Graspop Metal Meeting 2023

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
Veel bands laten de tweede stem van de band komen (Slipknot bijvoorbeeld ook) en powerwolf laat zelfs de hele basgitaar op band meelopen... Vind ook niemand erg
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.454
8.061
Veel bands laten de tweede stem van de band komen (Slipknot bijvoorbeeld ook) en powerwolf laat zelfs de hele basgitaar op band meelopen... Vind ook niemand erg
Ah dat wist ik niet over slipknot. Je zou denken dat 2 stemmen wel moet lukken met 9 man op het podium:ROFLMAO:
 
  • Haha
Waarderingen: pisser

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.066
8.178
Er komt sowieso een hele reeks aan heftigere nummers in als ze een metalfestival headlinen. Rats, Mummy Dust, From The Pinnacle To The Pit. Dance Macabre en Square Hammer als die tellen
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.586
7.527
Oke, ik word steeds enthousiaster over Ghost. Dat nummer Kaisarion van de nieuwe plaat bijvoorbeeld. Hier ga ik echt heel lekker op.
Tof!

Het is de gimmick die veel mensen afschrikt, maar intussen hebben ze al zoveel supersterke nummers geschreven. Is hier al eerder gezegd, maar Tobias Forge is een genie. Ik vind het zo knap dat hij allerlei nummers schrijft die elk op hun manier een throwback zijn naar de 60's, 70's of 80's, met daarbij steeds het herkenbare geluid van Ghost. Live klinkt het ook nog eens altijd superstrak. En ja, dat er dan wat visueel vermaak in de vorm van kostuums en vuurwerk bij komt kijken, is dan voor mij alleen maar een plus. De enige 'kritiek' die ik wel kan volgen is dat ze in de metal hoek worden geplaatst, terwijl hun muziek toch echt meer (stevige) rock is dan metal. Als je er blind in gaat op basis van de plaatjes en teksten, met als verwachting om een avondje stevig te gaan moshen, dan kom je van een koude kermis thuis. :)
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
De enige 'kritiek' die ik wel kan volgen is dat ze in de metal hoek worden geplaatst, terwijl hun muziek toch echt meer (stevige) rock is dan metal. Als je er blind in gaat op basis van de plaatjes en teksten, met als verwachting om een avondje stevig te gaan moshen, dan kom je van een koude kermis thuis. :)
Mja, ze zijn niet minder metal dan enkele andere headliners. Of headliners waarop gehoopt wordt.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.630
4.926
Tof!

Het is de gimmick die veel mensen afschrikt, maar intussen hebben ze al zoveel supersterke nummers geschreven. Is hier al eerder gezegd, maar Tobias Forge is een genie. Ik vind het zo knap dat hij allerlei nummers schrijft die elk op hun manier een throwback zijn naar de 60's, 70's of 80's, met daarbij steeds het herkenbare geluid van Ghost. Live klinkt het ook nog eens altijd superstrak. En ja, dat er dan wat visueel vermaak in de vorm van kostuums en vuurwerk bij komt kijken, is dan voor mij alleen maar een plus. De enige 'kritiek' die ik wel kan volgen is dat ze in de metal hoek worden geplaatst, terwijl hun muziek toch echt meer (stevige) rock is dan metal. Als je er blind in gaat op basis van de plaatjes en teksten, met als verwachting om een avondje stevig te gaan moshen, dan kom je van een koude kermis thuis. :)
Tobias schrijf trouwens zo goed als alles zelf tekst+muziek. Alleen solo's en drums laat die aan andere mensen dacht ik
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
911
1.000
Ik denk dat de meesten BMTH wel de kansen geven hoor. Maar het play-backen wordt hen gewoon niet in dank afgenomen (de rest van de show is dik in orde!). Ook waren Amo en TTS zeer zwakke albums, zelfs met een open-mind. Vermakelijk? Ja, maar vernieuwend of exceptioneel goed? Verre van.
Zoals alle laatste albums van Metallica, Iron Maiden,...noem maar op.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
911
1.000
Nu we bezig zijn met de jongste headliners ooit, kunnen ze evengoed bmth erbij halen.
En eventjes voor de haters: hoor je het niet graag, heb je meteen een clash minder.
Always look on the bright side.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.066
8.178
Zoals alle laatste albums van Metallica, Iron Maiden,...noem maar op.

Book of Souls en Hardwired waren twee super albums. Die van Metallica kan ik beter aanhoren dan sommige nummers van de greatest hits

Nu we bezig zijn met de jongste headliners ooit, kunnen ze evengoed bmth erbij halen.
En eventjes voor de haters: hoor je het niet graag, heb je meteen een clash minder.
Always look on the bright side.

Ik denk niet dat ze buiten het VK ook headliner zijn.

Verder geen idee of vandaag de dag gaat zijn, ik hoop het, ik weet niet in hoeverre een feestdag Graspop zal tegenhouden. Dacht dat rondom Sinterklaas er ook een Belgische feestdag was, maar ook wel eens een aankondiging?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.113
2.293
Book of Souls en Hardwired waren twee super albums. Die van Metallica kan ik beter aanhoren dan sommige nummers van de greatest hits



Ik denk niet dat ze buiten het VK ook headliner zijn.

Verder geen idee of vandaag de dag gaat zijn, ik hoop het, ik weet niet in hoeverre een feestdag Graspop zal tegenhouden. Dacht dat rondom Sinterklaas er ook een Belgische feestdag was, maar ook wel eens een aankondiging?
De verjaardag van Sinterklaas is helaas geen feestdag hier, die van de Kerstman is de eerstvolgende.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.066
8.178
De verjaardag van Sinterklaas is helaas geen feestdag hier, die van de Kerstman is de eerstvolgende.

Was 6 december niet iets?

En 11-11, is dat net als hier het begin van carnaval (geen feestdag want alleen het zuiden is gek genoeg)? Of is er een betere reden voor een feestdag?
 
  • Confetti
Waarderingen: saurus

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.113
2.293
Was 6 december niet iets?

En 11-11, is dat net als hier het begin van carnaval (geen feestdag want alleen het zuiden is gek genoeg)? Of is er een betere reden voor een feestdag?
Wij herdenken vandaag het einde van de eerste wereldoorlog.
Ook wel wapenstilstand genoemd.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken