Graspop Metal Meeting 2023

1880

Randprogramma
2 jul 2022
126
138
Misschien nog iets te vroeg, maar gaat de moosebar ook aanwezig zijn volgende editie?
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.524
8.792
Het verbaast me dat er dus inderdaad mensen zijn die het wel of niet gaan naar Graspop laten afhangen van de headliners. Voor mij wordt het festival al vanaf het begin van dat ik ga gemaakt door de undercard. En zijn grote bands als headliner soms een leuke bijkomstigheid.

Zekers. Als alle headliners poep zijn, dan mis je al 3 uur aan muziek op een dag, ervan uitgaande dat je over het algemeen niks in de Marquee te zoeken hebt. Wij hebben tot nu toe ooit maar één dag gehad waarop we de headliner konden skippen en toch genoeg op een dag leuk vonden.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
492
1.564
Zekers. Als alle headliners poep zijn, dan mis je al 3 uur aan muziek op een dag, ervan uitgaande dat je over het algemeen niks in de Marquee te zoeken hebt. Wij hebben tot nu toe ooit maar één dag gehad waarop we de headliner konden skippen en toch genoeg op een dag leuk vonden.
Marquee heeft mij inziens juist heel veel goede artiesten op het programma, dus daar is juist wat te beleven als je de headliners 'poep' vindt. Dit jaar nog: Opeth, Amorphis, Devin Townsend, Mercyful Fate, Sepultura etc.. Ik las ook veel positieve reacties over bijv. Amenra en Dimmu Borgir. Stuk voor stuk niet de minste namen en misschien juist leuk om live een kans te geven. En dan is er nog een metal dome en jupiler stage om te ontdekken.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.983
8.944
Zekers. Als alle headliners poep zijn, dan mis je al 3 uur aan muziek op een dag, ervan uitgaande dat je over het algemeen niks in de Marquee te zoeken hebt. Wij hebben tot nu toe ooit maar één dag gehad waarop we de headliner konden skippen en toch genoeg op een dag leuk vonden.
Vooropgesteld dat ik vind iedereen het festival op z'n eigen manier moet beleven, vind ik dit wel interessant! Is dat omdat het gros van de subgenres in metal niet je ding is, of hou je niet van concerten in een tent? Staan volgens mij elk jaar ook wel bands die jij volgens mij best kunt waarderen. Er zijn ook voorbeelden van bands die relatief nieuw zijn en hun Graspop carriere zijn begonnen in de Marquee of de Metaldome. Bijvoorbeeld Ghost, die bij hun eerste passage de zaterdag openden in de Metaldome. Maar los van dat zie ik afgelopen jaar bands als In Extremo, Heilung, Tempt, British Lion, Twin Temple, Myles Kennedy, Amorphis, Dirty Honey en Wayward Sons die geprogrammeerd stonden in de Marquee en de Metaldome, waar jij je volgens mij uitstekend bij zou vermaken.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.524
8.792
Marquee heeft mij inziens juist heel veel goede artiesten op het programma, dus daar is juist wat te beleven als je de headliners 'poep' vindt. Dit jaar nog: Opeth, Amorphis, Devin Townsend, Mercyful Fate, Sepultura etc.. Ik las ook veel positieve reacties over bijv. Amenra en Dimmu Borgir. Stuk voor stuk niet de minste namen en misschien juist leuk om live een kans te geven. En dan is er nog een metal dome en jupiler stage om te ontdekken.

Klopt, uiteindelijk was Devin Townsend de enige naam die we volledig in de Marquee hebben meegepakt. 9 van de 10 namen staan voor ons mainstage. De meeste namen zijn te heavy op die stages.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.524
8.792
Vooropgesteld dat ik vind iedereen het festival op z'n eigen manier moet beleven, vind ik dit wel interessant! Is dat omdat het gros van de subgenres in metal niet je ding is, of hou je niet van concerten in een tent? Staan volgens mij elk jaar ook wel bands die jij volgens mij best kunt waarderen. Er zijn ook voorbeelden van bands die relatief nieuw zijn en hun Graspop carriere zijn begonnen in de Marquee of de Metaldome. Bijvoorbeeld Ghost, die bij hun eerste passage de zaterdag openden in de Metaldome. Maar los van dat zie ik afgelopen jaar bands als In Extremo, Heilung, Tempt, British Lion, Twin Temple, Myles Kennedy, Amorphis, Dirty Honey en Wayward Sons die geprogrammeerd stonden in de Marquee en de Metaldome, waar jij je volgens mij uitstekend bij zou vermaken.

Klopt.

In Extremo hebben we een 20 minuten van meegepakt, maar trekt me net niet helemaal genoeg. Denk vooral door de stem van de zanger. Dirty Honey hadden we wel vanaf de rand van de tent meegepakt en Myles Kennedy clashte met Devin Townsend.

Heilung was tijdens Within Temptation, maar toen ben ik eerder naar huis gegaan omdat ik daar een pauze van een paar uur had en alleen was. Zaterdag en zondag was vrijwel 100% mainstages wat we gewoon hoe dan ook wilden zijn zonder dat er iets voor ons gelijkwaardigs tegenover stond.

Maar door de jaren heen hebben we al wel verschillende keren in de tent gestaan: UFO, Phil Campbell and the Bastard Sons, Amaranthe, Apocalyptica, Beast in Black, The Darkness. Maar tenten is voor mij afhankelijk ook van het weer/de temperatuur en hoe ik me voel.
Beast in Black is echt geweldig, maar toen was het echt warm en had ik het super benauwd in de tent. Maar dat is verder ook afhankelijk van of ik toevallig net een slechte dag heb of niet
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.983
8.944
Klopt.

In Extremo hebben we een 20 minuten van meegepakt, maar trekt me net niet helemaal genoeg. Denk vooral door de stem van de zanger. Dirty Honey hadden we wel vanaf de rand van de tent meegepakt en Myles Kennedy clashte met Devin Townsend.

Heilung was tijdens Within Temptation, maar toen ben ik eerder naar huis gegaan omdat ik daar een pauze van een paar uur had en alleen was. Zaterdag en zondag was vrijwel 100% mainstages wat we gewoon hoe dan ook wilden zijn zonder dat er iets voor ons gelijkwaardigs tegenover stond.

Maar door de jaren heen hebben we al wel verschillende keren in de tent gestaan: UFO, Phil Campbell and the Bastard Sons, Amaranthe, Apocalyptica, Beast in Black, The Darkness. Maar tenten is voor mij afhankelijk ook van het weer/de temperatuur en hoe ik me voel.
Beast in Black is echt geweldig, maar toen was het echt warm en had ik het super benauwd in de tent. Maar dat is verder ook afhankelijk van of ik toevallig net een slechte dag heb of niet
Fair enough! En dat is ook wat zo'n festival zo mooi maakt. Wij kunnen zomaar een dag een totaal ander programma hebben en toch allebei een topdag hebben, bijvoorbeeld.
 

Piet

Dagopener
24 mrt 2022
504
541
Klopt, uiteindelijk was Devin Townsend de enige naam die we volledig in de Marquee hebben meegepakt. 9 van de 10 namen staan voor ons mainstage. De meeste namen zijn te heavy op die stages.
Ik maak altijd een planning, wanneer ik bij welk podium moet zijn. Over het algemeen staat het meest gangbare op de mainstage, maar dat is in de jaren ook veranderd. Zo stonden in flames en children of bodom eerst als tentafsluiter. Later gewoon op de main.
Powermetal stond vaak op de main, maar komt ook steeds vaker op kleine podia.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.755
8.696
Het verbaast me dat er dus inderdaad mensen zijn die het wel of niet gaan naar Graspop laten afhangen van de headliners. Voor mij wordt het festival al vanaf het begin van dat ik ga gemaakt door de undercard. En zijn grote bands als headliner soms een leuke bijkomstigheid.
ben persoonlijk vooral op de headliners gefocust nu omdat er gewoon nog niets anders bekend is. ben wel vrij zeker dat ik zal gaan volgend jaar.

ik ben zelf vooral op de mainstage en jupiler stage te vinden meestal, en minder in de tenten. ik kijk er vooral naar uit om weer wat nieuwe metalcore bandjes te ontdekken op de line up straks, zoals dit jaar spiritbox, as everything unfolds en bury tomorrow heb ik erg van genoten.

neemt niet weg dat een goede headliner ook altijd een magisch iets kan zijn, met 50.000 man naar dezelfde show kijken in het donker. shows in het donker op de mainstage hebben altijd wel iets speciaals. vaak vind ik 1 van de 2 headliners van de avond wel leuk, en dat is wel prima voor mij. (bedenk me nu dat ik precies iedere dag 1 van de 2 headliners wilde zien dit jaar)
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
875
1.729
Het verbaast me dat er dus inderdaad mensen zijn die het wel of niet gaan naar Graspop laten afhangen van de headliners. Voor mij wordt het festival al vanaf het begin van dat ik ga gemaakt door de undercard. En zijn grote bands als headliner soms een leuke bijkomstigheid.
My personal experience: I visit around 5 rock festivals per year. I can watch most small/mediumsized bands at other festivals throughout the summer. GMM is by far the festival with the most prestigious headliners to me. Therefore they are my main reason for traveling to Dessel.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.983
8.944
My personal experience: I visit around 5 rock festivals per year. I can watch most small/mediumsized bands at other festivals throughout the summer. GMM is by far the festival with the most prestigious headliners to me. Therefore they are my main reason for traveling to Dessel.
That makes alot of sense! Well, let's help the Graspop organisation a little bit: give me some prog and doom in the Marquee and Metaldome and give you and Koekdoos some great headliners. Everybody happy! And we can all celebrate a great weekend together in june. :)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.755
8.696
That makes alot of sense! Well, let's help the Graspop organisation a little bit: give me some prog and doom in the Marquee and Metaldome and give you and Koekdoos some great headliners. Everybody happy! And we can all celebrate a great weekend together in june. :)
doe mij dan maar wat leuke metalcore bandjes op de jupiler stage, graag :)
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.983
8.944
maar neem aan dat er ook wel headliners zijn waar je wel blij van wordt? of niet?
Oh absoluut! Ik vind Slipknot een heerlijke band. Parkway Drive ben ik ook wel benieuwd naar. Niet echt mijn muziek, maar hun liveshow ziet er supergaaf uit. Ghost is een persoonlijke favoriet, zoals bekend. Motley Crue lijkt me aangenaam vermaak, mits ze niet clashen met een vette Marquee afsluiter. Alleen met Def Leppard heb ik weinig. Kortom, tot nu toe zeker niet ontevreden. En als Metallica echt komt, sta ik de dansen van geluk. Ik ben alleen persoonlijk meer van de prog/doom/post/sludge/stoner/black bands in de Marquee en Metaldome. En ik kijk vooral uit naar bands die ik nu nog niet (of nauwelijks) ken, maar nadat ik ze op Graspop heb gezien tot mijn meest memorabele shows ooit gaan horen. Dat is tot nu toe elke keer weer zo geweest.

Iets anders waar ik ook elk jaar weer naar uitkijk zijn de coverbands 's nachts in de Metaldome. Overdag blijf ik altijd nuchter, om genoeg energie te hebben om alles te kunnen zien wat ik wil zien. Maar 's nachts laat ik me één of twee avonden altijd ietsje meer gaan en kom ik in zo'n heerlijk roesje (niet dronken, ik wil geen kater de volgende dag). En dan gaat er niets boven een goeie coverband van een band waar ik veel nummers van ken. Die Tool band van afgelopen jaar bijvoorbeeld, dat was ongelooflijk tof.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.755
8.696
Oh absoluut! Ik vind Slipknot een heerlijke band. Parkway Drive ben ik ook wel benieuwd naar. Niet echt mijn muziek, maar hun liveshow ziet er supergaaf uit. Ghost is een persoonlijke favoriet, zoals bekend. Motley Crue lijkt me aangenaam vermaak, mits ze niet clashen met een vette Marquee afsluiter. Alleen met Def Leppard heb ik weinig. Kortom, tot nu toe zeker niet ontevreden. En als Metallica echt komt, sta ik de dansen van geluk. Ik ben alleen persoonlijk meer van de prog/doom/sludge/stoner/black bands in de Marquee en Metaldome. En ik kijk vooral uit naar bands die ik nu nog niet (of nauwelijks) ken, maar nadat ik ze op Graspop heb gezien tot mijn meest memorabele shows ooit gaan horen. Dat is tot nu toe elke keer weer zo geweest.
Leuk om te horen dat de headliners je tot nu toe wel aan spreken.
ik heb dit jaar ook wel gemerkt dat ik van de kleinere bands overdag soms even veel kan genieten als van de headliners. ook leuk dat je dan zonder moeite vooraan kunt gaan staan vaak.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.208
13.431
Niks beters te doen op m'n vrije zaterdagavond, dus maar wat nieuwe ontdekkingen opgezet. Aanraders:
Een gloednieuw band, maar de eerste single klinkt veelbelovend! De zoon van Phil Collins (de enige echte) zit in deze band.

Deze draait dan alweer even mee. De oude progressieve rock (al komt deze uit 2007).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken