Graspop Metal Meeting 2023

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.038
2.670
sterker nog, na hun hellfest passage vroegen ze zich openlijk af waarom ze niet meer metalfestivals doen omdat ze zich zo geamuseerd hadden
Hebben ze dat op het podium gezegd? Want wat een artiest op het podium zegt is even geloofwaardig als Thierry Baudet en die ene gekke dansleerkracht in Nederland.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.990
2.030
Kan ik iemand blij maken met een ticket voor Kreator en Lamb of God in de AB? Dan zet ik ze privé op ticketswap. Ze gaan daar als zoete broodjes.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
Hebben ze dat op het podium gezegd? Want wat een artiest op het podium zegt is even geloofwaardig als Thierry Baudet en die ene gekke dansleerkracht in Nederland.
als metallica al eens afwijkt van hun gerepeteerde bindteksten die ze al in geen jaren meer hebben gewijzigd zou ik het toch wel enigszins beginnen geloven
 
  • Haha
Waarderingen: duck

Cisseman

Randprogramma
22 jun 2022
142
151
Als Metallica het weekend voor Graspop twee exclusieve shows op Download doet, in het jaar nadat ze het jaar ervoor al op Werchter, Pinkpop, Hellfest en Copenhell hebben gestaan, zou dat echt een enorme deceptie zijn. Ik heb me er jaren geleden al bij neergelegd dat ze altijd op Werchter staan als ze een Europese festivaltour doen, maar dit jaar is de ultieme kans om ze eens in Dessel te zien.
True maar je moet wel beseffen dat er sinds de Brexit wel eea veranderd (lees: enorm moeilijk gemaakt) is voor Amerikaanse bands die naar hier willen komen. Voor de Brexit had je al alle modaliteiten waaraan voldaan moest worden om naar de UK te gaan, Europa kwam er dan gratis bij in feite. Nu is dat niet meer zo en moet heel dat proces opnieuw ondergaan worden om van de UK naar mainland Europa te gaan. Ik kan me inbeelden dat dat voor een productie zoals die van Metallica (hadden maar liefst 11 volle vrachtwagens bij op RW dit jaar als ik me nog goed herinner) geen sinecure is.

Ik gis maar eh maar mss nodigt Download hen wel expliciet uit om hun jubileum te vieren en wordt de ganse productie in de UK ingehuurd door het festival zelf en blijft zo het invliegen beperkt tot crew en een beetje gear. En dat zou de aanwezigheid op het festival in kwestie wel kunnen verklaren enerzijds, en het niet door Europa touren anderzijds...
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

won666

Support act
17 mei 2019
1.174
1.237
Ik heb trouwens al een chaletje gereserveerd in een vakantiepark te Mol. Lekker 11km fietsen (als het niet regent) naar het terrein. Een weekendticket komt ook wel goed dus. Ben bang dat alles helemaal weg is zodra James Hetfield en de zijnen bekendmaken Dessel aan te doen... Voor wie nog op zoek is: er zijn volgens mij nog 3 chaletjes voor max 6 personen beschikbaar bij dat Europarcs in Mol a 900 euro voor woensdag-maandag (in ons geval woensdag-maandag geboekt).
Wij zitten daar ook met onze groep :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.401
6.674
True maar je moet wel beseffen dat er sinds de Brexit wel eea veranderd (lees: enorm moeilijk gemaakt) is voor Amerikaanse bands die naar hier willen komen. Voor de Brexit had je al alle modaliteiten waaraan voldaan moest worden om naar de UK te gaan, Europa kwam er dan gratis bij in feite. Nu is dat niet meer zo en moet heel dat proces opnieuw ondergaan worden om van de UK naar mainland Europa te gaan. Ik kan me inbeelden dat dat voor een productie zoals die van Metallica (hadden maar liefst 11 volle vrachtwagens bij op RW dit jaar als ik me nog goed herinner) geen sinecure is.

Ik gis maar eh maar mss nodigt Download hen wel expliciet uit om hun jubileum te vieren en wordt de ganse productie in de UK ingehuurd door het festival zelf en blijft zo het invliegen beperkt tot crew en een beetje gear. En dat zou de aanwezigheid op het festival in kwestie wel kunnen verklaren enerzijds, en het niet door Europa touren anderzijds...
Klinkt veel te logisch voor mijn gemoedsrust wat je hier schrijft..
 
  • Haha
Waarderingen: Cisseman en jonasvh

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
ik weiger dit te geloven. Uit principe...

Argument Copying GIF by VTM.be
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: Cisseman en Jamel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.667
7.429
Als Graspop maar genoeg geld biedt, dan komen ze gewoon. Mag hopen dat de organisatie ook inziet dat dit een eenmalige een unieke kans is
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.192
7.439
Als Graspop maar genoeg geld biedt, dan komen ze gewoon. Mag hopen dat de organisatie ook inziet dat dit een eenmalige een unieke kans is
ja maar dan betaal je straks 350 euro voor je ticket, is ook maar de vraag of dat het waard is.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.192
7.439
Download was 310 pond per combi (356 euro) in de voorverkoop, gaat straks nog flink omhoog waarschijnlijk.
Dit is dan nog de prijs zonder camping
Met camping zal je wel gemakkelijk over de 400 euro heengaan denk ik?
 
  • Wow
Waarderingen: theblackmadness

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.639
3.281
True maar je moet wel beseffen dat er sinds de Brexit wel eea veranderd (lees: enorm moeilijk gemaakt) is voor Amerikaanse bands die naar hier willen komen. Voor de Brexit had je al alle modaliteiten waaraan voldaan moest worden om naar de UK te gaan, Europa kwam er dan gratis bij in feite. Nu is dat niet meer zo en moet heel dat proces opnieuw ondergaan worden om van de UK naar mainland Europa te gaan. Ik kan me inbeelden dat dat voor een productie zoals die van Metallica (hadden maar liefst 11 volle vrachtwagens bij op RW dit jaar als ik me nog goed herinner) geen sinecure is.

Ik gis maar eh maar mss nodigt Download hen wel expliciet uit om hun jubileum te vieren en wordt de ganse productie in de UK ingehuurd door het festival zelf en blijft zo het invliegen beperkt tot crew en een beetje gear. En dat zou de aanwezigheid op het festival in kwestie wel kunnen verklaren enerzijds, en het niet door Europa touren anderzijds...
The Office No GIF
 
  • Haha
Waarderingen: Cisseman en jonasvh

won666

Support act
17 mei 2019
1.174
1.237
Als Metallica inderdaad ook naar Europese vaste land zou doorkomen: welke festivals zijn dan kanshebber? Rock Am Ring, Frauenfeld Rocks (hebben ze nog iets goed te maken), Novarock (hoewel die geen headliners meer gingen aankondigen dacht ik gelezen te hebben?), Sweden Rock, Graspop dus, Glastonbury waar ze al jaren eens willen spelen (maar dat is wel ook UK natuurlijk) en verder kan ik niks echt bedenken? Download France? Download UK? Voor enkel Graspop zullen ze denk ik niet doorkomen, dus moeten er denk ik voldoende kandidaten zijn. Misschien nog wat losse arenashows?


Edit: Tons Of Rock is denk ik ook wel kandidaat in dat geval. En in Finland zal er ook nog wel iets te gek zijn zeker?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
als metallica wil spelen gaan ze de aanbiedingen ervoor wel krijgen, denk nu niet dat dit het grote probleem wordt.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.174
1.237
Als Metallica inderdaad ook naar Europese vaste land zou doorkomen: welke festivals zijn dan kanshebber? Rock Am Ring, Frauenfeld Rocks (hebben ze nog iets goed te maken), Novarock (hoewel die geen headliners meer gingen aankondigen), Sweden Rock, Graspop dus, Glastonbury waar ze al jaren eens willen spelen (maar dat is wel ook UK natuurlijk) en verder kan ik niks echt bedenken? Download France? Download UK? Voor enkel Graspop zullen ze denk ik niet doorkomen, dus moeten er denk ik voldoende kandidaten zijn. Misschien nog wat losse arenashows?

als metallica wil spelen gaan ze de aanbiedingen ervoor wel krijgen, denk nu niet dat dit het grote probleem wordt.
Gaat ook om het logistieke. Als ze , zoals lijkt uit hun vorige recente tourschema's, inderdaad minstens 2 dagen tussen elke show hebben, dan is het aantal kandidaten al fel verminderd.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken