Fortarock 2015

Oreon

Randprogramma
30 mrt 2014
184
0
Motorhead zal ook wel een kans maken voor Fortarock, maar te klein voor een headliner denk ik. Foo Fighters lijkt me eigenlijk te soft om Fortarock te headlinen. Zoals het er nu uit ziet zou ik toch AC/DC de meeste kans geven...
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Motorhead zal ook wel een kans maken voor Fortarock, maar te klein voor een headliner denk ik. Foo Fighters lijkt me eigenlijk te soft om Fortarock te headlinen. Zoals het er nu uit ziet zou ik toch AC/DC de meeste kans geven…

Klopt! Motörhead stond er echter ook al in 2013. Zou wel erg snel zijn.

Vorig jaar op deze dag werden de eerste twee bands bekend gemaakt.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Show van Slipknot in de Ziggo is blijkbaar al bijna volledig uitverkocht. Is toch aardig wat vraag naar, ik zou ze niet uitsluiten voor Fortarock.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.077
Show van Slipknot in de Ziggo is blijkbaar al bijna volledig uitverkocht. Is toch aardig wat vraag naar, ik zou ze niet uitsluiten voor Fortarock.
Ja, zeker niet uitsluiten.
Zoals de vlag er nu bij hangt: AC/DC naar Pinkpop en dan Slipknot naar FortaRock (als extra gig in NL).
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.588
591
Show van Slipknot in de Ziggo is blijkbaar al bijna volledig uitverkocht. Is toch aardig wat vraag naar, ik zou ze niet uitsluiten voor Fortarock.

Is in de HMH in plaats van de Ziggo dome. Capaciteit van HMH is 'slechts' 6.000 personen, dus uitverkopen is niet zo moeilijk.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Ah woeps, altijd verkeerd gelezen. Nu, dan snap ik helemaal niet waarom Slipknot hier al half uitgesloten wordt voor Fortarock.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.077
Ah woeps, altijd verkeerd gelezen. Nu, dan snap ik helemaal niet waarom Slipknot hier al half uitgesloten wordt voor Fortarock.
Dat kan ik uitleggen.
Omdat Slipknot op zowel RaR als ook RiP staat, dat is beide 5 tot 7 juni. FortaRock is 6 juni.
Het is krap aan die reis, maar er is een kans dat dat ingepland kan worden, maar daar ontstond toch twijfel.
Daarna kwam de aankondiging in HMH eroverheen, heb je toch al 1 data in Nederland staan in 2015.
Met de geruchten over AC/DC tour eroverheen, met een kleine kans om op Goffertpark te kunnen spelen begin juni.
Daardoor was Slipknot misschien wel uit de berichten te lezen als half uitgesloten.
Toch, kan het uiteraard wel ;)
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Met SlipKnot in de HMH vind ik inderdaad de kans kleiner worden dat ze op FortaRock staan. De band is in NL niet zo heel groot getuige de HMH die geboekt is. Daardoor zou een afsluiting op FortaRock een stuk minder exclusief zijn met als gevolg dat een groot deel mogelijk kiest voor het concert in plaats van het festival. Uiteraard kan het wel maar ik vind het niet logisch om op een festival van slechts een dag de headliner 4 maanden eerder in een toch niet al te grote zaal te zetten. Daarnaast inderdaad de RaR/RiP data.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Het metal festival Dokk'em Open Air (19/20 juni) maakt My Dying Bride, Powerwolf en God Dethroned bekend.

De ervaring leert dat we die bands dan kunnen schrappen als kanshebbers voor FortaRock.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.077
Moest toch denken aan de fake poster van Grune Holle. Daar stond KISS op. Zijn een tijd niet in NL geweest. Gaan idd waarschijnlijk weer op tour. Misschien iets voor FortaRock?
(Bospop zal ook mogelijk zijn btw)
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Moest toch denken aan de fake poster van Grune Holle. Daar stond KISS op. Zijn een tijd niet in NL geweest. Gaan idd waarschijnlijk weer op tour. Misschien iets voor FortaRock?
(Bospop zal ook mogelijk zijn btw)

Denk idd dan meer aan Bospop. Ik zou er geen problemen mee hebben als ze op FortaRock zouden staan.
Maar als ik dan toch voor een oudere band mag kiezen en ervan uit ga dat AC/DC op PP staat dan zou ik voor Van Halen gaan.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.346
5.040
Kiss lijkt me niet echt "metal" genoeg voor Forta. Touren al een paar jaar en slaan keer op keer NL over.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Kiss lijkt me niet echt “metal” genoeg voor Forta. Touren al een paar jaar en slaan keer op keer NL over.

Of toch weer Metallica in Nederland en nu naar FortaRock?

http://www.rollingstone.de/news/meldungen/article654434/gruene-hoelle-heisst-jetzt-der-ring-gruene-hoelle-rock-metallica-kiss-und-muse-als-headliner-dabei.html
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.077
<div class="d4p-bbt-quote-title">Indiaantje89 wrote:</div>
Kiss lijkt me niet echt “metal” genoeg voor Forta. Touren al een paar jaar en slaan keer op keer NL over.

Of toch weer Metallica in Nederland en nu naar FortaRock?

http://www.rollingstone.de/news/meldungen/article654434/gruene-hoelle-heisst-jetzt-der-ring-gruene-hoelle-rock-metallica-kiss-und-muse-als-headliner-dabei.html

Kan heel goed...
http://www.byzegut.fr/2014/11/metallica-en-tournee-estivale-europeenne.html
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
<div class="d4p-bbt-quote-title">Land Graaf wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Indiaantje89 wrote:</div>
Kiss lijkt me niet echt “metal” genoeg voor Forta. Touren al een paar jaar en slaan keer op keer NL over.


Of toch weer Metallica in Nederland en nu naar FortaRock?

http://www.rollingstone.de/news/meldungen/article654434/gruene-hoelle-heisst-jetzt-der-ring-gruene-hoelle-rock-metallica-kiss-und-muse-als-headliner-dabei.html


Kan heel goed…

http://www.byzegut.fr/2014/11/metallica-en-tournee-estivale-europeenne.html

Op Graspopforum kruipen er verhalen rond dat Metallica o.a. Pukkelpop, Leeds/Reading en die Duitse/Oostenrijkse hardrockfestivals gaat aandoen. Lijkt me opnieuw afwachten wat GH brengt, maar wel iets logischer dan opnieuw festivals in dezelfde periode.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.346
5.040
Metallica hoop ik stiekem niet, aangezien ik die vorig jaar al gezien heb. Maar goed kans zit er wel dik in, en zou het zeker geen blamage vinden.

Machinehead heeft ook een nieuw album uit zie ik, lijkt me een redelijke kanshebber voor Forta.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.588
591
Volgende week FortaRock nieuws..

Gok dus dat er namen bekend worden waaronder de headliner. Denk eerlijk gezegd dat het Kiss icm Judas Priest wordt of heel misschien Metallica.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Volgende week FortaRock nieuws..

Gok dus dat er namen bekend worden waaronder de headliner. Denk eerlijk gezegd dat het Kiss icm Judas Priest wordt of heel misschien Metallica.

Judas Priest staat een week later in Tivoli. Zou ik niet logisch vinden.
Als men wil 'publiek wil scoren' zal het al Metallica moeten worden.
SlipKnot blijft ook nog kanshebber. Als subheadliner zie ik wel een band als Faith No More op de affiche verschijnen.
Persoonlijk zou ik graag Five Finger Death Punch op het festival zien maar ik heb begrepen dat men in Nijmegen niet zo gecharmeerd
was van het feit dat die in 2013 een dag van tevoren af hebben gezegd. Ze zouden daarmee alle krediet verspeeld hebben.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken