Graspop Metal Meeting 2023

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.639
3.282
In een ander topic waar je nooit komt. Gisteren was onze @MetalLimbo nog heel erg verrast :)
Er is trouwens jammer genoeg geen voorverkoop, net zoals bij de originele shows, dus je moet wederom vechten voor je plekje.
Jawel, ik had gezien dat je daar show announcements had gezet (daarom ook mijn 'het is zover'), maar ik had daar precies geen info gezien over de moment dat de tickets in verkoop (inderdaag niet voorverkoop) gaan, maar kan dat ik erover heb gekeken.
Edit: ik heb er inderdaad over gekeken, stond er al bij... Scusi!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.652
Heb het al eens eerder gevraagd, maar heeft iemand enig idee waarom GnR altijd per se 2,5-3 uur moet/wil spelen?
Enige band met zulke eisen, voor zover ik kan bedenken?
Mwa, er zijn er wel meerdere die zoiets eisen natuurlijk. Ik denk aan Bruce Springsteen, maar ook Foo Fighters en Radiohead snoepten standaard 2,5u van de timetable. Nick Cave dit jaar ook standaard 2,5u. Meteen wel een beetje de limiet qua lengte voor mij.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Persoonlijk denk ik dat het gewoon tijd is dat bands als Ghost/PWD/Gojira/BMTH een upgrade krijgen (lees: kans om zich te vestigen). We kunnen niet blijven dezelfde headliners oprakelen. Misschien doen die zelfs een duit in het zakje voor een headlinerslot (wordt dat gedaan, geen idee?) en kan GMM een band als Metallica boeken.
Schat ik Gojira dan zo verkeerd in? Heb niet het idee dat die zo groot zijn als de andere 3 die je noemt. qua zaalverkoop in Nederland in ieder geval (weet niet hoe het in België zit) speelt gojira in een veel kleinere zaal dan de andere 3, ze verkopen de 013 dan misschien wel 2 keer uit maar toch zie ik die band geen afas/ziggo vullen.

zal jongere headliners altijd verwelkomen ook als ik niets met de band heb, maar zie het toch niet zo snel gebeuren voor Gojira volgend jaar.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.112
waarom zou ghost na metallica willen spelen?

Als ze net voor metallica spelen hebben ze een publiek van 50K die daar gegarandeerd gaat staan en hun show bekijken, als ze na metallica spelen heb je kans dat er 20k mensen gewoon al vertrokken is
Dat zou zo kunnen zijn, maar Ghost na Metallica is wel mijn ideale scenario.
Lijkt me voor de sfeer eerlijk gezegd het beste als Ghost helemaal in het donker speelt (wat in theorie ook nog wel voor Metallica mogelijk zou zijn), en wanneer de 'Metallica-only' dagjesmensen uit de voorste vakken verdwenen zijn.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
Schat ik Gojira dan zo verkeerd in? Heb niet het idee dat die zo groot zijn als de andere 3 die je noemt. qua zaalverkoop in Nederland in ieder geval (weet niet hoe het in België zit) speelt gojira in een veel kleinere zaal dan de andere 3, ze verkopen de 013 dan misschien wel 2 keer uit maar toch zie ik die band geen afas/ziggo vullen.

zal jongere headliners altijd verwelkomen ook als ik niets met de band heb, maar zie het toch niet zo snel gebeuren voor Gojira volgend jaar.
gojira is inderdaad kleiner dan parkway drive en ghost overal ter wereld, behalve in Frankrijk en er komt best wel veel volk van frankrijk naar graspop dat moet ook wel ingerekend worden
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
463
254
Gojira heeft een zware fanbase in Frankrijk en in mindere mate ook Wallonie, dus zie ze in Belgie daarom ook sneller een headliner positie krijgen dan in Nederland
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Schat ik Gojira dan zo verkeerd in? Heb niet het idee dat die zo groot zijn als de andere 3 die je noemt. qua zaalverkoop in Nederland in ieder geval (weet niet hoe het in België zit) speelt gojira in een veel kleinere zaal dan de andere 3, ze verkopen de 013 dan misschien wel 2 keer uit maar toch zie ik die band geen afas/ziggo vullen.

zal jongere headliners altijd verwelkomen ook als ik niets met de band heb, maar zie het toch niet zo snel gebeuren voor Gojira volgend jaar.
België is Vorst Nationaal, wat ook hetzelfde is/was al Ghost (en Ghost was ook niet volledig uitverkocht dacht ik).
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Ah, even moeten opzoeken, maar dat is dus de ex-zanger van Gloryhammer die zijn naam een upgrade heeft gegeven van McFife naar McSix, hoe verzin je het.. 😂
die was toch ook in één of ander schandaal betrokken? Of heb ik het nu mis?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
België is Vorst Nationaal, wat ook hetzelfde is/was al Ghost (en Ghost was ook niet volledig uitverkocht dacht ik).
ghost heeft hem op de valreep nog uitverkocht, maar in vorst is dat lastig om te zien gewoon omdat er daar altijd honderden mensen met zitplaatsen over de balustrade richting staanplaatsen gaan
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.112
Omdat zo'n naam voor een gigantische boost kan zorgen met de ticketverkoop? Nu een aantal namen lossen om "de aandacht wat naar graspop te trekken", om dan later (misschien vlak voor de vvk begint) met Metallica aan te komen.

Kijk naar Aerosmith. Die werden pas na de vvk aangekondigd (als ik me niet vergis).
De eisen van het management zullen wel kenbaar zijn, aangezien ze vorig jaar nog Werchter hebben aangedaan. Lijkt me niet een dealbreaker te zijn.
Ik hoop nog altijd dat ze, mochten ze daadwerkelijk Metallica hebben gestrikt, deze pas ná de start van de VVK aankondigen (en ervoor de overige 7 headliners + een mooie worp), zodat de vaste bezoekers zich niet druk hoeven te maken om een ticket-rush.
Al zit er zelfs maar één dag tussen, dan heb ik ze alvast binnen! :)
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Ik hoop nog altijd dat ze, mochten ze daadwerkelijk Metallica hebben gestrikt, deze pas ná de start van de VVK aankondigen (en ervoor de overige 7 headliners + een mooie worp), zodat de vaste bezoekers zich niet druk hoeven te maken om een ticket-rush.
Al zit er zelfs maar één dag tussen, dan heb ik ze alvast binnen! :)
Metallica mogen ze toch gerust vooraf al aankondigen? De dagtickets voor donderdag zullen dan misschien wel vlot gaan, maar de combi's zullen toch gewoon blijven voor de die-hards die een volledig weekend Graspop willen doen?

En met Bruce Springsteen op zondag, zal dat ook wel een impact hebben denk ik.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken