Graspop Metal Meeting 2023

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.375
6.603
@Jamel herinner je je deze post nog?
Draconian en Sleep Token, met stip. Dat zijn voor mij tot nu toe de bands waar ik het meest naar uitkijk. Verder zeker even Antimatter, Soen,1914, Molybaron, Finntroll, Loathe en (uiteraard) Katatonia checken. Denk dat je die allen wel kunt waarderen.
Bij deze dus eindelijk het verdict. Toch grappig hoe de situatie in die maanden zo veel is veranderd.
Draconian: cancel. Eerder postte ik al: Dan toch maar eens draconian geluisterd. Ik vergelijk het met een leuk snoepje waar je even de tijd mvoor moet nemen. Een chocotoff met meer smaak. :) (Vervanging infected rain mag er ook wel zijn en ga ik zeker checken. Kende beide bands niet maar denk dat ik iets meer tevreden was geweest met draconian.
Sleep token: Iedereen kent de hype wel. Die was er nog niet bij het posten van je bericht. haha. En ben er ontzettend benieuwd naar.
antimatter en soen en katatonia zet ik op één lijn. Er waren vorig jaar nog gelijkaardige bands met cleane zang die werd aangeraden. Voor het ene was ik iets te moe en deed ik op een stoeltje mijn oogjes dicht. tnx inter. Het andere pakte me wel.
Mijn top 3 van die 3 bands is denk ik:
1?: soen
2?: katatonia
3: antimatter.
Soen kan slaapmomentje worden of kan Zael & ardor momentje worden van wat gebeurt er hier? Dit had ik niet verwacht?
Katatonia ga ik maar zo'n 25 minuutjes kunnen checken thanks to helmut
Loathe snap ik echt niet. Kheb een shoegaze nummer gevonden van de graspop site. Dat vond ik wel ok. Past een beetje in de soen, katatonia antimatter categorie. Maar dan mss iets meer mijn ding. En heb een metalcore nummer gevonden. Als ze dat nu zouden mengen zoals ze zeggen in hun omschrijving in één nummer mag je me zo'n nummer aanraden.
1914: cance: Leek me wel een leuke band.
Maar ik zou toch gekozen hebben voor
molybaron: Waren leuk op werchter. Wou ze eens zien als de zanger neit verkouden is. Maar misschien als ik meer naar 1914 zou geluisterd hebben dat ik toch voor hun zou kiezen?
Finntroll: Feestje na de meeting? Nog eens reclame maken. Als ik live beelden hoor lijkt het voor mij als children of bodom een beetje folk zou zijn. Maar dan screams die iets minder plezant klinken in mijn oren. Maar nu vergelijk ik het ook met de beste der este. RIP. Khad meer iets gelijk korpiklaani of alestorm verwacht van finntroll. Ik kende ze uiteraard van naam en veel horen. folk metal heb ik veel gehoord denk ik.
Het is zeker niet voor niets geweest want ik ga ze allemaal checken. Heel misschien vind ik nog een clash die me meer aanstaat. Maar wss niet.

Vanaf de tweede lading heb je nog aanraders?
Voor mij uiteraard haken: bandshirt ligt in de kast. Mijn top 5 zal ik misschien later wel zeggen, maar het zal zoiets van bloodywood, lorna shore, hippotraktor, gojira sleep token zijn.
En dan te denken dat ik geen enkele van die bands heb gezien. thanks gebroken enkel werchter vorig jaar. anders kon ik ze al afvinken op alcatraz
Ha die Robin! Leuk dat je hierop terug komt. :)

Ontzettend balen he van Draconian. Mijn grootste must see van deze editie helaas om onduidelijke redenen van het affiche verdwenen. Hoop echt dat ze het volgend jaar goed komen maken. Infected Rain is inderdaad een aardige vervanger, maar haalt het in de verste verte niet bij mijn liefde voor Draconian.

Loathe is inderdaad een aparte band. Ik vind de mix tussen shoegaze en metalcore heel erg leuk en uniek. Qua nummers zou je wellicht de nummers 'Is It Really You?' en 'I Let It In And It Took Everything' kunnen proberen.

Qua namen die tijdens onze vorige conversatie nog niet besproken waren, is er helaas niet zo gek veel geweldigs bij gekomen. Tenminste niet dingen waarvan ik verwacht dat jij ze nog niet kent. Ik zag je al posten over Symphony X en Haken, die vind ik uiteraard ook top. En ik ga er vanuit dat je My Dying Bride ook wel kent. Zo niet, dan is dat wel een grote aanrader. Al weet ik niet of je een liefhebber bent van Ghost, want dat vind ik wel een nare clash. En iets andere stijlen van muziek maar wat wellicht toch in je straatje past: Noctem, Elegant Weapons en Planet of Zeus. Die staan in elk geval allemaal op mijn lijstje om te gaan zien.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.000
ze zouden echt rookzones moeten maken op festivals
ik heb me er behoorlijk aan geirriteerd dat mensen constant moeten roken terwijl ze voorin staan naar een band te kijken
moelijk om helemaal op te gaan in de muziek en te genieten als iemand naast je de hele tijd rook in je gezicht zit te blazen
dan is die persoon eindelijk klaar met roken, en steekt iemand anders een sigaret op

als je wilt roken, heb dan het fatsoen om even uit de menigte te gaan wat verder op het grasveld en daar je sigaret op te steken.
Klopt, het is al een heel verschil als je bv. een halve meter ruimte om je heen hebt.
En daarvoor hoef je doorgaans niet eens zo ver naar achteren of opzij te gaan, en heb je meestal nog steeds een mooie afstand tot het podium.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

won666

Support act
17 mei 2019
1.165
1.228

Een interview naar aanleiding van Schizophrenia hun show op Graspop
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
972
1.004
Even tussendoor, is er dit jaar geen après ski tent?
Voor als ik eens een polonaise wil?
Of wanneer werden die namen vorig jaar bekend gemaakt?
@Jamel Tnx, ik zal het checken.
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.375
6.603
Even tussendoor, is er dit jaar geen après ski tent?
Voor als ik eens een polonaise wil?
Of wanneer werden die namen vorig jaar bekend gemaakt?
@Jamel Tnx, ik zal het checken.
Top, nu al benieuwd naar je volgende terugkoppeling! :)

De Mooze bar is er dit jaar niet meer. Wel staat er een artiest die daar vorig jaar stond (De Rooie Jager) dit jaar op vrijdag en zaterdag in het Classic Rock Café.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.165
1.228
Even tussendoor, is er dit jaar geen après ski tent?
Voor als ik eens een polonaise wil?
Of wanneer werden die namen vorig jaar bekend gemaakt?
@Jamel Tnx, ik zal het checken.
Een band waarbij ik mezelf altijd een gigantische polonaise voorstel. Al van voor ze geboekt waren. Maar dan wel in de Metal Dome en blijken ze op de Main Stage te spelen.

Beast In Black met het nummer One Night In Tokyo. Intussen ook dat nieuw album voor de rest gecheckt en besloten dat ik zeker ga gaan kijken naar hun show.

Is wel ook min of meer uw straatje. Power Metal een beetje als Rhapsody en symfonische elementen zoals Nightwish. Ik geloof dat Da echt wel uw ding is eh? Staat BIB op uw planning? Zullen we tijdens One Night In Tokyo de polonaise starten? 🤣
 
  • Leuk
Waarderingen: Kevinmeteenk

ReasonsRemeain

Campingartiest
18 okt 2022
77
157
Hoe kom je aan 3,3? Ik dacht dat er een halve skullie servicekosten is als je je geld terugwilt? Krijg je niet al je munten in skullies?
Dit is de correctie van de 40 Skullies van de glitch van eerder vandaag. Is nu omgerekend naar 3,3. Die 0,3 ga ik nooit kunnen uitgeven dus die hebben ze bij iedereen al verdiend door deze actie.

Ik zou zeggen; maak er 3,5 van en stuur de factuur naar de IT boer.
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: PreFXDesigns en Simoni

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
972
1.004
Top, nu al benieuwd naar je volgende terugkoppeling! :)

De Mooze bar is er dit jaar niet meer. Wel staat er een artiest die daar vorig jaar stond (De Rooie Jager) dit jaar op vrijdag en zaterdag in het Classic Rock Café.
Wel jammer van de mooze. Weet niet wat jij of jullie ervan vinden. Misschien als antimatter me iets te vermoeiend is (maw als ik zo moe ben dat ik moeilijk wakker kan blijven bij zo bands.) of ik ben niet mee dan ga ik tijdens of erna efkes bij de rooie jager kijken. Weet niet of er een beter moment is als ik in de vlugte naar de line up kijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
972
1.004
Dit is de correctie van de 40 Skullies van de glitch van eerder vandaag. Is nu omgerekend naar 3,3. Die 0,3 ga ik nooit kunnen uitgeven dus die hebben ze bij iedereen al verdiend door deze actie.

Ik zou zeggen; maak er 3,5 van en stuur de factuur naar de IT boer.
Dus als ik het goed begrijp is er een glitch waardoor je ipv 40 skullies 3,3 skullies krijgt? 36,7 stuks minder?
En begrijp ik het verkeerd? Is de fout hersteld en heb je nu toch 40 skullies? Als ik miojn account aanmaak ga ik dan 40 skullies hebben? Ik heb ook 2 * tokens.
 

ReasonsRemeain

Campingartiest
18 okt 2022
77
157
Wel jammer van de mooze. Weet niet wat jij of jullie ervan vinden. Misschien als antimatter me iets te vermoeiend is (maw als ik zo moe ben dat ik moeilijk wakker kan blijven bij zo bands.) of ik ben niet mee dan ga ik tijdens of erna efkes bij de rooie jager kijken. Weet niet of er een beter moment is als ik in de vlugte naar de line up kijk.
Ik weet uit zeer betrouwbare bronnen dat de Mooze bar volgend jaar weer terug is, no worries :)!
 

ReasonsRemeain

Campingartiest
18 okt 2022
77
157
Dus als ik het goed begrijp is er een glitch waardoor je ipv 40 skullies 3,3 skullies krijgt? 36,7 stuks minder?
En begrijp ik het verkeerd? Is de fout hersteld en heb je nu toch 40 skullies? Als ik miojn account aanmaak ga ik dan 40 skullies hebben? Ik heb ook 2 * tokens.
Nee, toen vanochtend het cashless systeem live ging was er een fout in het betaalsysteem waardoor je voor €11,43 ineens 40 skullies kon kopen.

Deze fout is zojuist gecorrigeerd door GMM maar in mijn ogen dus op een wat onhandige manier.

Uiteraard kon iedere koper vanochtend bedenken dat dit to good to be true zou zijn maar handel het dan niet in het nadeel van de klant af.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.375
6.603
Wel jammer van de mooze. Weet niet wat jij of jullie ervan vinden. Misschien als antimatter me iets te vermoeiend is (maw als ik zo moe ben dat ik moeilijk wakker kan blijven bij zo bands.) of ik ben niet mee dan ga ik tijdens of erna efkes bij de rooie jager kijken. Weet niet of er een beter moment is als ik in de vlugte naar de line up kijk.
Ik ben vorig jaar geen moment in die Mooze bar geweest, dus geen idee of het wat voor me is. Ik mis er dus sowieso niets aan, haha.
Nee, toen vanochtend het cashless systeem live ging was er een fout in het betaalsysteem waardoor je voor €11,43 ineens 40 skullies kon kopen.

Deze fout is zojuist gecorrigeerd door GMM maar in mijn ogen dus op een wat onhandige manier.

Uiteraard kon iedere koper vanochtend bedenken dat dit to good to be true zou zijn maar handel het dan niet in het nadeel van de klant af.
Hoezo is het in het nadeel van de klant? Je krijgt toch precies het aantal skullies waar je voor betaald hebt?
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
972
1.004
Een band waarbij ik mezelf altijd een gigantische polonaise voorstel. Al van voor ze geboekt waren. Maar dan wel in de Metal Dome en blijken ze op de Main Stage te spelen.

Beast In Black met het nummer One Night In Tokyo. Intussen ook dat nieuw album voor de rest gecheckt en besloten dat ik zeker ga gaan kijken naar hun show.

Is wel ook min of meer uw straatje. Power Metal een beetje als Rhapsody en symfonische elementen zoals Nightwish. Ik geloof dat Da echt wel uw ding is eh? Staat BIB op uw planning? Zullen we tijdens One Night In Tokyo de polonaise starten? 🤣
Heb beast in black al een aantal keer gezien hoor. Durbuy rock. Laatste jaar op graspop? voorprogramma van nightwish in lotto arena België. Vind ze mss beter dan end dat ik sinds 37 seconden heb ontdekt. Maar nu beast in black opstaat twijfel ik wat ik ga zien. End klinkt echt wel goed, maar beast in black nog beter? Kzal zien welke oppepper ik nodig heb die dag. hoe goed ik heb geslapen woensdag enz.
Oh, en het antwoord is ja.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

ReasonsRemeain

Campingartiest
18 okt 2022
77
157
Ik ben vorig jaar geen moment in die Mooze bar geweest, dus geen idee of het wat voor me is. Ik mis er dus sowieso niets aan, haha.

Hoezo is het in het nadeel van de klant? Je krijgt toch precies het aantal skullies waar je voor betaald hebt?
Aanname; de producten zijn geprijsd met hele of halve skullies; die 0,3 kan ik dus niet uitgeven en ook niet aanvullen met 0,7; die ben ik dus kwijt (mits ik niet meer skullies inwissel uiteindelijk).

Had dan de hele transactie teniet gedaan of 0,2 naar boven afgerond.
 
  • Leuk
Waarderingen: Simoni

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.375
6.603
Aanname; de producten zijn geprijsd met hele of halve skullies; die 0,3 kan ik dus niet uitgeven en ook niet aanvullen met 0,7; die ben ik dus kwijt (mits ik niet meer skullies inwissel uiteindelijk).

Had dan de hele transactie teniet gedaan of 0,2 naar boven afgerond.
Het lijkt mij eerlijk gezegd juist totaal onlogisch om mensen 0,3 of 0,1 of 0,7 of wat dan ook te geven als ze enkel met halve en hele skullies blijven werken. Dus ik zou mijn geld erop zetten dat ze met variabele prijzen gaan werken. Beetje vertrouwen hebben in de organisatie dat ze niet opeens honderden mensen gaan scammen, die willen ook hun goede reputatie behouden.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
972
1.004
Ik ben vorig jaar geen moment in die Mooze bar geweest, dus geen idee of het wat voor me is. Ik mis er dus sowieso niets aan, haha.

Hoezo is het in het nadeel van de klant? Je krijgt toch precies het aantal skullies waar je voor betaald hebt?
Ik dus 2 keer heel kort. Het voordeel is dat je een gevoel hebt van iets minder benauwdheid en meer ruimte dan in het classic rock café als ik me niet vergis.
Ik denk dat hij bedoelt dat je sowieso 0,3 skullies verliest. Dat toch ongeveer gelijk is aan een euro ofzo.
 
  • Leuk
Waarderingen: ReasonsRemeain en Jamel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken