Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.263
7.576
Als ik zie hoe hard de tickets voor Hellfest en Wacken over de toonbank zijn gegaan, denk ik dat Graspop sowieso ook volledig uit gaat verkopen.
Hellfest verkoopt laatste jaren uit binnen enkele minuten/uren, Wacken ook volgens mij. Denk niet dat je dat veel uit kunt halen. de Graspop vrijdag was dit jaar pas uitverkocht in de week van het festival zelf geloof ik. Toen hadden ze nog het geluk dat ze al jaren lang vrijdag dagtickets aan het verkopen waren met andere headliners erbij zoals a7x of FNM. op ticketswap stond het ook echt helemaal vol met vrijdag tickets. denk niet dat de verkoop zo hard zal gaan als je denkt.

zou zelf zo'n dag prima vinden trouwens hoor, ik zie liever 2-3 kleinere jongere headliners, maar denk dat de organisatie gewoon opnieuw Kiss zal boeken als de kans er is. zal toch beter verkopen waarschijnlijk

Er is trouwens wel iets van een trend dat er volgend jaar veel minder classic rock etc. tourt dan voorgaande jaren heb ik het idee. op de download lineup is ook veel kritiek van mensen die de oudere rock bands echt missen op de line up en daardoor niet willen gaan. Graspop boekt vaak wel redelijk wat van dit soort bands als whitesnake, foreigner, europe etc. Ben benieuwd wat ze gaan boeken in deze trend. Motley, DL, Hollywood vampires zullen ze wel hebben in ieder geval maar verder geen idee.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.433
6.799
Ik stond vrij vanvoor bij Disturbed en had veel plaats. Ik had vooral het gevoel dat er velen al aan het wachten waren voor slipknot
Ah, dat weet ik dan niet precies. Ik was een stuk verder naar achter en zag heel veel volk geïnteresseerd voor het podium staan en meeklappen.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.433
6.799
Hellfest verkoopt laatste jaren uit binnen enkele minuten/uren, Wacken ook volgens mij. Denk niet dat je dat veel uit kunt halen. de Graspop vrijdag was dit jaar pas uitverkocht in de week van het festival zelf geloof ik. Toen hadden ze nog het geluk dat ze al jaren lang vrijdag dagtickets aan het verkopen waren met andere headliners erbij zoals a7x of FNM. op ticketswap stond het ook echt helemaal vol met vrijdag tickets. denk niet dat de verkoop zo hard zal gaan als je denkt.

zou zelf zo'n dag prima vinden trouwens hoor, ik zie liever 2-3 kleinere jongere headliners, maar denk dat de organisatie gewoon opnieuw Kiss zal boeken als de kans er is. zal toch beter verkopen waarschijnlijk

Er is trouwens wel iets van een trend dat er volgend jaar veel minder classic rock etc. tourt dan voorgaande jaren heb ik het idee. op de download lineup is ook veel kritiek van mensen die de oudere rock bands echt missen op de line up en daardoor niet willen gaan. Graspop boekt vaak wel redelijk wat van dit soort bands als whitesnake, foreigner, europe etc. Ben benieuwd wat ze gaan boeken in deze trend. Motley, DL, Hollywood vampires zullen ze wel hebben in ieder geval maar verder geen idee.
Hmm, misschien ben ik dan wel te optimistisch, ja. Ik let nooit zo op de ticketverkoop bij Graspop. Ik koop altijd mijn weekendticket en munten binnen enkele dagen na de start van de verkoop en focus me vervolgens op het uitgebreid beluisteren van alle acts die komen, om me voor te bereiden op het samenstellen van mijn schema.

Wat betreft die classic rock acts, ik zag hier enkele dagen geleden de suggestie Uriah Heep voorbij komen. En dat vind ik een geweldig idee. Was die band een beetje uit het oog verloren, maar ben het de laatste dagen weer meer aan het luisteren. En echt aangenaam verrast door de kwaliteit van hun recentere werk. Voelt oprecht als wijn, met de jaren steeds beter. Heerlijke band! Hele vette energie ook nog, live. En niet onbelangrijk: een prima zanger!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.773
7.602
... op de download lineup is ook veel kritiek van mensen die de oudere rock bands echt missen op de line up en daardoor niet willen gaan. Graspop boekt vaak wel redelijk wat van dit soort bands als whitesnake, foreigner, europe etc. Ben benieuwd wat ze gaan boeken in deze trend. Motley, DL, Hollywood vampires zullen ze wel hebben in ieder geval maar verder geen idee.

Geweldig dat eerste stukje van de quote. Ik ben heel benieuwd hoe de Graspop-facebook los gaat als er "te weinig" oude bands staan. Ten opzichte van de voorgaande jaren altijd de standaard comments van bejaardenrock en al dat soort dingen. Men heeft altijd wel wat te zeuren in die comments...

Ik heb me verder niet verdiept in wat er nog tourt. Maar misschien dat we geluk hebben met Journey. Queensrÿche had ik een tiental pagina's terug wel iets over gezegd, weet niet meer wat, maar waarschijnlijk een festival in de buurt, dus die verwacht ik wel.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.773
7.602
Die hebben onlangs toch hun afscheidstournee gedaan :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Ookal heet het officieel de End of the Road tour verwacht ik na een jaar of twee pauze eigenlijk gewoon een nieuwe soort "Unmasked"-tour. Want uiteindelijk was de reden om een laatste tour te doen dat ze ouder werden en het gewicht van de kostuums te zwaar zou gaan worden, aangezien dat tientallen kilo's zou zijn.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.263
7.576
Geweldig dat eerste stukje van de quote. Ik ben heel benieuwd hoe de Graspop-facebook los gaat als er "te weinig" oude bands staan. Ten opzichte van de voorgaande jaren altijd de standaard comments van bejaardenrock en al dat soort dingen. Men heeft altijd wel wat te zeuren in die comments...

Ik heb me verder niet verdiept in wat er nog tourt. Maar misschien dat we geluk hebben met Journey. Queensrÿche had ik een tiental pagina's terug wel iets over gezegd, weet niet meer wat, maar waarschijnlijk een festival in de buurt, dus die verwacht ik wel.
ja, ik ben niet zo bekend in het genre dus weet het ook niet, dacht wel gezien te hebben dat Skid Row gaat touren, misschien is dat ook wat voor Graspop?
verder zal een Alter Bridge boeking ook wel helpen denk ik, heb het idee dat de meeste classic rock fans die band ook wel kunnen waarderen.
Die hebben onlangs toch hun afscheidstournee gedaan :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
die afscheidstour is al sinds 2019 bezig geloof ik
net als scorpions, die deden een afscheidstour in 2012 dacht ik? zijn nu nog bezig
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.773
7.602
ja, ik ben niet zo bekend in het genre dus weet het ook niet, dacht wel gezien te hebben dat Skid Row gaat touren, misschien is dat ook wat voor Graspop?
verder zal een Alter Bridge boeking ook wel helpen denk ik, heb het idee dat de meeste classic rock fans die band ook wel kunnen waarderen.

die afscheidstour is al sinds 2019 bezig geloof ik
net als scorpions, die deden een afscheidstour in 2012 dacht ik? zijn nu nog bezig

Skid Row zou een mooie zijn inderdaad. Hoop zelf verder naast uiteraard Night Ranger nog ook op een terugkeer van Hardline (2017), volgens mij veel Europeanen in die band inmiddels.

Scorpions is daarna gewoon nieuwe tours en albums gaan doen, terwijl dit voor KISS wel gewoon nog steeds dezelfde tour is inclusief een coronaperiode die erbij kwam. En vooraf aangekondigd dat de tour wel gewoon 3 jaar zou gaan duren. Dus dat is nog te verantwoorden, dat ze verder gewoon daarna door zullen gaan is weer een ander verhaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.433
6.799
Nee, ben al effe niet meer tot op kantoor geraakt. Donderdag heb ik nog een meeting met hem, zal nog eens polsen dan, maar tegen dan weten we uiteraard al veel meer. Wel straf hoor want hij staat echt wel met anderhalve voet in het vuur. Als ze nu toch enkel naar Download komen, gaat hij ongetwijfeld zeggen 'ah maar da's niet touren eh, da's een eenmalige show' (of 2-malig mochten ze zoals in de VS 2 shows doen) en zo heeft hij altijd gelijk natuurlijk ;)

Ik hoop echt op goed nieuws voor jullie vanavond. Ik heb het genoegen gehad ze elke keer op RW al gezien te hebben maar begrijp het perfect dat het voor de echte metal-fan niet voldoende is om enkel voor hen naar Rotselaar af te zakken dus als er ooit een momentum is voor GMM dan is het echt nu wel. Fingers crossed voor straks dus !
Is dat polsen nog gelukt?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.065
8.706
Scorpions is daarna gewoon nieuwe tours en albums gaan doen, terwijl dit voor KISS wel gewoon nog steeds dezelfde tour is inclusief een coronaperiode die erbij kwam. En vooraf aangekondigd dat de tour wel gewoon 3 jaar zou gaan duren. Dus dat is nog te verantwoorden, dat ze verder gewoon daarna door zullen gaan is weer een ander verhaal.
Een beetje hetzelfde verhaal als ome Elton John. Die gaat er volgend jaar eindelijk de aller-allerlaatste data afwerken. Headlinen op Glasto bijvoorbeeld, als mooie strik.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
834
1.619
Ik denk nog steeds dat de vrijdag ingevuld gaat worden met twee of drie 'kleinere' namen aan de bovenkant van de poster. Als ik m'n geld erop zou moeten zetten, zou dit hem zijn:

Do: Metallica - Ghost
Vr: Evanescence - Pantera - Disturbed
Za: Slipknot - Parkway Drive
Zo: Def Leppard - Motley Crue
I'd be okay with that friday line up. I really hope Pantera gets a nice slot late in the evening.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Ik denk nog steeds dat de vrijdag ingevuld gaat worden met twee of drie 'kleinere' namen aan de bovenkant van de poster. Als ik m'n geld erop zou moeten zetten, zou dit hem zijn:

Do: Metallica - Ghost
Vr: Evanescence - Pantera - Disturbed
Za: Slipknot - Parkway Drive
Zo: Def Leppard - Motley Crue
Alleen jammer dat geneen van die 3 vrijdag bands een deftige headliner waardige productie meeneemt, dat gaat gewoon 3 keer een band met een backdrop zijn, ik zou dan eigenlijk nog liever bmth hier bovenaan zien gewoon omdat je naar een afgewerkte show zal kijken
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.433
6.799
Alleen jammer dat geneen van die 3 vrijdag bands een deftige headliner waardige productie meeneemt, dat gaat gewoon 3 keer een band met een backdrop zijn, ik zou dan eigenlijk nog liever bmth hier bovenaan zien gewoon omdat je naar een afgewerkte show zal kijken
Eens. Van mij mag Gojira de eer krijgen. Zij waren headliner op Dynamo, een paar jaar geleden. Heel dag de diverse mensen horen zeggen dat het raar was dat Testament of Exodus geen headliner was. Tot Gojira hun set speelden en iedereen helemaal uit z'n plaat ging. Was een complete show, superstrakke set, by far het beste geluid van de dag en opgevrolijkt met pyro en alles. Ben er zeker van dat een (sub)headlineshow van hun in het donker voor veel mensen een hoogtepunt van het weekend zou zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en duck

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
480
521
Ik denk dat je de komst van gnr en kiss en metallica of 2 van de 3 kan afschrijven.
Een van deze namen zou kunnen, maar niet meer waarsch.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.263
7.576
Alleen jammer dat geneen van die 3 vrijdag bands een deftige headliner waardige productie meeneemt, dat gaat gewoon 3 keer een band met een backdrop zijn, ik zou dan eigenlijk nog liever bmth hier bovenaan zien gewoon omdat je naar een afgewerkte show zal kijken
Bmth als 1 van de vrijdag headliners zou ik echt geweldig vinden. Zou alleen wel één van de meest controversiële boekingen zijn die ze kunnen doen denk ik.
Ik denk dat je de komst van gnr en kiss en metallica of 2 van de 3 kan afschrijven.
Een van deze namen zou kunnen, maar niet meer waarsch.
Kiss is toch niet even duur als die andere 2 lijkt me?
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
480
521
Bmth als 1 van de vrijdag headliners zou ik echt geweldig vinden. Zou alleen wel één van de meest controversiële boekingen zijn die ze kunnen doen denk ik.

Kiss is toch niet even duur als die andere 2 lijkt me?
Dat niet, maar kiss zal wel duurder zijn dan alle individuele headliners tot nu toe.
Je ziet in het verleden dat gmm wel eens stunts hebben uitgehaald 2016 was een hoogtepunt met Black Sabbath en Maiden in een jaar. 2018 overtreft dat met de xxl editie. 2017 was speciaal met rammstein, maar werd aangevuld met relatief kleinere namen deep purple en scorpions.
Het is gewoonweg een kwestie van vraag en aanbod. Gmm staat niet bekend om de volle mep te betalen voor exclusiviteit...
Ze zullen het budget omhoog gegooid hebben sinds donderdag ook serieuzer wordt..maar dat betekent dat het budget wellicht ook meer verdeeld moet worden.
Metallica is al een radicale zet zoals rammstein in 2017. Als (en dat is een grote als) ze komen, zul je de andere twee kunnen vergeten.
Kiss en gnr zie ik ook niet samen gebeuren omdat Slipknot (weliswaar een goedkopere naam dan bovengenoemden) wel redelijk op het budget drukt.
Zeg nooit nooit, maar ik zie het niet gebeuren.
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
418
584
Bmth als 1 van de vrijdag headliners zou ik echt geweldig vinden. Zou alleen wel één van de meest controversiële boekingen zijn die ze kunnen doen denk ik.

Kiss is toch niet even duur als die andere 2 lijkt me?
Kiss is ongeveer de helft van een gnr of metallica.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
Bmth als 1 van de vrijdag headliners zou ik echt geweldig vinden. Zou alleen wel één van de meest controversiële boekingen zijn die ze kunnen doen denk ik.
Als Metallica er donderdags staat sluit dat een kleine headliner als BMTH niet uit neen. Zou wel jammer zijn, er zijn betere namen.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
Ik denk nog steeds dat de vrijdag ingevuld gaat worden met twee of drie 'kleinere' namen aan de bovenkant van de poster. Als ik m'n geld erop zou moeten zetten, zou dit hem zijn:

Do: Metallica - Ghost
Vr: Evanescence - Pantera - Disturbed
Za: Slipknot - Parkway Drive
Zo: Def Leppard - Motley Crue
Waar kan ik tekenen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.263
7.576
Dat niet, maar kiss zal wel duurder zijn dan alle individuele headliners tot nu toe.
Je ziet in het verleden dat gmm wel eens stunts hebben uitgehaald 2016 was een hoogtepunt met Black Sabbath en Maiden in een jaar. 2018 overtreft dat met de xxl editie. 2017 was speciaal met rammstein, maar werd aangevuld met relatief kleinere namen deep purple en scorpions.
Het is gewoonweg een kwestie van vraag en aanbod. Gmm staat niet bekend om de volle mep te betalen voor exclusiviteit...
Ze zullen het budget omhoog gegooid hebben sinds donderdag ook serieuzer wordt..maar dat betekent dat het budget wellicht ook meer verdeeld moet worden.
Metallica is al een radicale zet zoals rammstein in 2017. Als (en dat is een grote als) ze komen, zul je de andere twee kunnen vergeten.
Kiss en gnr zie ik ook niet samen gebeuren omdat Slipknot (weliswaar een goedkopere naam dan bovengenoemden) wel redelijk op het budget drukt.
Zeg nooit nooit, maar ik zie het niet gebeuren.
Oke, vind prijzen van bands altijd een interessant topic. Jammer dat er zo weinig informatie over beschikbaar is.
zou zelf niet denken dat kiss duurder is dan slipknot, maar geen idee.

als ze metallica zouden boeken zouden ze inderdaad wel ergens dat budget vandaan moeten halen, duurdere tickets of een zwakkere rest van de line up zou ik niet uitsluiten. De donderdag later laten beginnen zoals in 2018 zal ook een mogelijkheid zijn. Die dagtickets verkopen toch wel uit, wat je er ook van maakt. zou wel logischer zijn om een zwakker programma op donderdag te zetten, dan dat je de vrijdag niet uitverkoopt door een zwak programma daar.

verder hoeft een grote vrijdagsheadliner voor mij ook niet, paar kleinere coheadliners lijkt me beter. zal de ticketprijs ook wat drukken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken