Graspop Metal Meeting 2023

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.071
2.747
Ga je straks zien dat ze eind mei-begin juni stadions doen (met tussendoor RaR), om het dan na Download UK terug af te bollen...

Voor alle duidelijkheid: ik gun het Graspop enorm. Maar Metallica lijkt echt die ene ongrijpbare headliner te zijn. Hadden ze zelfs ooit niet lacherig gezegd dat een editie met Metallica meteen ook de allerlaatste Graspop zou zijn?
Ik heb dat buikgevoel ook helaas.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.805
7.688
Officieel statement van Airbourne op de pagina van het event op de website van de 013:
"It is with extreme disappointment that we are having to make some amends on our upcoming European tour. The fucked Aussie dollar along with spiralling touring costs mean we are forced to shorten the period. Most of the tour remains unaffected but we will no longer be able to visit England, Scotland or Holland on this trip. Please note, we are NOT CANCELLING THESE SHOWS but rescheduling them to the Summer of 2023."

Dat lijkt me verder dat het betekent dat ze in de zomer ook gewoon meerdere dingen gepland hebben staan in Europa en dat ze dus een logische act zijn voor Graspop ook? Nieuwe datum is 28 juni, anderhalve week na Graspop.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Officieel statement van Airbourne op de pagina van het event op de website van de 013:
"It is with extreme disappointment that we are having to make some amends on our upcoming European tour. The fucked Aussie dollar along with spiralling touring costs mean we are forced to shorten the period. Most of the tour remains unaffected but we will no longer be able to visit England, Scotland or Holland on this trip. Please note, we are NOT CANCELLING THESE SHOWS but rescheduling them to the Summer of 2023."

Dat lijkt me verder dat het betekent dat ze in de zomer ook gewoon meerdere dingen gepland hebben staan in Europa en dat ze dus een logische act zijn voor Graspop ook? Nieuwe datum is 28 juni, anderhalve week na Graspop.
Zou gaaf zijn!
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.196
1.252
Digitaal festival. Voor de liefhebbers. Ik weet niet juist wat ik er me bij moet voorstellen maar denk wat in de aard als wat Psychonaut en Staken reeds deden
 

Bijlagen

  • Screenshot_20221107-201444.png
    Screenshot_20221107-201444.png
    424,6 KB · Weergaven: 22

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.688
5.192
Heel blij met Parkway Drive!
Ook ik hoor bij de club die in 2018 bij Ayreon stond, en PD moest missen, en ook ik zie ze dan pas voor het eerst.
Ik ben niet de allergrootste metalcore-fan (hoewel ik er steeds meer in geraak), maar Parkway Drive is voor mij de grote uitzondering, en steekt er wat mij betreft ver bovenuit, zowel qua muziek als qua show!
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
834
1.619
Digitaal festival. Voor de liefhebbers. Ik weet niet juist wat ik er me bij moet voorstellen maar denk wat in de aard als wat Psychonaut en Staken reeds deden
Digital Festival, pretty smart. That way it's easier to make Ozzy's voice sound bearable.
 
  • Haha
Waarderingen: won666

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.805
7.688
Heel blij met Parkway Drive!
Ook ik hoor bij de club die in 2018 bij Ayreon stond, en PD moest missen, en ook ik zie ze dan pas voor het eerst.
Ik ben niet de allergrootste metalcore-fan (hoewel ik er steeds meer in geraak), maar Parkway Drive is voor mij de grote uitzondering, en steekt er wat mij betreft ver bovenuit, zowel qua muziek als qua show!

Van welk genre was jij dan diehard fan? dacht dat dat juist metalcore was? Of was dat alleen @xydroh ?
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
383
542
Zaterdag gaat zo'n moeilijke dag worden... Ben zo'n grote fan van zowel Slipknot als van Parkway Drive. Absurd moeilijke keuze bij welke band ik vooraan ga staan. Slipknot al meer gezien dan PWD (slechts 2x, Lokerse Feesten & Graspop 2018 vanop een afstandje wegens vooraan bij Iron Maiden), maar beide bands geven zo'n fantastische show...

Moet wel toegeven dat ik de laatste plaat van Parkway Drive minder kan bekoren. Atlas blijft (voor mij persoonlijk) hun allerbeste release, gevolgd door IRE. Dit zal zo'n keuze zijn waar ik de dag zelf nog over ga twijfelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin en WOOOSH

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.688
5.192
Je hebt altijd twee headliners per dag. Op elke mainstage 1. Dat was de reden dat ze twee mainstages hebben geplaatst om te beginnen. Ze hebben dat toen zelfs per mail aangekondigd.
Ook al heeft GMM sinds 2014 2 main stages, met dus uiteraard ook op allebei een 'headliner'/afsluiter, heeft GMM die niet altijd als zodanig benoemd. De laatste jaren hadden ze steevast de gewoonte om één band per dag apart aan te kondigen, en om die headliner te noemen. Alle andere namen werden aangekondigd in worpen.

Nu blijkt dus duidelijk dat ze van die gewoonte afstappen, en 2 bands per dag apart (of met 2, zoals bij DL & MC) aankondigen en tot headliner benoemen. We kunnen in totaal waarschijnlijk dus geen 4 maar 8 aparte aankondigingen verwachten.

Eigenlijk ook wel een stuk slimmer en logischer commercieel gezien, meer (losse) aankondigingen genereren ook meer aandacht, lijkt me.

Ben benieuwd of ze 'achteruit' blijven aankondigen, en nu eerst de headliners van de vrijdag aan de beurt zijn.
Mijn ideale scenario: A7X en Ghost (en Nightwish op donderdag)!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.688
5.192
ik ontzie mijzelf de zondag al gewoon omdat ik weet dat ik compleet afgemat ga zijn door de pwd/slipknot combo, en ik weet dan nog niet eens wat er nog voor speelt
En dan programmeert GMM doodleuk weer een must-see als opener de volgende dag (Ice Nine Kills, om maar wat te noemen)... 😉
 

karlijn

Playlistbediener
12 nov 2019
11
1
Ik zag vorige week een bericht van Hollywood Vampires voorbij komen op Facebook. Deze zijn ook in Europa in juni, dus misschien ook een mogelijkheid?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken