Graspop Metal Meeting 2023

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.533
Vind Ghost ook niet echt slecht hoor maar is toch nog lang geen band die in het rijtje Metalllica, GNR, slipknot, Black Sabbat, Rammstein, Iron maiden, Kiss, Aerosmith enz mag komen te staan.
Ghost kan toch geen festival dag van GMM dragen. Moet echt een grote naam naast komen neem ik aan.
Waarom niet? Uitgaande van de maandelijkse luisteraars op spotify doen ze het beter dan Slipknot, Black Sabbath, Rammstein en Iron Maiden. Ghost komt uit Zweden, dus ik neem aan dat veel van deze luisteraars ook Europees zullen zijn (soms zie je dat bepaalde Amerikaanse acts in de VS veel populairder zijn dan in Europa). Ze zijn nog te jong om een 'legacy' opgebouwd te hebben zoals andere grote namen die jij noemt, maar het is een zeer populaire act.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Ik kan me niet herinneren dat Scorpions Dust in the Wind heeft gecovered. Ik zou zeggen zoek die van Kansas eens op, dan weten we het zeker!



Zou BMTH niet gewoon voornamelijk op Download spelen? Is verder ook niks van een tour van bekend denk ik nog? En buiten het VK ook iets minder groot neem ik aan?
BMTH is minder groot buiten Engeland, maar de Ziggo Dome is ook wel zo goed als uitverkocht nu dus ook buiten Engeland doen ze het wel lekker laatste tijd. Zelfde geldt voor Gojira, heb het idee dat die de laatste paar jaar wel echt gegroeid zijn, doen steeds meer arena's en wanneer ze dan zalen aandoen, zoals 013 dit jaar, dan verkopen ze zo de boel 2 dagen na elkaar uit
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos en festivalryo

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
BMTH is minder groot buiten Engeland, maar de Ziggo Dome is ook wel zo goed als uitverkocht nu dus ook buiten Engeland doen ze het wel lekker laatste tijd. Zelfde geldt voor Gojira, heb het idee dat die de laatste paar jaar wel echt gegroeid zijn, doen steeds meer arena's en wanneer ze dan zalen aandoen, zoals 013 dit jaar, dan verkopen ze zo de boel 2 dagen na elkaar uit
Honestly, a Gojira/BMTH headline slot would be perfectly okay with me, especially if there's another unannounced "big band".
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
die man moet toch eens gaan begrijpen dat hij volgende keer gewoon een grotere zaal nodig heeft
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.639
3.282
die man moet toch eens gaan begrijpen dat hij volgende keer gewoon een grotere zaal nodig heeft
*selfish mode on* Neee, geen grotere zaal! Dat is toch net de charme *selfish mode off*

Ja, maar. Dat wilt de beste man dus niet. in de 013 voelt hij zich op z'n gemak zover hij zich op een podium op z'n gemak voelt.
Denk dat die samenwerking ook gewoon goed gaat, dat ze daar gemakkelijk kunnen voorbereiden en dat die zaal hun concepten en ideeën mee ondersteunt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

JK79

Dagopener
11 sep 2021
501
1.233
Denk eigenlijk dat we de positie van Gojira wat te hoog inzetten trouwens. Weet dat ik ze een aantal pagina's terug zelf opperde voor het rijtje net onder de mainstage headliners, maar op Graspop 2019 stonden ze gewoon in de middag op main (tussen 15:00 en 16:00) en uit 2016 herinner ik mij dat ze in de Marquee stonden, niet eens als afsluiter. Tel daar bij op dat ik ze in 2019 ook nog gewoon in de Melkweg zag (zaaltje van 1500 man) dan denk ik dat ze niet veel groter zijn geworden dan dat. Misschien eens de Marquee afsluiten komende editie?
2 keer 013 dit jaar vrij ver van te voren uitverkocht. Maar zie ze zelf idd liever als afsluiter Marquee dan in het licht op de Mainstage.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.585
11.169
Had jij al info gezet over voorverkoopmoment enzo? Excuseer me dan alvast voor de dubbele info.
In een ander topic waar je nooit komt. Gisteren was onze @MetalLimbo nog heel erg verrast :)
Er is trouwens jammer genoeg geen voorverkoop, net zoals bij de originele shows, dus je moet wederom vechten voor je plekje.
 
  • On fire
Waarderingen: MetalLimbo

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.533
Ik denk nu PWD een van de headliners is, dat Gojira ook een optie is voor een headlinerspot, waarom niet? Die populariteit lijkt mij om het even.
 
  • Leuk
Waarderingen: joris313

jbj

Dagopener
11 okt 2022
537
734
Persoonlijk denk ik dat het gewoon tijd is dat bands als Ghost/PWD/Gojira/BMTH een upgrade krijgen (lees: kans om zich te vestigen). We kunnen niet blijven dezelfde headliners oprakelen. Misschien doen die zelfs een duit in het zakje voor een headlinerslot (wordt dat gedaan, geen idee?) en kan GMM een band als Metallica boeken.
 
  • Leuk
Waarderingen: joris313

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Persoonlijk denk ik dat het gewoon tijd is dat bands als Ghost/PWD/Gojira/BMTH een upgrade krijgen (lees: kans om zich te vestigen). We kunnen niet blijven dezelfde headliners oprakelen. Misschien doen die zelfs een duit in het zakje voor een headlinerslot (wordt dat gedaan, geen idee?) en kan GMM een band als Metallica boeken.
BMTH mag gaan headlinen op Pukkelpop, mogen van mij wel wegblijven op Graspop.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.648
5.108
ik probeer erachter te komen waar Avenged Sevenfold allemaal zou spelen in 2022 maar kan het niet vinden.
In ieder geval zouden ze staan op de volgende festivals in 2022:
Resurrection fest - Nog niets aangekondigd
Hellfest - Nog niets aangekondigd
VOA - Nog niets aangekondigd
Graspop - mogelijke vrijdag headliner

Misschien hebben we de band toch te vroeg uitgesloten, kunnen natuurlijk nog prima een tour aankondigen. Alle festivals waar ze zouden staan blijven stil tot nu toe. Resurrection fest kondigde gisteren aan dat ze binnenkort met namen komen, misschien dat dat kan duiden op een mogelijke tour aankondiging van Avenged Sevenfold?
'We'? 😜
Ik heb ze in ieder geval nooit uitgesloten.
Nieuwe album kan prima op tijd klaar zijn, en festivals + najaarstour moet ook geen probleem zijn, toch?
Ze hebben immers nog iets in te halen na hun 'verloren' jaar, lijkt me..
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
'We'? 😜
Ik heb ze in ieder geval nooit uitgesloten.
Nieuwe album kan prima op tijd klaar zijn, en festivals + najaarstour moet ook geen probleem zijn, toch?
Ze hebben immers nog iets in te halen na hun 'verloren' jaar, lijkt me..
Op twitter kom ik ook niet veel verder. Zanger van A7x zit momenteel in een relletje met Taylor Swift-fans.
 
  • Haha
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.648
5.108
Ik denk niet dat Metallica overdreven lang speelt, dus ze kunnen voor die dag prima vasthouden aan het normale format van MS2 afsluiter na de grootste act toch? Is alleen bij GnR of dergelijke acts die 3 uur spelen dat zoiets niet werkt.
Heb het al eens eerder gevraagd, maar heeft iemand enig idee waarom GnR altijd per se 2,5-3 uur moet/wil spelen?
Enige band met zulke eisen, voor zover ik kan bedenken?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken