Graspop Metal Meeting 2023

Dr. Hannibal

Sunset slot
24 nov 2013
3.478
1.237
Hellfest dropt hun volledige affiche in één keer, dus als zij A7X als headliner hebben en die band kondigt pas in januari hun Europese tour aan dan komt ook het affiche van Hellfest pas in januari. Maar die 'VERY soon' (met hoofdletters, inderdaad) veronderstelt wel dat ze alles in kannen en kruiken hadden, maar dat er blijkbaar toch iets is gebeurd waardoor ze vertraging op hebben gelopen.

Ik had met Graspop trouwens ook wel minstens één extra headliner verwacht na de grote worp. Simpelweg vanwege het feit dat er nog geen poster is. Als beide headliners pas in het nieuwe jaar aangekondigd worden, vind ik het toch een aparte keuze om (minimaal) anderhalve maand te wachten met het droppen van een eerste poster. Ik heb het idee dat zo'n eyecatcher helpt met de ticketverkoop. Maar goed.
Het lijkt mij ook dat er wat vertraging is opgelopen ergens ja. Voor Graspop zou het normaal gesproken ook veel beter zijn om nog wat buzz te genereren terwijl de ticketverkoop al loopt lijkt me. 103 namen voor de verkoop start en daarna een maand stilte voelt niet logisch. Had dan die 103 namen wat gespreid, over 3 vette pakketten met ieder wat grote blikvangers erin ofzo. Dus ik denk inderdaad dat er een plan lag om een headliner aan te kondigen, waar nu iets tussen gekomen is. Maakt het wel spannend wat er uiteindelijk komt te staan...

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos en jamel

Koekdoos

Sunset slot
22 okt 2018
2.832
2.297
Hellfest dropt hun volledige affiche in één keer, dus als zij A7X als headliner hebben en die band kondigt pas in januari hun Europese tour aan dan komt ook het affiche van Hellfest pas in januari. Maar die 'VERY soon' (met hoofdletters, inderdaad) veronderstelt wel dat ze alles in kannen en kruiken hadden, maar dat er blijkbaar toch iets is gebeurd waardoor ze vertraging op hebben gelopen.

Ik had met Graspop trouwens ook wel minstens één extra headliner verwacht na de grote worp. Simpelweg vanwege het feit dat er nog geen poster is. Als beide headliners pas in het nieuwe jaar aangekondigd worden, vind ik het toch een aparte keuze om (minimaal) anderhalve maand te wachten met het droppen van een eerste poster. Ik heb het idee dat zo'n eyecatcher helpt met de ticketverkoop. Maar goed.

Dat is mijn punt, ik zie A7X niet als groot genoeg om daar de aankondiging voor te verplaatsen naar januari. AC/DC en SOAD kan ik begrijpen, maar als A7X headliner is, dan lijkt me dat ze die gewoon al eerder kunnen aankondigen.

Koekdoos

Sunset slot
22 okt 2018
2.832
2.297
Het lijkt mij ook dat er wat vertraging is opgelopen ergens ja. Voor Graspop zou het normaal gesproken ook veel beter zijn om nog wat buzz te genereren terwijl de ticketverkoop al loopt lijkt me. 103 namen voor de verkoop start en daarna een maand stilte voelt niet logisch. Had dan die 103 namen wat gespreid, over 3 vette pakketten met ieder wat grote blikvangers erin ofzo. Dus ik denk inderdaad dat er een plan lag om een headliner aan te kondigen, waar nu iets tussen gekomen is. Maakt het wel spannend wat er uiteindelijk komt te staan...

In 2017 kwam door zo'n soort situatie uiteindelijk Rammstein als eerste headliner uit de hoge hoed getoverd volgens mij?

jamel

Support act
26 jun 2019
802
1.659
Precies. Het is best wel opvallend dat Graspop, Sweden Rock, RaR/RiP, Resurrection Fest, Hellfest en dan vergeet ik er misschien nog een paar allemaal tenminste één aangekondigde headliner missen. Of dat bij al die festivals om dezelfde band gaat, is afwachten. En het zou me niet verbazen als dit inderdaad om A7X gaat.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Piet

Randprogramma
24 mrt 2022
152
73
Volbeat en Skindred waren top gisteren. Vandaag ga ik weer naar Arnhem. (Dubbele tickets gekregen).
Bad wolves vielen mij mee, wel meer een band voor kleinere zalen had ik het idee.
Skindred heeft ook veel interactie met het publiek, maar in grote zalen komt dat minder tot zijn recht.
P.s. wat is het een rommel rondom het sportpaleis. Een grote verloedering, zonde.
sommige dingen vind ik dan ook weer grappig, want je komt in belgie vaak dingen tegen die in Nederland weinig tot niet voorkomen.
Personeel die het hele concert bij de deuren staan om kaarten te controleren, geen slagboom o.i.d. maar een herashekje wat opengeklapt wordt.
Het lijkt net if de tijd daar heeft stil gestaan...maar dat maakt het ook wel gemoedelijk.

Laatst bewerkt:

jamel

Support act
26 jun 2019
802
1.659
Dat is mijn punt, ik zie A7X niet als groot genoeg om daar de aankondiging voor te verplaatsen naar januari. AC/DC en SOAD kan ik begrijpen, maar als A7X headliner is, dan lijkt me dat ze die gewoon al eerder kunnen aankondigen.
Zie mijn vorige post. Als (het management van) A7X nog geen groen licht heeft gegeven voor een aankondiging dat ze een Europese tour gaan doen, moeten alle festivals wachten die ze als headliner hebben.

Koekdoos

Sunset slot
22 okt 2018
2.832
2.297
Zie mijn vorige post. Als (het management van) A7X nog geen groen licht heeft gegeven voor een aankondiging dat ze een Europese tour gaan doen, moeten alle festivals wachten die ze als headliner hebben.

Als er geen groen licht is voor een Europese tour, dan hebben ze hen ook niet als headliner toch, want dan is er nog geen tour en kan je ze niet boeken als headliner.

Loek123

Sunset slot
7 nov 2019
2.719
2.348
Als er geen groen licht is voor een Europese tour, dan hebben ze hen ook niet als headliner toch, want dan is er nog geen tour en kan je ze niet boeken als headliner.
Toch kan je niet zomaar een headliner aankondigen als die headliner daar geen akkoord op geeft, ook al is het een kleinere headliner.

Al zou ik mijn geld eerder zetten op SOAD, als exclusive ofso. Hellfest vind het leuk om veel geld naar een headliner te gooien om exclusief naar Europa te komen.

jamel

Support act
26 jun 2019
802
1.659
Headliners liggen normaal gesproken al voor zeker een jaar vast. Alleen je hebt altijd te maken met een afstemming tussen band en festival wanneer zoiets publiekelijk bekend mag worden. Kan me bijvoorbeeld best voorstellen dat A7X eerst hun nieuwe album aan wil kondigen, een single wil droppen en vervolgens hun Europese tour aankondigen, om zodoende de meeste hype te creëren. Ook zijn er zat voorbeelden van bands die pas na hun zaaltour in het najaar voor de zomerfestivals in het jaar erna aangekondigd willen worden. Heeft niet zoveel met de grootte van de band te maken, maar met de contractuele afspraken.

nikita

Support act
27 okt 2018
1.034
1.048
Is Avenged echt groot genoeg om zo'n eis te stellen?
Zelfs een Slipknot laat toch gewoon aankondigen wanneer een festival daarvoor kiest. Zonder daar zelf een touraankondiging voor te willen samenzetten. Ik heb altijd het gevoel dat enkel heel grote pop en rockbands zoiets als veto houden.

Koekdoos

Sunset slot
22 okt 2018
2.832
2.297
Zelfs een Slipknot laat toch gewoon aankondigen wanneer een festival daarvoor kiest. Zonder daar zelf een touraankondiging voor te willen samenzetten. Ik heb altijd het gevoel dat enkel heel grote pop en rockbands zoiets als veto houden.

Dit bedoel ik inderdaad, alleen de aankondiging van Motley Crue en Def Leppard is nog als aparte aankondiging geweest toch?

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
179
209
Is er eigenlijk een reden voor dat een band als Kamelot zelden Europese festivals doet? Doen wel om de 2/3 jaar een tour door Europa, maar altijd voorjaar/najaar, nooit tijdens de festivalzomer.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Paddy

Subheadliner
16 dec 2014
4.901
1.679
Om te eisen misschien niet, maar festival en band kunnen natuurlijk wel zoiets overeenkomen.
Voor Graspop kan het ook wenselijk zijn om nog namen achter de hand te hebben om in februari de verkoop weer op gang te helpen. Als een band dan komt met de vraag, “dan komt onze single uit en willen we onze tour aankondigen, is dat ok?” Dan kan Graspop zo’n band ook tegemoet komen.

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
6.894
4.786
Is er eigenlijk een reden voor dat een band als Kamelot zelden Europese festivals doet? Doen wel om de 2/3 jaar een tour door Europa, maar altijd voorjaar/najaar, nooit tijdens de festivalzomer.
Ja doodzonde. Zou ze erg graag in de Marque zien. Maar heb ook geen idee waarom dat niet gebeurt

Somekindofdylan

Gouden Tip
26 jun 2022
263
218
Ik blijf hier om de oren gesmeten worden met a7x. Toch wijst niets op hun komst. Hellfest hun affiche uitstellen voor hen? Geen denken aan! Vorige keer speelden ze op graspop voor de headliners (sabaton en kiss).
Ik zou a7x afschrijven, komt er niet meer van.
Kan wel SOAD zijn...ofwel grote problemen bij het vinden van de laatste headliner.
Hellfest hoeft ook geen reclame meer te maken, is toch al uitverkocht. Die kunnen wachten tot een week voor het festival desnoods, zal hen niks uitmaken.

jonasvh

Support act
15 okt 2019
1.246
1.361
Ik blijf hier om de oren gesmeten worden met a7x. Toch wijst niets op hun komst. Hellfest hun affiche uitstellen voor hen? Geen denken aan! Vorige keer speelden ze op graspop voor de headliners (sabaton en kiss).
Ik zou a7x afschrijven, komt er niet meer van.
Kan wel SOAD zijn...ofwel grote problemen bij het vinden van de laatste headliner.
Hellfest hoeft ook geen reclame meer te maken, is toch al uitverkocht. Die kunnen wachten tot een week voor het festival desnoods, zal hen niks uitmaken.
Ik deel je mening betreffende A7x. Er is nu nog te weinig buzz rond die band dat die op 6 maanden een nieuw album droppen en een hele tour gaan doen langs Europese festivals. Ik blijf verkondigen dat het een najaarstour wordt door de zalen en misschien '24 terug op de affiche.
Wat betreft Hellfest is er wel nog iets anders: ze hebben zelf aangekondigd om "VERY soon" met de line up te komen, dus nu verwacht de achterban dat ook. Nu niets droppen en gewoon nog x-aantal weken wachten lijkt me dus ook niet wenselijk voor de reputatie van 't festival.

defplay

Campingartiest
28 nov 2017
79
8
Ik deel je mening betreffende A7x. Er is nu nog te weinig buzz rond die band dat die op 6 maanden een nieuw album droppen en een hele tour gaan doen langs Europese festivals. Ik blijf verkondigen dat het een najaarstour wordt door de zalen en misschien '24 terug op de affiche.
Wat betreft Hellfest is er wel nog iets anders: ze hebben zelf aangekondigd om "VERY soon" met de line up te komen, dus nu verwacht de achterban dat ook. Nu niets droppen en gewoon nog x-aantal weken wachten lijkt me dus ook niet wenselijk voor de reputatie van 't festival.
Hi, there even more with HF, yesterday they posted about soon lineup of Temple stage only... that very strange and very soon, changed just to soon

jonasvh

Support act
15 okt 2019
1.246
1.361
Hi, there even more with HF, yesterday they posted about soon lineup of Temple stage only... that very strange and very soon, changed just to soon
it's indeed very strange... The comments on those posts aren't very positive.
the "very soon" post is now exactly 2 weeks ago..
About the temple stage; maybe they are just announcing stage by stage / day by day just to create some hype and supsense. Idk..

defplay

Campingartiest
28 nov 2017
79
8
seems will promote 6 stages and then announce the date of lineup

Bijlagen

• hF_.png
    hF_.png
    920,6 KB · Weergaven: 44

Gebruikers die dit onderwerp bekijken