Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.746
8.670
Ik was ook eens gaan kijken, metalfans.be heeft precies zelf geen forum. Ik vermoed dat jij het op metalfans.nl hebt?

Allesinds hebben we hier toch een heel mooie forum met veel actieve leden!
klopt inderdaad ik zag dat metalfans.be niet eens een forum heeft dus toen kwam ik terecht op het forum van metalfans.nl , wat dus vrij dood is.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.769
3.520
De 1000 zouden we wel kunnen halen. Op een gegeven moment wordt toch echt de podiumindeling bekend of ook het tijdschema. Vanaf dan kunnen we puzzelen en zijn we ook alweer wat verder. Toegegeven: zodra alles helemaal bekend is, zal de storm ook wel weer wat gaan liggen.

Maar volgende week dus normaal gesproken eindelijk weer wat nieuws. Drie maanden na het vorige.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
De 1000 zouden we wel kunnen halen. Op een gegeven moment wordt toch echt de podiumindeling bekend of ook het tijdschema. Vanaf dan kunnen we puzzelen en zijn we ook alweer wat verder. Toegegeven: zodra alles helemaal bekend is, zal de storm ook wel weer wat gaan liggen.

Maar volgende week dus normaal gesproken eindelijk weer wat nieuws. Drie maanden na het vorige.
Ik ben wel benieuwd hoe hard het hier losgaat als Graspop volgende week opeens alles eruit knalt, zoals waar Jamel op inzette gisteren:
Maandag teaser, dinsdag GnR, donderdag BMTH, vrijdag groepje namen. Let's go!
Dan knallen we hier met een beetje geluk eind volgende week al door de 1000 denk :LOL:
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.746
8.670
Ik ben wel benieuwd hoe hard het hier losgaat als Graspop volgende week opeens alles eruit knalt, zoals waar Jamel op inzette gisteren:

Dan knallen we hier met een beetje geluk eind volgende week al door de 1000 denk :LOL:
voor het aantal pagina's lijkt het me juist: hoe langzamer hoe beter. iedere maand 1 headliner of pakketje.

toch heb ik liever dat ze gewoon volgende week alles eruit gooien.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.769
3.520
Ik ben wel benieuwd hoe hard het hier losgaat als Graspop volgende week opeens alles eruit knalt, zoals waar Jamel op inzette gisteren:

Dan knallen we hier met een beetje geluk eind volgende week al door de 1000 denk :LOL:
Dat hoop ik niet. Ik moet de baas ook nog tevreden houden. Al heb ik wel de mazzel dat m'n baas eigenlijk helemaal niet weet ik wat ik nou precies uitspook omdat het zo specifiek is. Maar om dit vertrouwen nou te beschamen ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.769
3.520
Ik denk overigens ook dat de kans vrij groot is dat in een korte periode het hele programma wordt bekendgemaakt, op een paar zeer kleine onduidelijkheden na dan zoals een kleine artiest die nog niet helemaal zeker is. Is elk jaar wel het geval.

De strategie in het najaar was ook erop gericht om in een korte periode zoveel mogelijk hype te creëren. Met Guns N' Roses als startschot op de dinsdag ben je al op de goede weg. Meteen veel media-aandacht, want Guns N' Roses. Ja: ze komen om de 2-3 jaar langs met dezelfde nummers, maar dat weten de meeste mensen niet. Hierna nog 1 of 2 momenten met de overige vrijdagheadliner (die kleiner zal zijn) en de rest van de affiche + podiumindeling en misschien zelfs tijdschema. Hebben ze ook wel gedaan ooit geloof ik, meteen de tijden erbij. Vorig jaar was het heel laat, waarschijnlijk mede door last-minute annuleringen van FNM, Killswitch Engage, Aerosmith etc.

Ik denk dat het een beetje om het even is of je een Bring Me The Horizon / The Prodigy / Five Finger Death Punch / Volbeat nou een losse aankondiging schenkt of dat je dit meteen met de rest doet.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MasterJub

Gouden Tip
12 okt 2022
255
564
Ik zie hier ook steeds vaker nieuwe muziek aangeraden worden, dus hierbij een bijdrage van mij:
Bury Tomorrow heeft een nieuw nummer uitgebracht wat dit nummer 3 maakt voor hun aankomende album op 31 maart.
Deze 3e single genaamd Heretic is met Loz Taylor, de zanger van While She Sleeps (ook prachtige band overigens).
Alle 3 de singles vandaag geluisterd, vind het sterk en het stemgebruik is echt goed ontwikkeld bij die gozer!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Loek123

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.888
4.031
De 1000 zouden we wel kunnen halen. Op een gegeven moment wordt toch echt de podiumindeling bekend of ook het tijdschema. Vanaf dan kunnen we puzzelen en zijn we ook alweer wat verder. Toegegeven: zodra alles helemaal bekend is, zal de storm ook wel weer wat gaan liggen.

Maar volgende week dus normaal gesproken eindelijk weer wat nieuws. Drie maanden na het vorige.
In de 1000 heb ik ook wel alle vertrouwen. Er volgen nog wat namen, dan wordt het tussenin nog wat verder tippen voor bands en nieuwe singles/albums/liveshows en praten over losse shows die we doen en alle mogelijke voorpret, dan komt het tijdsschema en ontploft het hier sowieso weer even met iedereen zijn spoorboekjes en irritante clashes die er sowieso gaan zijn (auw zaterdag!), ultieme voorpret de laatste weken, alle praktische zaken, plannen van de meeting, tijdens het festival alles delen, napret met analyses en verslagen!
Er gaat hier helemaal niks doodvallen, zeker niet met al onze nieuwe gerecruteerden de afgelopen weken. ;)

En over voorpret gesproken, vanavond Som, Solstafir en Katatonia! 🔥
Een goedmakertje voor de show van Solstafir op Alcatraz omdat ik toen echt doodop was en het niet meer binnenkwam zoals hoort
én om mogelijk een zaterdagclash op graspop iets minder gruwelijk te maken.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.888
4.031
Ben het hier helemaal mee eens.
Hoop op een verjonging van de headliners de komende jaren, en daarnaast denk ik dat een headliner op herhaling boeken nooit wenselijk is. Alleen als er echt niks tourt maar denk niet dat dat het geval is. En in dat geval liever een nieuwe band promoten tot headliner zoals Ghost/Gojira/Pwd/nightwish etc. in plaats van 2 jaar achter elkaar hetzelfde
Voor onze 'sacred numbers'-reeks nog even in onze jaarhistorie gedoken.
Dat was een mooie profetie op post 666 @Loek123
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.982
8.937
Wow inderdaad, Nikita! Drie van de vier zijn goed.

Ben het hier helemaal mee eens.
Hoop op een verjonging van de headliners de komende jaren, en daarnaast denk ik dat een headliner op herhaling boeken nooit wenselijk is. Alleen als er echt niks tourt maar denk niet dat dat het geval is. En in dat geval liever een nieuwe band promoten tot headliner zoals Ghost/Gojira/Pwd/nightwish etc. in plaats van 2 jaar achter elkaar hetzelfde
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Ik weeg <50kg, ik denk dat jullie me die 50m kunnen gooien:LOL: Of dat wel telt is ook maar de vraag
Black And White Film GIF
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken