Graspop Metal Meeting 2023

gmm033

Campingartiest
20 nov 2018
90
167
Eerder poste ik al mijn top 5, dan nu mijn planning (waarbij vet betekent dat ik mijn best ga doen om er te kijken en de rest ook een beetje afhankelijk van hoe de pet staat):

Donderdag
  • Molybaron (valt net buiten m'n top 5)
  • Orbit Culture of Haken (even kijken waar de rest heen gaat)
  • Spiritbox
  • Tom Morello
  • Unearth
  • Septicflesh
  • Stukje Agnostic Front
  • At the Gates
  • My Dying Bride (realiseerde me net dat ik ze meer dan 25 jaar geleden voor het eerst zag in het voorprogramma van Maiden...dat betekent dus dat ik een ouwe lul ben volgens mijn eigen standaard)
  • Cradle of Filth
  • Guns

Vrijdag
  • Pro-Pain
  • Crowbar
  • Heidevolk
  • Planet of Zeus
  • Fintroll
  • stukje Hatebreed
  • Municipal Waste/Behemoth (waarschijnlijk eerste, want Black Metal hoort in de nacht of in een tent)
  • Amon Amarth
  • Delain (ik baal er wel van dat een belangrijk deel van de band weg is, al snap ik meneer Westerholt ook)
  • Watain (vuurtje iemand?)
  • aansluitend: Gojira
  • Machine Head

Zaterdag
  • Noctem
  • Skindred
  • Anitmatter
  • Sleep Token/In Flames (afhankelijk van de drukte)
  • door naar Legion of the Damned
  • op tijd voor Soen
  • Pantera
  • Testament
  • en kijken of ik dan nog energie heb voor iets

Zondag
  • Hippotraktor
  • Dieth
  • Insomnium
  • Katatonia
  • The Halo Effect
  • Lorna Shore (ze hadden echt van m'n zondagmiddagje in de Marquee moeten afblijven verdikkeme)
  • Laatste stukje Eluveitie
  • Kreator
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.355
2.841
Een band waarbij ik mezelf altijd een gigantische polonaise voorstel. Al van voor ze geboekt waren. Maar dan wel in de Metal Dome en blijken ze op de Main Stage te spelen.

Beast In Black met het nummer One Night In Tokyo. Intussen ook dat nieuw album voor de rest gecheckt en besloten dat ik zeker ga gaan kijken naar hun show.

Is wel ook min of meer uw straatje. Power Metal een beetje als Rhapsody en symfonische elementen zoals Nightwish. Ik geloof dat Da echt wel uw ding is eh? Staat BIB op uw planning? Zullen we tijdens One Night In Tokyo de polonaise starten? 🤣
Als er polonaises starten vlucht ik naar de andere kant van de weide. Het is geen carnaval😁
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
391
555
Ik weet uit zeer betrouwbare bronnen dat de Mooze bar volgend jaar weer terug is, no worries :)!
Het sportpaleis deel, of op het festival?
Ik hoop het ook echt! Dit lijkt me in elk geval voor beide partijen het meest eerlijk.
Dat wel. Maar ik zou het raar vinden dat ze met andere zaken werken dan 'halve bonnen'. Anders wil dat zeggen dat elke bezoeker met 0,... overblijft, dat is toch ook geen faire regeling voor de algemene bezoeker?

Nu hebben ze gewoon €11,43/3.5 gedaan om geen geld te moeten terugstorten, wat ze eigelijk na communicatie altijd hadden moeten doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: ReasonsRemeain

ReasonsRemeain

Campingartiest
18 okt 2022
77
157
Het sportpaleis deel, of op het festival?

Dat wel. Maar ik zou het raar vinden dat ze met andere zaken werken dan 'halve bonnen'. Anders wil dat zeggen dat elke bezoeker met 0,... overblijft, dat is toch ook geen faire regeling voor de algemene bezoeker?

Nu hebben ze gewoon €11,43/3.5 gedaan om geen geld te moeten terugstorten, wat ze eigelijk na communicatie altijd hadden moeten doen.
Het festival :)! Die area komt volgend jaar terug.

En eens, vandaar mijn initiële post hierover, lijkt vreemd opgelost zo in eerste instantie maar mss valt het later nog op zn plek :)
 
  • Leuk
  • Confetti
Waarderingen: MetalLimbo en Simoni

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.355
2.841
Circlepits zijn meer iets voor thrash metal en metacore. Op symphonic power metal een circle pit zou er maar raar uitzien. Denk ik. Vind ik.
Toch al wel veel circle-pits gezien bij verschillende genres volgens mij. Hangt gewoon van de sfeer af. En of de band er om vraagt. Zie Volbeat bijvoorbeeld
 

Jimmeh07

Randprogramma
3 jun 2023
193
267
Wij pas na onze werkdag - ik vermoed tussen 17u en 18u vertrekken vanuit Gent.
We willen wel zeker nog de woensdag gaan om de eerste festivaldag niet met een marathon wachten en aanschuiven te moeten beginnen.
Eigenlijk nog nooit wachtrijen gehad, buiten mss 5min bij de ingang ofzo.
Kheb nog geen idee of ik woe avond ga of donderdag morgen, mss gwn best laat donderdag, tentje opzetten, wat sfeer opsnuiven en dan vroeg bed in om toch zonder te veel slaaptekort er aan te beginnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.593
4.954
Het festival :)! Die area komt volgend jaar terug.

En eens, vandaar mijn initiële post hierover, lijkt vreemd opgelost zo in eerste instantie maar mss valt het later nog op zn plek :)
Nice!
Ik vond het een leuk concept vorig jaar, om meerdere redenen.
Ook enig idee waarom ze het dit jaar weghalen, om het een jaar later weer terug te brengen?
Van wat ik begrepen heb kwestie van planning/timing/beschikbaarheid
Nevermind. 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Simoni

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Solstafir wordt misschien wel de ontedekking van het festival. Al jaren voorgenomen en vooral de laatste tijd om ze eens te beluisteren. Nu eindelijk gedaan.
Is dit hun beste nummers of hebben jullie nog andere aanraders? Live of niet live?
Ook een prachtige videoclip.
Ook beluisterd ondertussen,vind het verre van slecht maar het nummer komt me ergens bekend voor al is het niet echt een cover.
Het ritme en melodie doen me denken aan een bekend nummer maar ik kan er niet opkomen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken