Graspop Metal Meeting 2023

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.291
5.677
Lijkt me dat we er weinig last van zullen ondervinden dus. Als je het hele weekend blijft, is de eenrichtingsweg beide keren in jouw richting open, en zou de hele afsluiting dus niet merkbaar moeten zijn. Sterker nog, het lijkt dat de situatie ze heeft aangemoedigd nog eens extra voor spreiding van de verkeersstromen te zorgen. Zeker met aankomsttijden, die van woensdag ochtend tot donderdag ochtend zullen variëren, zal een hoop verkeer ook gespreid worden.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.589
4.940
Zelf ga ik ze niet op drinken want in de Metal Dome (en Marquee) wordt toch altijd gerookt (desondanks rookverbod) en dat pakt teveel op mijn longen bij het drinken ook al zijn de openingen daar (vooral langs achter) gigantisch. Ik drink (en eet) zelf enkel in open lucht.
Als bioloog lees ik dit stuk met grote verbazing.. 😯🤔
Hoe heeft eten/drinken nu met roken te maken?
 
  • Leuk
Waarderingen: Querulante Partij

won666

Support act
17 mei 2019
1.164
1.227
Als bioloog lees ik dit stuk met grote verbazing.. 😯🤔
Hoe heeft eten/drinken nu met roken te maken?
Vooral ook: ik vind het niet gezellig
Hoewel ik daar wel een betoog over kan schrijven. Over de invloed van peuken die veel rokers op de grond gooien en die zo in onze voedselketen terecht komen. Maar dat is misschien iets voor tijdens de meeting?
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
972
1.004
@Jamel herinner je je deze post nog?
Draconian en Sleep Token, met stip. Dat zijn voor mij tot nu toe de bands waar ik het meest naar uitkijk. Verder zeker even Antimatter, Soen,1914, Molybaron, Finntroll, Loathe en (uiteraard) Katatonia checken. Denk dat je die allen wel kunt waarderen.
Bij deze dus eindelijk het verdict. Toch grappig hoe de situatie in die maanden zo veel is veranderd.
Draconian: cancel. Eerder postte ik al: Dan toch maar eens draconian geluisterd. Ik vergelijk het met een leuk snoepje waar je even de tijd mvoor moet nemen. Een chocotoff met meer smaak. :) (Vervanging infected rain mag er ook wel zijn en ga ik zeker checken. Kende beide bands niet maar denk dat ik iets meer tevreden was geweest met draconian.
Sleep token: Iedereen kent de hype wel. Die was er nog niet bij het posten van je bericht. haha. En ben er ontzettend benieuwd naar.
antimatter en soen en katatonia zet ik op één lijn. Er waren vorig jaar nog gelijkaardige bands met cleane zang die werd aangeraden. Voor het ene was ik iets te moe en deed ik op een stoeltje mijn oogjes dicht. tnx inter. Het andere pakte me wel.
Mijn top 3 van die 3 bands is denk ik:
1?: soen
2?: katatonia
3: antimatter.
Soen kan slaapmomentje worden of kan Zael & ardor momentje worden van wat gebeurt er hier? Dit had ik niet verwacht?
Katatonia ga ik maar zo'n 25 minuutjes kunnen checken thanks to helmut
Loathe snap ik echt niet. Kheb een shoegaze nummer gevonden van de graspop site. Dat vond ik wel ok. Past een beetje in de soen, katatonia antimatter categorie. Maar dan mss iets meer mijn ding. En heb een metalcore nummer gevonden. Als ze dat nu zouden mengen zoals ze zeggen in hun omschrijving in één nummer mag je me zo'n nummer aanraden.
1914: cance: Leek me wel een leuke band.
Maar ik zou toch gekozen hebben voor
molybaron: Waren leuk op werchter. Wou ze eens zien als de zanger neit verkouden is. Maar misschien als ik meer naar 1914 zou geluisterd hebben dat ik toch voor hun zou kiezen?
Finntroll: Feestje na de meeting? Nog eens reclame maken. Als ik live beelden hoor lijkt het voor mij als children of bodom een beetje folk zou zijn. Maar dan screams die iets minder plezant klinken in mijn oren. Maar nu vergelijk ik het ook met de beste der este. RIP. Khad meer iets gelijk korpiklaani of alestorm verwacht van finntroll. Ik kende ze uiteraard van naam en veel horen. folk metal heb ik veel gehoord denk ik.
Het is zeker niet voor niets geweest want ik ga ze allemaal checken. Heel misschien vind ik nog een clash die me meer aanstaat. Maar wss niet.

Vanaf de tweede lading heb je nog aanraders?
Voor mij uiteraard haken: bandshirt ligt in de kast. Mijn top 5 zal ik misschien later wel zeggen, maar het zal zoiets van bloodywood, lorna shore, hippotraktor, gojira sleep token zijn.
En dan te denken dat ik geen enkele van die bands heb gezien. thanks gebroken enkel werchter vorig jaar. anders kon ik ze al afvinken op alcatraz
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel en duck

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
@MetalLimbo en @duck, ik zou bij jullie allebei toch ook wel Katatonia op de zondag lijstjes verwachten, gezien jullie overige keuzes. Vallen ze net buiten de top 5? Of helemaal geen interesse in? Jullie kunnen allebei nog wel zo mooi blijven staan tussen Insomnium en The Halo Effect in!
Katatonia valt net uit de top 5.
En misschien dat ik ook een stukje Helmut ga meepikken.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.114
7.266
Ik hoop dat ze dit jaar de signage bij aankomst wat duidelijker maken, vorig jaar was dit erg slecht aangeduid overal.
verder hoop ik dat ze niet weer de crew en de artiesten dezelfde kant op sturen als de rest van het volk
vorig jaar was dit niet helemaal goed gegaan geloof ik, geloof dat meerdere bands in de file stonden tussen de rest en dat 1 band bijna hun optreden had gemist hierdoor op de donderdag
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.352
2.834
Ik hoop dat ze dit jaar de signage bij aankomst wat duidelijker maken, vorig jaar was dit erg slecht aangeduid overal.
verder hoop ik dat ze niet weer de crew en de artiesten dezelfde kant op sturen als de rest van het volk
vorig jaar was dit niet helemaal goed gegaan geloof ik, geloof dat meerdere bands in de file stonden tussen de rest en dat 1 band bijna hun optreden had gemist hierdoor op de donderdag
Dat vonden wij ook al verwarrend. Inferno en crew/artists zelfde route. Nou zijn mijn maat en ik wel een paar aparte artiesten, maar toch🤗
 
  • Haha
Waarderingen: saurus en MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.589
4.940
Jullie twee posts achter elkaar doen mij beseffen dat ik ook een beetje met gemixte gevoelens over de uiteindelijk line up zit. Het is inderdaad zeker genoeg vermaak voor een weekend, sterker nog, ik heb best een volle planning met nog steeds aardig wat verwachtte hoogtepunten. Maar met een paar pijnlijke clashes en afzeggingen minder had het zo veel mooier kunnen zijn...
Ja, je kunt wel zeggen dat ik behoorlijk hard geraakt ben door zowel clashes als afzeggingen.
Nu was dat wel te verwachten gezien mijn brede smaak en overvolle spoorboekjes, maar ik had toch wel gehoopt dat de harde klappen iets lager in mijn lijstjes waren gevallen, i.p.v. mijn dagelijkse top-5's en zelfs overall top-3..

Desondanks heb ik nog steeds meer dan genoeg om naar uit te kijken (en is er ook nog een mooie naam voor in de plaats gekomen).
Als dit de enige namen waren geweest waar ik een ticket voor had gekocht, dan had ik nog veel meer zitten balen..
Ik zit dan wel weer met groeiende voorpret Katatonia te luisteren. Komende weken nog genoeg waar ik enthousiast over ben en meer van in wil luisteren, nu de gehele planning rond is. En zeker met een lekker zonnetje erop gaat het een heerlijk weekendje worden.
@MetalLimbo en @duck, ik zou bij jullie allebei toch ook wel Katatonia op de zondag lijstjes verwachten, gezien jullie overige keuzes. Vallen ze net buiten de top 5? Of helemaal geen interesse in? Jullie kunnen allebei nog wel zo mooi blijven staan tussen Insomnium en The Halo Effect in!
Ga ik zeker wel zien! Staan inderdaad net buiten mijn top-5 voor de zondag.
Hier al mijn must-sees voor de zondag:
  1. Lorna Shore
  2. The Halo Effect
  3. Insomnium
  4. Def Leppard
  5. Eclipse (stukje overlap met Hippotraktor wordt momentbeslissing)
  6. Hippotraktor (stukje overlap met Eclipse wordt momentbeslissing)
  7. Katatonia
  8. Deathstars (stukje voor Insomnium, of helemaal als het heel goed bevalt)
  9. Bloodywood
  10. Eluveitie (stukje na Lorna Shore)
  11. Avatar (clash met Insomnium, maar Avatar al vaak gezien de laatste jaren, tenzij mijn vrouw op dat moment toch graag naar Avatar wil)
Verder ga ik waarschijnlijk ook wel kijken bij Elegant Weapons en Billy Talent (oude liefde van mijn vrouw), en wil ik mogelijk ook nog wel wat stukjes meepikken van Kissin' Dynamite, Skid Row, Hellmut, Generation Sex en/of Mötley Crüe.
Maar dat zijn niet echt must-sees, en hangen dus af van het moment, de zin en de behoefte.
 

Resie

Playlistbediener
28 apr 2023
10
14
Gisteren naar een tribute festival geweest in Putte (bij Lier en Mechelen) waar Present Danger ook speelde. Zij waren headliner. En ik ga eerlijk zijn: ik ben niet omver geblazen. Dat kan liggen aan het feit dat ik de week er voor de echte zag in Hamburg waar ze niet met een geluidsnorm zitten. Nu had ik bijna een hoorapparaat nodig om Creeping Death te kunnen horen. Ik vond daarnaast de band niet nasty genoeg eerlijk gezegd. De week er voor opende Metallica met Creeping Death en dat hadden we geweten. Intro, song valt in en James roept je hard "Creeping Death". Zo van die kleintjes kunnen het doen voor mij. Maar dat "Creeping Death" roepen deed de zanger van PD niet. Ze openden er ook mee trouwens. Wanneer er dan wat publieksinteractie was, dan was Het ook direct gedaan. Bij Seek And Destroy op het einde namelijk. Ik had echt verwacht dat de zanger net als James in de jaren 90 het publiek in ging gaan. Niet dus helaas. Wel hoedje af voor het feit dat de zanger blijkbaar ook alle Kirkpartijen speelden. Maar dezelfde steady hand als James bij de andere gitarist? Die indruk had ik niet. Ik vond eigenlijk de andere gitarist vrij matig. De drummer speelde op een standaard drumstel. Zat steeds juist maar had niet echt de "flow" vond ik. Dus voor mij was het een matig optreden.


Topshow van de avond was Slash N' Roses. Maar die spelen niet op GMM, enkel de echte. Voor volgend jaar een tip naar GMM (of 2025). Boek deze band maar eens als nacht programma. En hier ging de gitarist ("Slash") wel het publiek in trouwens. Ook Harris was aardig, vooral een jonge zanger die qua uiterlijk deed denken aan Bruce toen hij jong was.
Wat grappig!
Ik heb beide coverbands (En ook beide originele) gezien. Ik vond toen slash n roses minder goed uit de verf komen dan Present Danger.
Zo zie je maar: smaken verschillen EN per avond kan het ook natuurlijk nog verschillen.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.291
5.677
Nu zit ik daar met 1,6 skullies hahaha
Hebben ze het aangepast?

Edit : ja dus! Ik heb er 3,3 lolz
Wat met die 0.3 bonnetje 😅
Mogelijk wordt er dit jaar dan bij kraampjes ook in tienden van tokens gerekend? In plaats van alleen hele en halve? Zou met de digitale tokens wel kunnen natuurlijk. Maar dit is puur speculatie uit de forum meeting groepsapp (stuur en DM als je er ook in wilt).
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.589
4.940
Vooral ook: ik vind het niet gezellig
Hoewel ik daar wel een betoog over kan schrijven. Over de invloed van peuken die veel rokers op de grond gooien en die zo in onze voedselketen terecht komen. Maar dat is misschien iets voor tijdens de meeting?
Dat het niet gezellig is, kan ik zeker inkomen.
Ben ik ook met je eens, zeker als iemand naast me zit te roken als ik aan het eten ben (of dat nu binnen of buiten is).
En het roken in de tenten, met name vooraan in het publiek als het druk is, is mij ook al jaren een doorn in het oog (buiten ook, maar daar is het nog enigszins verdedigbaar, ook al is het niet erg sociaal voor de mensen direct om je heen).

Maar rook pakt toch altijd op je longen, ongeacht of je wel of niet aan het drinken/eten bent?

Peuken op de grond is weer een hele andere discussie natuurlijk, ook niet bepaald netjes, maar onvermijdelijk helaas..
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.114
7.266
ze zouden echt rookzones moeten maken op festivals
ik heb me er behoorlijk aan geirriteerd dat mensen constant moeten roken terwijl ze voorin staan naar een band te kijken
moelijk om helemaal op te gaan in de muziek en te genieten als iemand naast je de hele tijd rook in je gezicht zit te blazen
dan is die persoon eindelijk klaar met roken, en steekt iemand anders een sigaret op

als je wilt roken, heb dan het fatsoen om even uit de menigte te gaan wat verder op het grasveld en daar je sigaret op te steken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken