Post m ook ff hier:
Alter Bridge + Mammoth WVH @ 013
Op verzoek van
@Loek123 toch even een verslagje van deze mooie avond in de 013! Alter Bridge ooit eens in 2009 of 2010 op Pinkpop gezien en sindsdien is het een band voor mij in de misses die we geregeld opzetten. Goede mix tussen melodie en wat steviger gitaarwerk. Het gaat te ver om te zeggen dat het 'onze' band is, maar we dragen deze act al lang met ons mee. En Blackbird blijft het beste nummer ooit gemaakt. Dus wat doe je dan als dit concert eigenlijk best laat wordt aangekondigd in de favoriete zaal? Toch maar gaan!
En uiteraard wederom geen seconde spijt van gehad. Het voorprogramma werd verzorgd door de zoon van Eddy van Halen met zijn eigen band. Ik was blij deze band eens te kunnen zien maar eigenlijk vond ik het weinig spannend. Vrij generieke hard rock zonder bijzonder stemgeluid. Alleen bij de nummers van het nieuwe album zat er wat meer dynamiek en pit in. Dus ze lijken een stap gezet te hebben in hun groei maar voor nu een krappe 6 (ze waren wel enthousiast, dat telt ook een beetje).
En dan Alter Bridge, heerlijk om die mannen van zo dichtbij te kunnen zijn. 013 was voor 95% vol, lekker druk maar beetje ademruimte. Paar aanpassingen in de setlist met het verrassende oudje Coeur d'Alene als mooiste verrassing. De band was goedgemutst en speelde, hoe kan het ook anders, erg strak. Met name het middenstuk met het trio Watch Over You, In Loving Memory en Blackbird was een emotionele uppercut en een enorm sterk blok. Al met al niet de beste keer AB omdat het geluid niet helemaal meewerkte, een unicum in de 013. Het stond wat schel afgestemd waardoor de muziek soms wat warrig klonk, een klein smetje. Maar de band is in topvorm, ga dat zien op Graspop of bij een ander groot metalfest bij u in de buurt!