Graspop Metal Meeting 2023

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.614
4.589
Toen ik dit als catch of the day hoorde dacht ik, één keer op de radio en het blijft underground. Maar nu durf ik bijna te zeggen dat het het beste nederlandstalige is sinds fleddy melculy. Zij die niet overtuigd zijn. Geef de videoclip de tekst, het gevoel en de leeftijd van de jongeren een kans in dat nummer.
Tof om te zien, heb ze deze zomer paar keer live gezien en spelen zeer strak. Khad ze eens gezegd dat dat Nederlandstalig nummer in hun set zeer goed was en ik ben blijkbaar niet de enige die dat vindt
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Melthead wordt ook gehyped op die andere alternatieve Belgische radiozender Willy.

Maar vind het idd eerder voor Werchter/Pukkelpop geschikt dan voor GMM.

GMM mag voor mij wel Spoil Engine boeken maar zonder Iris zou ik minder geneigd zijn om ze te gaan zien/horen.
Toch al tijdje stil rond deze band,ook niks vernomen van nieuwe zanger(es).

Iris heeft blijkbaar wel nieuwe groep,paar dagen geleden hier in dit topic gepost.
Psychonaut is ook Belgisch en die mogen ook een mooie Marquee plaats krijgen op GMM imo.
Ramkot zou ik wel durven boeken in de Red Bull tent bvb.
King Hiss is gestopt zeker,Stake stond er vorig jaar al.
Fleddy Melcully kan jaarlijks abbonement krijgen.
Carneia bestaan die nog?
Zouden ook spot kunnen krijgen.


BMTH,bwah laat ze maar op RW spelen/playbacken.
Al eerder gezegd pre-Mantra tijdperk playlist en ze zijn welkom.

Gojira is ook populair in Vlaanderen hoor.
Verdienen echt een beter tijdslot dan nu.
Op een zaterdag voor PWD zou ik niet slecht vinden.
Lamb Of God en Amon Amarth kunnen dat slot ook opvullen imo.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.184
Melthead wordt ook gehyped op die andere alternatieve Belgische radiozender Willy.

Maar vind het idd eerder voor Werchter/Pukkelpop geschikt dan voor GMM.

GMM mag voor mij wel Spoil Engine boeken maar zonder Iris zou ik minder geneigd zijn om ze te gaan zien/horen.
Toch al tijdje stil rond deze band,ook niks vernomen van nieuwe zanger(es).

Iris heeft blijkbaar wel nieuwe groep,paar dagen geleden hier in dit topic gepost.
Psychonaut is ook Belgisch en die mogen ook een mooie Marquee plaats krijgen op GMM imo.
Ramkot zou ik wel durven boeken in de Red Bull tent bvb.
King Hiss is gestopt zeker,Stake stond er vorig jaar al.
Fleddy Melcully kan jaarlijks abbonement krijgen.
Carneia bestaan die nog?
Zouden ook spot kunnen krijgen.
+ Thurisaz
+ Hippotraktor
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.436
6.827
Ik vind het echt zo gaaf dat Ghost inmiddels is opgeklommen tot (sub)headliner! Ik zag ze in 2011 voor het eerst vanaf de eerste rij tegen het hek in de Metaldome. Ze stonden destijds geprogrammeerd als kleinste band van de zaterdag. Ik had ook nog nooit van ze gehoord, maar iets in de omschrijving in het programmaboekje trok me aan (ik luisterde toen nog niet alles van tevoren op Spotify of Youtube). Helemaal weggeblazen toen. En m'n maten en ik waren het er met z'n drieën over eens: deze band gaat heel groot worden. Ongelooflijk veel zin in om ze 12 jaar later de donderdag af te zien sluiten op MS2!
 

Crusader

Randprogramma
12 jun 2021
171
252
2011 was ook de eerste keer dat ik Ghost zag in Nijmegen op Fortarock,in het bescheiden park Brakkestein.Mooi om te zien dat Ghost,Gojira en Parkway drive van de onderkant van dat affiche zijn opgeklommen tot (sub) headliners op grote festivals.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Jamel

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.301
3.905
Helemaal mee eens. Ik zag Ghost voor het eerst op Hellfest in 2011. Toen werden ze al een beetje gehyped, omdat veel liefhebbers dachten dat de band uit bekende muzikanten zou bestaan. Show in de tent was toen genieten met een fantastische versie van 'Here Comes The Sun'.
Terecht dat ze zijn doorgebroken, want Tobias is een genie en live staat Ghost als een huis.
 

umop apisdn

Nieuw lid
10 nov 2022
2
0
BMTH,bwah laat ze maar op RW spelen/playbacken.
Al eerder gezegd pre-Mantra tijdperk playlist en ze zijn welkom.
Ik moet altijd lachen wanneer men het over de nieuwe sound van BMTH heeft. De band wil evolueren, ze willen nieuwe uitdagingen zoeken, ze willen hun sound verruimen, grenzen verleggen en allerlei andere kleurrijke eufemismen voor een doorzichtige drang naar hits en radio-play. Al blijft mijn favoriet nog altijd dat nu de muziek spelen die ze altijd al wilden spelen. Yep, makkelijk behapbare commerciële muziek verkoopt niet, je moet beginnen met metalcore en gradueel naar middelmatige electronische rock groeien vooraleer je aanvaard wordt.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.751
2.442
Ik moet altijd lachen wanneer men het over de nieuwe sound van BMTH heeft. De band wil evolueren, ze willen nieuwe uitdagingen zoeken, ze willen hun sound verruimen, grenzen verleggen en allerlei andere kleurrijke eufemismen voor een doorzichtige drang naar hits en radio-play. Al blijft mijn favoriet nog altijd dat nu de muziek spelen die ze altijd al wilden spelen. Yep, makkelijk behapbare commerciële muziek verkoopt niet, je moet beginnen met metalcore en gradueel naar middelmatige electronische rock groeien vooraleer je aanvaard wordt.
Welkom op ‘t forum.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
893
993
Zeg, geef BMTh eens een kans. Het is jaaaaren geleden dat ze nog op Graspop gespeeld hebben. Ze zijn immens gegroeid. Ze zullen de lotto arena uitverkopen e mannekes. Maakt ni uit of je het graag hoort, ze verdienen het wel om subheadliner te zijn.
Vind persoonlijk dat ze nog geen enkele echt slecht album hebben gemaakt. Dus sue me, maar zou blij zijn met BMTH. Als sub voor of na Metallica, waarom niet dan?
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

jbj

Dagopener
11 okt 2022
547
737
Ik denk dat de meesten BMTH wel de kansen geven hoor. Maar het play-backen wordt hen gewoon niet in dank afgenomen (de rest van de show is dik in orde!). Ook waren Amo en TTS zeer zwakke albums, zelfs met een open-mind. Vermakelijk? Ja, maar vernieuwend of exceptioneel goed? Verre van.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
978
1.017
Morgen feestdag en werchter kans wordt groter.
Ook moeten er volgens mij nog meer als 1, dus 2 of 3 aankondigingen komen voordat de ticketverkoop start. Vrijdag, metallica?, grote worp, en rond net voor sinterklaas de tickets?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Ik denk dat de meesten BMTH wel de kansen geven hoor. Maar het play-backen wordt hen gewoon niet in dank afgenomen (de rest van de show is dik in orde!). Ook waren Amo en TTS zeer zwakke albums, zelfs met een open-mind. Vermakelijk? Ja, maar vernieuwend of exceptioneel goed? Verre van.
Snap niet waar dat playbacken van komt, het is gewoon de keyboardspeler die delen meezingt. Humo heeft dat gewoon onterecht playbacken genoemd
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
547
737
Snap niet waar dat playbacken van komt, het is gewoon de keyboardspeler die delen meezingt. Humo heeft dat gewoon onterecht playbacken genoemd
Beide keren dat ik ze zag (2018 + 2016) was er geen ontkomen aan helaas. Er werd amper gezongen/geschreeuwd en duidelijk bandopnames gebruikt.
Toegegeven, op de opnames van hellfest klinkt het stukken beter (props to jordan!), en ik had ook al gelezen dat Sykes enorme progressie had gemaakt.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.266
7.585
BMTH is wel een controversiële band in de metal scene, zal ook niet zonder reden zijn dat ze sinds 2014 niet meer geboekt zijn, maar zou ze graag op Graspop zien staan komend jaar. Blijft gewoon een hele grote metalband die al 9 jaar niet op Graspop heeft gestaan. Wordt weer tijd dus.

2019 werchter, 2022 pinkpop, 2023 graspop? Dan kunnen ze in 2024 wel weer naar werchter. Die band lijkt toch ieder jaar te touren.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Gebruikers die dit onderwerp bekijken