Graspop Metal Meeting 2023

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Zo, ik was even weg van het forum vanwege Eindhoven Metal Meeting maar ik ben gelukkig weer bij gelezen.

Over EMM gesproken, ik heb daar toch wel een ontdekking gedaan van een band die ik graag ook op GMM zou zien, maar ik denk dat het meer niveau Roadburn is: Wolvennest.


Dat hoop ik eigenlijk wel. Ik heb me daar ook zeer goed vermaakt afgelopen jaar.
Ik was er ook. Volledig akkoord met Wolvennest. Daarnaast was mijn grootste ontdekking Chapel Of Disease uit Duitsland. Een Melodic death metal band met een uitstekende gitarist (tevens de zanger). Heb je die gezien @Dumblydore?

Mijn 2 hoogtepunten waren Rotting Christ en Mgla.
Spijtig genoeg Misthyrming gemist wegens te laat / te moe en nog een behoorlijke terugreis voor de boeg.
 

Dumblydore

Playlistbediener
11 mei 2021
29
73
Ik was er ook. Volledig akkoord met Wolvennest. Daarnaast was mijn grootste ontdekking Chapel Of Disease uit Duitsland. Een Melodic death metal band met een uitstekende gitarist (tevens de zanger). Heb je die gezien @Dumblydore?

Mijn 2 hoogtepunten waren Rotting Christ en Mgla.
Spijtig genoeg Misthyrming gemist wegens te laat / te moe en nog een behoorlijke terugreis voor de boeg.
Ja, daar was ik wel. Maar dat is gek genoeg een optreden dat niet bij me is blijven hangen. Wat eigenlijk vreemd is want daarna ben ik nog in die zaal bij God Dethroned geweest en daarna snel door naar Stallion.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

vellahuus

Playlistbediener
7 okt 2019
41
18
Op het topic van leuke feestjes:
Zal misschien vreemd klinken aangezien de band ieder jaar wel ergens te zien is in NL/BE maar 1 van de bands waar ik het meest naar uit kijk is Skindred. Wil ze al 5 jaar live zien ofso en loop ze steeds mis. Heb al veel youtube opnames gezien en het lijkt me een fantastische live band. Gegarandeerd feestje lijkt me in ieder geval. Zin in!
Was ook benieuwd naar Skindred en ze afgelopen vrijdag gezien als voorprogramma van Volbeat. Het als een dwaas heen en weer rennen en springen en het vele praten begon mij op de zenuwen te werken, ook de cross-over met reggae en hiphop is best even leuk.
Maar zoals zo vaak, het is en blijft een kwestie van smaak. Mijn ding is het niet na nummertje 3 verlies ik mijn interesse.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.628
3.222
Wat een prachtige lijst! Veel keuzes die ik ook zo maken. Therein, Homebound, Progenies. Wat een nummers! Vooral zeer blij verrast met Einderlicht van Marche Funebre. Wat een nummer! Een van mijn ontdekkingen van afgelopen Alcatraz
Die mannen verdienen ook gewoon een plekje in de lijst. Einderlicht werkt, al helemaal live, elke keer weer mesmerizing.

Check zeker ook Artefacts eens. Heeft een beetje de oude Dimmu-vibe. De zanger is de vroegere zanger van Lemuria, maar dat zegt je mogelijk ook helemaal niets. Project is voor zover ik weet al enkele jaren bezig maar ze zijn maar recent nummers aan het releasen. Augur staat voorlopig zelfs enkel op youtube, maar is meteen mijn track van het weekend geweest, een beest van een song en zoveel werk in die clip gestoken!
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Kneuzer

Campingartiest
7 nov 2022
71
106
Was ook benieuwd naar Skindred en ze afgelopen vrijdag gezien als voorprogramma van Volbeat. Het als een dwaas heen en weer rennen en springen en het vele praten begon mij op de zenuwen te werken, ook de cross-over met reggae en hiphop is best even leuk.
Maar zoals zo vaak, het is en blijft een kwestie van smaak. Mijn ding is het niet na nummertje 3 verlies ik mijn interesse.
Ik heb me wel heel de show geamuseerd met hun, tis eens iets anders, in tegenstelling tot Bad Wolves waarbij ik geregeld naar de tijd keek. maar dat is dan ook weer niet mijn genre.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Loek123

Kneuzer

Campingartiest
7 nov 2022
71
106
Iemand een gedacht of die moosebar terug gaat komen volgend jaar?
Toch mij stiekem er goed geamuseerd en was toch elke keer goed druk.
Ik hoop het eerlijk gezegd ook, heb me erg geamuseerd daar en niet teveel geld kwijt gespeeld op die hele avond. Inkom was volgens mij ook "maar" 40 euro?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.113
7.266
Ik hoop het eerlijk gezegd ook, heb me erg geamuseerd daar en niet teveel geld kwijt gespeeld op die hele avond. Inkom was volgens mij ook "maar" 40 euro?
hij bedoelde de moosebar op graspop zelf denk ik.
dat losse metal moose event zal wel niet terugkeren lijkt me, anders was het al wel aangekondigd nu.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
Wij maar wachten op die Firenzerocks aankondiging, gaan ze vervolgens maroon 5 aankondigen.

Wel op zondag trouwens, dus als GNR Graspop en Firenzerocks doet zullen bij ons op de donderdag staan en niet op vrijdag.
ik gok op die aankondiging dan morgen...
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

saurus

Dagopener
4 feb 2019
521
614
Hoe komen jullie erbij dat Airbourne op Graspop staat?
1. Omdat alle datums na de show in Brussel gecanceld zijn in december
2. Ze zijn in de buurt in Juni-Juli
3. Ze hebben vorig jaar op Werchter gespeeld
4. Het is alweer eventjes geleden dat ze op graspop stonden.
5. Ik grote fan ben van hun en erin geloof.
 
  • Winning
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh en MetalLimbo

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.968
2.015
hij bedoelde de moosebar op graspop zelf denk ik.
dat losse metal moose event zal wel niet terugkeren lijkt me, anders was het al wel aangekondigd nu.
Zou wel jammer zijn.
Total meurg maar wat een geweldige avond was dat.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.113
7.266
Geen enkel signaal vanuit Graspop dat de zaterdag VIP uitverkocht is....

Zou dan vandaag de dag mogen zijn?
zal eerder morgen zijn denk ik
vandaag CORE aankondiging, en Firenzerocks heeft ook al een headliner aangekondigd vandaag

Misschien zoals @DennisvdBr al zei dat GNR morgen met hun tour aankondiging komt?
die hebben ook net afgelopen zaterdag hun tour afgerond dus zal zeer waarschijnlijk wel deze week zijn.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
zal eerder morgen zijn denk ik
vandaag CORE aankondiging, en Firenzerocks heeft ook al een headliner aangekondigd vandaag

Misschien zoals @DennisvdBr al zei dat GNR morgen met hun tour aankondiging komt?
die hebben ook net afgelopen zaterdag hun tour afgerond dus zal zeer waarschijnlijk wel deze week zijn.
Denk niet dat Graspop veel aandacht schenkt aan een aankondiging samen met Core te doen. En al zéker niet met de aankondiging van Maroon 5 op een Italiaans festival...
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.113
7.266
Denk niet dat Graspop veel aandacht schenkt aan een aankondiging samen met Core te doen.
Alcatraz en Werchter waren al wel eens tegelijk met de aankondigingen, maar ik zie het toch niet gebeuren dat 2 livenation festivals in België tegelijk komen met een aankondiging. als Core vandaag om 16 uur komt lijkt het me vreemd voor Graspop om dat ook te doen ook al zijn de genres totaal anders.
En al zéker niet met de aankondiging van Maroon 5 op een Italiaans festival...
Het punt was meer dat er verwacht wordt dat Firenze ook met GNR gaat komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.113
7.266
Hellfest vandaag met een teaser voor MS2. Morgen dus MS1 en dan woensdag de line-up? Zou me niets verbazen als Graspop dan ook woensdag volgt met een headliner.
denk eerlijk gezegd niet dat we naar Hellfest moeten kijken, ik verwacht eerder dat GNR de headliner is die deze week zal komen. lijkt er op dat we deze week alleen 1 headliner zullen krijgen, aan de hand van de comments hier van insiders. GNR lijkt me dan een grotere kans te hebben als bijvoorbeeld a7x/soad.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken