Graspop Metal Meeting 2023

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
480
1.507
Weet iemand van de insiders hoe de voorverkoop loopt? Ik kon de voorbije jaren altijd via via aan een kaart met een beetje korting raken. Voor dit jaar is daar nog geen duidelijkheid over. Ik wil niet te lang wachten en zonder kaart zitten.
Kaartverkoop is ruim 2 weken geleden al van start gegaan, ik zou geen kortingsacties meer verwachten.
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
445
239
De datum is wel erg belangrijk hier.
met Maroon 5 op zondag, en The Who op zaterdag daar is het nu officieel uitgesloten dat GNR Graspop en Firenze beide zal doen lijkt me toch?
en Firenze heeft ook al zitten teasen met GNR dingen dacht ik?
Betekent dit dat GNR niet naar Graspop komt?
Moest werchter nog geen first timer aankondigen? Ik denk dat GNR daar nog nooit heeft gestaan (wel op classic natuurlijk).
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.292
5.681
Gisteren trouwens voor het eerst naar Draconian geluisterd. Hele toffe act, niet direct in het straatje wat ik veel luister maar het leent zich wel voor een heel mooi optreden denk ik. Waar verwachten jullie dat ze gaan staan? Marquee of Metal Dome? Vroeg of laat op de dag?
 
  • Winning
Waarderingen: MetalLimbo

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.357
6.541
Gisteren trouwens voor het eerst naar Draconian geluisterd. Hele toffe act, niet direct in het straatje wat ik veel luister maar het leent zich wel voor een heel mooi optreden denk ik. Waar verwachten jullie dat ze gaan staan? Marquee of Metal Dome? Vroeg of laat op de dag?
Ik zou toch wel teleurgesteld zijn als ze niet in de Metaldome staan. De intieme setting daar leent zich uitstekend voor een band als Draconian. Ik denk ergens in de middag.

Wel interessant dat The Who dan toch festivals doet, trouwens! Lijkt mij een uitstekende optie als headliner voor Graspop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.292
5.681
Ik zou toch wel teleurgesteld zijn als ze niet in de Metaldome staan. De intieme setting daar leent zich uitstekend voor een band als Draconian. Ik denk ergens in de middag.
Klinkt goed ja. Ik ben eerdere edities maar weinig in de Metal Dome geweest, maar daar gaat komend jaar wel verandering in komen gok ik zo. Een van de shows die ik daar wel gezien heb in 2018 was een doorslaand succes trouwens, met Sons of Apollo! Er moest toen voor die show iets gefixt worden aan de vloer dus de tent was helemaal leeg, toen de lintjes weer weg gingen met een paar man naar de voorste rij gesprint haha, sound check en show er met mijn neus bovenop gestaan, heerlijke setting voor die muziek ook. Voorpret begint steeds meer op te borrelen hoor!
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.357
6.541
Klinkt goed ja. Ik ben eerdere edities maar weinig in de Metal Dome geweest, maar daar gaat komend jaar wel verandering in komen gok ik zo. Een van de shows die ik daar wel gezien heb in 2018 was een doorslaand succes trouwens, met Sons of Apollo! Er moest toen voor die show iets gefixt worden aan de vloer dus de tent was helemaal leeg, toen de lintjes weer weg gingen met een paar man naar de voorste rij gesprint haha, sound check en show er met mijn neus bovenop gestaan, heerlijke setting voor die muziek ook. Voorpret begint steeds meer op te borrelen hoor!
Zou het zeker doen! De Metaldome is mijn lievelingsstage. Altijd wel bijzondere bands daar door het weekend heen. De bar in de tent zelf is ideaal. En de nachtelijke feestjes legendarisch.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.292
5.681
Zou het zeker doen! De Metaldome is mijn lievelingsstage. Altijd wel bijzondere bands daar door het weekend heen. De bar in de tent zelf is ideaal. En de nachtelijke feestjes legendarisch.
Ja die feestjes in de nacht ben ik zeker wel geweest, altijd mooi inderdaad, Rammstein en SOAD coverbands enzo. Bedoel vooral tijdens het dag programma dat ik er zelden ben geweest. Maar ik kijk ook zeker uit naar welke coverbands daar gaan staan. Is er niet een goeie Tool cover band die ze daarvoor kunnen boeken?
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.357
6.541
Ja die feestjes in de nacht ben ik zeker wel geweest, altijd mooi inderdaad, Rammstein en SOAD coverbands enzo. Bedoel vooral tijdens het dag programma dat ik er zelden ben geweest. Maar ik kijk ook zeker uit naar welke coverbands daar gaan staan. Is er niet een goeie Tool cover band die ze daarvoor kunnen boeken?
Haha, die Toolband stond er afgelopen jaar al. Was geweldig! Door technische problemen begonnen ze pas tegen 4u in de ochtend. De meeste mensen waren toen al afgehaakt, waardoor er alleen een handjevol echte liefhebbers overbleven. Geweldige sfeer daardoor!

Fantastische band ook. 12 februari staan ze in de Baroeg in Rotterdam. Enkele niet nader te noemen forumleden gaan al die kant op. Zou leuk zijn om daar een minimeeting te doen! Want zoals je zelf al schreef, Graspop begint alweer te kriebelen. Maar het duurt nog zo lang!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.515
10.566
Haha, die Toolband stond er afgelopen jaar al. Was geweldig! Door technische problemen begonnen ze pas tegen 4u in de ochtend. De meeste mensen waren toen al afgehaakt, waardoor er alleen een handjevol echte liefhebbers overbleven. Geweldige sfeer daardoor!

Fantastische band ook. 12 februari staan ze in de Baroeg in Rotterdam. Enkele niet nader te noemen forumleden gaan al die kant op. Zou leuk zijn om daar een minimeeting te doen! Want zoals je zelf al schreef, Graspop begint alweer te kriebelen. Maar het duurt nog zo lang!
Is dat The Perfect Tool of weer een andere? Die kunnen 't namelijk wel, ja.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.292
5.681
Haha, die Toolband stond er afgelopen jaar al. Was geweldig! Door technische problemen begonnen ze pas tegen 4u in de ochtend. De meeste mensen waren toen al afgehaakt, waardoor er alleen een handjevol echte liefhebbers overbleven. Geweldige sfeer daardoor!

Fantastische band ook. 12 februari staan ze in de Baroeg in Rotterdam. Enkele niet nader te noemen forumleden gaan al die kant op. Zou leuk zijn om daar een minimeeting te doen! Want zoals je zelf al schreef, Graspop begint alweer te kriebelen. Maar het duurt nog zo lang!
Ohh daar heb ik ook wel oren naar! Even op de site van Baroeg gekeken, daar staat dat het om 15:00 begint, lijkt me wat aan de vroege kant? Enig idee hoe dat zit?

Werd trouwens helemaal enthousiast toen ik Batushka in diezelfde periode in de agenda zag staan, maar dat blijkt helaas om Faketushka te gaan. Toch zonde dat men die band nog een podium geeft. Regelrechte diefstal van intellectueel eigendom, en dan nog slechtere muziek maken ook.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.515
10.566
Ohh daar heb ik ook wel oren naar! Even op de site van Baroeg gekeken, daar staat dat het om 15:00 begint, lijkt me wat aan de vroege kant? Enig idee hoe dat zit?

Werd trouwens helemaal enthousiast toen ik Batushka in diezelfde periode in de agenda zag staan, maar dat blijkt helaas om Faketushka te gaan. Toch zonde dat men die band nog een podium geeft. Regelrechte diefstal van intellectueel eigendom, en dan nog slechtere muziek maken ook.
Zondagconcerten in Baroeg zijn of altijd of bijna altijd om 15.00. Vind 't wel lekker eigenlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.357
6.541
Ohh daar heb ik ook wel oren naar! Even op de site van Baroeg gekeken, daar staat dat het om 15:00 begint, lijkt me wat aan de vroege kant? Enig idee hoe dat zit?

Werd trouwens helemaal enthousiast toen ik Batushka in diezelfde periode in de agenda zag staan, maar dat blijkt helaas om Faketushka te gaan. Toch zonde dat men die band nog een podium geeft. Regelrechte diefstal van intellectueel eigendom, en dan nog slechtere muziek maken ook.
Het is op zondagmiddag, dus inderdaad om 15u. Vind ik zelf wel ideaal, met het oog op de wekker voor werk de volgende ochtend.

Dat verhaal van Batushka ken ik niet, maar goed dat ik het weet. Die laat ik schieten dan!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.115
7.278
Da's nog een uitgesteld optreden van 2020 of 21. Ik heb al tickets sinds dan... :rolleyes:
nee, dat was de vorige show geloof ik, in Trix. Die is uiteindelijk door gegaan afgelopen april.
komende tour is nooit uitgesteld geweest voor zover ik weet.
heb ook mijn ticket voor hun show in de 013.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.115
7.278
Haha, die Toolband stond er afgelopen jaar al. Was geweldig! Door technische problemen begonnen ze pas tegen 4u in de ochtend. De meeste mensen waren toen al afgehaakt, waardoor er alleen een handjevol echte liefhebbers overbleven. Geweldige sfeer daardoor!
Wow knap dat je dat overleefd, slaap jij niet op festivals of begin je dan de volgende middag wat later? :p
tot 4 of 5 uur 's nachts doorgaan zou ik echt niet trekken.
ben 1 keer naar zo'n nacht bandje geweest (queen coverband in 2019) was een geweldig optreden maar de volgende dag had ik wel direct spijt ervan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken