Graspop Metal Meeting 2023

1880

Randprogramma
2 jul 2022
126
138
begin toch het idee te krijgen dat er iets aan de hand is. dat graspop de band niet wilt boeken of dat de band niet op graspop wilt spelen. vind het gewoon vreemd dat zo'n grote band 8 jaar niet op graspop speelt, terwijl ze bijna ieder jaar in europa touren tijdens graspop en ook gewoon uitgebreid alle festivals af gaan. moet toch duidelijk zijn dat dit net als Ghost en Parkway Drive één van de headliners van de toekomst is. zeker na die show in 2016
Je hebt het hier toch over Nightwish vermoed ik?
2016 was de laatste keer op graspop
2017 geen zomer tour in europa
2018 wel zomer tour, maar zijn in november naar Lotto Arena geweest
2019 geen tours
2020 en 2021 corona
2022 wel zomer tour, maar concert in Antwerpen
 
  • Leuk
Waarderingen: Querulante Partij

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Van die mogelijke leak list geloof ik weinig van.
Staan bands tussen die niet meer bestaan

Diablo blvd,Murderdolls,Static-X lijkt me ook zeer twijfelachtig met dat hologram ding.
Jonathan Davis gaat volgens mij ook niet solo touren.

Er zullen natuurlijk wel een paar juiste tussen zitten natuurlijk.


PS:tijde geleden waren we bezig met Belgische bands die mogelijk op GMM konden staan.
We hebben toch eentje (en geen kleintje uit het oog/oor) verloren.
Brutus zie ik ook wel geboekt worden voor de Metal Dome of Marquee.
Nieuw album is ook uit ondertussen al ben ik er niet echt fan van.
 

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
165
337
Van die mogelijke leak list geloof ik weinig van.
Staan bands tussen die niet meer bestaan

Diablo blvd,Murderdolls,Static-X lijkt me ook zeer twijfelachtig met dat hologram ding.
Jonathan Davis gaat volgens mij ook niet solo touren.

Er zullen natuurlijk wel een paar juiste tussen zitten natuurlijk.


PS:tijde geleden waren we bezig met Belgische bands die mogelijk op GMM konden staan.
We hebben toch eentje (en geen kleintje uit het oog/oor) verloren.
Brutus zie ik ook wel geboekt worden voor de Metal Dome of Marquee.
Nieuw album is ook uit ondertussen al ben ik er niet echt fan van.

Grappig, ik hoorde net een nummer van de nieuwe plaat en dacht: "Hey, leuk" waar ik geen fan ben van hun eerdere werk. Wel entertaining om live te zien, dus laat maar komen!
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.354
2.690
Van die mogelijke leak list geloof ik weinig van.
Staan bands tussen die niet meer bestaan

Diablo blvd,Murderdolls,Static-X lijkt me ook zeer twijfelachtig met dat hologram ding.
Jonathan Davis gaat volgens mij ook niet solo touren.

Er zullen natuurlijk wel een paar juiste tussen zitten natuurlijk.


PS:tijde geleden waren we bezig met Belgische bands die mogelijk op GMM konden staan.
We hebben toch eentje (en geen kleintje uit het oog/oor) verloren.
Brutus zie ik ook wel geboekt worden voor de Metal Dome of Marquee.
Nieuw album is ook uit ondertussen al ben ik er niet echt fan van.
Dat project van Franky Desmet-Vandamme waar hij gelukkig al me stopte staat er ook tussen.🙈
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.903
5.323
Ik zeg het niet graag, maar als Ozzy tourt in 2023 zie ik het eigenlijk wel gebeuren dat de vrijdag Ozzy+ Judas priest wordt
 
  • Leuk
  • Verdrietig
Waarderingen: WJ en Loek123

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Ik zeg het niet graag, maar als Ozzy tourt in 2023 zie ik het eigenlijk wel gebeuren dat de vrijdag Ozzy+ Judas priest wordt
Ik denk dat als Ozzy zijn tour met 2 data aanvult (Hellfest en Graspop), dat Priest dan gewoon de laatste 2 shows niet meespeelt. Heb ze zelf ook 2x gezien dit jaar dus vind het wel prima dat ze even overslaan
 
Laatst bewerkt:

Cooman666

Campingartiest
2 nov 2022
89
213
Ik denk dat als Ozzy zijn tour met 2 data aanvult (Hellfest en Graspop), dat Priest dan gewoon de laatste 2 shows niet meespeelt. Heb ze zelf ook 2x gezien dit jaar dus vind het wel prima dat ze even overslaan
Ik denk dat de kans klein is dat Ozzy komt. Zoals in het verleden al vaak gebeurde (ook met Black Sabbath) eindigt hij zijn tour vaak in de thuishaven Birmingham. Dit is nu op 14 juni ook voorlopig de laatste datum.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.753
8.690
Jongens Pantera gaat touren met Zakk Wyld, die tour van ozzy gaat gewoon gecanceld worden anders moet hij een andere gitarist gaan zoeken. Hebben nu al meerdere data tegelijk staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.523
8.791
Jongens Pantera gaat touren met Zakk Wyld, die tour van ozzy gaat gewoon gecanceld worden anders moet hij een andere gitarist gaan zoeken. Hebben nu al meerdere data tegelijk staan.

Zelfde idee als met Metallica, maar dan omgekeerde wereld. Eerst zien, dan geloven eigenlijk

Ozzy komt, tenzij we zeker weten dat hij niet komt, terwijl Metallica niet komt, tenzij we zeker weten dat ze wel komen 🤪
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Ik denk dat de kans klein is dat Ozzy komt. Zoals in het verleden al vaak gebeurde (ook met Black Sabbath) eindigt hij zijn tour vaak in de thuishaven Birmingham. Dit is nu op 14 juni ook voorlopig de laatste datum.
Ja Birmingham is een heel logische plek om de tour te eindigen eigenlijk, dat snap ik wel.

Wat ik alleen zo gek vind is dat de hele afscheidstour geen shows bevat in Frankrijk of de Benelux, daarom leek het me logisch dat hij Graspop en Hellfest zou aandoen
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

festivalryo

Support act
9 feb 2019
875
1.729
Jongens Pantera gaat touren met Zakk Wyld, die tour van ozzy gaat gewoon gecanceld worden anders moet hij een andere gitarist gaan zoeken. Hebben nu al meerdere data tegelijk staan.
Yup, exactly what I've been saying since the RAR/RIP announcement. I don't know if Zakk is contractually obligated to play the Ozzy shows or not, but I don't think Sharon would be happy with these Pantera dates unless the Ozzy tour got postponed again.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.753
8.690
Ja Birmingham is een heel logische plek om de tour te eindigen eigenlijk, dat snap ik wel.

Wat ik alleen zo gek vind is dat de hele afscheidstour geen shows bevat in Frankrijk of de Benelux, daarom leek het me logisch dat hij Graspop en Hellfest zou aandoen
Misschien is het vloeken in de kerk, maar de festivals zullen toch ooit het gevoel moeten hebben van "nu is het genoeg geweest" met het boeken van zoiets? Of zou die echt metalfestivals blijven headlinen tor hij er bij neer valt? Wat denken jullie?
 

Piet

Dagopener
24 mrt 2022
501
541
Evanescene, Disturbed, hollywood vampires en BMTH lijken mij ook kanshebbers.
Ghost, Def Leppard, Motley Crue parkway drive vullen al 4 van de 7 afsluiters (donderdag is relatief vaak een echte afsluiter)..Dat Slipknot komt compenseert wel wat..maar is niet echt een klapper.
Hopelijk.nog een echte grote naam...Metallica, Rammstein, Maiden of GNR? Anders hoop ik dat de rest van de.line up de dag gaat dragen...tot heden niet super enthousiast....
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.753
8.690
Hopelijk.nog een echte grote naam...Metallica, Rammstein, Maiden of GNR? Anders hoop ik dat de rest van de.line up de dag gaat dragen...tot heden niet super enthousiast....
Er gaat nog wel iets in die trend moeten komen ja, donderdag en vrijdag zijn historisch moeilijke dagen om uit te verkopen. Met 2 kleine co-headliners gaat ze dat niet lukken.
Maiden en Rammstein zijn al uitgesloten. Denk dat de kans groot is dat Metallica of GNR er staat, want zonder die bands geen idee wat de laatste headliners zouden zijn. Kiss of Ozzy zou ook niet een dag kunnen dragen lijkt me qua ticketverkoop
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken