Wat grappig!Gisteren naar een tribute festival geweest in Putte (bij Lier en Mechelen) waar Present Danger ook speelde. Zij waren headliner. En ik ga eerlijk zijn: ik ben niet omver geblazen. Dat kan liggen aan het feit dat ik de week er voor de echte zag in Hamburg waar ze niet met een geluidsnorm zitten. Nu had ik bijna een hoorapparaat nodig om Creeping Death te kunnen horen. Ik vond daarnaast de band niet nasty genoeg eerlijk gezegd. De week er voor opende Metallica met Creeping Death en dat hadden we geweten. Intro, song valt in en James roept je hard "Creeping Death". Zo van die kleintjes kunnen het doen voor mij. Maar dat "Creeping Death" roepen deed de zanger van PD niet. Ze openden er ook mee trouwens. Wanneer er dan wat publieksinteractie was, dan was Het ook direct gedaan. Bij Seek And Destroy op het einde namelijk. Ik had echt verwacht dat de zanger net als James in de jaren 90 het publiek in ging gaan. Niet dus helaas. Wel hoedje af voor het feit dat de zanger blijkbaar ook alle Kirkpartijen speelden. Maar dezelfde steady hand als James bij de andere gitarist? Die indruk had ik niet. Ik vond eigenlijk de andere gitarist vrij matig. De drummer speelde op een standaard drumstel. Zat steeds juist maar had niet echt de "flow" vond ik. Dus voor mij was het een matig optreden.
Topshow van de avond was Slash N' Roses. Maar die spelen niet op GMM, enkel de echte. Voor volgend jaar een tip naar GMM (of 2025). Boek deze band maar eens als nacht programma. En hier ging de gitarist ("Slash") wel het publiek in trouwens. Ook Harris was aardig, vooral een jonge zanger die qua uiterlijk deed denken aan Bruce toen hij jong was.
Ik heb beide coverbands (En ook beide originele) gezien. Ik vond toen slash n roses minder goed uit de verf komen dan Present Danger.
Zo zie je maar: smaken verschillen EN per avond kan het ook natuurlijk nog verschillen.