Graspop Metal Meeting 2023

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.751
2.442
net iets te veel van het goede, mijn gok is


Metallica - Ozzy - slipknot - Def Leppard
Ghost - avenged sevenfold - Parkway Drive - Motley Crue

met dan een dik vrijdagprogramma met oa gojira , disturbed, evanescence
Ik zie de kansen voor A7x wel dag per dag verminderen... Die zouden toch ook al wat mogen aankondigen...

Volgens mij doen die in het najaar een zaaltour, met in 2024 de festivals..
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Ik zie de kansen voor A7x wel dag per dag verminderen... Die zouden toch ook al wat mogen aankondigen...

Volgens mij doen die in het najaar een zaaltour, met in 2024 de festivals..
a7x kan misschien wel door gojira vervangen worden maar moet dan wel een stevig dagprogramma bij
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
Waar staat dat Ghost de North Stage headlinet en niet de South Stage? Kan het niet vinden op de website. Facebook wordt op mijn werk helaas geblokkeerd.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
ghost op north stage, andere north stage bands zijn parkway drive en motley cure. south stage wordt dus als main 1 gezien
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
Staat in het Facebook bericht!
Thanks! Ik was al teleurgesteld door het bericht van 'headliner' maar het blijkt dus de tweede headliner te zijn van de dag. Ik kan me niet voorstellen dat Ghost de MS2 zou headlinen met een vergelijkbare act qua status ernaast zoals Nightwish.
Metallica op de donderdag wordt steeds aannemelijker. Kunnen ze na de aankondiging meteen de ticketprijs naar 350 euro opvoeren en de verkoop starten.

Wil Ghost op zich wel weer een kans geven; was niet overtuigd van ze een paar jaar geleden als support-act van jawel, Metallica.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Thanks! Ik was al teleurgesteld door het bericht van 'headliner' maar het blijkt dus de tweede headliner te zijn van de dag. Ik kan me niet voorstellen dat Ghost de MS2 zou headlinen met een vergelijkbare act qua status ernaast zoals Nightwish.
Metallica op de donderdag wordt steeds aannemelijker. Kunnen ze na de aankondiging meteen de ticketprijs naar 350 euro opvoeren en de verkoop starten.

Wil Ghost op zich wel weer een kans geven; was niet overtuigd van ze een paar jaar geleden als support-act van jawel, Metallica.
in KBS hadden ze vrij weinig show mee. in Vorst was de productie vrij indrukwekkend en impera blijft een steengoed album, ga dat gewoon luisteren
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.266
7.585
Heeft iemand een lijst van de europese festivals die avenged sevenfold zou gaan doen in 2022? ik kan het nergens vinden
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.783
7.623
ik vond dat je een goed plan had tot dat ik hier bij aan kwam, dat is toch wel een lichtelijk probleempje

350 euro voor die drie headline duo's en een nog onbekende vrijdag is het denk ik al wel waard als je alles los zou pakken...
Def Leppard + Motley in Duitsland is al meer dan 100 euro per ticket.
Metallica kostte ons 112 euro voor een ticket tweede ring ArenA pre-inflatie en -corona

Slipknot en Parkway Drive zullen vast ook niet meer de goedkoopste acts zijn...
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.266
7.585
350 euro voor die drie headline duo's en een nog onbekende vrijdag is het denk ik al wel waard als je alles los zou pakken...
Def Leppard + Motley in Duitsland is al meer dan 100 euro per ticket.
Metallica kostte ons 112 euro voor een ticket tweede ring ArenA pre-inflatie en -corona

Slipknot en Parkway Drive zullen vast ook niet meer de goedkoopste acts zijn...
als je losse concertprijzen gaat berekenen kom je altijd duurder uit, ook als graspop 1000 euro kost voor een combi.

ik zie wel een flinke stijging aan komen, maar zeker geen 350 euro. Werchter was 292 geloof ik toch? en Hellfest 319 of 329 geloof ik. Lijk me heel sterk dat Graspop duurder gaat zijn dan Hellfest, ook omdat ze zichzelf dan uit de markt prijzen hier. Als een Graspop ticket 50 euro meer kost dan werchter/pinkpop dan gaan mensen echt wel 2 keer nadenken voor ze een Graspop ticket kopen. zie ik niet gebeuren.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.655
3.338
350 euro voor die drie headline duo's en een nog onbekende vrijdag is het denk ik al wel waard als je alles los zou pakken...
Def Leppard + Motley in Duitsland is al meer dan 100 euro per ticket.
Metallica kostte ons 112 euro voor een ticket tweede ring ArenA pre-inflatie en -corona

Slipknot en Parkway Drive zullen vast ook niet meer de goedkoopste acts zijn...
Even gecheckt; mijn slipknot ticket voor Rockhall in 2019 was 77 euro, nu staan ze aan 94 euro.
Toch allemaal pittig hoor.

Maar jouw berekening werkt voor mij verder niet natuurlijk. Van de 7 of 8 headliners in totaal verwacht ik er maar 2 of 3 max te zien.
Losse shows zijn ook altijd nog net iets anders dan festivalshows, hoewel ze zeker niet altijd beter zijn. De 2 shows van Zeal & Ardor op Graspop waren veel overtuigender voor mij dan hun losse show. Maar sowieso kom je altijd voordeliger uit met een festival.
Ik hoop toch ook dat ze rond de Rock Werchter prijs blijven.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.418
6.102
Ghost, leuk hoor! Ooit op mijn eerste Graspop deze band "ontdekt" en altijd wel fan gebleven eigenlijk. Luister het niet heel veel meer maar de live shows blijven super vermakelijk en de nummers zijn gewoon catchy en strak. Maar buiten dat alles vooral een welkome aankondiging omdat het zo inderdaad de kansen op Metallica lijkt te verhogen. En anders wel de kansen dat ik zelf na 4 jaar afwezigheid weer eens naar Graspop kom haha 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo en jonasvh

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.266
7.585
ik probeer erachter te komen waar Avenged Sevenfold allemaal zou spelen in 2022 maar kan het niet vinden.
In ieder geval zouden ze staan op de volgende festivals in 2022:
Resurrection fest - Nog niets aangekondigd
Hellfest - Nog niets aangekondigd
VOA - Nog niets aangekondigd
Graspop - mogelijke vrijdag headliner

Misschien hebben we de band toch te vroeg uitgesloten, kunnen natuurlijk nog prima een tour aankondigen. Alle festivals waar ze zouden staan blijven stil tot nu toe. Resurrection fest kondigde gisteren aan dat ze binnenkort met namen komen, misschien dat dat kan duiden op een mogelijke tour aankondiging van Avenged Sevenfold?
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
834
1.619
I'm quite happy with the mix of young bands and veterans so far. Ghost and Parkway Drive as future headliners, MC and DL as oldies and Slipknot somewhere in between. Let's hope they keep this trend going - Gojira, Metallica, Amon Amarth as the remaining headliners? Or maybe GNR, BMTH, Avenged Sevenfold? I'm so curious!
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en jonasvh

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.751
2.442
ik probeer erachter te komen waar Avenged Sevenfold allemaal zou spelen in 2022 maar kan het niet vinden.
In ieder geval zouden ze staan op de volgende festivals in 2022:
Resurrection fest - Nog niets aangekondigd
Hellfest - Nog niets aangekondigd
VOA - Nog niets aangekondigd
Graspop - mogelijke vrijdag headliner

Misschien hebben we de band toch te vroeg uitgesloten, kunnen natuurlijk nog prima een tour aankondigen. Alle festivals waar ze zouden staan blijven stil tot nu toe. Resurrection fest kondigde gisteren aan dat ze binnenkort met namen komen, misschien dat dat kan duiden op een mogelijke tour aankondiging van Avenged Sevenfold?
A7x hebben we toch nog niet uitgesloten? Integendeel.
Ik zou ze net wel meer uitsluiten.

Hun statement in '22: “ To our utmost regret we will have to postpone our shows to a later date. We are in the midst of recording our 8th studio album but the record and stage show will not be done in time. Playing the shows will delay things even further and we want to bring you our best with a new album and production. We hope you understand and look forward to the albums release. “

Dat album is er nog steeds niet, dus ik denk dat ze eerst een zaaltour zullen doen, met dat album onder de arm, eind '23. Om in '24 terug te keren naar de festivals.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Gebruikers die dit onderwerp bekijken