Graspop Metal Meeting 2023

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
165
337
Als je het hebt over oude bands qua glammetal en vergelijkbare dingen uit de 80s... Waarvan de meerderheid toch niet gaan komen uiteraard:

Night Ranger
FireHouse
Dokken (kan nie meer zingen)
Great White
Tesla
Skid Row
Journey
Hardline
King Kobra
Mr Big
Queensrÿche
Quiet Riot (voor zover ze nog bestaan/actief zijn na overlijden van oprichter)
Rough Cutt
Ted Nugent
Winger
Uriah Heep
Y&T
Autograph

Doe mij maar:
Journey
Queensrÿche
Uriah Heep

En verder nog:
Boston
Heart
Survivor
Toto

Uriah Heep brengt eerdaags een nieuw album uit, en heeft alvast een eerste single gedropt. Wederom een snelle, progressieve track. Ik zou ze graag op Graspop zien staan, zelfs als ze dan weer 50min hits spelen en twee nummers van na 1974.

Tof!

Het is de gimmick die veel mensen afschrikt, maar intussen hebben ze al zoveel supersterke nummers geschreven. Is hier al eerder gezegd, maar Tobias Forge is een genie. Ik vind het zo knap dat hij allerlei nummers schrijft die elk op hun manier een throwback zijn naar de 60's, 70's of 80's, met daarbij steeds het herkenbare geluid van Ghost. Live klinkt het ook nog eens altijd superstrak. En ja, dat er dan wat visueel vermaak in de vorm van kostuums en vuurwerk bij komt kijken, is dan voor mij alleen maar een plus. De enige 'kritiek' die ik wel kan volgen is dat ze in de metal hoek worden geplaatst, terwijl hun muziek toch echt meer (stevige) rock is dan metal. Als je er blind in gaat op basis van de plaatjes en teksten, met als verwachting om een avondje stevig te gaan moshen, dan kom je van een koude kermis thuis. :)

Dit verklaart waarom mijn pa een cd van Ghost heeft 🤔 Hij heeft mij de liefde voor 70s/classic rock met de paplepel ingegeven 😁 Misschien moet ik ze toch es gaan beluisteren, dan. Ooit es op GMM gezien en ik vond het allemaal best aardig, dus waarom niet!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel en Loek123

TNFke

Support act
16 jan 2014
832
805
Geen nieuwe Metal Moose? Nu de Moose Bars openen had ik deze aankondiging nog wel verwacht.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.788
8.762
Ik denk trouwens dat als Metallica zou touren, ze net zo goed op de vrijdag kunnen staan als op de donderdag.
Ze moeten ook geen rekening houden met andere festivals die Metallica boeken in hetzelfde weekend, aangezien hellfest,pinkpop,copenhell metallica dit jaar al hadden. als graspop ze kan boeken maakt het niet veel uit voor ze op welke dag ze staan denk ik. dus het feit dat ghost de donderdag afsluit zegt ook niet zo veel. dan kan prima bijvoorbeeld avenged sevenfold op donderdag staan en metallica op vrijdag.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en scheep

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Veel bands laten de tweede stem van de band komen (Slipknot bijvoorbeeld ook) en powerwolf laat zelfs de hele basgitaar op band meelopen... Vind ook niemand erg

Vroeger was dat Fehn zeker,die het wel live deed.
Clown dacht ik ook,nu niet meer dan.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.776
3.538
nee loopt op band mee altijd. Vind dat altijd wel een beetje jammer voor een live act maar ja...
Dat is precies de reden waarom ik powermetal zo slecht trek. Heb de indruk dat er telkens maar heel weinig echt live wordt gespeeld. Bij Sonata Arctica heb ik nog het gevoel dat ze wel alles zelf doen. Is verder ook net iets minder hoempapa dan een Sabaton en Powerwolf imo.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.603
8.931
Dat is precies de reden waarom ik powermetal zo slecht trek. Heb de indruk dat er telkens maar heel weinig echt live wordt gespeeld. Bij Sonata Arctica heb ik nog het gevoel dat ze wel alles zelf doen. Is verder ook net iets minder hoempapa dan een Sabaton en Powerwolf imo.

Ik zal wel het geluk hebben dat ik dat soort dingen allemaal niet hoor
 
  • Haha
Waarderingen: EddiePlaysBass

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Wat is carnaval?
Bij ons in Limburg heet het Vastelaovend. 🎊


drunk dance GIF by WDR
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Uriah Heep brengt eerdaags een nieuw album uit, en heeft alvast een eerste single gedropt. Wederom een snelle, progressieve track. Ik zou ze graag op Graspop zien staan, zelfs als ze dan weer 50min hits spelen en twee nummers van na 1974.
Uriah Heep in 2019 op Alcatraz gezien, met Queensrÿche ervoor en headliner Saxon erna.
Dat was echt een geweldig trio, met UH voor mij als hoogtepunt (July Morning live was zalig)!
Bewijst wel dat er wel degelijk nog genoeg goede oude bands zijn.

Uriah Heep was ook al heel progressief voor hun tijd (opgericht in 1969), en zijn dan ook zeer invloedrijk geweest op de latere pioniers van de progressive metal, zoals de 'Big Three' Queensrÿche, Fates Warning en Dream Theater.
Zeker geen band om zomaar over te slaan onder het mom van 'ouwelullenband'! ;)

 

lieven

Randprogramma
22 jul 2020
131
207
Pop/rock band Ghost moet zowat de zwakste (sub)headliner van de laatste 10 jaar zijn, dit verhoogt inderdaad de kansen voor Metallica, Hell Yeah !🤘
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.776
3.538
Pop/rock band Ghost moet zowat de zwakste (sub)headliner van de laatste 10 jaar zijn, dit verhoogt inderdaad de kansen voor Metallica, Hell Yeah !🤘
Zwakker dan Def Leppard ja? Of Within Temptation, Judas Priest, Sabaton, Deftones, A Perfect Circle, Marilyn Manson etc. etc. Qua grootte pas Ghost toch wel redelijk in het rijtje van North headliners? een enkeling ervan headlinede zelfs de South Stage.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken