Graspop Metal Meeting 2023

Ik doe m'n best. Welke act van de huidige line-up kijk jij het meest naar uit?
De bands waarvan ik fan ben en nog nooit live gezien (niet in bepaalde volgorde) (categorie 1 bands)
# Lorna Shore. Nog maar recent ontdekt.
# Motley Crue. Pas fan van geworden na hun laatste Belgische show
# Pantera. Al heb ik lastig met het gedrag van Phil maar ik was al fan van de muziek voor 2016. Trouwens ik heb wel Phil al gezien met Pantera maar dat was zonder Rex en met de Illegals zo. Maar dus eigenlijk categorie 1.5 band.
# Dieth. Spreekt voor zich dat het nu pas mijn eerste keer wordt.
# Rancid. Is er gewoon nog nooit van gekomen. Groezrock 2014 moest ik vroeger weg geloof ik, had de volgende dag les geloof ik (was nog hoge school student)
# Draconian. Was er vroeger fan van maar uit het oog verloren. Was een mega graaf nummer maar moet die nog eens te goed checken

Bands die ik tegen dan heb live gezien maar toch al als categorie 2 boek voor de zekerheid (niet in bepaalde volgorde)
# The Ghost Inside. Ga ze zien op Imerpericon (Oberhausen of Leipzig weer ik nog niet). Eigenlijk al eens live gezien op Groezrock maar dat was van veel te ver vanachter en beschouw ik als niet waardig gezien.
# Bloodywood. Ticket voor Brussel in de pocket. Normaal ging ik kijken op Alcatraz maar de temperatuur in het zwembad van mijn hotel was aangenamer.

En dan nog velen die ik nog eens wil zien maar als ik deze 8 al zie ben ik heel gelukkig. Zelfs als ik er maar eentje van die 8 zie beschouw ik mijn 299 euro al als well spent.

En voor u?

Ik vind het trouwens wel apart dat ze wel aan de website hebben zitten rommelen begin deze week, maar dat er geen nieuws is gekomen uiteindelijk. Al zal het wel weer hetzelfde "GnR zou gaan aankondigen maar trokken last minute hun keutel weer in" verhaal zijn. Vermoeiende gasten om mee samen te werken lijkt me. Van mijn part zeggen ze ze af en boeken ze wat anders, maar dat zal wel niet meer kunnen.
Wel typisch dat GNR de Zwarte Piet krijgt toegespeeld, terwijl wij de afspraken helemaal niet weten.

Ze hebben wat verhaaltjes en foto's toegevoegd. Bij Pantera bijv. is een foto toegevoegd en een uitgebreid verhaal. Zal wel bij meer bands zijn gebeurd, maar ik houd het niet bij. Misschien ook wat voorbereidingen voor de aankondiging die binnenkort komt, maar dat is puur gissen.
Niet ondenkbaar dat er tijdens die aanpassingen er soms ook wel eens hier en daar wat verschoof in de layout, te snel op OK geklikt ofzo door de websitemoderator, je weet 't niet

Wel typisch dat GNR de Zwarte Piet krijgt toegespeeld, terwijl wij de afspraken helemaal niet weten.
Nouja het lijkt me niet aan de Graspop organisatie te liggen dat hun tour aankondiging telkens uitgesteld wordt. Dus ondanks dat we de precieze afspraken niet weten, is het natuurlijk wel duidelijk dat GnR aan het uitstellen is, niet Graspop, toch?

Faketushka of niet: Batushka heeft zojuist een verpletterende show gegeven in Baroeg. Dit deed niets onder voor de show op Graspop in originele bezetting. Uitverkocht huis, dichte mis, wierrook, verpletterende black metal met liturgisch gezang. Wat een show.
Lekker man. Zelf wel gemixte emoties erbij hoor, ik gun die gasten echt 0 succes met hun gestolen project maar ik gun jou wel een prachtconcert natuurlijk. Laten we maar hopen dat gerechtigheid uiteindelijk zal geschieden :)

• Leuk
Waarderingen: festivalryo en Joslittel
De bands waarvan ik fan ben en nog nooit live gezien (niet in bepaalde volgorde) (categorie 1 bands)
# Lorna Shore. Nog maar recent ontdekt.
# Motley Crue. Pas fan van geworden na hun laatste Belgische show
# Pantera. Al heb ik lastig met het gedrag van Phil maar ik was al fan van de muziek voor 2016. Trouwens ik heb wel Phil al gezien met Pantera maar dat was zonder Rex en met de Illegals zo. Maar dus eigenlijk categorie 1.5 band.
# Dieth. Spreekt voor zich dat het nu pas mijn eerste keer wordt.
# Rancid. Is er gewoon nog nooit van gekomen. Groezrock 2014 moest ik vroeger weg geloof ik, had de volgende dag les geloof ik (was nog hoge school student)
# Draconian. Was er vroeger fan van maar uit het oog verloren. Was een mega graaf nummer maar moet die nog eens te goed checken

Bands die ik tegen dan heb live gezien maar toch al als categorie 2 boek voor de zekerheid (niet in bepaalde volgorde)
# The Ghost Inside. Ga ze zien op Imerpericon (Oberhausen of Leipzig weer ik nog niet). Eigenlijk al eens live gezien op Groezrock maar dat was van veel te ver vanachter en beschouw ik als niet waardig gezien.
# Bloodywood. Ticket voor Brussel in de pocket. Normaal ging ik kijken op Alcatraz maar de temperatuur in het zwembad van mijn hotel was aangenamer.

En dan nog velen die ik nog eens wil zien maar als ik deze 8 al zie ben ik heel gelukkig. Zelfs als ik er maar eentje van die 8 zie beschouw ik mijn 299 euro al als well spent.

En voor u?
That’s the spirit!

Vind het een giga line up so far, heb een deel al eerder gezien maar kijk het meeste uit om dit (weer) te zien:
Gojira, Epica, Meshuggah, Slipknot, In flames, arch enemy, Amon Amarth, Orbit Culture, Insomnium, marduk, Pantera (vind het ook lastig ivm het gedrag van Phil, maar wil t toch graag zien) en 1914

Daarnaast natuurlijk nog een hele bende leuke acts, wordt een grote puzzel!

Qua graspop, intern gaat al een podiumverdeling rond, maar daar heb ik helaas weinig nuttigs over kunnen opvangen. Verder gaan jullie de verwachtingen voor komende week/weken heel erg moeten bijstellen. De volledige aanvulling van de line up hoeft niet snel verwacht te worden. Er wordt nog hard gewerkt en gesleuteld.
Alleen GNR of enkele namen dinsdag lijkt me dan?

Bv
Code Orange
Vended
Alter Bridge
Wolfgang WVH
Airbourne
Nothing More

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Users who are viewing this thread