Graspop Metal Meeting 2023

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.081
5.445
Leak ? :unsure:

2022-11-11-12-21-54.png


If you check Band pages currently indexed on Google for graspop.be ( https://www.google.com/search?q=site:graspop.be inurl:bands ), there are only about 100 pages indexed (so, any other bands from past editions are not visible there), including the already confirmed headliners. Here are the ones that are indexed:

1349, 36 Crazy Fists, After All, Alchemist, All Shall Perish, Amplifier, Armored Saint, As Lions, As It Is, At The Gates, Atheist, Axamenta, Ayreon, Back To The System (SOAD Tribute), Backfire, Battlecross, Behemoth, Beyond Fear, Bombshell Rocks, Borknagar, Born From Pain, Brides of Destruction, Bruce Dickinson, Bulls On Parade (RATM Tribute), Cannibal Corpse, Caliban, Calibre, Carcass, Carnation, Celeste, Celtic Frost, Civil War, Collibus, Congress, Cowboys And Aliens, Crobot, Cult of Luna, Culture Abuse, Cynic, Danzig, Darkane, Dead Cross, Death By Stereo, Dedicted, Def Leppard, Destruction, Devilment, Diablo Blvd, Disfear, Dismember, Downset, Drain, Dream Theater, Dublin Death Patrol, Dyscordia, Endless Dark, Enslaved, Equilibrium, Eternal Run For Cover, Evergrey, Faith No More, Farmer Boys, Fintroll, FM, Forbidden, Ghost, Glorior Belli, Gun's N Roses, Hail of Bullets, Halford, Handsome, Hardline, Hawkwind, Heidevolk, Heilung, Helmet, Hollenthon, Huntress, I Killed The Prom Queen, Ill Nino, In Quest, In Solitude, In The Woods, Jonathan Davis, Killing Machine, Kill II This, Komah, Korn Again, Krypteria, Leave Scars, Legion Of The Damned, Leng Tch'e, Massif, Me First & The Gimme Gimmes, Metal Church, Ministry, Misthyrming, Monuments, Moonsorrow, Mötley Crüe, Mucky Pup, Murderdolls, Myrkur, Nasum, Necrophobic, Nile, No Use For A Name, Northlane, Novembers Doom, Nuclear Assault, Orchid, Orphanage, Orphaned Land, Ostrogoth, Our Survival Depends On Us, Out, Panchrysia, Parkway Drive, Parris (Thin Lizzy Tribute), Periphery, Peter Pan Speedrock, Playmo, Powerstroke, Power Trip, Prime Circle, Prong, Protest The Hero, Revoker, Rage, Rise To Remain, Rockstar, Rotting Christ, Scar Symmetry, Scarve, Schirenc Plays Pungent Stench, Sebastian Bach, Set Things Right, Seven Witches, Shai Hulud, Six Feet Under, Skarhead, Skin, Skindred, Skitsoy, Slipknot, Soilwork, Spoil Engine, Spoiler NYC, Stahlzeit, Stake, Static-X, Stormrider, Stratovarius, Stream Of Passion, Subzero, Taake, Tempt, Temptations For The Weak, The Devils Blood, The Difference, The Gathering, The Faceless, The New York Dolls, The Ocean, The Rods, The Sword, The Treatment, The Vandals, Therion, Touché Amoré, Trash Boat, Turisas, UDO, Uncle Acid And The Deadbeats, Uncle Meat, Underoath, Unearth, Van Hagar, Veil Of Maya, Voodoo Six, Wednesday 13, Welkin, Witchsmeller Pursuivant, Youth Of Today

Not sure this is reliable (perhaps this is just a draft from 6 months ago), but I think most of those bands are relevant for 2023.
Zijn ook maar weinig grote bands bij, denk niet dat je met deze namen 4 dagen en 2 mains kan vullen
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.753
8.690
yeah unfortunately I don't think there's anything there. seems mostly names that were there previously, and never removed.

Zijn ook maar weinig grote bands bij, denk niet dat je met deze namen 4 dagen en 2 mains kan vullen
Toch zijn het ruim 170 namen, dus een stuk meer namen dan dat ze zouden boeken in een weekend. maar inderdaad veel te kleine namen. zie niet eens de overige headliners er tussen staan. met GNR en FNM mis je er nog 1. denk ook echt niet dat FNM gaat touren trouwens.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.817
2.569
Leak ? :unsure:

2022-11-11-12-21-54.png


If you check Band pages currently indexed on Google for graspop.be ( https://www.google.com/search?q=site:graspop.be inurl:bands ), there are only about 100 pages indexed (so, any other bands from past editions are not visible there), including the already confirmed headliners. Here are the ones that are indexed:

1349, 36 Crazy Fists, After All, Alchemist, All Shall Perish, Amplifier, Armored Saint, As Lions, As It Is, At The Gates, Atheist, Axamenta, Ayreon, Back To The System (SOAD Tribute), Backfire, Battlecross, Behemoth, Beyond Fear, Bombshell Rocks, Borknagar, Born From Pain, Brides of Destruction, Bruce Dickinson, Bulls On Parade (RATM Tribute), Cannibal Corpse, Caliban, Calibre, Carcass, Carnation, Celeste, Celtic Frost, Civil War, Collibus, Congress, Cowboys And Aliens, Crobot, Cult of Luna, Culture Abuse, Cynic, Danzig, Darkane, Dead Cross, Death By Stereo, Dedicted, Def Leppard, Destruction, Devilment, Diablo Blvd, Disfear, Dismember, Downset, Drain, Dream Theater, Dublin Death Patrol, Dyscordia, Endless Dark, Enslaved, Equilibrium, Eternal Run For Cover, Evergrey, Faith No More, Farmer Boys, Fintroll, FM, Forbidden, Ghost, Glorior Belli, Gun's N Roses, Hail of Bullets, Halford, Handsome, Hardline, Hawkwind, Heidevolk, Heilung, Helmet, Hollenthon, Huntress, I Killed The Prom Queen, Ill Nino, In Quest, In Solitude, In The Woods, Jonathan Davis, Killing Machine, Kill II This, Komah, Korn Again, Krypteria, Leave Scars, Legion Of The Damned, Leng Tch'e, Massif, Me First & The Gimme Gimmes, Metal Church, Ministry, Misthyrming, Monuments, Moonsorrow, Mötley Crüe, Mucky Pup, Murderdolls, Myrkur, Nasum, Necrophobic, Nile, No Use For A Name, Northlane, Novembers Doom, Nuclear Assault, Orchid, Orphanage, Orphaned Land, Ostrogoth, Our Survival Depends On Us, Out, Panchrysia, Parkway Drive, Parris (Thin Lizzy Tribute), Periphery, Peter Pan Speedrock, Playmo, Powerstroke, Power Trip, Prime Circle, Prong, Protest The Hero, Revoker, Rage, Rise To Remain, Rockstar, Rotting Christ, Scar Symmetry, Scarve, Schirenc Plays Pungent Stench, Sebastian Bach, Set Things Right, Seven Witches, Shai Hulud, Six Feet Under, Skarhead, Skin, Skindred, Skitsoy, Slipknot, Soilwork, Spoil Engine, Spoiler NYC, Stahlzeit, Stake, Static-X, Stormrider, Stratovarius, Stream Of Passion, Subzero, Taake, Tempt, Temptations For The Weak, The Devils Blood, The Difference, The Gathering, The Faceless, The New York Dolls, The Ocean, The Rods, The Sword, The Treatment, The Vandals, Therion, Touché Amoré, Trash Boat, Turisas, UDO, Uncle Acid And The Deadbeats, Uncle Meat, Underoath, Unearth, Van Hagar, Veil Of Maya, Voodoo Six, Wednesday 13, Welkin, Witchsmeller Pursuivant, Youth Of Today

Not sure this is reliable (perhaps this is just a draft from 6 months ago), but I think most of those bands are relevant for 2023.
Nicely found!

A first look at it and some are likely, but others totally not. Bruce Dickinson for example. Touring with Iron Maiden and isn’t likely to do a solo stop at GMM.

So.. Hard to tell.

But welcome anyway to the forum and to the Scoopy Gang 🤘
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.523
8.791
Interessant. Geen 8e naam die duidelijk als headliner zou kunnen fungeren. Omdat GNR 2 sloten inneemt, of omdat de 8e nog niet vast ligt?

Bruce Dickinson spoken word, of zou het een echt optreden met solowerk zijn? Toch wat mooi oud werk in die lijst met ook Sebastian Bach (Skid Row), Hardline, UDO, Halford en Hardline.

Ayreon staat er ook tussen, maar ik zag dan weer geen Epica en geen Hippotraktor ertussen, terwijl we deze wel verwachten.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.171
1.470
Ah dat wist ik niet over slipknot. Je zou denken dat 2 stemmen wel moet lukken met 9 man op het podium:ROFLMAO:
Ik dacht dat slipknot vroeger bv bij left behind. Toen de dino's nog spraken. De backing altijd live was.
Ja zoveel ben ik achtrer met lezen...
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
nightwish, toch wel een gemiste kans van graspop lijkt me, zijn wel aangekondigd voor atlas rock en tons of rock.
Is altijd moeilijk om te zeggen, of een kans 'gemist' is.
Misschien was die kans er wel nooit, ook als die er voor andere festivals wel was.
GMM kan Nightwish wel graag gewild en gevraagd hebben, maar als die andere keuzes maken (shows in Finland), dan houdt het op.
 

1880

Randprogramma
2 jul 2022
126
138
yeah unfortunately I don't think there's anything there. seems mostly names that were there previously, and never removed.


Toch zijn het ruim 170 namen, dus een stuk meer namen dan dat ze zouden boeken in een weekend. maar inderdaad veel te kleine namen. zie niet eens de overige headliners er tussen staan. met GNR en FNM mis je er nog 1. denk ook echt niet dat FNM gaat touren trouwens.
Of de admin van graspop wilt ons misleiden en op het foute pad zetten. We trappen er niet in, goed geprobeerd!!!!
 

MightyWJ

Nieuw lid
27 okt 2022
4
1
Wat wel opvalt is dat sommige van die pagina's een afbeelding hebben en de hele onwaarschijnlijke niet. Of misschien hoop ik gewoon heel erg dat Danzig er staat :ROFLMAO:

Schermafbeelding 2022-11-11 om 17.40.49.pngSchermafbeelding 2022-11-11 om 17.41.21.png
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Pop/rock band Ghost moet zowat de zwakste (sub)headliner van de laatste 10 jaar zijn, dit verhoogt inderdaad de kansen voor Metallica, Hell Yeah !🤘
Vind die ferme zondagafsluiter van dezelfde editie een pak magerder. Vorige keer nog een subje ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ties23

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.523
8.791
Wat wel opvalt is dat sommige van die pagina's een afbeelding hebben en de hele onwaarschijnlijke niet. Of misschien hoop ik gewoon heel erg dat Danzig er staat :ROFLMAO:

Bekijk bijlage 3022Bekijk bijlage 3023

Volgens mij gewoon een kwestie van welke pagina’s wel en geen afbeelding hadden toen ter tijd, Bruce Dickinson stond er blijkbaar in 2002, geen afbeelding, Hardline 2017 wel. Voor een bepaald jaar waren er gewoon geen afbeeldingen. Dus ga er vanuit dat het niks is. Al heeft Ayreon ook geen foto.

Maar uit die hele lijst kan je ook nog een Diablo Blvd halen die gestopt zijn, en heb niks over een reünie gehoord
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

MightyWJ

Nieuw lid
27 okt 2022
4
1
Volgens mij gewoon een kwestie van welke pagina’s wel en geen afbeelding hadden toen ter tijd, Bruce Dickinson stond er blijkbaar in 2002, geen afbeelding, Hardline 2017 wel. Voor een bepaald jaar waren er gewoon geen afbeeldingen. Dus ga er vanuit dat het niks is. Al heeft Ayreon ook geen album.

Maar uit die hele lijst kan je ook nog een Diablo Blvd halen die gestopt zijn, en heb niks over een reünie gehoord
Ja kan ook goed zijn. Al stond Danzig er alleen in 1999 van wat ik kan vinden
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.523
8.791
Ja kan ook goed zijn. Al stond Danzig er alleen in 1999 van wat ik kan vinden

Ja, precies, volgens mij hadden we ooit op t forum het over die pagina’s van bands die ‘lang geleden’ op t festival stonden, dat er geen tekst, afbeelding etc bij stond met minimale info. En dat vooral de laatste jaren veel meer met afbeeldingen is gewerkt
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.753
8.690
of ik ben misschien te voorbarig, op pinkpop en hellfest waren ze ook geen headliner en speelde ze rond 18.00.
dus donderdag een uurtje en dan op het vliegtuig naar finland. :ROFLMAO:
Op Hellfest waren ze sub voor GNR, kregen 90 minuten dat is toch een volwaardige headline set alleen dan niet in het donker. Blind Guardian mocht na GNR nog de dag afsluiten.
Wat wel opvalt is dat sommige van die pagina's een afbeelding hebben en de hele onwaarschijnlijke niet. Of misschien hoop ik gewoon heel erg dat Danzig er staat :ROFLMAO:
voor een bepaald jaargang hebben de bands nog geen afbeelding. danzig stond er in 1999 en dus is er geen afbeelding van.
Is altijd moeilijk om te zeggen, of een kans 'gemist' is.
Misschien was die kans er wel nooit, ook als die er voor andere festivals wel was.
GMM kan Nightwish wel graag gewild en gevraagd hebben, maar als die andere keuzes maken (shows in Finland), dan houdt het op.
begin toch het idee te krijgen dat er iets aan de hand is. dat graspop de band niet wilt boeken of dat de band niet op graspop wilt spelen. vind het gewoon vreemd dat zo'n grote band 8 jaar niet op graspop speelt, terwijl ze bijna ieder jaar in europa touren tijdens graspop en ook gewoon uitgebreid alle festivals af gaan. moet toch duidelijk zijn dat dit net als Ghost en Parkway Drive één van de headliners van de toekomst is. zeker na die show in 2016
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
begin toch het idee te krijgen dat er iets aan de hand is. dat graspop de band niet wilt boeken of dat de band niet op graspop wilt spelen. vind het gewoon vreemd dat zo'n grote band 8 jaar niet op graspop speelt, terwijl ze bijna ieder jaar in europa touren tijdens graspop en ook gewoon uitgebreid alle festivals af gaan. moet toch duidelijk zijn dat dit net als Ghost en Parkway Drive één van de headliners van de toekomst is. zeker na die show in 2016
Dat is inderdaad wel opmerkelijk.
We kunnen helaas alleen daarheen gissen, tenzij een van beide partijen (of een insider) daar iets over zou zeggen.
Maar er zijn natuurlijk een heleboel grote bands die er al heel lang niet meer (of nog nooit) hebben gestaan, hoeft niet meteen te betekenen dat er iets aan de hand is tussen organisatie en band.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.171
1.470
Ik weet neit of ik het heb gemist. Maar kan iemand een overzicht maken wanneer nightwish tourt rond de periode van graspop? Dan weet ik welke dagen nog open zijn en wat de kansen zijn. Voor zover ik heb begrepen donderdag en vrijdag niet?
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Soms zijn er landen waar een band gewoon niet aanslaat. Als er echt veel vraag naar was, dan zouden ze wel vaker dan 2 keer in 25 jaar op het festival hebben gestaan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken