Graspop Metal Meeting 2023

festivalryo

Support act
9 feb 2019
875
1.729
Honestly, I have absolutely no idea who will close the main stages on friday. Thursday? Probably GNR, maybe Metallica. But who would be big enough for friday without blowing the budget? Avenged Sevenfold may be an option IF they tour. Evanescence, Disturbed, Gojira, BMTH, Amon Amarth are candidates for the MS2 headline but I don't think a Evanescence-Gojira-Alter Bridge combination (or something like that) would be strong enough for friday ticket sales.

Of course, There's always Ozzy or Kiss but I don't think that would sell much better either.

Edit: @Loek123 I just realized I pretty much repeated what you said in your previous post. Oops!
 
Laatst bewerkt:

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.755
8.696
Honestly, I have absolutely no idea who will close the main stages on friday. Thursday? Probably GNR, maybe Metallica. But who would be big enough for friday without blowing the budget? Avenged Sevenfold may be an option IF they tour. Evanescence, Disturbed, Gojira, BMTH, Amon Amarth are candidates for the MS2 headline but I don't think a Evanescence-Gojira-Alter Bridge combination (or something like that) would be strong enough for friday ticket sales.

Of course, There's always Ozzy or Kiss but I don't think that would sell much better either.
I am also kind of lost on that front, I was fairly sure that Ghost would function as the 4th "smaller" headliner on Friday, to compensate for a bigger headliner on Thursday. The announcement of ghost as Thursdays second headliner was unexpected for me.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

festivalryo

Support act
9 feb 2019
875
1.729
I am also kind of lost on that front, I was fairly sure that Ghost would function as the 4th "smaller" headliner on Friday, to compensate for a bigger headliner on Thursday. The announcement of ghost as Thursdays second headliner was unexpected for me.
Well, must be the second Metallica set after all 😜
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Misschien is het vloeken in de kerk, maar de festivals zullen toch ooit het gevoel moeten hebben van "nu is het genoeg geweest" met het boeken van zoiets? Of zou die echt metalfestivals blijven headlinen tor hij er bij neer valt? Wat denken jullie?
Ik denk dat ze die oudjes blijven boeken zolang het verkoopt eigenlijk
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
492
1.564
Ozzy en Kiss verkopen prima een dag uit zoals in het verleden ook zo vaak is gebeurd, zou eerder zeggen dat Parkway Drive geen dag kan dragen en dat het vooral aankomt op Slipknot (en de rest van de affiche). Wordt het niet vermoeiend om continu diezelfde discussie op te starten of deze oudjes nog wel zouden moeten/mogen optreden? Zolang zij dat willen en er klaarblijkelijk animo voor is: ja.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.524
8.792
Volgens mij wilden ze in 2021 Disturbed op retour laten komen en een (sub)headliner maken? Omdat de organisatie er fan van is
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.755
8.696
Ozzy en Kiss verkopen prima een dag uit zoals in het verleden ook zo vaak is gebeurd, zou eerder zeggen dat Parkway Drive geen dag kan dragen en dat het vooral aankomt op Slipknot (en de rest van de affiche). Wordt het niet vermoeiend om continu diezelfde discussie op te starten of deze oudjes nog wel zouden moeten/mogen optreden? Zolang zij dat willen en er klaarblijkelijk animo voor is: ja.
Geloof niet dat iemand op dit forum ooit heeft gezegd dat Parkway Drive een dag kan dragen, daarom staan ze ook onder/naast Slipknot. Dat is duidelijk de grote headliner daar. Kiss/ozzy zullen waarschijnlijk wel een dag kunnen uitverkopen ja, (ozzy zou wel een sterke undercard nodig hebben denk ik, was laatste keer ook de laatste dag die uitverkocht dacht ik en dat was een zondag zelfs) maar lijkt er vooralsnog niet op dat die bands er zullen staan volgend jaar. Als ze bijvoorbeeld GNR op donderdag zetten en Kiss op vrijdag zal het festival wel uitverkopen lijkt me in ieder geval. al verwacht ik kiss er niet direct aangezien die aangegeven hebben niet 2x op dezelfde plek te komen.

Mijn punt was gewoon dat de donderdag/vrijdag vaak vrij lastig uitverkopen vergeleken met de weekend dagen.

De vrijdag dit jaar had ook erg veel moeite met uitverkopen met Scorpions, Within temptation, whitesnake, megadeth als grootste namen. dan hadden ze nog het geluk dat een deel al een ticket had gekocht voor andere headliners die eerder op die vrijdag stonden zoals Avenged Sevenfold of Faith No More.

Wie verwacht jij als resterende headliners als ik vragen mag?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.755
8.696
Volgens mij wilden ze in 2021 Disturbed op retour laten komen en een (sub)headliner maken? Omdat de organisatie er fan van is
Disturbed zou er gestaan hebben op de plek van Five Finger Death Punch geloof ik. als sub, net onder de headliners.
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
492
1.564
Geloof niet dat iemand op dit forum ooit heeft gezegd dat Parkway Drive een dag kan dragen
Denk het ook niet.
Dat is duidelijk de grote headliner daar. Kiss/ozzy zullen waarschijnlijk wel een dag kunnen uitverkopen ja, (ozzy zou wel een sterke undercard nodig hebben denk ik, was laatste keer ook de laatste dag die uitverkocht dacht ik en dat was een zondag zelfs) maar lijkt er vooralsnog niet op dat die bands er zullen staan volgend jaar. Als ze bijvoorbeeld GNR op donderdag zetten en Kiss op vrijdag zal het festival wel uitverkopen lijkt me in ieder geval. al verwacht ik kiss er niet direct aangezien die aangegeven hebben niet 2x op dezelfde plek te komen.
In een eerder bericht schreef je: "Kiss of Ozzy zou ook niet een dag kunnen dragen lijkt me qua ticketverkoop", daar reageerde ik o.a. op. Volgens mij ben je al van gedachten veranderd als ik het zo lees.
Mijn punt was gewoon dat de donderdag/vrijdag vaak vrij lastig uitverkopen vergeleken met de weekend dagen.

De vrijdag dit jaar had ook erg veel moeite met uitverkopen met Scorpions, Within temptation, whitesnake, megadeth als grootste namen. dan hadden ze nog het geluk dat een deel al een ticket had gekocht voor andere headliners die eerder op die vrijdag stonden zoals Avenged Sevenfold of Faith No More.
Eens, maar dat is een hele andere discussie dan hoe jij jouw eerste bericht insteekt:
Misschien is het vloeken in de kerk, maar de festivals zullen toch ooit het gevoel moeten hebben van "nu is het genoeg geweest" met het boeken van zoiets? Of zou die echt metalfestivals blijven headlinen tor hij er bij neer valt? Wat denken jullie?
Wie verwacht jij als resterende headliners als ik vragen mag?
2/3 uit: Metallica/GnR/A7x. Ik verwacht geen Ozzy of Kiss, maar ik zou naar beiden uitkijken als het wel zo zou zijn.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.755
8.696
Denk het ook niet.

In een eerder bericht schreef je: "Kiss of Ozzy zou ook niet een dag kunnen dragen lijkt me qua ticketverkoop", daar reageerde ik o.a. op. Volgens mij ben je al van gedachten veranderd als ik het zo lees.
Ik spreek mezelf inderdaad aardig tegen, daar heb je helemaal gelijk in. Ik denk dat Kiss wel een dag kan uitverkopen. Ozzy denk ik wel dat hij iets meer sterkere namen zou nodig hebben om zijn dag uit te verkopen, gezien de redelijk slechte verkoop vorige keer. Ook voornamelijk omdat hij op een doordeweekse dag zou staan die altijd moeilijker verkopen. Kan zijn dat ik er naast zit hoor, maar dat is mijn verwachting.
2/3 uit: Metallica/GnR/A7x. Ik verwacht geen Ozzy of Kiss, maar ik zou naar beiden uitkijken als het wel zo zou zijn.
Mocht a7x gaan touren zie ik dit wel als mogelijkheid, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat ze Metallica EN gnr zouden boeken, lijkt me budget technisch een dure grap en ze hebben het ook niet nodig voor de verkoop denk ik om 2 zulke grote headliners te boeken. Als a7x niet zou touren, vraag ik me echt af wie die laatste headliner zal worden.

Mijn huidige gok is dan denk ik:
Donderdag: Metallica of GNR
Vrijdag: a7x of Kiss (kans op kiss lijkt me dan toch nog groter dan ozzy)
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
165
337
Op dit moment hoop ik vurig dat ze GNR op donderdag boeken. Met Ghost erbij zou ik die dag alleszins gaan, dan. Rest van het weekend zal wel HEEL erg van de overige bands afhangen, want voor de headliners doe ik het vooralsnog nie.
 

Piet

Dagopener
24 mrt 2022
504
541
Ik geloof ook niet in kiss.
Die zijn met hun laatste tour bezig en zijn al daarmee op gmm geweest. Het wasntoen een statement dat ze niet dubbele shows nzouden doen
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.524
8.792
Op dit moment hoop ik vurig dat ze GNR op donderdag boeken. Met Ghost erbij zou ik die dag alleszins gaan, dan. Rest van het weekend zal wel HEEL erg van de overige bands afhangen, want voor de headliners doe ik het vooralsnog nie.

Nog 1 geschikte headliner, bij voorkeur voor de vrijdag, en dan zal het hier wel gewoon een weekend ticket worden gok ik. Er staan toch altijd wel minimaal 3 bands overdag nog per dag erbij die men wilt zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.524
8.792
Ik geloof ook niet in kiss.
Die zijn met hun laatste tour bezig en zijn al daarmee op gmm geweest. Het wasntoen een statement dat ze niet dubbele shows nzouden doen

Ondertussen Ziggo Dome in 2019 en 2022 beide in dezelfde laatste tour. Dat verhaal kan de prullenbak in wanneer er genoeg geld wordt geboden.
 
  • Haha
Waarderingen: EddiePlaysBass

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.755
8.696
Ondertussen Ziggo Dome in 2019 en 2022 beide in dezelfde laatste tour. Dat verhaal kan de prullenbak in wanneer er genoeg geld wordt geboden.
ja, ik zie GNR donderdag en Kiss vrijdag wel als een realistische optie op het moment. Opizch een prima headliner rijtje al hoop ik dan wel op een leuke jonge headliner na/voor kiss.

al blijf ik zelf wel hopen op Avenged Sevenfold, dat zou voor mij persoonlijk de line up wel af maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.983
8.944
Het verbaast me dat er dus inderdaad mensen zijn die het wel of niet gaan naar Graspop laten afhangen van de headliners. Voor mij wordt het festival al vanaf het begin van dat ik ga gemaakt door de undercard. En zijn grote bands als headliner soms een leuke bijkomstigheid.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken