Graspop Metal Meeting 2023

magrathea

Campingartiest
9 feb 2020
66
131
Gisteren naar brymir, skalmold en finntroll gaan kijken in de next bij de 013.
Blij dat finntroll op graspop staat, voor mij persoonlijk toch de grootste feestband van de 3 folkmetalbands die er staan. Korpiklaani kan ook mits ze een set met feestnrs spelen ma dat doen ze eigenlijk zelden. En eluveitie zonder Anna ben ik nietmeer zo zot van.
Was ik ook! Wat een geweldige band is het toch. Ik twijfelde of ik wel zou gaan omdat ik ze volgend jaar ook al ging zien, echt geen spijt van gehad
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.443
2.921
VIP-tickets voor de zaterdag zijn al uitverkocht. Wat zegt dit over de reguliere zaterdagverkoop?
 
  • Wow
Waarderingen: saurus

prins

Dagopener
9 nov 2019
515
618
VIP-tickets voor de zaterdag zijn al uitverkocht. Wat zegt dit over de reguliere zaterdagverkoop?
de zaterdag is min of meer al vol met 31 bands incl. de 2 headliners je weet waarvoor je een ticket koop, dat is bij donderdag en vrijdag nog de vraag.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.164
1.227
Gisteren nog even de dame en heren ontmoet van Blues Pills in Berlijn. Ik had mijn Graspop vest aan en de zangeres herkende het direct. Die dragen Graspop echt wel op handen. En Graspop hun trouwens ook. Getuige de Stagedive van Eline Larsson dit jaar. Gisteren heeft ze dat niet gedaan trouwens. Enkel even het publiek ingewandeld. Stond ook nog geen bewakingsagent tijdens hun show. Ik hoop ze volgend jaar in Kortrijk op Alcatraz of op Lokerse Feesten te zien en in 2024 opnieuw op Graspop! En hier en daar natuurlijk eens een zaalshow.


En als ik dan toch bezig ben over gisteren: wat een brok energie is die Joel O Keefe van Airbourne wel niet!?! Zingen en gitaar spelen tot daar aan toe. Maar ondertussen ook nog eens als een bezettene met adhd constant heen en weer lopen op het podium? Chapeau! Zonder zwans, die mens heeft volgens mij een halve marathon gelopen. En dan nog springen erbij. Waar Ac/Dc een Brian Johnson nodig heeft voor heerlijke zang en een Angus Young om prachtig gitaar te spelen en hier een daar ook wat rond te lopen, heeft Airbourne beide personen in een in de vorm van Joel. Het publiek was ook zeer enthousiast. Ik stond op de eerste rij en ben harder geplet geweest dan toen ik bij Pennywise, Slayer of Anthrax geplet werd toen ik daar op de eerste rij stond. Voor zij die vrijdag in Brussel gaan, be prepared voor een gigantisch feest! Ik hoop echt volgend jaar ze terug te zien op Graspop.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.117
7.278
Dat de gemiddelde Slipknot fan een dagje ouder wordt en rapper een stoel onder zijn kont nodig heeft? Ik verwacht eigenlijk nu dat zondag VIP het eerste gaat uitverkopen aangezien daar tot hier toe vooral de oudere headliners staan.
De reguliere zaterdagtickets gingen ook wel een stuk harder dan alle andere dagen, niet alleen de VIP tickets. De middag van de start van de kaartverkoop waren 40% van de dagtickets al weg.

Ik denk eerlijk gezegd dat de zaterdag als eerst zal uitverkopen en de zondag als laatste. Zodra de donderdag en vrijdag headliners bekend zijn zullen die de zondag hard inhalen lijkt me (zondag verkocht wel bizar slecht zagen we in de eerste cijfers)
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en won666

won666

Support act
17 mei 2019
1.164
1.227
De reguliere zaterdagtickets gingen ook wel een stuk harder dan alle andere dagen, niet alleen de VIP tickets. De middag van de start van de kaartverkoop waren 40% van de dagtickets al weg.

Ik denk eerlijk gezegd dat de zaterdag als eerst zal uitverkopen en de zondag als laatste. Zodra de donderdag en vrijdag headliners bekend zijn zullen die de zondag hard inhalen lijkt me (zondag verkocht wel bizar slecht zagen we in de eerste cijfers)
Verwacht ik ook maar ik verwacht daarbij wel dat zondag haar VIP tickets rapper uitverkopen dan de VIP tickets voor donderdag of vrijdag. Ik verwacht nu VIP zondag, zaterdag en combi VIP alles volgenden die uitverkopen. Maar gewone zondag mss pas als laatste
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

saurus

Dagopener
4 feb 2019
521
614
Gisteren nog even de dame en heren ontmoet van Blues Pills in Berlijn. Ik had mijn Graspop vest aan en de zangeres herkende het direct. Die dragen Graspop echt wel op handen. En Graspop hun trouwens ook. Getuige de Stagedive van Eline Larsson dit jaar. Gisteren heeft ze dat niet gedaan trouwens. Enkel even het publiek ingewandeld. Stond ook nog geen bewakingsagent tijdens hun show. Ik hoop ze volgend jaar in Kortrijk op Alcatraz of op Lokerse Feesten te zien en in 2024 opnieuw op Graspop! En hier en daar natuurlijk eens een zaalshow.


En als ik dan toch bezig ben over gisteren: wat een brok energie is die Joel O Keefe van Airbourne wel niet!?! Zingen en gitaar spelen tot daar aan toe. Maar ondertussen ook nog eens als een bezettene met adhd constant heen en weer lopen op het podium? Chapeau! Zonder zwans, die mens heeft volgens mij een halve marathon gelopen. En dan nog springen erbij. Waar Ac/Dc een Brian Johnson nodig heeft voor heerlijke zang en een Angus Young om prachtig gitaar te spelen en hier een daar ook wat rond te lopen, heeft Airbourne beide personen in een in de vorm van Joel. Het publiek was ook zeer enthousiast. Ik stond op de eerste rij en ben harder geplet geweest dan toen ik bij Pennywise, Slayer of Anthrax geplet werd toen ik daar op de eerste rij stond. Voor zij die vrijdag in Brussel gaan, be prepared voor een gigantisch feest! Ik hoop echt volgend jaar ze terug te zien op Graspop.
ik ga vrijdag airbourne is een van mn favoriete bands
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Voor de liefhebbers, 24 December is het de Staalhard 100 op Radio Willy (Alternatieve rockradio van België)
Je kan nog altijd stemmen. https://www.willy.radio/stem-nu-op-jouw-top-3-van-de-staalhard-100

(niet gesponsord)


Er ontbreken toch heel wat keuzemogelijkheden hoor.
Slipknot toch mager lijstje
Type O Negative geen Black N1
Parkway Drive geen Crushed,Wishing Wells

enz....

vind dit echt jammer,je kan ze zelf wel bijvoegen in je stemlijst maar toch....

BTW mijn top 3 is beetje cliché

Metallica One
Slipknot Wait & Bleed
Pantera Walk
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.550
7.195
In Nederland is Airbourne verplaatst naar 28 juni of iets dergelijks... Dat is pas balen, had er enorm veel zin in! Maar, volgend jaar dan maar!
 

Dumblydore

Playlistbediener
11 mei 2021
29
73
Zo, ik was even weg van het forum vanwege Eindhoven Metal Meeting maar ik ben gelukkig weer bij gelezen.

Over EMM gesproken, ik heb daar toch wel een ontdekking gedaan van een band die ik graag ook op GMM zou zien, maar ik denk dat het meer niveau Roadburn is: Wolvennest.

Iemand een gedacht of die moosebar terug gaat komen volgend jaar?
Toch mij stiekem er goed geamuseerd en was toch elke keer goed druk.
Dat hoop ik eigenlijk wel. Ik heb me daar ook zeer goed vermaakt afgelopen jaar.
 

lieven

Randprogramma
22 jul 2020
122
173
Hoi, ik was in 2010 aanwezig op Download Festival en buiten AC/DC waren er 3 bands die een enorme indruk op mij maakte, namelijk Five Finger Death Punch, Stonesour & AIRBOURNE, optreden van Airbourne was fenomenaal, het goot water, bliksemde en zanger ging boven op de mast/podium klimmen, gaan soleren, zingen...fenomenaal, uiteindelijk is optreden stilgelegd door security/politie. Kijk ook uit naar hun optreden nu zondag in Brussel en volgend jaar op Graspop. 🤘
 

Bijlagen

  • Download 2010.jpeg
    Download 2010.jpeg
    121,6 KB · Weergaven: 23
  • Leuk
Waarderingen: saurus

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.628
3.225
Er ontbreken toch heel wat keuzemogelijkheden hoor.
Slipknot toch mager lijstje
Type O Negative geen Black N1
Parkway Drive geen Crushed,Wishing Wells

enz....

vind dit echt jammer,je kan ze zelf wel bijvoegen in je stemlijst maar toch....

BTW mijn top 3 is beetje cliché

Metallica One
Slipknot Wait & Bleed
Pantera Walk
Er ontbreken heel wat nummers in de mogelijkheden, maar je kan ze inderdaad gewoon bijvoegen. Al zal de kans dat ze de top 100 halen klein zijn...
Ik weet ook niet hoe ze de lijstjes gebruiken, aangezien je een top 3 kan insturen, maar er ook een top 10 van kan maken.

Ik heb dus de vrijheid genomen om een Belgische top 10 en internationale top 10 in te sturen. En dan was het nog een zware 'kill your darlings'.
Ben dus maar voor de favorietjes van't moment gegaan en hier op geëindigd.

Psychonaut – The fall of consciousness
Hippotraktor – Mover of skies
Artefacts – Augur the age of darkness

Marche funebre – Einderlicht
Stake – Catatonic dreams
Amenra – Razoreater
Brutus – war
Evil invaders – Raising hell
Drawn into descent – wither
Miava – every heart is a beating piece of shit


Opeth – Deliverance
Ihsahn – Celestial violence
Enslaved – Homebound

Zeal & Ardor – Run
Dark Tranquility – Therein
Tool – The Pot
Type o Negative – Love you to death
Dimmu Borgir – Progenies of the great apocalypse
Slipknot – Custer
Iron Maiden – The number of the beast
 
Laatst bewerkt:

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.550
7.195
Hoe komen jullie erbij dat Airbourne op Graspop staat?

Geen idee of ze er staan, maar de UK data en Nederland waren verplaatst naar eind juni, vanwege de kosten nu. Lijkt me niet dat ze dan er niet een paar extra data bij gaan plakken, anders zal het duurder uitpakken lijkt me
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.131
10.397
Er ontbreken heel wat nummers in de mogelijkheden, maar je kan ze inderdaad gewoon bijvoegen. Al zal de kans dat ze de top 100 halen klein zijn...
Ik weet ook niet hoe ze de lijstjes gebruiken, aangezien je een top 3 kan insturen, maar er ook een top 10 van kan maken.

Ik heb dus de vrijheid genomen om een Belgische top 10 en internationale top 10 in te sturen. En dan was het nog een zware 'kill your darlings'.
Ben dus maar voor de favorietjes van't moment gegaan en hier op geëindigd.

Psychonaut – The fall of consciousness
Hippotraktor – Mover of skies
Artefacts – Augur the age of darkness

Marche funebre – Einderlicht
Stake – Catatonic dreams
Amenra – Razoreater
Brutus – war
Evil invaders – Raising hell
Drawn into descent – wither
Miava – every heart is a beating piece of shit


Opeth – Deliverance
Ihsahn – Celestial violence
Enslaved – Homebound

Zeal & Ardor – Run
Dark Tranquility – Therein
Tool – The Pot
Type o Negative – Love you to death
Dimmu Borgir – Progenies of the great apocalypse
Slipknot – Custer
Iron Maiden – The number of the beast
Wat een prachtige lijst! Veel keuzes die ik ook zo maken. Therein, Homebound, Progenies. Wat een nummers! Vooral zeer blij verrast met Einderlicht van Marche Funebre. Wat een nummer! Een van mijn ontdekkingen van afgelopen Alcatraz
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: nikita en duck

Gebruikers die dit onderwerp bekijken