Graspop Metal Meeting 2023

Piet

Randprogramma
24 mrt 2022
152
73
Ik weet niet of het hier al gepasseerd is, maar kan Ayreon geen headlinerspot vullen? Vorige keer stonden ze eerst 5x in 013 is toch zo'n 15.000 tickets. Daarna stonden ze op GMM als Marq afsluiter.
Grote exclusieve naam, met veel diversiteit aan zangers.

Dr. Hannibal

Sunset slot
24 nov 2013
3.295
998
Ik weet niet of het hier al gepasseerd is, maar kan Ayreon geen headlinerspot vullen? Vorige keer stonden ze eerst 5x in 013 is toch zo'n 15.000 tickets. Daarna stonden ze op GMM als Marq afsluiter.
Grote exclusieve naam, met veel diversiteit aan zangers.
Tja, maar iedereen die hen graag wil zien zal al wel tickets hebben voor de shows die ze komend jaar in 013 gaan doen toch? Vind het een prima gedachte maar denk niet dat het wat wordt eerlijk gezegd…

Piet

Randprogramma
24 mrt 2022
152
73
Tja, maar iedereen die hen graag wil zien zal al wel tickets hebben voor de shows die ze komend jaar in 013 gaan doen toch? Vind het een prima gedachte maar denk niet dat het wat wordt eerlijk gezegd…
You never know. Dit kan een reden zijn waarom het zo lang duurt. Of een goede vervanger voor een mogelijke afzegger?
Ik zie hier ook bands passeren als mogelijke headliner die nog geen Europese tour hebben aangekondigd. Een Europese headliner lijkt mij dan meer voor de hand liggend.
Nu is Ayreon niet de meest toegankelijke band, maar de marq was wel echt te klein.

won666

Gouden Tip
17 mei 2019
428
302
Is er eigenlijk een reden voor dat een band als Kamelot zelden Europese festivals doet? Doen wel om de 2/3 jaar een tour door Europa, maar altijd voorjaar/najaar, nooit tijdens de festivalzomer.
Deze ochtend zag ik op Facebook een event. 29 maart als ik me goed herinner. in Brussel. Misschien hebben ze deze ochtend een tour aangekondigd? Heb nog niet te goed kunnen kijken maar als ze idd een Europese tour doen bestaat de kans wel dat ik naar Brussel of een andere stad eens afreis om ze te zien.

jonasvh

Support act
15 okt 2019
1.178
1.247
Deze ochtend zag ik op Facebook een event. 29 maart als ik me goed herinner. in Brussel. Misschien hebben ze deze ochtend een tour aangekondigd? Heb nog niet te goed kunnen kijken maar als ze idd een Europese tour doen bestaat de kans wel dat ik naar Brussel of een andere stad eens afreis om ze te zien.
18 maart in Mainstage, Den Bosch. De dag erna in La Madeleine in Brussel. :)

• Leuk
Waarderingen: won666

PimSp

Support act
15 dec 2014
1.199
96
Klopt, inderdaad een Europese tour die tot begin april loopt.
Ook Den Bosch, Mainstage doen ze aan. Kaarten zijn al te koop voor 39,50

Bijlagen

• FB_IMG_1670597825166.jpg
    FB_IMG_1670597825166.jpg
    80,8 KB · Weergaven: 11
  • Leuk
Waarderingen: won666

Piet

Randprogramma
24 mrt 2022
152
73
Juist, dan zie ik ze eerder op werchter, aangezien ze samen touren met muse.
Ze touren niet met muse.. ze touren met muse in USA. Evanescene staat op Download UK. Muse niet. Evanescene staat op RAR, Muse niet.

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.264
831
You never know. Dit kan een reden zijn waarom het zo lang duurt. Of een goede vervanger voor een mogelijke afzegger?
Ik zie hier ook bands passeren als mogelijke headliner die nog geen Europese tour hebben aangekondigd. Een Europese headliner lijkt mij dan meer voor de hand liggend.
Nu is Ayreon niet de meest toegankelijke band, maar de marq was wel echt te klein.
Ik ken hem nu wel.
Maar gaan heel veel Belgen niet denken van, Ayrewie? Kan zijn bekendheid hier helemaal niet inschatten. Hoor daar ook nooit over spreken in onze metalkring.

nikita

Support act
27 okt 2018
1.028
1.031
Ayreon gaat NIET, nogmaals NIET, op Graspop staan in 2023.
Weet je hoeveel werk er kruipt in zo'n shows te creëren met al het volk dat daarvoor opgetrommeld wordt... Die gaat zijn eigen geplande shows in september geen afbreuk aandoen door daarvoor even een festivalshow te geven.

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
173
206
Ik ken hem nu wel.
Maar gaan heel veel Belgen niet denken van, Ayrewie? Kan zijn bekendheid hier helemaal niet inschatten. Hoor daar ook nooit over spreken in onze metalkring.
Tja, als je in die richting denkt, dan lijkt Avantasia toch evidenter. Treden vaker op en lijkt me qua beleving ook geschikter voor een festival. Heb niet zo heel veel met beide bands, maar heb ze wel allebei 1 maal op een festival gezien en Avantasia is meer van de interactie en de power metal, daar waar Ayreon toch eerder voor technische vernuft gaat en meer naar het progressieve overhelt. Dat laatste past beter in een zaal.

jamel

Support act
26 jun 2019
783
1.602
Nikita heeft gelijk, Ayreon is absoluut 100% uitgesloten voor Graspop 2023. Nooit dat Arjen die show gaat doen voordat ze in september de 013 shows hebben gedaan.

Zou Ayreon Graspop ooit kunnen headlinen? Dat is wel een interessante vraag. Vorige keer als afsluiter van de Marquee was een succes. Maar ik denk dat Ayreon op zichzelf, zoals hier al aangegeven, net te weinig bekendheid geniet om headliner te zijn op een groot metalfestival. Dat zou enkel kunnen lukken als ze voor die show een aantal van de meeste bekende gastmuzikanten die ooit met Arjen hebben samengewerkt kunnen strikken en dat op die manier goed promoten. Maar daar ligt ook meteen het probleem: veel van die grote namen zullen in juni op tour zijn met hun eigen band.

Gebruikers die dit onderwerp bekijken