Graspop Metal Meeting 2023

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.398
2.825
Arch Enemy: Beter geen foto's maken, anders ruzie met de band.
In dat geval: ben maar blij dat Tool niet op de affiche staat 🤣 Een paar jaar geleden, ik denk dat het 2019 was, ging ik namens Festileaks naar Rock Am Ring met ook Tool op de line-up. Bij aankomst moesten we bij de persingang letterlijk een contract tekenen waarin we verklaarden geen beeldmateriaal van Tool te zullen gebruiken in wat voor omstandigheden dan ook 🤣
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.207
In dat geval: ben maar blij dat Tool niet op de affiche staat 🤣 Een paar jaar geleden, ik denk dat het 2019 was, ging ik namens Festileaks naar Rock Am Ring met ook Tool op de line-up. Bij aankomst moesten we bij de persingang letterlijk een contract tekenen waarin we verklaarden geen beeldmateriaal van Tool te zullen gebruiken in wat voor omstandigheden dan ook 🤣
afgelopen jaar bij Tool in de Ziggo Dome werd iedereen die een foto/video nam hardhandig de zaal uitgezet door security
er werd wel 3x gezegd dat het niet mocht vantevoren, maar natuurlijk mensen die het dan nog proberen
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Ben toch nog eens wat dieper gaan graven naar de nieuwe doom 'supergroup' Legion Of Doom (en me en passent verder aan het verdiepen in doom metal in het algemeen), die zeer recent nog hun naam hebben gewijzigd in Legions Of Doom (waarschijnlijk om verwarring te voorkomen met andere, al bestaande bands).

Eerste optreden was 3 juni in Chicago, waarna ze naar Europa zijn vertrokken voor o.a. GMM en Hellfest (+ 15 juni in Effenaar).
Een setlist of review kan ik (nog) niet vinden, maar het is zoals eerder gedacht wel duidelijk dat ze geen nieuwe nummers spelen, maar oude nummers van de bands van de leden die LOD vormen.

Het hele project is vooral een groot eerbetoon aan de in 2021 overleden Eric Wagner, een grootheid in de wereld van de doom metal, bekend als zanger/songwriter van bands als Trouble en The Skulls. Maar tevens aan overleden bandleden van de andere betrokken muzikanten (allen met een grote staat van dienst in het genre).
Ook de setlist zal dat weerspiegelen, met voornamelijk nummers die Wagner (mede) heeft geschreven bij Trouble en The Skulls, aangevuld met nummers van andere bands als Corrosion Of Conformity, Saint Vitus, Pentagram, Leadfoot.

Niet zomaar wat bands, maar de crème de la crème van de doom metal: Trouble, Saint Vitus en Pentagram zijn 3 van de klassieke 'Big Four' van de doom metal (naast Candlemass), die tevens zeer invloedrijk zijn geweest op de ontwikkeling van andere genres aan de langzame kant van het metalspectrum als sludge en stoner, terwijl ook Corrosion Of Conformity een van de bekendste vertegenwoordigers is van deze genres.

Eigenlijk is de band dus een soort van Hollywood Vampires, maar dan van de doom metal, en natuurlijk zonder mega-filmsterren.. 😉
Opvallend is verder ook dat de band 2 lead zangers heeft (bekend van resp. Saint Vitus en Corrosion Of Conformity/Leadfoot).

Meer info hier en hier.

Mijn nieuwsgierigheid begint het in ieder geval langzaam te winnen van het afnemende enthousiasme over Fever 333 (hoewel het waarschijnlijk een momentbeslissing zal worden, waarbij vanzelfsprekend ook mijn vrouw haar zegje/veto in zal hebben.. 😉 ).

Overigens wel weer heel vreemd dat GMM deze band half laat overlappen met sludge-grootheid Crowbar, die ongetwijfeld voor een groot deel hetzelfde publiek zullen aanspreken (de Lorna Shore/Chelsea Grin clash is dus zeker niet de enige)..
Da's om te zorgen dat het minder druk wordt bij lorna shore. En ja ik ken iemand die chelsea grin graag hoort. Voor deathcore is, maar lorna shore niet zo graag hoort.
Zelf ben ik niet zo thuis in doom. Ik ben begonnen bij avatarium op graspop en dan neurosis vond ik ook wel plezant. Het eerste jaar dat ik neurosis zag (beide malen op pukkelpop. De eerste keer een stukje) snapte ike r nog niet veel van en werkte het vreemd genoeg op mijn zenuwen.
Dat ter zijde. Ik dacht dat neurosis bij de big 4 was en op dezelfde hoogte als candlemass stond? Of mss zelfs heel bovenaan?
bedankt voor de bijles trouwens over doom. Ik dacht direct aan legion of the damned ipv legion of doom. Ik weet neit aan welke verwarrende artiesten jij dacht?
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
afgelopen jaar bij Tool in de Ziggo Dome werd iedereen die een foto/video nam hardhandig de zaal uitgezet door security
er werd wel 3x gezegd dat het niet mocht vantevoren, maar natuurlijk mensen die het dan nog proberen
Wij zaten rechts op de tribune (Noordkant) en er stond aan die kant naast het podium ook een grote dikke security guy die met een mega zaklamp in je gezicht ging schijnen als ie een telefoon zag. Mega kut voor het publiek er omheen ook. Toch jammer dat ze er zo'n probleem van maken. Ontmoedigingsbeleid ben ik voor, maar het hoeft van mij niet zo.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Nog een tip voor degenen die van plan zijn om naar Heidevolk te gaan kijken (wat natuurlijk iedereen zou moeten doen, want wat doe je anders met je leven? 😉 ):
Luister het nieuwe (en zeer sterke) album, Wederkeer!
Een groot deel van de setlist zal nl. waarschijnlijk van dit album afomstig zijn, zoals ook deze recente (3 juni):

Bekijk bijlage 5346

Deze setlist is waarschijnlijk wat te lang, maar reken toch maar i.i.g. op de nummers van Wederkeer, plus de klassiekers Nehalennia, Saksenland, A Wolf In My Heart en natuurlijk Vulgaris Magistralis (Winter Woede zou nog een mooie bonus zijn).

De nummers van het nieuwe album zijn zeer gevarieerd, van behoorlijk harde nummers (De Strijd Duurt Voort, Hagalaz), tot rustige 'ballads' (Schildenmuur, Wederkeer), en lekker catchy nummers ertussenin (Drink Met De Goden, Klauwen Vooruit, Oeros).

Zorg dus dat je al het zwarte goud op tijd in een kluisje hebt opgeborgen, laat Zeus nog maar even wachten op zijn planeet, en vraag maar helemaal niks aan die Alexandria, want dit feestje ga je zeker niet willen missen!! 😝
Ik ga ze zeker kijken. Jammer dat ze als de dood weer naar ons lacht niet spelen. Dat speelden ze vorige keer ook niet op graspop.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Is ook zeker een optie, maar het zijn nog beide studenten dus als er daarop kunnen besparen (ook al zijn het maar een paar tientjes) zijn ze daar blij mee.
Parking is zeker wel een mogelijkheid, maar ze willen gewoon alle opties even weten ;)
Nog een tip om te besparen. Moesten ze geen alcohol drinken. De chauffeur wss niet. Drinkwater is gratis. Dus ik maak bijna niks op aan drinken.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.207
Wat is metalgrass?
hele dunne frietjes met een warme saus erover, je kon kiezen pepersaus of een andere saus
vond het altijd wel lekker, en de hoeveelheid die je kreeg was ook behoorlijk veel voor wat je ervoor betaalde (in verhouding met andere dingen op het terrein) was wel altijd erg populair dus meestal een vrij lange rij.

ben benieuwd of dat kraampje er nog is met de nieuwe cateraar in ieder geval
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

Jimmeh07

Randprogramma
3 jun 2023
183
246
Kga al sinds 2012 bijna elk jaar naar graspop en heb nog nooit metal grass gegeten :LOL:
Ben gewoon niet voor zo'n dunne frietjes.
Vorig jaar paar keer pizza redelijk goedkoop gehaald naast de tribune, al was die enkel de eerste keer deftig gebakken.
Voor de rest geniet ik eigenlijk nog het meest van de nachos :sneaky:
 

PeterTypoSteele

Playlistbediener
31 mei 2023
11
12
Ik stelde hier al een vergelijkbare vraag.
Je laten afzetten zou ook moeten lukken op de baan Retie/Geel. Daar is geen officiele kiss and ride maar er zijn daar links en rechts wel plaatsen waar je even kan stoppen en je chauffeur kan laten terugdraaien (broodjeszaak Pain2Deco of Calimero bv).

Ik vind de keuze van Station Mol (met shuttle bussen) ook een beetje een 'rare' keuze. Er zijn langs de N118 (Retie-Geel) genoeg plaatsen om een kiss and ride te organiseren dacht ik maar blijkbaar spelen er nog andere redenen...

Ikzelf zou bv (om de kiss and ride in Mol te gebruiken) eerst met de auto door Dessel naar Mol moeten rijden om dan met de bus terug naar Dessel gebracht te worden... Over nodeloos kilometers malen gesproken...
Bedankt voor de nuttige info, zal het zeker proberen!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken