Graspop Metal Meeting 2023

Als je het hebt over oude bands qua glammetal en vergelijkbare dingen uit de 80s... Waarvan de meerderheid toch niet gaan komen uiteraard:

Night Ranger
FireHouse
Dokken (kan nie meer zingen)
Great White
Tesla
Skid Row
Journey
Hardline
King Kobra
Mr Big
Queensrÿche
Quiet Riot (voor zover ze nog bestaan/actief zijn na overlijden van oprichter)
Rough Cutt
Ted Nugent
Winger
Uriah Heep
Y&T
Autograph
Doe mij maar:
Journey
Queensrÿche
Uriah Heep

En verder nog:
Boston
Heart
Survivor
Toto

• Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass
Metallica mogen ze toch gerust vooraf al aankondigen? De dagtickets voor donderdag zullen dan misschien wel vlot gaan, maar de combi's zullen toch gewoon blijven voor de die-hards die een volledig weekend Graspop willen doen?

En met Bruce Springsteen op zondag, zal dat ook wel een impact hebben denk ik.

Verschil ten opzichte van andere festivals is nu wel dat het gehele weekend metal is en dat je dus naast de Metallica fans die wél voor een combiticket gaan ook nog eens alle gewone Graspoppers hebt die ook combi gaan.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
't is zover Ayreon-vriendjes!

Ohja en tips die er bij staan:
- vanaf 15u kan je in de ticketmaster queue
- de app gaat sneller

Bekijk bijlage 3010
Stay Calm Chill Out GIF by Stan.

• Leuk
Waarderingen: jonasvh
Verschil ten opzichte van andere festivals is nu wel dat het gehele weekend metal is en dat je dus naast de Metallica fans die wél voor een combiticket gaan ook nog eens alle gewone Graspoppers hebt die ook combi gaan.
Nee Koekdoos, je snapt het niet! Metallica-fans horen alleen Metallica graag, of je daar nu Rihanna of Ghost of Testament naast zet, die komen allééééén voor Metallica 😅

Metallica mogen ze toch gerust vooraf al aankondigen? De dagtickets voor donderdag zullen dan misschien wel vlot gaan, maar de combi's zullen toch gewoon blijven voor de die-hards die een volledig weekend Graspop willen doen?

En met Bruce Springsteen op zondag, zal dat ook wel een impact hebben denk ik.
Nou, misschien zou het inderdaad zo'n vaart niet lopen, maar liever het zekere voor het onzekere.. ;)
Ik acht er genoeg in staat om, zodra de dagtickets weg zijn, een combiticket te kopen enkel om Metallica te zien (en de overige dagen al dan niet naar het festival te gaan)..

Mochten ze overigens 2 namen op herhaling nemen volgend jaar, doe dan maar Devin Townsend en Disillusion!
Wat een heerlijke albums hebben die beiden weer vorige week uitgebracht! 🤯

Sowieso kan Hevy Devy er zomaar 3 jaar achter elkaar met een compleet andere set staan, en iedere keer een geweldige show afgeven! :cool:

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: saurus en Joslittel
Mochten ze overigens 2 namen op herhaling nemen volgend jaar, doe dan maar Devin Townsend en Disillusion!
Wat een heerlijke albums hebben die beiden weer vorige week uitgebracht! 🤯
Devin Townsend graag! Heb die moeten missen dit jaar. Wellicht voor/door een clash.

Andersom. Hij was het er niet mee eens hoe het in de band ging en de band was betrokken in dat schandaal.
Ik vind het wel opvallend dat er vooral backlash is naar Gloryhammer toe en veel minder naar Alestorm, terwijl de meest problematische figuur van Gloryhammer wel de frontman is bij Alestorm.

• Leuk
Waarderingen: saurus
Ik vind het wel opvallend dat er vooral backlash is naar Gloryhammer toe en veel minder naar Alestorm, terwijl de meest problematische figuur van Gloryhammer wel de frontman is bij Alestorm.
eerlijkgezegd zijn er wel nog bands gepasseerd die een stuk erger gedaan hebben. als de grote backlash gaat over edgy berichten in een prive groepschat dan denk ik dat het al bij al wel meevalt.

De rare manier waarop de zanger van Gloryhammer plots ontslagen was, zal wel hebben meegeholpen.

Zou melthheads een kans hebben? Voor degene die geen stubru luisteren. garagerock van de bovenste plank. Wist neit dat ze al langer bestonden dan een paar maanden. Maar zingen ook in het Engels.
Edit: Ik besef wel dat het meer iets voor werchter of pukkelpop is. (= nr. 1 in de afrekening.) Er is hoop.

• Leuk
Waarderingen: Joe
Zou melthheads een kans hebben? Voor degene die geen stubru luisteren. garagerock van de bovenste plank. Wist neit dat ze al langer bestonden dan een paar maanden. Maar zingen ook in het Enkels.
stubru hypes worden meestal op werchter geplaatst. ik juich zeker meer belgische bands op graspop toe maar ik betwijfel het

• Leuk
Waarderingen: Pauly Robin
stubru hypes worden meestal op werchter geplaatst. ik juich zeker meer belgische bands op graspop toe maar ik betwijfel het
Toen ik dit als catch of the day hoorde dacht ik, één keer op de radio en het blijft underground. Maar nu durf ik bijna te zeggen dat het het beste nederlandstalige is sinds fleddy melculy. Zij die niet overtuigd zijn. Geef de videoclip de tekst, het gevoel en de leeftijd van de jongeren een kans in dat nummer.

Vergeet BMTH niet.
Dit dus, is al aangekondigd voor Download in de week voor GMM, dus deze naam moet sowieso in de lijstjes met kanshebbers voor de headlinespots.

Ik moet de nieuwe BMTH totaal niet hebben, maar ik zie het GMM wel graag proberen, af en toe moet je als festival eens een risico nemen.

• Leuk
Waarderingen: festivalryo

Users who are viewing this thread