Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.746
8.670
Tja de medewerkers zullen ook weekend en vakantie hebben, lijkt me
1 persoon op een knopje drukken, lijkt me het wel waard als je dan meer mensen kunt bereiken.
maarja het moet allemaal natuurlijk afgestemd worden met de agents enzo, misschien gaat dat niet in het weekend.
er zal wel over nagedacht zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.982
8.937
1 persoon op een knopje drukken, lijkt me het wel waard als je dan meer mensen kunt bereiken.
maarja het moet allemaal natuurlijk afgestemd worden met de agents enzo, misschien gaat dat niet in het weekend.
er zal wel over nagedacht zijn
Ik snap wat je bedoelt, maar er gaat wel wat meer werk in zitten. Een aankondiging betekent automatisch dat je mensen online aan het werk moet hebben. Bijvoorbeeld omdat er in één klap heel veel mensen naar de website gaan en die dus overbelast kan raken. Of wat te denken van alle reacties op social media, waar een bepaalde mate van controle op moet zitten. Of heel veel mensen die gaan mailen met vragen/opmerkingen. Lijkt me veel risico's aan zitten om bijvoorbeeld op zaterdag even tien minuutjes vrij te maken om op een knopje te drukken en dan pas weer op maandagochtend in te loggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.323
3.273
1 persoon op een knopje drukken, lijkt me het wel waard als je dan meer mensen kunt bereiken.
maarja het moet allemaal natuurlijk afgestemd worden met de agents enzo, misschien gaat dat niet in het weekend.
er zal wel over nagedacht zijn
Berichten op sociale media kan je makkelijk timen he, er zit bij aankondigingen echt geen stagiair te wachten tot 16u00 om op een knop te drukken :p
 
  • Leuk
Waarderingen: BlackRamIndian

MarcoReusel

Dagopener
29 okt 2022
505
902
Pagina 666 gemist...

Schaam me kapot. .😁
Ilker Ayrık Ev GIF by TRT
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.746
8.670
Berichten op sociale media kan je makkelijk timen he, er zit bij aankondigingen echt geen stagiair te wachten tot 16u00 om op een knop te drukken :p
toch heb ik wel het idee dat dit het geval is, aangezien het bericht soms om 15:58 komt en soms om 16:02, of iets er tussen in. als je hat fatsoenlijk instelt kan dat toch niet gebeuren lijkt mij.
Ik snap wat je bedoelt, maar er gaat wel wat meer werk in zitten. Een aankondiging betekent automatisch dat je mensen online aan het werk moet hebben. Bijvoorbeeld omdat er in één klap heel veel mensen naar de website gaan en die dus overbelast kan raken. Of wat te denken van alle reacties op social media, waar een bepaalde mate van controle op moet zitten. Of heel veel mensen die gaan mailen met vragen/opmerkingen. Lijkt me veel risico's aan zitten om bijvoorbeeld op zaterdag even tien minuutjes vrij te maken om op een knopje te drukken en dan pas weer op maandagochtend in te loggen.
ja, de kans is groot dat ik er te makkelijk over denk.
ik heb gewoon niet het idee dat graspop super actief is op social media of op de mail, festivals hebben natuurlijk meer kennis en ervaring op het gebied van marketing en cijfers om dit soort dingen beter te weten dan ik, maar lijkt mij gewoon niet dat werktijden hier echt de reden voor zijn. als ze duidelijk het idee hebben dat het bereik veel groter is in het weekend dan denk ik dat ze het wel in het weekend zouden doen. ik vermoed dat ze doordeweeks toch meer mensen denken te kunnen bereiken, zoals @xydroh ook al aan haalde.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.982
8.937
Die ga ik dan direct maar eens luisteren! Nog een tip waar ik t beste kan beginnen met Draconian?
Pfoeh, goeie vraag wel! Bij Draconian is er iets bijzonders aan de hand, namelijk dat de oude vocaliste na een afwezigheid van 10 jaar vorig jaar is teruggekeerd bij de groep. En hoewel het geen wereld van verschil is, klinken de twee meest recente albums met de vorige vocaliste wel ietsje anders dan het oudere werk. Terwijl hun setlist dan weer voornamelijk uit nieuw werk zal bestaan. Ik zou zeggen, als je Stellar Tombs, Bloodflower, Sorrow of Sophia, Elysian Night en Scenery of Loss luistert, dat je een aardig beeld krijgt van wat deze band te bieden heeft.
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
879
2.595
Pfoeh, goeie vraag wel! Bij Draconian is er iets bijzonders aan de hand, namelijk dat de oude vocaliste na een afwezigheid van 10 jaar vorig jaar is teruggekeerd bij de groep. En hoewel het geen wereld van verschil is, klinken de twee meest recente albums met de vorige vocaliste wel ietsje anders dan het oudere werk. Terwijl hun setlist dan weer voornamelijk uit nieuw werk zal bestaan. Ik zou zeggen, als je Stellar Tombs, Bloodflower, Sorrow of Sophia, Elysian Night en Scenery of Loss luistert, dat je een aardig beeld krijgt van wat deze band te bieden heeft.
Heb nu Stellar Tombs op staan en ben overtuigd, nu maar hopen dat de timetable gunstig is…
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.982
8.937
Heb nu Stellar Tombs op staan en ben overtuigd, nu maar hopen dat de timetable gunstig is…
Kijk, dat gaat snel! Welkom bij de club. :D

En inderdaad, dat wordt nog wel een dingetje. Die zaterdag zit nogal vol met hele toffe bands. Ik vrees voor een grote puzzel en moeilijke keuzes.

Heb jij nog een tip wat ik absoluut moet gaan zien op Graspop?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.746
8.670
Dan zal maandag wel de dag zijn!
Welke kleinere acts kijken jullie trouwens het meest naar uit? Ben zelf heel benieuwd hoe 1914 live is.
Interssante vraag! blijft toch erg moeilijk voor mij, er zijn zoveel kleinere bands waar ik naar uit kijk.

Voor een mooi feestje: Bloodywood
Leuk onverwacht hoogtepuntje voor de metalcore fan: Polaris, Landmvrks, spiritbox, novelists
Voor de punkrock fan: Less than jake,

één band die niet super klein is maar waar ik enorm naar uit kijk is Skindred.
verbaasd me dat die hier eigenlijk nooit voorbij komt, is een band die ik al een lange tijd eens live wil zien en waar ik enorm naar uit kijk.
lijkt me een fantastische live ervaring, leuk feestje midden op de dag. al is die band wel al jaren overal te zien in nederland en belgie dus dat kan er wel iets mee te maken hebben. mocht je nu metal wel wat vinden, raad ik je aan om dit te checken. wordt een fantastisch feestje zo midden op de dag lijkt mij. Benji weet wel hoe die het publiek mee krijgt.

een tweede band, die ik heb leren kennen door dit forum en ontzettend veel naar uit kijk is Any Given Day
na ze wat meer te luisteren lijkt het me echt een geweldige band en wordt dit voor mij 1 van de shows van het weekend om te herinneren.

nog 1 band om er een top 3 van te maken: Vended
ze krijgen veel kritiek dat het ze wat te makkelijk is gemaakt om shows te krijgen, en terecht. maar toch ben ik blij dat deze band nu overal te zien is want het lijk mij een fantastische live band. voor de slipknot fans is deze onmisbaar!
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.073
5.437
toch heb ik wel het idee dat dit het geval is, aangezien het bericht soms om 15:58 komt en soms om 16:02, of iets er tussen in. als je hat fatsoenlijk instelt kan dat toch niet gebeuren lijkt mij.

ja, de kans is groot dat ik er te makkelijk over denk.
ik heb gewoon niet het idee dat graspop super actief is op social media of op de mail, festivals hebben natuurlijk meer kennis en ervaring op het gebied van marketing en cijfers om dit soort dingen beter te weten dan ik, maar lijkt mij gewoon niet dat werktijden hier echt de reden voor zijn. als ze duidelijk het idee hebben dat het bereik veel groter is in het weekend dan denk ik dat ze het wel in het weekend zouden doen. ik vermoed dat ze doordeweeks toch meer mensen denken te kunnen bereiken, zoals @xydroh ook al aan haalde.
Denk wel dat dit ook een sterke rol speelt hoor. Medewerkers van de organisatie, Boekers, de agents van de bands moeten allemaal onderling afstemmen om aan te kondigen. Zit veel meer werk achter dan we denken, want hoe ik het nu stel, zal het allicht nog steeds te eenvoudig voorgesteld zijn
En dan idd bereik. In het weekend minder online, of bijvoorbeeld promotie via de radio (van en naar het werk luistert denk ik het meeste volk, dus veel minder in het weekend)
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Loek123

Gebruikers die dit onderwerp bekijken