Graspop Metal Meeting 2023

RubenJS

Support act
18 feb 2023
879
2.595
Kijk, dat gaat snel! Welkom bij de club. :D

En inderdaad, dat wordt nog wel een dingetje. Die zaterdag zit nogal vol met hele toffe bands. Ik vrees voor een grote puzzel en moeilijke keuzes.

Heb jij nog een tip wat ik absoluut moet gaan zien op Graspop?
Poeh, denk niet dat ik met heel verassende bands aankom…
Gojira mag je niet missen, maar denk dat ik daarmee niks nieuws zeg.

Als ik dan toch een wat kleinere band moet tippen, naast 1914: Orbit Culture. Speelden in het voorprogramma bij In Flames en At The Gates vorig jaar. Waar ATG erg tegenviel, was Orbit Culture een mooie verassing!
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.971
8.903
Poeh, denk niet dat ik met heel verassende bands aankom…
Gojira mag je niet missen, maar denk dat ik daarmee niks nieuws zeg.

Als ik dan toch een wat kleinere band moet tippen, naast 1914: Orbit Culture. Speelden in het voorprogramma bij In Flames en At The Gates vorig jaar. Waar ATG erg tegenviel, was Orbit Culture een mooie verassing!
Haha, Gojira had ik inderdaad al aangestipt. Die heb ik al een keer of vijf live gezien en dat valt nooit tegen. Ik kijk ontzettend uit naar hun headlinershow. Belooft één van de hoogtepunten van het weekend te worden.

Orbit Culture ken ik dan weer niet zo goed, dus dat is wel een fijne tip! Nog specifieke nummers die ik zeker moet luisteren?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.738
8.653
nog 1 bandje die ik nog wilde aanhalen.
wil niet beweren dat het kwalitatief hoogstaande muziek is, maar voor mij is het toch wel een jeugdsentimentje.
ben zelf een redelijk grote nu-metal fan, en ook al luister ik deze band eigenlijk nooit meer is de kans groot dat ik live er bij ben en sta te genieten (tenzij ernstige clashes)

veel doorgewinterede metalheads zullen hun neus ophalen voor deze rappers, maar stiekem wordt dit gewoon een leuk feestje in de middag voor mij
wellicht zullen bepaalde metalheads me judgen, maar dat is oke. #noshame
Het is tijd voor: Hollywood Undead!

 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
879
2.595
Haha, Gojira had ik inderdaad al aangestipt. Die heb ik al een keer of vijf live gezien en dat valt nooit tegen. Ik kijk ontzettend uit naar hun headlinershow. Belooft één van de hoogtepunten van het weekend te worden.

Orbit Culture ken ik dan weer niet zo goed, dus dat is wel een fijne tip! Nog specifieke nummers die ik zeker moet luisteren?
Ik zou beginnen met North Star of Nija, en dan hun nieuwste single Vultures of North. Bij t concert in Tilburg legde iemand de band uit als een mix van Gojira met James Hetfield. Kan me daar wel in vinden, al dekt dat nog niet de hele lading.

Edit: Insomnium zal je vast ook al kennen, maar zo niet: gaat dat zien!!!
Afgelopen jaar in Utrecht live mogen zien, was erg gaaf!
 
Laatst bewerkt:

RubenJS

Support act
18 feb 2023
879
2.595
nog 1 bandje die ik nog wilde aanhalen.
wil niet beweren dat het kwalitatief hoogstaande muziek is, maar voor mij is het toch wel een jeugdsentimentje.
ben zelf een redelijk grote nu-metal fan, en ook al luister ik deze band eigenlijk nooit meer is de kans groot dat ik live er bij ben en sta te genieten (tenzij ernstige clashes)

veel doorgewinterede metalheads zullen hun neus ophalen voor deze rappers, maar stiekem wordt dit gewoon een leuk feestje in de middag voor mij
wellicht zullen bepaalde metalheads me judgen, maar dat is oke. #noshame
Het is tijd voor: Hollywood Undead!

#Noshame is de enige weg. Net als jij luister ik het eigenlijk nooit meer, maar ben ik best hyped om ze eens live te zien. Wordt een feestje!

Als we het over nostalgie hebben weet ik zo nog wel een aantal bands waar ik waarschijnlijk, buiten ernstige clashes, bij ga staan:
Three days grace, As I lay dying, papa roach, Escape the fate, Billy Talent, Anti-Flag, Enter Shikari
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.971
8.903
Ik zou beginnen met North Star of Nija, en dan hun nieuwste single Vultures of North. Bij t concert in Tilburg legde iemand de band uit als een mix van Gojira met James Hetfield. Kan me daar wel in vinden, al dekt dat nog niet de hele lading.

Edit: Insomnium zal je vast ook al kennen, maar zo niet: gaat dat zien!!!
Afgelopen jaar in Utrecht live mogen zien, was erg gaaf!
Ja, dit is wel heel gaaf! Wat een vocalist zeg, pfoeh.

En zeker, Insomnium staat ook hoog op mijn lijst. We gaan elkaar volgens mij best vaak tegenkomen. :)
 

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
352
1.056
Dan zal maandag wel de dag zijn!
Welke kleinere acts kijken jullie trouwens het meest naar uit? Ben zelf heel benieuwd hoe 1914 live is.
Weet niet wat nog telt als 'kleine band', maar donderdag BiB live gezien en ze blijven fantastisch, maar ik ben nog in afwachting van de donderdag-headliner met het kopen van een dagkaart. Verder klonk Stand Atlantic wel heel gaaf, ken ze verder niet maar ga wel kijken als het uitkomt in het tijdschema!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

RubenJS

Support act
18 feb 2023
879
2.595
Op de zondag: Kissin' Dynamite, want dat klinkt lekker glammetal.

Op de donderdag (als we gaan met een goede headliner): Beast in Black

Weet niet wat nog telt als 'kleine band', maar donderdag BiB live gezien en ze blijven fantastisch, maar ik ben nog in afwachting van de donderdag-headliner met het kopen van een dagkaart. Verder klonk Stand Atlantic wel heel gaaf, ken ze verder niet maar ga wel kijken als het uitkomt in het tijdschema!
BiB ga ik ook zeker heen! Als de time table… en de donderdag is los van de headliner al best packed!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.971
8.903
Kijk aan, dat is nog eens een warm welkom. Ik voel me zeer vereerd 👍

Hoe werkt t? T.z.t. Wordt hier een locatie gedropt? Nadat we een weekje vandaag is de dag spammen in afwachting van de aankondiging?
Ja, precies dat. Veel ingewikkelder is het niet! We proberen altijd wel een moment te plannen dat er geen bands spelen die de meesten willen zien. Al kan je nooit voorkomen dat er altijd wel mensen zijn die precies tijdens de meeting een band willen zien. Vorig jaar Europe bijvoorbeeld, waar er twee toch wel graag vooraan wilden staan.
 

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
352
1.056
BiB ga ik ook zeker heen! Als de time table… en de donderdag is los van de headliner al best packed!
Ik ben te kieskeurig denk ik! Er staat inderdaad al heel veel op de dag, maar ik wil graag ook een headliner erbij kunnen pakken, voor de prijs die ik betaal voor het dagkaartje :p

Carpenter Brut klonk ook gaaf, Epica heb ik nog nooit live gezien, Ghost is altijd een feest, Motionless In White, en ook The Winery Dogs zijn lekker om te horen, maar toch ben ik nog in afwachting!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en RubenJS

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
352
1.056
Ja, precies dat. Veel ingewikkelder is het niet! We proberen altijd wel een moment te plannen dat er geen bands spelen die de meesten willen zien. Al kan je nooit voorkomen dat er altijd wel mensen zijn die precies tijdens de meeting een band willen zien. Vorig jaar Europe bijvoorbeeld, waar er twee toch wel graag vooraan wilden staan.
Europe was een feest hoor, iedereen springen op The Final Countdown! :LOL:
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Jamel

RubenJS

Support act
18 feb 2023
879
2.595
Ik ben te kieskeurig denk ik! Er staat inderdaad al heel veel op de dag, maar ik wil graag ook een headliner erbij kunnen pakken, voor de prijs die ik betaal voor het dagkaartje :p

Carpenter Brut klonk ook gaaf, Epica heb ik nog nooit live gezien, Ghost is altijd een feest, Motionless In White, en ook The Winery Dogs zijn lekker om te horen, maar toch ben ik nog in afwachting!
Groot gelijk hoor, duim met je mee! Donderdag is kwantitatief tot zover mijn favoriete dag, wordt een puzzel met:
1. 1914
2. Arch Enemy
3. As I Lay Dying
4. At The Gates
5. Beast in Black
6. Cradle of Filth
7. Epica
8. Escape the fate
9. Ghost
10. Marduk
11. Orbit Culture
12. Papa Roach
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken