Graspop Metal Meeting 2023

Oh, die heb ik dan over het hoofd gezien. Maar dat is inderdaad wel heel erg lang geleden, dus laat maar doorkomen!

Een andere suggestie uit min of meer hetzelfde genre (power/folk), die er weliswaar in 2012 en 2015 al stonden, is Ensiferum. Heb ze toen gemist omdat ik er nog niet echt naar luisterde. Maar hun meer recente werk spreekt me erg aan. Staan op 2 juni op Metalfest in Tsjechië en 2 augustus op Wacken. Dus Graspop past er mooi tussen!
Dat ze hun buren van Finntroll dan ook maar ineens meenemen!

Fellow metalheads. Even off topic. Ik heb een Nightwish topic geopend ivm vervoer naar het Nightwish concert op 27 november. Ik had gezien dat een aantal forumleden ook naar Nightwish gaan dus ik dacht ik plaats deze even hier.
Gr. Mario.

• Leuk
Waarderingen: Ties23
Intussen nog even twitter afgeschuimd. Enige 'opmerkelijke' is deze tweet van M. Shadows (zanger A7x):

1668435552864.png

Lijkt me dus dat 't album nog altijd niet af is. Ik zou deze al voorzichtig durven schrappen voor '23.

denk dat die serieus onderschat hebben hoeveel werk er niet kruipt in alles zelf doen zonder label of management

• Leuk
Waarderingen: Kneuzer
denk dat die serieus onderschat hebben hoeveel werk er niet kruipt in alles zelf doen zonder label of management
True, de nummers het album zouden al gemixed zijn maar er dienen nog veel te veel dingen te gebeuren rond het album en dat hebben ze verkeerd ingeschat.😕

Ook nog dit gevonden in een artikel met Billboard over het komende album van Distrubed (vrijdag release trouwens):

"... And for Disturbed’s 2023 world tour, he and his bandmates are considering switching things up in the setlist to keep things fresh and give fans a wider variety of tunes while hopefully digging into deeper cuts."

Ook nog dit gevonden in een artikel met Billboard over het komende album van Distrubed (vrijdag release trouwens):

"... And for Disturbed’s 2023 world tour, he and his bandmates are considering switching things up in the setlist to keep things fresh and give fans a wider variety of tunes while hopefully digging into deeper cuts."
Als die komen met een old-school setlist vol nummers van voor de comeback zou ik 't overwegen te gaan kijken. Laatste paar keer was 't een aanfluiting naar mijn mening

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
vorige passage waren vocals eerlijk gezegd niet zo goed, terwijl david nogthans een goeie zanger schijnt te zijn. hopelijk heeft de corona break hem deugd gedaan

vandaag lijkt niet de dag te zijn.

die disturbed show moet trouwens één van de meest controversiële dingen op het graspop forum zijn van de laatste jaren.
zo veel mensen die het helemaal niks vonden, en net zo veel mensen die het geweldig vonden. ik val zelf in die laatste groep, vond het één van de betere shows van het weekend.

vandaag lijkt niet de dag te zijn.

die disturbed show moet trouwens één van de meest controversiële dingen op het graspop forum zijn van de laatste jaren.
zo veel mensen die het helemaal niks vonden, en net zo veel mensen die het geweldig vonden. ik val zelf in die laatste groep, vond het één van de betere shows van het weekend.
Je kunt dat sowieso van heel Disturbed als band zeggen toch? Veel mensen worden er enthousiast van, mij zal je sowieso niet in de buurt van het podium vinden als die optreden, en velen met mij denk ik. Categorie Sabaton/Volbeat/FFDP, althans daar associeer ik ze zelf mee. Ik trek al die acts persoonlijk heel slecht, maar het heeft ook veel fans, en volgens mij ook heel veel overlap in mensen die ofwel al die acts top vinden, ofwel al die acts verschrikkelijk vinden.

• Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass en nikita
hoe komt het dat je die 4 bands met elkaar associeert? zie zelf de vergelijking niet zo. Vind ze op muzikaal gebied alle 4 niet bepaald op elkaar lijken in ieder geval.
Niet direct muzikaal in hetzelfde straatje nee, maar naar mijn idee wel bands die ongeveer even controversieel zijn en daarin veel overlap hebben. Misschien zit ik er volledig naast, maar zoals ik al zei heb ik dus het idee dat die bands veel overlap in fanbase hebben, maar dat er ook veel mensen zijn die al die bands niet uit kunnen staan. Wat daar precies de verbindende factor in is zou ik niet kunnen zeggen, maar voor mij persoonlijk zitten ze in ieder geval in dezelfde irritatie. En in mijn persoonlijke kring zijn er dus best wat mensen die daarin mijn mening delen, of juist al die bands wél tof vinden.

Vaag verhaal maar dat dus.

hoe komt het dat je die 4 bands met elkaar associeert? zie zelf de vergelijking niet zo. Vind ze op muzikaal gebied alle 4 niet bepaald op elkaar lijken in ieder geval.
De verklaring erachter kan ik m'n vinger ook niet echt op leggen, maar Dr. Hannibal heeft nochtans ook in mijn beleving een punt dat die acts min of meer hetzelfde volk trekken. Ook ik ben bij alle vier helemaal weggebleven bij het podium, of anders teleurgesteld afgedropen. Terwijl in mijn vriendengroep mensen zijn die bij al deze bands vooraan stonden en het geweldig naar hun zin hebben gehad.

Users who are viewing this thread