Graspop Metal Meeting 2023

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.828
Mensen delen hier ook hun concertervaringen liever dan in het daarvoor bestemde topic, en ik vind dat eigenlijk juist leuk. Ander voorbeeld: stel dat Mimi Barks morgen dood neervalt dan zullen mensen dat hier plaatsen, en niet in het 'artiesten die overleden zijn'-topic. Als James Hetfield zich verslikt in een gehaktbal zul je het overal wel lezen.
Dit is wel een goed punt vind ik. Er zijn al best wat opties beschikbaar om sommige berichten weg te zetten in een beter passend topic, maar het werkt voor de meeste mensen toch het beste om alles hier bij elkaar te gooien blijkbaar? Als je een algemeen "Metal Talk" topic opent om al die dingen af te vangen, krijg je misschien juist weer het probleem dat dat het standaard topic voor al het metal nieuws wordt, dus dat Graspop opeens ook daar besproken gaat worden in plaats van in het Graspop topic. Gewoon puur omdat iedereen dan daar samenklontert.

Stof tot nadenken. Het is nog niet zo eenvoudig om een zootje ongeregeld als dit in verschillende hokjes op te delen denk ik. Gedragsveranderingen laten zich toch altijd knap lastig plannen.
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
451
251
Evanescence
Tarja
L7
Heilung
Skáld
Nytt Land
Scarlet Stories
Lili Refrain
Myrkur
Arkona
Dalriada
Amaranthe
Lacuna Coil
VUUR
In This Moment
Cellar Darling
Jinjer
Infected Rain
Spoil Engine
Babymetal
Battle Beast
Unleash The Archers
Visions Of Atlantis
Leaves' Eyes
Sirenia
Tristania
Xandria
Eleine
Fleshgod Apocalypse
Therion
Aephanemer
GGGOLDDD
Brutus , heb je ineens fronvrouw die ook drumt :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Ties23

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Dit is wel een goed punt vind ik. Er zijn al best wat opties beschikbaar om sommige berichten weg te zetten in een beter passend topic, maar het werkt voor de meeste mensen toch het beste om alles hier bij elkaar te gooien blijkbaar? Als je een algemeen "Metal Talk" topic opent om al die dingen af te vangen, krijg je misschien juist weer het probleem dat dat het standaard topic voor al het metal nieuws wordt, dus dat Graspop opeens ook daar besproken gaat worden in plaats van in het Graspop topic. Gewoon puur omdat iedereen dan daar samenklontert.

Stof tot nadenken. Het is nog niet zo eenvoudig om een zootje ongeregeld als dit in verschillende hokjes op te delen denk ik. Gedragsveranderingen laten zich toch altijd knap lastig plannen.
Ja klopt hoor, was er zelf ook nog niet helemaal over uit, vandaar mijn vraag. Ik zelf merk dat ik het soms wel lekker vind om over metal door te kunnen ouwehoeren (neem nu voorbeeld kaartje winnen Amenra, verslagje erover delen, daarna met elkaar Amenra de hemel in prijzen terwijl ze niet op Graspop staan). Maar probeer me wel in te houden om niet te veel off topic te gaan. Het recente King Gizzard topic toont voor mij wel dat het fijn is om een plekje te hebben om lekker ergens over te kunnen freaken zonder beperkingen, een algemeen metaltopic zou ik dan wel erg fijn vinden.

Maar blijkbaar liep ik net op de troepen vooruit en was Festileaks BV hier ook al mee bezig. Eens met je suggestie om pas na Graspop 2023 dit te veranderen. Road to 1000!
 

BlackRamIndian

Randprogramma
15 dec 2022
121
215
Dit is wel een goed punt vind ik. Er zijn al best wat opties beschikbaar om sommige berichten weg te zetten in een beter passend topic, maar het werkt voor de meeste mensen toch het beste om alles hier bij elkaar te gooien blijkbaar? Als je een algemeen "Metal Talk" topic opent om al die dingen af te vangen, krijg je misschien juist weer het probleem dat dat het standaard topic voor al het metal nieuws wordt, dus dat Graspop opeens ook daar besproken gaat worden in plaats van in het Graspop topic. Gewoon puur omdat iedereen dan daar samenklontert.

Stof tot nadenken. Het is nog niet zo eenvoudig om een zootje ongeregeld als dit in verschillende hokjes op te delen denk ik. Gedragsveranderingen laten zich toch altijd knap lastig plannen.

Dat dus! Je was me voor, wilde ook net een aanvulling maken op de reactie van @Querulante Partij, maar zie dat jij het al aardig onder woorden hebt gebracht wat ik wilde zeggen. Ik verwacht idd ook dat het “nieuwe” topic het huidige Graspop topic dan gaat vervangen voor wat iig input betreft en dat het huidige graspop topic minder actief gaat worden. Buiten dat feit vind ik het persoonlijk om wel lekker om over Metal in het algemeen te kunnen kletsen en van gedachten te wisselen met gelijkgestemden. Daarnaast ben ik het ook met je eens dat het beter is om hier dan mee te starten in het toekomstige Graspop 2024 topic.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.379
voor mij is een splitsing ook niet direct nodig, maar begrijp wel dat mensen daar behoefte aan hebben.
ben alleen bang zoals anderen al zeiden dat het een beetje door elkaar zal lopen, waardoor mensen alsnog beide topics zullen moeten bij houden.

wat wellicht ook een optie zou zijn, is om de concrete geruchten op de eerste pagina bij te werken, zodat iedereen in de openingspost kan gaan kijken wat nou echt de geruchten zijn. alleen moet er dan wel iemand zijn die zin heeft om dat allemaal bij te gaan houden. of een apart topic met alleen concrete geruchten
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.482
2.961
Ik vind het wel verrassend dat veel mensen aangeven dat ze het GMM-topic juist niet meer volgen. Ik snap het natuurlijk wel, als je nieuwsgierig bent naar de line-up en hoe mensen erover denken is dit topic een groot labyrint geworden.

Ik ben bang dat het totaal aantal bijdragen gaat dalen op het moment we een Metalheads topic en een GMM topic gaan krijgen. Ikzelf voel meer de behoefte om een metalheads topic te volgen dan een specifiek metalfestival. Ik zie mezelf nu al de line-up van 2024 helemaal ophemelen (of afkraken maar dat doe ik al een paar jaar niet meer bij GMM omdat er altijd meer dan voldoende acts zijn die ik wil zien) in het algemene metaltopic, terwijl ik dat bij het GMM-topic niet ga doen.

Ik zou overigens ook niet weten waarom ik per se naar een Alcatraz topic zou gaan, aangezien ik daar toch niet heen zal gaan. Terwijl ik het wel heel interessant vind om af en toe te lezen wat er staat en hoe mijn mede-metalheads die er wel heen gaan in staan.

Als we echt een overkoepelende topic gaan hebben waar het niet meer zo specifiek over de festivals an sich gaat, ben ik heel benieuwd wat er nog van overblijft. Enthousiast zijn over een band als Motley Crue die nu redelijk zeldzaam is qua aantal shows in de omgeving: in welk topic zou je dat dan moeten doen? Ik vind het juist thuishoren bij zowel Graspop als een algemeen metal topic. Dus ik ben eigenlijk juist heel blij met zoals het nu is. Niet nadenken, ook niet al te veel topics openen. Gewoon lekker Graspop topic openen als ik gezever over metal wil horen (en Taylor Swift) en het specifieke Pinkpop, of Rock Werchter topic openen als ik daar wat over wil lezen.

Daarover gesproken: deze topics (Rock Werchter en Pinkpop) zouden juist wel weer samengevoegd mogen worden van mij omdat ik het dan op twee grote topics zou kunnen houden: GMM en Mainstream. Zonder ook maar iets van Pinkpop en Rock Werchter tekort te willen doen. Mainstream is nou eenmaal niet voor niks mainstream geworden.

Maar voor de mensen die minder verslaafd zijn dan ik en meer een leven hebben buiten de computer om is het juist prettig om wat meer specifiekere topics te hebben. Ik kan met beide beslissingen heel goed leven, al gaat mijn voorkeur uit naar zoals het nu is.
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Mede Graspoppers. Ik heb een vraag waar ik benieuwd ben hoe jullie er over denken.

Dit forum gaat inmiddels als een gek en de 1000 pagina's gaan we nog wel aantikken. Enkele jaren geleden toen dit nog heel anders was hebben we gezegd dat het Graspop topic voor alle metalgerelateerde zaken, ook niet Graspop gebonden. Inmiddels is het hier zo druk dat het soms bijna niet meer bij te houden is en de Graspop berichten soms wat ondersneeuwen. Is het een idee om een nieuw topic te openen 'Het Zwaarste Gesprek' (betere ideeën zijn welkom) waar we lekker los kunnen gaan over ons favoriete genre en het Graspop topic bewaren voor alle Graspop gerelateerde gesprekken?
Goed idee Jos. Na het heengaan van Ashladan en het forum van de opvolger Amped-Up dat niet van de grond kwam was ik blij dat we hier terecht konden voor Graspop en ander Metal nieuws.

Net als @wenteldave heb ik echter niet zoveel met de “dit is de dag“ berichten (sorry ;)). Dus een apart Metal topic zou ik zeker op prijs stellen voor het delen van concert verslagen, nieuwe ontdekkingen,…
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en nikita

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.631
3.253
1 algemeen metal topic als extra cava nog, maar ga dat alstublieft niet opsplitsen in heel wat verschillende topics. Dat is zo slecht bij te houden en vervalt ook vaak in eenzijdige mededelingen (naar mijn gevoel dan), terwijl ik net hou van de interactie en verschillende meningen die iedereen hier geeft over bands / genres / een bepaald concert of concertervaringen.

Zoals hierboven inderdaad al iemand zei; ik post hier inderdaad ook makkelijker een concertbeleving ipv in het specifieke 'ik ben naar...geweest', net omdat dat hier veel vaker leidt tot interessante opinies en verschillen en dat het daar als 'praten tegen een muur' aanvoelt. En omdat ik dus super slecht ben in 25 verschillende topics bij te houden. Ik ben lui, ik heb degene die mij interesseren in aparte tabbladen openstaan en die blijven openstaan. Als ik die topics vernieuw, zie ik wat er bij is gekomen ipv te moeten zoeken waar ik gebleven was. En af en toe kijk ik eens beneden naar welke andere fora actief zijn, maar meestal vergeet ik dat.

Is het een idee om een nieuw topic te openen 'Het Zwaarste Gesprek' (betere ideeën zijn welkom)
Metal mayhem / Scream for me(tal) / 666 the topic of the beast / Worship! / "vandaag is de dag".
goohhh, er zijn vast onzettend veel mooie opties hahaha
Edit; of dus gewoon 'metalheads' zoals Rockbeer dat zo slim noemt.
 
Laatst bewerkt:

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.547
11.024
1 algemeen metal topic als extra cava nog, maar ga dat alstublieft niet opsplitsen in heel wat verschillende topics. Dat is zo slecht bij te houden en vervalt ook vaak in eenzijdige mededelingen (naar mijn gevoel dan), terwijl ik net hou van de interactie en verschillende meningen die iedereen hier geeft over bands / genres / een bepaald concert of concertervaringen.

Zoals hierboven inderdaad al iemand zei; ik post hier inderdaad ook makkelijker een concertbeleving ipv in het specifieke 'ik ben naar...geweest', net omdat dat hier veel vaker leidt tot interessante opinies en verschillen en dat het daar als 'praten tegen een muur' aanvoelt. En omdat ik dus super slecht ben in 25 verschillende topics bij te houden. Ik ben lui, ik heb degene die mij interesseren in aparte tabbladen openstaan en die blijven openstaan. Als ik die topics vernieuw, zie ik wat er bij is gekomen ipv te moeten zoeken waar ik gebleven was. En af en toe kijk ik eens beneden naar welke andere fora actief zijn, maar meestal vergeet ik dat.
Maar dat hoeft helemaal niet? Als jij nu op Lowlands 2023 klikt (als die vetgedrukt is tenminste), ga je meteen naar het laatste bericht dat je hebt gezien. Zie je ook precies wat erbij is gekomen.
 
  • Haha
Waarderingen: nikita

chimaera

Playlistbediener
1 mrt 2023
37
80
Ik stoor mij niet aan de toegenomen drukte, voor mij was het juist de reden om een account aan te maken en actiever deel te nemen. Veel discussies hebben in meer of mindere mate ook met Graspop te maken, zoals de recente berichten over coverbands en royalties. Ik denk dat het onvermijdelijk is dat er alsnog veel berichten zullen komen en dat het voor sommigen niet bij te houden is.
Hier sluit ik mij als nieuw lid bij aan. Ik lees het topic als sinds 2017 mee toen er vooral door een select groepje leden werd gepost. Ik vond het toen, bij gebrek aan een beter woord, vrij intimiderend om ook een account aan te maken en ook zomaar mee te gaan posten. Nu het topic levendiger is, voelt die drempel voor mij een stuk lager. Daarnaast vind ik het ook wel geinig om mee te lezen over de randzaken zoals concertervaringen enzo. Maar ik bevind mij in de luxe positie dat ik tijdens werk soms het forum te openen en bij te kunnen lezen.
 

Headbangertje

Campingartiest
4 nov 2019
83
117
Ik vind het wel verrassend dat veel mensen aangeven dat ze het GMM-topic juist niet meer volgen. Ik snap het natuurlijk wel, als je nieuwsgierig bent naar de line-up en hoe mensen erover denken is dit topic een groot labyrint geworden.

Ik ben bang dat het totaal aantal bijdragen gaat dalen op het moment we een Metalheads topic en een GMM topic gaan krijgen. Ikzelf voel meer de behoefte om een metalheads topic te volgen dan een specifiek metalfestival. Ik zie mezelf nu al de line-up van 2024 helemaal ophemelen (of afkraken maar dat doe ik al een paar jaar niet meer bij GMM omdat er altijd meer dan voldoende acts zijn die ik wil zien) in het algemene metaltopic, terwijl ik dat bij het GMM-topic niet ga doen.

Ik zou overigens ook niet weten waarom ik per se naar een Alcatraz topic zou gaan, aangezien ik daar toch niet heen zal gaan. Terwijl ik het wel heel interessant vind om af en toe te lezen wat er staat en hoe mijn mede-metalheads die er wel heen gaan in staan.

Als we echt een overkoepelende topic gaan hebben waar het niet meer zo specifiek over de festivals an sich gaat, ben ik heel benieuwd wat er nog van overblijft. Enthousiast zijn over een band als Motley Crue die nu redelijk zeldzaam is qua aantal shows in de omgeving: in welk topic zou je dat dan moeten doen? Ik vind het juist thuishoren bij zowel Graspop als een algemeen metal topic. Dus ik ben eigenlijk juist heel blij met zoals het nu is. Niet nadenken, ook niet al te veel topics openen. Gewoon lekker Graspop topic openen als ik gezever over metal wil horen (en Taylor Swift) en het specifieke Pinkpop, of Rock Werchter topic openen als ik daar wat over wil lezen.

Daarover gesproken: deze topics (Rock Werchter en Pinkpop) zouden juist wel weer samengevoegd mogen worden van mij omdat ik het dan op twee grote topics zou kunnen houden: GMM en Mainstream. Zonder ook maar iets van Pinkpop en Rock Werchter tekort te willen doen. Mainstream is nou eenmaal niet voor niks mainstream geworden.

Maar voor de mensen die minder verslaafd zijn dan ik en meer een leven hebben buiten de computer om is het juist prettig om wat meer specifiekere topics te hebben. Ik kan met beide beslissingen heel goed leven, al gaat mijn voorkeur uit naar zoals het nu is.
Ik vind het ook wel relax hier vanalles te kunnen lezen.
Zo vind ik het heel fijn om soms te lezen naar welke bands anderen gaan, dan kan ik me daar eens in verdiepen😊

Wellicht gewoon een ban op “vandaag/morgen is de dag” dat scheelt al 100 pagina’s gok ik zo (ik zal het ook niet meer doen😛)

Ik voel er niet veel voor om meerdere topics/fora te moeten volgen, dus ik sluit me bij het beertje(@Rockbeer mag ik je zo noemen?😛) aan😊
 

Ties23

Randprogramma
7 nov 2022
111
212
Ik als nieuwer lid heb misschien wat minder recht van spreken omdat ik t niet anders gewend ben, maar ook ik zou t zonde vinden als het gesplitst wordt. Ik ben juist lid geworden omdat hier vooral nieuws wordt gedeeld en besproken over hetgene waar ik in geïnteresseerd ben, namelijk graspop. Dat er ook andere dingen worden besproken vind ik juist leuk voor de sfeer. Zoals als ik een eigen voorbeeld noem dat ik vorige week naar Brutus was, dat deel ik hier omdat er veel gelijkgestemden zijn in dit topic, en bovendien vond ik t ook met graspop te maken hebben omdat zij in mijn mening een heel toffe band zouden zijn voor op Graspop. Ik ben voor mezelf bang dat als er 2 aparte topics komen het ook voor mij teveel gedoe wordt om ze allebei bij te houden en ik dan alleen nog sporadisch op het GMM topic kijk wanneer er daadwerkelijk nieuws is.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.376
2.867
Ik las het forum al een poosje. Ben lid geworden omdat ik juist ook de discussies buiten GMM interessant vind. Juist de diversiteit van berichten en meningen vind ik leuk om te lezen en in mee te ouwehoeren. Uiteindelijk is straks het programma een keer compleet met timetable. Dan zullen we toch ook weer over andere en randzaken (metal- gerelateerd) lullen. Maar ik laat me graag verassen hoe jullie één en ander in willen gaan richten. 2 topics bijhouden zal me nog wel gaan lukken denk ik😜
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Ik denk ook wel dat de uitzonderlijke situatie van zo veel tijd tussen lineup en de laatste headliners de perfecte storm was voor zoveel posts te creëren. Als we in november al de 2 laatste headliners hadden ging er bijlange niet zo veel gepost zijn hier
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
973
1.004
Kheb weer enkele pagina's gemist. Ik vind de randanimatie dat buiten graspop wordt verteld ook leuk. Gewoon enkele berichtjes lezen of een vraagje stellen en ik ben weer bij.
Bv, weet iemand waarom ze de laatste headliner? Wss bring me the horizon zo lang uitstellen? Contract, strategisch, ticketverkoop, ander concert? ...
Wat is de kans dat evanescence of een andere headliner de laatste wordt?
En hoeveel namen zouden er nog bekend moeten gemaakt worden? Ruim geschat denk ik dat we nu aan 134 zitten ofzo?
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.528
Wat wenteldave zegt, vangen wij ook op van nog meer mensen. Dit topic is ook het enige dat ik meestal niet helemaal lees. Als er heel actieve gebruikers zoals wenteldave en Joslittel zelfs bijna niet kunnen volgen, kun je je voorstellen dat dit voor nieuwkomers helemaal ondoenbaar is. Snel even de laatste geruchtjes meevolgen hier is soms quasi onmogelijk, vandaar dat we het intern ook al aan het bekijken waren.

Maar zoals royke zegt, binnenkort meer info. Tot dan kunnen jullie lekker op die 1000 pagina's blijven mikken ;)
Het feit dat het Graspop topic zoveel nieuwe gebruikers heeft aangetrokken zie ik als een tegenargument dat het 'helemaal ondoenbaar is' voor nieuwkomers, zie ook de berichten hierboven van verschillende nieuwkomers. Ik lees juist wat meer tegengeluiden van mensen die niet naar Graspop gaan (uitgezonderd Joslittel en Duck) en volgens mij daarnaast al die andere topics proberen te volgen. Dan begrijp ik dat het een dagtaak is geworden om alles bij te houden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken