Graspop Metal Meeting 2023

HerveBe

Randprogramma
3 nov 2022
108
235
Solstafir wordt misschien wel de ontedekking van het festival. Al jaren voorgenomen en vooral de laatste tijd om ze eens te beluisteren. Nu eindelijk gedaan.
Is dit hun beste nummers of hebben jullie nog andere aanraders? Live of niet live?
Ook een prachtige videoclip.
Fjara is rustig maar zo mooi. Eindigen doen ze al jaren met ā€˜goddess of the Ages ā€™. Verveelt nooit Ć©n raakt altijd.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Waarom heb ik het idee dat amon amarth @ alcatraz 2017 het warmste optrede ooit was? Daar stond ik op een onvergetelijke 2de rij. Op graspop stond ik laatst op de eerste rij. Geen headliner, wel vuur. Maar het voelde minder warm. Deden ze vroeger de pyros schuin richting het publiek en nu niet meer? Dat had wel een extra kick in 2017. Of is de afstand tussen het podium en het publiek kleiner op alcatraz?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

saurus

Dagopener
4 feb 2019
511
596
Het is bij ons 18/19 graden vandaag. Dan koelt het s avonds wel hard af. Rond die 24/25 graden die nu een beetje genoemd wordt vind ik prima. Perfect bierdrinkweeršŸ˜œ Dan kan een speciaalbiertje op zijn tijd ook prima. Verder dan voldoende water tussendoor. Gaat helemaal goedkomen. Volgende week woensdag uurtje of 11 in de auto vanuit het hoge noorden šŸ¤˜

vanwaar moet jij dan wel niet komen? als je 11u onderweg bent naar graspop?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.026
Wij pas na onze werkdag - ik vermoed tussen 17u en 18u vertrekken vanuit Gent.
We willen wel zeker nog de woensdag gaan om de eerste festivaldag niet met een marathon wachten en aanschuiven te moeten beginnen.

Vorig jaar was het ook al mogelijk om op de woensdag te gaan en dat was denk ik ook het eerste jaar dat je tickets kon wisselen op campings, zorgde ervoor dat op donderdag bij de hoofdingang je binnen een paar minuten aan de beurt was. Ideaal
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Post m ook ff hier:

Alter Bridge + Mammoth WVH @ 013

Op verzoek van @Loek123 toch even een verslagje van deze mooie avond in de 013! Alter Bridge ooit eens in 2009 of 2010 op Pinkpop gezien en sindsdien is het een band voor mij in de misses die we geregeld opzetten. Goede mix tussen melodie en wat steviger gitaarwerk. Het gaat te ver om te zeggen dat het 'onze' band is, maar we dragen deze act al lang met ons mee. En Blackbird blijft het beste nummer ooit gemaakt. Dus wat doe je dan als dit concert eigenlijk best laat wordt aangekondigd in de favoriete zaal? Toch maar gaan!

En uiteraard wederom geen seconde spijt van gehad. Het voorprogramma werd verzorgd door de zoon van Eddy van Halen met zijn eigen band. Ik was blij deze band eens te kunnen zien maar eigenlijk vond ik het weinig spannend. Vrij generieke hard rock zonder bijzonder stemgeluid. Alleen bij de nummers van het nieuwe album zat er wat meer dynamiek en pit in. Dus ze lijken een stap gezet te hebben in hun groei maar voor nu een krappe 6 (ze waren wel enthousiast, dat telt ook een beetje).

En dan Alter Bridge, heerlijk om die mannen van zo dichtbij te kunnen zijn. 013 was voor 95% vol, lekker druk maar beetje ademruimte. Paar aanpassingen in de setlist met het verrassende oudje Coeur d'Alene als mooiste verrassing. De band was goedgemutst en speelde, hoe kan het ook anders, erg strak. Met name het middenstuk met het trio Watch Over You, In Loving Memory en Blackbird was een emotionele uppercut en een enorm sterk blok. Al met al niet de beste keer AB omdat het geluid niet helemaal meewerkte, een unicum in de 013. Het stond wat schel afgestemd waardoor de muziek soms wat warrig klonk, een klein smetje. Maar de band is in topvorm, ga dat zien op Graspop of bij een ander groot metalfest bij u in de buurt!
 

Ceeweb

Campingartiest
1 jun 2023
76
138
Iemand die toevallig de nummering en de plattegrond van inferno heeft? Benieuwd waar ik nu lig
De plattegrond voor Inferno zat in de email die ze een tijdje geleden stuurden met de info over het verblijf.
Daar staan de nummers van de hutjes, tip-up, groepstenten op. De Rental tenten staat gewoon 1 groot terrein
 

Bijlagen

  • inferno2023.jpg
    inferno2023.jpg
    967,9 KB · Weergaven: 34
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Piebe71

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Hallo ,ff vraagje over bereikbaarheid van de site.
Ik kom dus vanuit Belgisch Zuid-Limburg en ben gewoon om via de E313 afrit 24 naar het evenement af te zakken.
Naar aanleiding van de werken weet ik niet hoe vlot het daar verloopt,normaal gaat het via deze route zonder problemen.
Route eens ingegeven in google maps en dan heb ik een alternatieve route gevonden via afrit 25 die me via Meerhout/Mol stuurt.
Wat is de meest aangeraden route ?
Ik rij wel elke dag op en af.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken