Graspop Metal Meeting 2023

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.038
2.670
Als Metallica inderdaad ook naar Europese vaste land zou doorkomen: welke festivals zijn dan kanshebber? Rock Am Ring, Frauenfeld Rocks (hebben ze nog iets goed te maken), Novarock (hoewel die geen headliners meer gingen aankondigen dacht ik gelezen te hebben?), Sweden Rock, Graspop dus, Glastonbury waar ze al jaren eens willen spelen (maar dat is wel ook UK natuurlijk) en verder kan ik niks echt bedenken? Download France? Download UK? Voor enkel Graspop zullen ze denk ik niet doorkomen, dus moeten er denk ik voldoende kandidaten zijn. Misschien nog wat losse arenashows?


Edit: Tons Of Rock is denk ik ook wel kandidaat in dat geval. En in Finland zal er ook nog wel iets te gek zijn zeker?
Op Glasto hebben ze al gespeeld, en Download UK is nu al voor 99% zeker.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Niet vergeten dat GMM met Aerosmith een Benelux-exclusive had. Met het wegvallen hiervan (en het opvullen met Sabaton) zal er wel nog een mooi zakcentje overschieten om een kaliber als Metallica te overtuigen... toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en xydroh

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.667
7.429
Gaat ook om het logistieke. Als ze , zoals lijkt uit hun vorige recente tourschema's, inderdaad minstens 2 dagen tussen elke show hebben, dan is het aantal kandidaten al fel verminderd.

Geen probleem voor het Graspop weekend.

Als ze zaterdag op download staan en dan doordeweeks op donderdag op Graspop, terwijl alle andere grote festivals dat weekend ze al gehad hebben vorig jaar… dan komt het goed
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.192
7.439
Als Metallica inderdaad ook naar Europese vaste land zou doorkomen: welke festivals zijn dan kanshebber? Rock Am Ring, Frauenfeld Rocks (hebben ze nog iets goed te maken), Novarock (hoewel die geen headliners meer gingen aankondigen dacht ik gelezen te hebben?), Sweden Rock, Graspop dus, Glastonbury waar ze al jaren eens willen spelen (maar dat is wel ook UK natuurlijk) en verder kan ik niks echt bedenken? Download France? Download UK? Voor enkel Graspop zullen ze denk ik niet doorkomen, dus moeten er denk ik voldoende kandidaten zijn. Misschien nog wat losse arenashows?
Novarock kan je weghalen, glastonbury gaan ze ook niet doen als ze al 2 dagen op download spelen.
Sweden rock is tijdens download UK dus kunnen we ook afschrijven

Dan blijft over: Download UK, Frauenfeld,Rock Am Ring, Rock Im Park, Graspop misschien nog een extra download festival
Zijn op mainland europe dus 4-5 festivals waar ze zouden kunnen spelen, lijkt het me niet waard voor de productie die ze mee nemen
of ze moeten er nog wat eigen shows bij doen, maar ik acht de kans groter dat Download UK exclusief metallica heeft. klopt ook aardig met de geruchten die de insiders hier hadden dat Metallica niet naar Europa komt, al zijn ze wel in Europa zijn er tegenwoordig veel mensen die de UK niet meer als europa meetellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

won666

Support act
17 mei 2019
1.174
1.237
Op Glasto hebben ze al gespeeld, en Download UK is nu al voor 99% zeker.
Oeps, inderdaad, heb juist Setlist.fm is gecheckt
2014

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze daar graag EENS wilden spelen maar zal dan voor 2014 zijn geweest. Mijn tijdsbesef gaat er op achteruit vrees ik hahahaha
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Niet vergeten dat GMM met Aerosmith een Benelux-exclusive had. Met het wegvallen hiervan (en het opvullen met Sabaton) zal er wel nog een mooi zakcentje overschieten om een kaliber als Metallica te overtuigen... toch?
ik vraag me ook af wat het wegvallen van RATM voor een verschuivingen heeft veroorzaakt in europees festivallandschap.

op de gelekte poster van Download staat niet iets dat Metallica exclusief is, voor wat het nog waard is...
 

sneveilnivek

Playlistbediener
18 okt 2022
12
14
Als het echt gaat om een exclusieve show op Download hoeft Download toch niet te wachten tot 9u savonds om aan te kondigen zou ik denken. Lijkt me toch meer over een grootse aankondiging vanuit Amerika te gaan waar het dan mooi 12u smiddags is.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.192
7.439
Niet vergeten dat GMM met Aerosmith een Benelux-exclusive had. Met het wegvallen hiervan (en het opvullen met Sabaton) zal er wel nog een mooi zakcentje overschieten om een kaliber als Metallica te overtuigen... toch?
dat geld is gewoon naar Sabaton gegaan lijkt me.

EDIT: Denk alsnog dat geld niet het probleem is bij het boeken van Metallica, de vraag is gewoon of de band gaat touren en of ze op Graspop willen staan. Ik geloof er niet in dat Metallica te duur is voor Graspop
 
Laatst bewerkt:

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.513
3.006
Lamb of God + Kreator in 013 Tilburg verzet naar 2 maart 2023. Ben ik heel blij mee. Wilde juist cancelen, omdat dan ook het NL elftal speelt overdag. Nu is het 2 maart LOG + Kreator in Tilburg en 3 maart Devin Townsend ook in de 013. Lekker lang weekendje opnemen. Is bij mijn werkgever normaal een fluitje van een cent.
 

MortalisVictrix

Campingartiest
27 okt 2022
54
126
Lamb of God + Kreator in 013 Tilburg verzet naar 2 maart 2023. Ben ik heel blij mee. Wilde juist cancelen, omdat dan ook het NL elftal speelt overdag. Nu is het 2 maart LOG + Kreator in Tilburg en 3 maart Devin Townsend ook in de 013. Lekker lang weekendje opnemen. Is bij mijn werkgever normaal een fluitje van een cent.
Neeee, verschrikkelijk.
Zolang al naar uitgekeken (vooruit, de traktatie van Dynamo Metal Fest was mooi)
Tja, dan word het 2 avonden Electric Callboy gevolgt met een avond Kreator....

Warmdraaien voor GMM!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.192
7.439
hoop niet dat de tour verplaatsing van Lamb of god hun festivalseizoen in de war gaat brengen
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Nou ja zeg! Na zolang ernaar uitkijken wordt LoG weer verplaatst. Wat zuur. Pluspunt is wel dat een donderdagavond wel echt veel fijner is dan een dinsdag. En de komende periode zit al goed vol met goede muziek. Ben wel benieuwd naar de nieuwe supports
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken