Graspop Metal Meeting 2023

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.644
7.396
Ik ben absoluut geen Sabatonfan, maar ze stonden er, ze speelden vol overtuiging en overgave, en ze waren gewoon absoluut hun headliner status waard.

Veel mensen op dit forum lijken fan van Powerwolf. Dat snap ik voor de meter niet. Heb nu twee passages op GMM meegemaakt en tot mijn verbazing klimt de band op de affiche. Maar goed, ook daar denk ik dan: tis nie omdat ik het nie hoor ... Alleen zal ik die band wél skippen, als ze ooit godbetert headliner worden.

Powerwolf zie ik niet hoger dan sub eindigen, tweede mainstage afsluiten. Maar zou het wel vet vinden als ze headlinen ooit.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
536
731
Ik las ooit eens in een interview dat Sabaton boekingsgewijs / backstage (qua eisen, respect, flexibiliteit, ...) een zeer aangename boeking is. Zoals hierboven vermeld stralen ze dat ook wel uit en de depannage-service (Hellfest na Manowar, GMM na Aerosmith) helpen daarbij natuurlijk nog meer.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.454
4.614
Ik las ooit eens in een interview dat Sabaton boekingsgewijs / backstage (qua eisen, respect, flexibiliteit, ...) een zeer aangename boeking is. Zoals hierboven vermeld stralen ze dat ook wel uit en de depannage-service (Hellfest na Manowar, GMM na Aerosmith) helpen daarbij natuurlijk nog meer.
En gewoon ook dat het een metalband is die kaliber Sportpaleis is. Er zijn er niet veel
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.339
5.873
give me some prog and doom in the Marquee and Metaldome
Ja! Dat zijn toch mijn twee favoriete metal subgenres en die komen er op Graspop altijd verdomd bekaaid af. Al snap ik het wel hoor, die fanbase is vrij niche. Om aan te haken bij het eerdere verhaal over dat Jan Modaal die wel van Sabaton maar niet van Gojira gehoord heeft: als je over Sleep en Dream Theater begint vragen ze waarschijnlijk of je naar bed wilt :LOL:
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
393
557
  • Leuk
Waarderingen: Querulante Partij

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.533

Scheelt ook van kantoor tot kantoor. Maar bij de meeste schommelt het van 400k-750K. Natuurlijk afhankelijk van veel zaken.

Dank je wel! Het valt mij op dat er al een aantal artiesten zijn waar je contact met hen moet opnemen om achter de prijs te komen als ik een paar willekeurig zo doorneem (Iron Maiden, AC/DC, Def Leppard, Deep Purple, Jethro Tull). Hoe up-to-date is deze website? Ik zie een aantal artiesten staan die officieel gestopt zijn, maar dan staat er 'Availability: Generally Availability', bijvoorbeeld: Black Sabbath, Oasis, Steppenwolf.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
393
557
Dank je wel! Het valt mij op dat er al een aantal artiesten zijn waar je contact met hen moet opnemen om achter de prijs te komen als ik een paar willekeurig zo doorneem (Iron Maiden, AC/DC, Def Leppard, Deep Purple, Jethro Tull). Hoe up-to-date is deze website? Ik zie een aantal artiesten staan die officieel gestopt zijn, maar dan staat er 'Availability: Generally Availability', bijvoorbeeld: Black Sabbath, Oasis, Steppenwolf.
Weet niet hoe up-to-date deze nog zijn (2021 volgens hun site) maar via die weg vindt je nog een aantal andere booking bedrijven waar de prijzen ook op staan (nooit exact).

Het valt mij op dat er al een aantal artiesten zijn waar je contact met hen moet opnemen om achter de prijs te komen.
Dat komt omdat een aantal booking kantoren sommige bands onder exclusiviteit heeft. Dit wil niet zeggen dat andere kantoren hen niet kan boeken, maar dat het altijd via het exclusief kantoor moet van die band.

Vandaar geven ze nog niet alle prijzen vrij.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.644
7.396
Weet niet hoe up-to-date deze nog zijn (2021 volgens hun site) maar via die weg vindt je nog een aantal andere booking bedrijven waar de prijzen ook op staan (nooit exact).

Hoe up to date het is, maakt voor de oudere bands denk ik ook niet veel uit, kan je het gewoon vergelijken met elkaar welke duurder is. Denk dat de prijs van oudere bands niet heel veel meer zal veranderen, zeker niet ten opzichte van elkaar. Nieuwere bands of nog groeiende bands is weer een ander verhaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: Simoni

won666

Support act
17 mei 2019
1.174
1.237
Een band die ik weinig voorbij zie komen is Machine Head. Er is natuurlijk ook geen enige aanwijzing dat ze volgend jaar Europese festivals doen. Al zou ik er niet van verschieten na dat ze (lees: Robb Flynn) dit jaar nog eens toegaven aan een festival na jaren lang geweigerd te hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.398
6.660
Goedemorgen! Zeer benieuwd of we vandaag weer een naam krijgen. De website geeft vooralsnog niets weg.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.170
10.497
Een band die ik weinig voorbij zie komen is Machine Head. Er is natuurlijk ook geen enige aanwijzing dat ze volgend jaar Europese festivals doen. Al zou ik er niet van verschieten na dat ze (lees: Robb Flynn) dit jaar nog eens toegaven aan een festival na jaren lang geweigerd te hebben.
Hier hoop ik ook enorm op! Show in Afas was erg goed en zie ze graag de mainstagr kapot spelen op Graspop. Afsluiter vrijdag?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.454
4.614
om 10h maar eens klaar zitten zeker? de namen tot nu toe, ben ik zeer tevreden mee maar waren uiteindelijk redelijk voorspelbaar. nu heb ik echt geen idee. ik hoop natuurlijk op metallica maar ik denk dat als die klopt we zullen moeten wachten to de dag van verkoop
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken