Graspop Metal Meeting 2023

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Denk niet dat Graspop veel aandacht schenkt aan een aankondiging samen met Core te doen. En al zéker niet met de aankondiging van Maroon 5 op een Italiaans festival...
denk er aan dat Firenze Rocks deze week met 2 headliners komt he...
Maroon 5 vandaag dus 1. Daarnaast start woensdag een presalen.
Ik denk dat morgen rond 11 wel eens een moment kan zijn om in de gaten te houden.
(ik denk daarbij ook aan dat GnR in 2020 op de cancel editie van Firenze zou staan)
Het zou idd moeten passen, donderdag Graspop en zaterdag Firenze? In theorie...
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Er ontbreken heel wat nummers in de mogelijkheden, maar je kan ze inderdaad gewoon bijvoegen. Al zal de kans dat ze de top 100 halen klein zijn...
Ik weet ook niet hoe ze de lijstjes gebruiken, aangezien je een top 3 kan insturen, maar er ook een top 10 van kan maken.

Ik heb dus de vrijheid genomen om een Belgische top 10 en internationale top 10 in te sturen. En dan was het nog een zware 'kill your darlings'.
Ben dus maar voor de favorietjes van't moment gegaan en hier op geëindigd.

Psychonaut – The fall of consciousness
Hippotraktor – Mover of skies
Artefacts – Augur the age of darkness

Marche funebre – Einderlicht
Stake – Catatonic dreams
Amenra – Razoreater
Brutus – war
Evil invaders – Raising hell
Drawn into descent – wither
Miava – every heart is a beating piece of shit


Opeth – Deliverance
Ihsahn – Celestial violence
Enslaved – Homebound

Zeal & Ardor – Run
Dark Tranquility – Therein
Tool – The Pot
Type o Negative – Love you to death
Dimmu Borgir – Progenies of the great apocalypse
Slipknot – Custer
Iron Maiden – The number of the beast

Yep vond het ook niet makkelijk om er 10 uit te pikken.
Heb nog gekozen voor (willekeurige volgorde)
Tool Stinkfist
Iron Maiden Fear Of The Dark
Megadeth Symphony Of Destruction
Parkway Drive Ground Zero (ja ik had beter Crushed, Bottom Feeder of Wishing Wells toegevoegd)
Type O Negative Love You To Death
Psychonaut The Fall Of Consciousness
Black Sabbath Paranoid

Gojira was ik op dat moment vergeten 🤦‍♂️


Heb maar 1 Belgische stem in mijn lijstje.
Psychonaut dus voor mij.

Amenra en Brutus ben ik niet zo fan van,vind ze beetje overhyped.


Moest ik Belgisch stemmen dan zou het er zo kunnen uitzien
Psychonaut The Fall Of Consciousness
Spoil Engine Golden Cage
Channel Zero Help
.calibre calibre
Diablo blvd Saint Of Killers
King Hiss Snakeskin
Carneia Blood and Candy
Bark Voice Of Dog
Evil Invaders In Deepest Black
Stake Catatonic Dreams
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Verwijderd lid 38434

Randprogramma
19 mei 2019
133
171
Yep vond het ook niet makkelijk om er 10 uit te pikken.
Heb nog gekozen voor (willekeurige volgorde)
Tool Stinkfist
Iron Maiden Fear Of The Dark
Megadeth Symphony Of Destruction
Parkway Drive Ground Zero (ja ik had beter Crushed, Bottom Feeder of Wishing Wells toegevoegd)
Type O Negative Love You To Death
Psychonaut The Fall Of Consciousness
Black Sabbath Paranoid

Gojira was ik op dat moment vergeten 🤦‍♂️


Heb maar 1 Belgische stem in mijn lijstje.
Psychonaut dus voor mij.

Amenra en Brutus ben ik niet zo fan van,vind ze beetje overhyped.


Moest ik Belgisch stemmen dan zou het er zo kunnen uitzien
Psychonaut The Fall Of Consciousness
Spoil Engine Golden Cage
Channel Zero Help
.calibre calibre
Diablo blvd Saint Of Killers
King Hiss Snakeskin
Carneia Blood and Candy
Bark Voice Of Dog
Evil Invaders In Deepest Black
Stake Catatonic Dreams
Hoe komt het toch dat ik hier Triggerfinger nooit in de lijstjes van Belgische bands tegenkom? Zouden dat toch alleszins verdienen lijkt me?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.945
1.993
Hoe komt het toch dat ik hier Triggerfinger nooit in de lijstjes van Belgische bands tegenkom? Zouden dat toch alleszins verdienen lijkt me?
Triggerfinger is zeker en vast een fantastische band. Maar geen materiaal dat je gaat tegenkomen in metal lijstjes.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.554
Andere vraag dan: waarom zie ik ze eigenlijk nooit op GMM staan? Daar komt genoeg op de line up wat minder hard is.
Omdat ze ook heel goed op tig andere festivals kunnen staan, inclusief Rock Werchter, dus zullen ze eerder voor een groter en breder georiënteerd publiek kiezen dan een metal festival waar ze eigenlijk weinig te zoeken hebben...
 

Verwijderd lid 38434

Randprogramma
19 mei 2019
133
171
Omdat ze ook heel goed op tig andere festivals kunnen staan, inclusief Rock Werchter, dus zullen ze eerder voor een groter en breder georiënteerd publiek kiezen dan een metal festival waar ze eigenlijk weinig te zoeken hebben...
Nou ja, ik denk dat er genoeg meer staat wat weinig met metal te maken heeft. Ben wel eens benieuwd welk % nu echt metal is. Als dat de norm moet zijn valt er denk ik het nodige af.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.447
7.018
Nou ja, ik denk dat er genoeg meer staat wat weinig met metal te maken heeft. Ben wel eens benieuwd welk % nu echt metal is. Als dat de norm moet zijn valt er denk ik het nodige af.

Uiteindelijk heeft bijna alles wat er staat wel iets met metal te maken gelukkig
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.554
Nou ja, ik denk dat er genoeg meer staat wat weinig met metal te maken heeft. Ben wel eens benieuwd welk % nu echt metal is. Als dat de norm moet zijn valt er denk ik het nodige af.
De genre discussie is een eindeloze. Je kunt geen eenduidige lijn trekken tussen "echt metal" en niet metal, althans, wat voor lijn je ook trekt er zullen altijd hordes mensen het met je oneens zijn.

Zou Triggerfinger kunnen werken op Graspop? Denk het wel. Is het een logische boeking, gezien de rest van het festival landschap? Nee. Dus hebben ze er nog nooit gestaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.552
4.837
Omdat ze ook heel goed op tig andere festivals kunnen staan, inclusief Rock Werchter, dus zullen ze eerder voor een groter en breder georiënteerd publiek kiezen dan een metal festival waar ze eigenlijk weinig te zoeken hebben...
Nou, het is nu niet zo dat ze er weinig te zoeken hebben, zouden prima passen op GMM, lijkt me.
Sterker nog, drummer Mario Goossens van Triggerfinger stond er ook gewoon dit jaar met Sloper (en die zijn niet meer metal).
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.554
Nou, het is nu niet zo dat ze er weinig te zoeken hebben, zouden prima passen op GMM, lijkt me.
Sterker nog, drummer Mario Goossens van Triggerfinger stond er ook gewoon dit jaar met Sloper (en die zijn niet meer metal).
Je hebt gelijk, het zou prima passen, als The Chats kan dan kan Triggerfinger ook. Mijn punt was meer dat ze voor een grote festival show altijd naar Rock Werchter zullen gaan, en ook nog op heel veel andere Belgische festivals kunnen staan waar ze een breder publiek bereiken, dus dat ze in praktijk niet snel naar Graspop zullen komen. Ze hebben er weinig te zoeken omdat er beter passende alternatieven voor ze zijn binnen het festival landschap, niet per se omdat het muzikaal niet past.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.552
4.837
Je hebt gelijk, het zou prima passen, als The Chats kan dan kan Triggerfinger ook. Mijn punt was meer dat ze voor een grote festival show altijd naar Rock Werchter zullen gaan, en ook nog op heel veel andere Belgische festivals kunnen staan waar ze een breder publiek bereiken, dus dat ze in praktijk niet snel naar Graspop zullen komen. Ze hebben er weinig te zoeken omdat er beter passende alternatieven voor ze zijn binnen het festival landschap, niet per se omdat het muzikaal niet past.
Dat is waar natuurlijk.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Dana dentata had volgens mij echt niets met metal te maken. Ik was wel in shock, maar of dat voldoende is om bij shock rock / metal te horen, dan past Niels destadsbader er inderdaad ook want die is ook best choquerend.

Maar bon, die grap was de schuld van livenation. Zolang het bij een enkele belachelijke naam blijft zullen we dat maar door de vingers zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564
Uiteindelijk hebben Eagles of Death metal ook in de Marquee gestaan en godbetert Hickey Underworld heeft op de Jupiler Stage gestaan. Dan kan Triggerfinger zeker.

Maar ik heb liever dat de plekken in de tenten gaan naar extremere bands.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken