Graspop Metal Meeting 2023

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Dat verhaal van Batushka ken ik niet, maar goed dat ik het weet. Die laat ik schieten dan!
Ja het is een jammerlijke situatie. Na het debuutalbum is de oprichter en creatieve motor achter de band, Derph, eruit gezet door een ander bandlid, die blijkbaar de rechten geclaimd heeft en er nu alles aan doet om de originele Batushka te lijken. Maar Derph probeert de rechten van zijn band terug te krijgen, en is ook nog actief onder dezelfde naam, dus het is altijd goed opletten welke van de twee het is.

Hier de originele video waarin Derph uitlegt wat er gebeurt is, hier zijn Spotify pagina. Het Litourgiya album staat helaas nog op de Spotify pagina van de imposter, de rest van de muziek op die pagina is dus zonder Derph. Ook nog een interview met Derph hier!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.068
7.210
Zou onderstaande de reden zijn dat de headliners voor Hellfest, Graspop e.a. op zich laat wachten? Dus dat ze wel aan het wachten waren op Ozzy en dat ze door dit nieuws andere oplossingen moesten zoeken? Het zijn maar speculaties maar zou het een en al kunnen verklaren. https://www.loudersound.com/news/oz...lk-much-now-unsure-if-2023-tour-will-go-ahead
ik denk dat dit al heel lang bekend was en dat Ozzy nooit op tafel heeft gelegen als kanshebber voor de zomerfestivals. er gaan al maanden artikels rond dat het heel slecht gesteld is met zijn gezondheid.
de beste man vraagt zich af of de bestaande tour nog gaat lukken, dan gaat hij echt niet zijn tour uitbreiden met festivals
daarnaast heeft zakk wyld al overlappende data met pantera.
die tour gaat gewoon gecanceld worden, en zeker niet uitgebreid worden
 

Zwaan

Playlistbediener
8 dec 2022
35
70
Zijn gezondheid gaat uiteraard voor, maar wat zou ik daar enorm van balen zeg. Ik heb al vanaf 2019 kaartjes voor het concert in Dortmund dat inmiddels drie keer is uitgesteld en waar ik de beste man voor het eerst live zou gaan zien.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Loek123 en Dr. Hannibal

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.326
6.444
Wow knap dat je dat overleefd, slaap jij niet op festivals of begin je dan de volgende middag wat later? :p
tot 4 of 5 uur 's nachts doorgaan zou ik echt niet trekken.
ben 1 keer naar zo'n nacht bandje geweest (queen coverband in 2019) was een geweldig optreden maar de volgende dag had ik wel direct spijt ervan.
Haha, tsja. Ik ben super zuinig op m'n energie op festivals. Zitten wanneer ik niet bij een band sta. Voldoende eten over de hele dag. Heel de dag door water drinken. Rustig aan doen met alcohol. Ik ga eigenlijk ook nooit in moshpits ofzo. Ik heb zo'n black&white tent op de camping en slaappillen, dus maak goeie nachten. En dan lukt het wel om één of twee nachten per festival de coverbands mee te pakken. 😆
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.410
4.541
tons of rock heeft trouwens, magna carta cartel. ex ghost leden, tot zo ver denk ik niet dat die al muziek uit hebben.

edit: nevermind die hebben dus wel al muziek uit, klinkt zoals eerste ghost album
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
390
553
nee, dat was de vorige show geloof ik, in Trix. Die is uiteindelijk door gegaan afgelopen april.
komende tour is nooit uitgesteld geweest voor zover ik weet.
heb ook mijn ticket voor hun show in de 013.
Godver, ik verwissel het met de Murphys, mijn fout!
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

JK79

Gouden Tip
11 sep 2021
450
1.050
tons of rock heeft trouwens, magna carta cartel. ex ghost leden, tot zo ver denk ik niet dat die al muziek uit hebben.

edit: nevermind die hebben dus wel al muziek uit, klinkt zoals eerste ghost album
Eens gaan luisteren want ben bij Ghost afgehaakt toen dat drama was en de muziek die daarna is uitgebracht spreekt mij ook totaal niet meer aan.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.410
4.541
Eens gaan luisteren want ben bij Ghost afgehaakt toen dat drama was en de muziek die daarna is uitgebracht spreekt mij ook totaal niet meer aan.
blijkbaar is er al muziek van 2016 toen tobias zelfs nog in die band zat en zijn die nu terug actief geworden. martin persner, vroegere gitarist(omega) van ghost is zanger bij die band.
 

JK79

Gouden Tip
11 sep 2021
450
1.050
blijkbaar is er al muziek van 2016 toen tobias zelfs nog in die band zat en zijn die nu terug actief geworden. martin persner, vroegere gitarist(omega) van ghost is zanger bij die band.
Ik ken ze inderdaad nog wel een beetje van die periode toen het raden was wie achter Ghost zaten.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.326
6.444
tons of rock heeft trouwens, magna carta cartel. ex ghost leden, tot zo ver denk ik niet dat die al muziek uit hebben.

edit: nevermind die hebben dus wel al muziek uit, klinkt zoals eerste ghost album
Ah, mooie shout! Dat is een hele fijne band die ik al een tijdje wil zien.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Ohh daar heb ik ook wel oren naar! Even op de site van Baroeg gekeken, daar staat dat het om 15:00 begint, lijkt me wat aan de vroege kant? Enig idee hoe dat zit?

Werd trouwens helemaal enthousiast toen ik Batushka in diezelfde periode in de agenda zag staan, maar dat blijkt helaas om Faketushka te gaan. Toch zonde dat men die band nog een podium geeft. Regelrechte diefstal van intellectueel eigendom, en dan nog slechtere muziek maken ook.
Ja, tof, kom ook! Die meeting op Graspop is 5 jaar geleden ofzo? Kunnen we in Baroeg weer eens het glas heffen.

En die middag concerten in Baroeg op zondag vind ik echt briljant. Uurtje of 8 a 9 klaar hooguit dus mooi op tijd thuis voor de werkdag erna.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Dr. Hannibal en Jamel

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.408
601
Wow knap dat je dat overleefd, slaap jij niet op festivals of begin je dan de volgende middag wat later? :p
tot 4 of 5 uur 's nachts doorgaan zou ik echt niet trekken.
ben 1 keer naar zo'n nacht bandje geweest (queen coverband in 2019) was een geweldig optreden maar de volgende dag had ik wel direct spijt ervan.
Elke Graspop sta ik elke dag bij de eerste bands op het terrein, en ga door tot de laatste afterparty!
Afgelopen jaar ook gedaan met DJ Fleddy, de Tool en Linkin Park tributes en dan nog gewoon het classic rock Cafe.
Ik kom meestal pas bij m'n tent aan als de zon zo goed als op is en ben mensen goedemorgen aan 't zeggen terwijl ik met m'n laatste biertje in m'n hand over de camping loop.
En nee, dan doe ik ook niet rustig aan door de dag heen. Sta meestal de hele dag front row bij een van de mains en als er niks interessants is ben ik ook rond aan 't lopen om dingen te ontdekken!
Ik betaal al zo veel, wil er echt het maximale uit halen. En doordat ik dit al jaren doe, leer ik de mensen aan de bar langzaam leert kennen, en krijg ik wel eens een extra pintje! 🍻
 

MortalisVictrix

Campingartiest
27 okt 2022
54
126
Elke Graspop sta ik elke dag bij de eerste bands op het terrein, en ga door tot de laatste afterparty!
Afgelopen jaar ook gedaan met DJ Fleddy, de Tool en Linkin Park tributes en dan nog gewoon het classic rock Cafe.
Ik kom meestal pas bij m'n tent aan als de zon zo goed als op is en ben mensen goedemorgen aan 't zeggen terwijl ik met m'n laatste biertje in m'n hand over de camping loop.
En nee, dan doe ik ook niet rustig aan door de dag heen. Sta meestal de hele dag front row bij een van de mains en als er niks interessants is ben ik ook rond aan 't lopen om dingen te ontdekken!
Ik betaal al zo veel, wil er echt het maximale uit halen. En doordat ik dit al jaren doe, leer ik de mensen aan de bar langzaam leert kennen, en krijg ik wel eens een extra pintje! 🍻
Min of meer dezelfde instelling hier, moet wel zeggen dat t zwaarder word met de jaren.

Heb nog mooi beschamende foto's waar men buiten de tent in slaap gevallen is, om de roes uit te slapen
 

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.996
2.564
Elke Graspop sta ik elke dag bij de eerste bands op het terrein, en ga door tot de laatste afterparty!
Afgelopen jaar ook gedaan met DJ Fleddy, de Tool en Linkin Park tributes en dan nog gewoon het classic rock Cafe.
Ik kom meestal pas bij m'n tent aan als de zon zo goed als op is en ben mensen goedemorgen aan 't zeggen terwijl ik met m'n laatste biertje in m'n hand over de camping loop.
En nee, dan doe ik ook niet rustig aan door de dag heen. Sta meestal de hele dag front row bij een van de mains en als er niks interessants is ben ik ook rond aan 't lopen om dingen te ontdekken!
Ik betaal al zo veel, wil er echt het maximale uit halen. En doordat ik dit al jaren doe, leer ik de mensen aan de bar langzaam leert kennen, en krijg ik wel eens een extra pintje! 🍻
De enige manier om GMM of een festival tout court te beleven imo.

"Oh je gaat vandaag al vroeg slapen, want morgen is nog een dag? Vergeet geen verhaaltje voor te lezen aan uw geboorteknuffel."
 
  • Leuk
Waarderingen: magrathea

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.845
Min of meer dezelfde instelling hier, moet wel zeggen dat t zwaarder word met de jaren.

Heb nog mooi beschamende foto's waar men buiten de tent in slaap gevallen is, om de roes uit te slapen
Idem voor mij, wil er ook het maximale (of in ieder geval het optimale) uit halen.
Maar ook bij mij tellen inmiddels de jaartjes (en kilootjes) mee, en kan er altijd wel ineens een inzinking roet in het eten gooien, in de ergste gevallen zelfs tijdens een must-see. Heel jammer dan uiteraard, maar we zijn ook maar menselijk.. 🤷‍♂️
 

MortalisVictrix

Campingartiest
27 okt 2022
54
126
Idem voor mij, wil er ook het maximale (of in ieder geval het optimale) uit halen.
Maar ook bij mij tellen inmiddels de jaartjes (en kilootjes) mee, en kan er altijd wel ineens een inzinking roet in het eten gooien, in de ergste gevallen zelfs tijdens een must-see. Heel jammer dan uiteraard, maar we zijn ook maar menselijk.. 🤷‍♂️
Hahaha, tja... Ik moest en zou Devin Townsend zien op zaterdag, was het enige dat me echt een must-see was.
Finaal doorheen gedronken op de camping, want het was gezellig....

Hoort er bij, kerel is nog niet op rollator niveau dus ik kom m vast nog tegen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Jamel

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.948
1.993
Haha, tsja. Ik ben super zuinig op m'n energie op festivals. Zitten wanneer ik niet bij een band sta. Voldoende eten over de hele dag. Heel de dag door water drinken. Rustig aan doen met alcohol. Ik ga eigenlijk ook nooit in moshpits ofzo. Ik heb zo'n black&white tent op de camping en slaappillen, dus maak goeie nachten. En dan lukt het wel om één of twee nachten per festival de coverbands mee te pakken. 😆
Kan ik hier een workshop voor krijgen?

Ik ga meestal ook wel door tot aan de coverbands of DJ Carl op zondagnacht, tenslotte kan je dan nog steeds van 5a6 uur tot een uur of 11 slapen en op zo'n camping word ik dan wel vanzelf wakker, al dan niet door een brandende zon.

Maandag en dinsdag daarna ben ik wel een wrak.
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.326
6.444
Kan ik hier een workshop voor krijgen?

Ik ga meestal ook wel door tot aan de coverbands of DJ Carl op zondagnacht, tenslotte kan je dan nog steeds van 5a6 uur tot een uur of 11 slapen en op zo'n camping word ik dan wel vanzelf wakker, al dan niet door een brandende zon.

Maandag en dinsdag daarna ben ik wel een wrak.
Haha! Heb het ook met de jaren moeten leren. Scheelt heel erg dat er op Graspop overal waar je kijkt eetstands zijn, met ook nog eens een vrij gevarieerd aanbod. En uiteraard het tapbare drinkwater bij de toiletten en afgelopen jaar de zeer gewaardeerde move om de dopjes op de flesjes drinken te laten.

Uiteindelijk is het een kwestie van keuzes maken en een bepaalde mindset, denk ik. Ik spuug zeker niet in bier en er zijn genoeg momenten dat ik er achteraf gezien één (of meerdere) teveel heb genomen. Maar op Graspop wil ik er, zoals @PimSp ook al zei, wel alles uit halen. Het is duur genoeg allemaal. Veel te zonde om een dag te moeten missen, doordat ik de dag ervoor geen rem kon vinden met alcohol, of doordat ik tussendoor niet even die burger ben gaan halen.

En ja, ik ben ook kapot als ik thuiskom. Ik zorg ook altijd voor een buffer van een aantal dagen voor ik weer ga werken. Is niet meer zoals 15 jaar geleden dat ik de dag erna gelijk weer het mannetje ben, helaas... :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Joe en MetalLimbo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken