Graspop Metal Meeting 2023

hij gaat gewoon op de camping zuipen ;)
In 2009 zijn we met een 5tal vrienden als vip naar het sportpaleis geweest voor naar metallica te gaan kijken. (Er waren er enkele die naast tickets voor ac/dc hadden gegrepen in dezelfde week en om zeker te zijn van tickets vip tickets gekocht van toen rond de 300euro) ik ben tijdens de show van metallica naar het toilet geweest en daar zat zeker 10-15 personen binnen. Ik vroeg aan enkele waarom zit u hier en niet in de zaal? Ik ben gewoon mee als chauffeur zodat mn partner/vrienden/collega's kunnen drinken.
Ik heb m'n ticket gekregen als ik chauffeur wou zijn. Niet te geloven.

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Welkom! We meest deftige zitplekken zijn denk ik de tribunes bij de mainstages (tegen de Marquee aan) en voor het eerst dit jaar ook bij de Jupiler stage. Verder waren er vorig jaar wat banken bij de foodtrucks, maar hier krijg je weinig tot niets van de optredens mee.

Veel plezier iig bij Gojira en Meshuaggah (en de rest natuurlijk)!
Hey, bedankt voor de snelle reactie (en ook aan alle anderen die op mijn 'zitplaats-vraag' reageerden!
We gaan er dus wel uitgeraken. Heb ondertussen ook al eens tussen de afbeeldingen op Google gekeken ("graspop tribune" enzo) en dat gaat wel goed komen!
Dikke merci dus en amuseer u ginder!

ik zie op parkway drive hun socials dat ze klaar zijn met hun rehearsals op socials maar ik spot ook de set die ze afgelopen winter mee hadden in vorst wat mij toch heel erg blij maakt dat heel deze productie gewoon mee gaat op de tour

Hoi Fred, welkom op het forum en veel plezier op je eerste graspop!
Bereid je wel voor, het is een gevaarlijke verslaving ;)

Er is een grote tribune op het terrein met zicht op de main south, daar vlak achter is een grote tent met allemaal bankjes (geen leuningen, wel schaduw of droog) waar je ook vaak wel plaats hebt, en nieuw dit jaar is er aan de jupiler stage een soortgelijke opbouw volgens het plan (tribune met tent achter).

Bekijk bijlage 5287
Mercikes voor den uitleg!
En qua verslaving... Tsja, ik weet het. Het is dan wel mijn 'eerste' Graspop en op dat gebied ben ik een nieuweling maar tegelijkertijd eveneens een fossiel want ik zat destijds nog aan de inkom bij de allereerste Midsummer Metal Meeting ('92) in Vosselaar (de 'voorloper' van Graspop dus...).

Toen was het nog gewoon in den Biebob wat volk bijeen ranselen en een metal festival organiseren. Wat was het leven toen simpel... En leuk!
Na de verhuis naar Dessel is het er echter nooit meer van gekomen... Tot nu dus.

Wel leuk dat je als auwe knar ook nog steeds complete newbie kan zijn!

ik zie op parkway drive hun socials dat ze klaar zijn met hun rehearsals op socials maar ik spot ook de set die ze afgelopen winter mee hadden in vorst wat mij toch heel erg blij maakt dat heel deze productie gewoon mee gaat op de tour
Ik ben benieuwd, aanstaande donderdag is hun eerste festivalshow. dat is op Novarock waar ze ook 80 minuten in het donker krijgen. Setlist zal ook wel hetzelfde zijn van die show gok ik.

Zie nu dat ze op Download gewoon in het zonnetje spelen, net als Ghost. Wat is dat festival ook teleurstellend zeg.
Dan zet je Slipknot, Parkway Drive en Ghost op 1 dag waarvan er maar 1 een fatsoenlijke headliner set in het donker kan spelen terwijl ze dat alle 3 eigenlijk nodig hebben. Parkway Drive om 18:40 daar:ROFLMAO: de line up zag er zo goed uit op papier maar ben zo blij dat ik daar niet heen ga.
Zelfs Slipknot, de laatste band van de dag, speelt nog half in de schemer/in het licht. Waar Graspop 2 headliners volledig in het donker heeft, hebben die een halve!

Mercikes voor den uitleg!
En qua verslaving... Tsja, ik weet het. Het is dan wel mijn 'eerste' Graspop en op dat gebied ben ik een nieuweling maar tegelijkertijd eveneens een fossiel want ik zat destijds nog aan de inkom bij de allereerste Midsummer Metal Meeting ('92) in Vosselaar (de 'voorloper' van Graspop dus...).

Toen was het nog gewoon in den Biebob wat volk bijeen ranselen en een metal festival organiseren. Wat was het leven toen simpel... En leuk!
Na de verhuis naar Dessel is het er echter nooit meer van gekomen... Tot nu dus.

Wel leuk dat je als auwe knar ook nog steeds complete newbie kan zijn!
Dat lijkt mij een geweldige tijd toen alles nog gewoon kon en mocht een festival in de biebob ik weet eigenlijk niet hoe ik het mij moet voorstellen. Enkel aan opbouw en afbraak alleen al en de bands die door het publiek uitmoeten.

• Leuk
Waarderingen: nikita
Hallo ,ff vraagje over bereikbaarheid van de site.
Ik kom dus vanuit Belgisch Zuid-Limburg en ben gewoon om via de E313 afrit 24 naar het evenement af te zakken.
Naar aanleiding van de werken weet ik niet hoe vlot het daar verloopt,normaal gaat het via deze route zonder problemen.
Route eens ingegeven in google maps en dan heb ik een alternatieve route gevonden via afrit 25 die me via Meerhout/Mol stuurt.
Wat is de meest aangeraden route ?
Ik rij wel elke dag op en af.
Welkom mede zuid-limburger.

Nieuw hier en eerste keer Graspop...

Vraagje; ik kom op vrijdag met een vriend die al een paar keer aan zijn rug is geopereerd en niet heel de dag en avond recht kan blijven staan. Tussendoor af en toe eens gaan zitten zou die mens heel hard deugd doen.
Zijn er op het terrein ergens plaatsen waar je even kan gaan zitten op een stoel of een bank? Ik denk aan 'terrassen' bij drank- of eetstands ofzo.

Het plan is om sowieso een opklapbaar stoeltje of krukje mee te nemen (mag volgens de website tot 55cm ingeklapt) maar ik vroeg me toch af of er ergens 'deftige' zitplaatsen zijn ook.

Alvast bedankt!!

P.s. Toeval bestaat niet. Ik boekte ticketten voor ik wist (of bekend was) wie er op het programma stonden maar kan alleen op vrijdag. Blind geboekt dus. Blijkt dat 2 van mijn favoriete groepen aller tijden Gojira en Meshuggah (ja, ik heb iets met groepen wiens naam op -a eindigt...) afsluiten op vrijdag. Blij!!!
Zelf zou ik je aanraden om contact op te enmen met inter. Ik zit er als slechtziende al bij. Zelf zit ik ook soms op dat rolstoelpodium aann één van de mainstages of aan de marquee.

Zelf zou ik je aanraden om contact op te enmen met inter. Ik zit er als slechtziende al bij. Zelf zit ik ook soms op dat rolstoelpodium aann één van de mainstages of aan de marquee.
Die Inter had ik op de website ook al gezien maar zo erg is het met mijn maat ook niet gesteld hoor. Hij zou zich er slecht bij voelen om op die manier iemands plek in te nemen die echt hulp nodig heeft. Hij kan lopen, zitten, staan, liggen, headbangen en zuipen maar moet tussendoor ook af en toe eens op iets als een stoel gaan zitten. Vandaar...
Laat de mensen van Inter hun tijd maar spenderen aan mensen die ze echt nodig hebben. Fantastisch werk overigens, zo'n organisatie!

Hey, bedankt voor de snelle reactie (en ook aan alle anderen die op mijn 'zitplaats-vraag' reageerden!
We gaan er dus wel uitgeraken. Heb ondertussen ook al eens tussen de afbeeldingen op Google gekeken ("graspop tribune" enzo) en dat gaat wel goed komen!
Dikke merci dus en amuseer u ginder!
Is het trouwens niet mogelijk voor jouw vriend om een dokters-attest te krijgen voor zijn rug, of is dat niet 'erg' genoeg?
Hij zou dan wellicht eventueel gebruik kunnen maken van de platformen (en jij ook als begeleider):

1686062120438.png

Hoe dan ook is er vanalles mogelijk op GMM, van mensen die in rolstoel crowdsurfen, tot slechtzienden die gewoon mee de moshpit ingaan (zoals ons aller @Pauly Robin), dus iemand met een slechte rug zal ook vast wel overleven.. ;)

Achter de tribunes heb je trouwens ook nog vrij ruime, overdekte eetgelegenheden, hoewel het daar vanzelfsprekend doorgaans zeer druk is, zeker bij extreme warmte.
Als ik dit soort foto's zie, kan ik overigens ook nauwelijks nog wachten vooraleer ik zulke goddelijke blote lichamen weer mag aanschouwen! 😝🤣

900
900

Laatst bewerkt:
Dat lijkt mij een geweldige tijd toen alles nog gewoon kon en mocht een festival in de biebob ik weet eigenlijk niet hoe ik het mij moet voorstellen. Enkel aan opbouw en afbraak alleen al en de bands die door het publiek uitmoeten.
Als je daar later op terugkijkt was dat een fantastische tijd maar op dat moment was iedereen best wel zenuwachtig hoor. Ge zit daar in een stomme parochiezaal met nen hoop volk die nog nooit van zijn leven een festival georganiseerd hebben en plots loopt ge daar tussen de gasten van Napalm Death en Obituary rond. In een fucking parochiezaal...
Nu niet direct de grootste namen maar in die tijd toch goeie 'subtoppers'.
Redelijk absurd allemaal...

Is het trouwens niet mogelijk voor jouw vriend om een dokters-attest te krijgen voor zijn rug, of is dat niet 'erg' genoeg?
Hij zou dan wellicht eventueel gebruik kunnen maken van de platformen (en jij ook als begeleider):

Bekijk bijlage 5302

Hoe dan ook is er vanalles mogelijk op GMM, van mensen die in rolstoel crowdsurfen, tot slechtzienden die gewoon mee de moshpit ingaan (zoals ons aller @Pauly Robin), dus iemand met een slechte rug zal ook vast wel overleven.. ;)

Achter de tribunes heb je overigens ook nog vrij ruime, overdekte eetgelegenheden, hoewel het daar vanzelfsprekend doorgaans zeer druk is, zeker bij extreme warmte.
Als ik dit soort foto's zie, kan ik overigens ook nauwelijks nog wachten vooraleer ik zulke goddelijke blote lichamen weer mag aanschouwen! 😝🤣

900
900
Nee, zoals ik hierboven al aangaf; zo erg is het niet. Laat die plaatsen maar voor de mensen die ze echt nodig hebben. Als wij af en toe een bankje of een stoeltje zoals op de foto's hierboven kunnen bemachtigen geraken wij probleemloos door de dag hoor.
Toch merci!!

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Piebe71
Bij Weerplaza lijken de temperaturen voor volgende week toch wat tropischer te worden

Bijlagen

• Screenshot_2023-06-06-16-55-05-219_nl.weerplaza.app.jpg
    Screenshot_2023-06-06-16-55-05-219_nl.weerplaza.app.jpg
    88 KB · Weergaven: 14
Die heeft plaats moeten maken voor de foodtruckzone en een tent om rustig te kunnen eten.
Om dan volgend jaar blijkbaar weer terug te keren.
Zal dus niet per se zijn om plaats te maken, als ze de Moose Bar ergens nog hadden willen plaatsen, was dat vast wel gelukt.

Buienradar geeft voor mij in Dessel 24 graden, windkracht 1 en geen regen. Kunnen er volgens mij nog weinig over zeggen helaas. Ik vind jouw weerbeeld prima. Kunnen we tenminste wel zonder zonnesteek buiten lopen.
Dag beste kijkers,
paniek, paniek, paniek!
Ik zie zelfs nog meer neerslag.
Rustig, het komt er op neer dat er morgen en donderdag in het zuiden een warmteonweer kan zijn. Deze zondag aan de kust. En maandag en dinsdag kan er een warmteonweer zijn omdat het weer denkt, ok nu is het een beetje te warm voor mij.
maw, tot nu toe blijft graspop droog met normalere temperaturen. En die kans op onweer ziet er voorlopig klein uit. Want het blijft warm, weinig wind, wind verandert niet echt. Weinig wind gaat van oost naar noord vanaf graspop donderdag. Dinsdag na graspop zou het pas naar het westen gaan en misschien dat er maandag regen valt?
temperaturen van woensdag tot maandag: 28, 27, 27, 27, 26, 25
minimum: iedere dag 16
Morgen zijn we er weer met meer weer.
(bron: buienradar en meteo voor temperaturen en verdere analyse en trends.)

Users who are viewing this thread