Graspop Metal Meeting 2023

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.971
8.903
Volgens mij was na vorig jaar wel het idee om de meeting wat vroeger in het weekend te doen, omdat het leuk is om elkaar dan verderop in het weekend nog eens tegen te kunnen komen bij bands of bij de bar. Maar dat hoeft niet uit te sluiten dat we er nog eentje doen in de Metaldome tijdens Def Leppard. ;)
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.365
1.444
vind het zelf ook eigenlijk wel vreemd dat er nooit aankondigingen zijn in het weekend of tijdens vakanties, maar het gebeurt eigenlijk nooit.
je zou denken dat je dan juist meer mensen kunt bereiken.
Omdat ze bij Graspop niet werken in het weekend neem ik aan
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.681
6.854
Ja, precies dat. Veel ingewikkelder is het niet! We proberen altijd wel een moment te plannen dat er geen bands spelen die de meesten willen zien. Al kan je nooit voorkomen dat er altijd wel mensen zijn die precies tijdens de meeting een band willen zien. Vorig jaar Europe bijvoorbeeld, waar er twee toch wel graag vooraan wilden staan.
In dat kader zat ik te denken, meesten zullen woensdag al aankomen en er is die avond nog weinig te doen, maar er is vast wel ergens een toog waar wij met het halve forum aan kunnen gaan hangen 🤔
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.886
5.285
nog 1 bandje die ik nog wilde aanhalen.
wil niet beweren dat het kwalitatief hoogstaande muziek is, maar voor mij is het toch wel een jeugdsentimentje.
ben zelf een redelijk grote nu-metal fan, en ook al luister ik deze band eigenlijk nooit meer is de kans groot dat ik live er bij ben en sta te genieten (tenzij ernstige clashes)

veel doorgewinterede metalheads zullen hun neus ophalen voor deze rappers, maar stiekem wordt dit gewoon een leuk feestje in de middag voor mij
wellicht zullen bepaalde metalheads me judgen, maar dat is oke. #noshame
Het is tijd voor: Hollywood Undead!

Wat mij zo fascineert aan Hollywood undead is dat er geen vaste rollen zijn, verschillende mensen zingen of spelen gitaar op verschillende nummers
 

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
165
337
Gemiddelde lengte en een zwart shirt: ja dan ben je op Graspop makkelijk te herkennen 😂

Mijn allereerste Graspop had ik tegen een kameraad gezegd dat ik zijn broer, die ik nie kende maar die er ook zou zijn, een pint zou trakteren als em mij kwam aanspreken. "Zegt dat em ne kleinen dikke zoekt, met een Iron Maiden t-shirt aan." Kan nie missen, die omschrijving, dacht ik. En toen kwam ik op de weide aan ...
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
879
2.595
ach ja GNR zal het een worst wezen wanneer er vakantie is in België
maar zou wel zeggen dat dinsdag de dag is, niet maandag.
Heb ergens nog hoop dat het geen GnR wordt. Super nummers, maar niet wat het geweest is. Zullen met Def Leppard, Motley Crue en evt GnR de oudere generatie ook wel tevreden willen houden.

Dinsdag is de dag!
 
  • Leuk
Waarderingen: Nightrage en MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.738
8.653
Heb ergens nog hoop dat het geen GnR wordt. Super nummers, maar niet wat het geweest is. Zullen met Def Leppard, Motley Crue en evt GnR de oudere generatie ook wel tevreden willen houden.

Dinsdag is de dag!
ik hoop ook niet op GNR hoor, maar toch wel vrij zeker dat ze het toch gaan worden.
hopelijk houden ze het bij een set van 2.5 uur, die dikke 3 uur is toch wel te veel voor mij hoor.
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
879
2.595
ik hoop ook niet op GNR hoor, maar toch wel vrij zeker dat ze het toch gaan worden.
hopelijk houden ze het bij een set van 2.5 uur, die dikke 3 uur is toch wel te veel voor mij hoor.
Vraag me ook af of ze het zelf volhouden. Wil best even welcome to the jungle meeblehren, rest van de set dan bijkomen van de dag..
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.883
4.020
Omdat ze bij Graspop niet werken in het weekend neem ik aan
Hmm, nochtans waren hun booker en artist manager vandaag braaf aan het werk hoor.

Het was een mooie avond in Trix en best een interessante. Som klonk fantastisch en ben redelijk om te rotten dat ik er niet op tijd was en dus niet hun hele show heb gezien. Solstafir kreeg de herkansing na Alcatraz die ze verdienden en katatonia gaf erg veel nieuwe nummers en levert eigenlijk altijd volgens verwachting.

Qua graspop, intern gaat al een podiumverdeling rond, maar daar heb ik helaas weinig nuttigs over kunnen opvangen. Verder gaan jullie de verwachtingen voor komende week/weken heel erg moeten bijstellen. De volledige aanvulling van de line up hoeft niet snel verwacht te worden. Er wordt nog hard gewerkt en gesleuteld.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.776
12.447
Haha, Gojira had ik inderdaad al aangestipt. Die heb ik al een keer of vijf live gezien en dat valt nooit tegen. Ik kijk ontzettend uit naar hun headlinershow. Belooft één van de hoogtepunten van het weekend te worden.

Orbit Culture ken ik dan weer niet zo goed, dus dat is wel een fijne tip! Nog specifieke nummers die ik zeker moet luisteren?
Begin eens met A Sailors Tale en North Star of Nija. Ik denk dat je hier wel wat mee kan. Ben zelf inmiddels wel fan van Orbit Culture. Die mannen kunnen ver gaan komen!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.776
12.447
Hmm, nochtans waren hun booker en artist manager vandaag braaf aan het werk hoor.

Het was een mooie avond in Trix en best een interessante. Som klonk fantastisch en ben redelijk om te rotten dat ik er niet op tijd was en dus niet hun hele show heb gezien. Solstafir kreeg de herkansing na Alcatraz die ze verdienden en katatonia gaf erg veel nieuwe nummers en levert eigenlijk altijd volgens verwachting.

Qua graspop, intern gaat al een podiumverdeling rond, maar daar heb ik helaas weinig nuttigs over kunnen opvangen. Verder gaan jullie de verwachtingen voor komende week/weken heel erg moeten bijstellen. De volledige aanvulling van de line up hoeft niet snel verwacht te worden. Er wordt nog hard gewerkt en gesleuteld.
Nou moe.. misschien is er toch iets aan de hand achter de schermen met een gecancelde headliner? Duurt wel erg lang dit..

En Som was voor mij ook een hele positieve kennismaking! Zware sound met zalvende zang, soort Alcest.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en nikita

Gebruikers die dit onderwerp bekijken