Graspop Metal Meeting 2023

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.432
2.893
Geen idee of het dezelfde shuttlebus is. Maar ik krijg bericht dat de bus van het Europarcs te Mol op donderdag en vrijdag NIET zal rijden. Wel op zaterdag en zondag.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.099
7.251
Geen idee of het dezelfde shuttlebus is. Maar ik krijg bericht dat de bus van het Europarcs te Mol op donderdag en vrijdag NIET zal rijden. Wel op zaterdag en zondag.
is dat devils lake of metal park of een ander bungalow park dat niet via Graspop loopt?
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
972
1.004
Dag beste kijkers,
Het wordt zweten mannen (en vrouwen)
Van woensdag tot maandag: 29, 27, 28, 26, 26, 26
weinig wind.
's nachts
16, 16, 15, 14, 14 graden
Temperaturen vanaf zaterdag zijn nog onzeker. Ik kan ze mss nog een beetje laten zakken overdag en laten stijgen 's nachts.
Morgen zijn we er weer met meer weer.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.585
4.938
-Legion of the Damned: Metallimbo zegt dat ik daar naartoe moet gaan
Haha, heb ik dat gezegd, ja?
Weet je zeker dat het niet om Legion(s) Of Doom ging? 😅
Kan me even niet herinneren waar en hoe ik Legion Of The Damned heb aanbevolen?
Niet dat die slecht zijn ofzo, maar is meer old-school death-/thrash-metal, niet helemaal mijn ding (ben meer van de melodic stuff enzo 😉 ).
Of je moet al bedoelen dat ze uit (Nederlands-) Limburg komen ofzo?

-Festileaksmeeting of Polaris, gekke Nederlanders/Belgen of maffe Japanners, wordt een moeilijke.
Polaris is uit Australië, maffe Japanners zijn Paledusk (spelen voor Hippotraktor). 😉

 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.432
2.893
is dat devils lake of metal park of een ander bungalow park dat niet via Graspop loopt?
Het is een park dat 2km van Metal Park afzit, allebei te Mol 😂 Beetje onduidelijk of ze gebruik maken van dezelfde pendeldiensten. In elk geval valt de afstand naar station Mol ook alleszins mee vanaf Europarcs Zilverstrand: 5km met de auto. Vanaf hier gaan sowieso pendeldiensten.
Op zaterdag en zondag dus vanaf Zilverstrand zelf ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Wij zaten rechts op de tribune (Noordkant) en er stond aan die kant naast het podium ook een grote dikke security guy die met een mega zaklamp in je gezicht ging schijnen als ie een telefoon zag. Mega kut voor het publiek er omheen ook. Toch jammer dat ze er zo'n probleem van maken. Ontmoedigingsbeleid ben ik voor, maar het hoeft van mij niet zo.

Het is natuurlijk wel verfrissend dat je dan niet meer achter zo'n filmfetisjist kan staan, waardoor de kans dat je een heel optreden naar een smartphone staat te kijken plots veel kleiner wordt.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.585
4.938
Dat ter zijde. Ik dacht dat neurosis bij de big 4 was en op dezelfde hoogte als candlemass stond? Of mss zelfs heel bovenaan?
bedankt voor de bijles trouwens over doom. Ik dacht direct aan legion of the damned ipv legion of doom. Ik weet neit aan welke verwarrende artiesten jij dacht?
Neurosis is geen echte doom metal, hoewel ze als oorspronkelijk hardcore-band wel elementen van doom gebruikten, en daarmee een van de pioniers werden van de sludge en post-metal (in navolging van The Melvins). Ook worden ze wel avant-garde of experimental metal genoemd.

Hier een nogal gesimplificeerd, maar toch wel interessant grafiekje om de verschillende metal subgenres in te delen (snel vs. langzaam, ritmisch vs. melodisch):

Metal_chart_v3.png


En voor de echte nerds is er natuurlijk nog de onovertroffen en legendary MAP OF METAL!!! :cool:🤘
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
881
973
Het is een park dat 2km van Metal Park afzit, allebei te Mol 😂 Beetje onduidelijk of ze gebruik maken van dezelfde pendeldiensten. In elk geval valt de afstand naar station Mol ook alleszins mee vanaf Europarcs Zilverstrand: 5km met de auto. Vanaf hier gaan sowieso pendeldiensten.
Op zaterdag en zondag dus vanaf Zilverstrand zelf ook.
Maken niet gebruik van dezelfde bus. Europarcs huurde hun eigen bussen. Metalpark en devils lake blijven dus hun bussen behouden
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.099
7.251
Het is een park dat 2km van Metal Park afzit, allebei te Mol 😂 Beetje onduidelijk of ze gebruik maken van dezelfde pendeldiensten. In elk geval valt de afstand naar station Mol ook alleszins mee vanaf Europarcs Zilverstrand: 5km met de auto. Vanaf hier gaan sowieso pendeldiensten.
Op zaterdag en zondag dus vanaf Zilverstrand zelf ook.
Ah oke thanks, ik kende dat park niet. Lijkt me niet dezelfde shuttle dienst te zijn dan inderdaad
ook al zou je naar metal park gaan mag je geen gebruik maken van hun shuttle bussen lijkt mij toch? aangezien je niet bij ze geboekt hebt
is wel erg zuur voor de mensen die daar overnachten in ieder geval, als je er van uit gaat dat je vervoer hebt en het blijkt niet zo te zijn
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.585
4.938
Ah oke thanks, ik kende dat park niet. Lijkt me niet dezelfde shuttle dienst te zijn dan inderdaad
ook al zou je naar metal park gaan mag je geen gebruik maken van hun shuttle bussen lijkt mij toch? aangezien je niet bij ze geboekt hebt
is wel erg zuur voor de mensen die daar overnachten in ieder geval, als je er van uit gaat dat je vervoer hebt en het blijkt niet zo te zijn
Shuttle-bussen van Metal Park en Devil's Lake kun je alleen gebruiken als je een bandje van het bewuste park hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

won666

Support act
17 mei 2019
1.158
1.226
Ah oke thanks, ik kende dat park niet. Lijkt me niet dezelfde shuttle dienst te zijn dan inderdaad
ook al zou je naar metal park gaan mag je geen gebruik maken van hun shuttle bussen lijkt mij toch? aangezien je niet bij ze geboekt hebt
is wel erg zuur voor de mensen die daar overnachten in ieder geval, als je er van uit gaat dat je vervoer hebt en het blijkt niet zo te zijn
Wij met onze groep zitten elk jaar in Europarcs maar doen de verplaatsingen met de fiets
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer en Loek123

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.525
7.160
hele dunne frietjes met een warme saus erover, je kon kiezen pepersaus of een andere saus
vond het altijd wel lekker, en de hoeveelheid die je kreeg was ook behoorlijk veel voor wat je ervoor betaalde (in verhouding met andere dingen op het terrein) was wel altijd erg populair dus meestal een vrij lange rij.

ben benieuwd of dat kraampje er nog is met de nieuwe cateraar in ieder geval

Hebben we een nieuwe cateraar? Zag er ergens vandaag wel iets van voorbij komen dacht ik inderdaad. Ben benieuwd.

Vrijdag 3.000 over, zondag 2.500. Rest uitverkocht.

Toch weer een strakke lineup dus, zelfs de glam zondag :)
Denk alleen niet dat het nog zal uitverkopen?
 

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
320
946
Neurosis is geen echte doom metal, hoewel ze als oorspronkelijk hardcore-band wel elementen van doom gebruikten, en daarmee een van de pioniers werden van de sludge en post-metal (in navolging van The Melvins). Ook worden ze wel avant-garde of experimental metal genoemd.

Hier een nogal gesimplificeerd, maar toch wel interessant grafiekje om de verschillende metal subgenres in te delen (snel vs. langzaam, ritmisch vs. melodisch):

Metal_chart_v3.png


En voor de echte nerds is er natuurlijk nog de onovertroffen en legendary MAP OF METAL!!! :cool:🤘
h0ACIsMdEzA9.jpg


Sorry dit moest ik doen
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.099
7.251
Hebben we een nieuwe cateraar? Zag er ergens vandaag wel iets van voorbij komen dacht ik inderdaad. Ben benieuwd.
ja volgens de geruchten werden ze een soort van gedwongen door Livenation om te switchen naar de cateraar die ook de catering van Rock Werchter doet en van andere evenementen op het werchter terrein en concerten in KBS etc.
kwaliteit van die cateraar lijkt niet erg positief afgaande op de recensies hier, maar we gaan het mee maken.

ik vraag me zelf wel af hoe veel controle de cateraar heeft op bijvoorbeeld de verschillende eet kraampjes die er staan en het aanbod dat de verschillende kraampjes aanbieden, en prijzen etc. Een deel daarvan zal ook wel door de organisatie vastgesteld worden neem ik aan?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.282
5.645
ja volgens de geruchten werden ze een soort van gedwongen door Livenation om te switchen naar de cateraar die ook de catering van Rock Werchter doet en van andere evenementen op het werchter terrein en concerten in KBS etc.
kwaliteit van die cateraar lijkt niet erg positief afgaande op de recensies hier, maar we gaan het mee maken.

ik vraag me zelf wel af hoe veel controle de cateraar heeft op bijvoorbeeld de verschillende eet kraampjes die er staan en het aanbod dat de verschillende kraampjes aanbieden, en prijzen etc. Een deel daarvan zal ook wel door de organisatie vastgesteld worden neem ik aan?
Oh fuck nee ik vond de catering op Werchter Boutique vorig jaar echt vrij teleurstellend. Als wij nu op Graspop hetzelfde krijgen, vind ik dat slecht nieuws. Hopen dat het foodtruck hoekje fatsoenlijk blijft.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Gebruikers die dit onderwerp bekijken