cellar Darling
Jinjer
Infected Rain
Spoil Engine
Babymetal
Battle Beast
Unleash The Archers
Visions Of Atlantis
Leaves' Eyes
Sirenia
Tristania
Xandria
Eleine
Fleshgod Apocalypse
Therion
Aephanemer
GGGOLDDD
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Heel jammer dat wolfmother niet op Graspop staat maar op rock Zottegem. Had die wel graag op Graspop gehad. Een van de weinige hedendaagse pure rockbands waar ik echt fan van ben
Dit ben ik dus helemaal met je eens! Ze zouden prima op de mainstage in de vroege middag passen. Met name die eerste 2 cd's zijn echt heel sterk en heb ik toen veel beluisterd. Gek genoeg zijn ze nooit echt helemaal doorgebroken en lopen nu de Kaiser Chiefs route met steeds kleinere festivals.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Dit ben ik dus helemaal met je eens! Ze zouden prima op de mainstage in de vroege middag passen. Met name die eerste 2 cd's zijn echt heel sterk en heb ik toen veel beluisterd. Gek genoeg zijn ze nooit echt helemaal doorgebroken en lopen nu de Kaiser Chiefs route met steeds kleinere festivals.
Op de spot van rival sons
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Verwijderd lid 38434

Randprogramma
19 mei 2019
133
171
Evanescence
Tarja
L7
Heilung
Skáld
Nytt Land
Scarlet Stories
Lili Refrain
Myrkur
Arkona
Dalriada
Amaranthe
Lacuna Coil
VUUR
In This Moment
Cellar Darling
Jinjer
Infected Rain
Spoil Engine
Babymetal
Battle Beast
Unleash The Archers
Visions Of Atlantis
Leaves' Eyes
Sirenia
Tristania
Xandria
Eleine
Fleshgod Apocalypse
Therion
Aephanemer
GGGOLDDD
Nita Strauss
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Gebruikers die dit onderwerp bekijken