Festileaks forum album top 100/250

Ik had eventjes de top albums van 2015 bekeken en ik vond die puntentelling eigenlijk beter? Dus nummer 1 krijgt 50, nummer 2 49 enzovoorts tot album #50..
Ik doe ook wel mee, ben sinds dit jaar echt bezig geweest met muziek te gaan ontdekken en beluisteren dus dit is wel fijn.. Jammer genoeg zijn de meeste albums die ik al luisterde allemaal van 2016 maar ik kom wel aan een compact lijstje (minder dan 50 mag ook, toch?) Beetje jammer bc ik denk dat t zo 2/3e albums van 2016 is van het totaal aantal albums van dit jaar haha, maar ik kom er wel :p

Mehh.. Iets zoals Try! van John Mayer Trio of Band of Gypsys mogen dus ook niet meedoen? Dat zijn albums opzich wat dan toevallig voor live publiek is opgenomen.

5. The Gaslight Anthem – The ’59 Sound (2008)
6. The Cure – Disintegration (1989)
7. Radiohead – OK Computer (1997)
8. Ben Howard – Every Kingdom (2011)
9. Eddie Vedder – Into the Wild (2007)

Die 2015 lijst was best prima.

WeckoJ wrote:
live-albums

Mehh.. Iets zoals Try! van John Mayer Trio of Band of Gypsys mogen dus ook niet meedoen? Dat zijn albums opzich wat dan toevallig voor live publiek is opgenomen.

Dat zou wel mogen wat mij betreft, het gaat mij erom dat het nieuwe nummers moeten zijn en geen verzameling hits.

Ik doe ook weer mee. Wanneer zou je de deadline zetten voor die 50 eigen keuzes?

Nou, ik wil natuurlijk dat er zoveel mogelijk mee doen. Maar aan de andere kant wil ik niet dat het allemaal te lang gaat duren tussen nomineren en stemmen. En ik ben er zelf al wel klaar voor om te gaan beginnen (maar ik kan uiteraard begrijpen dat anderen nog even willen wikken en wegen). Daarnaast doen we het met zijn allen dus zeg het maar mensen, wat willen jullie voor deadline? Misschien is 1 oktober goed, dan hebben we een maand. 10 oktober ga ik op vakantie tot en met 20 oktober, dus ik wil dan vanaf 21 oktober of iets dergelijks gaan beginnen met het stemmen.

Oke, mijn 50 nominaties zijn af. Iedereen mag vanaf nu zijn nominaties doorsturen in een pm (of pb hoe je het wilt noemen) naar mij. De eerste die ze naar mij stuurt krijgt mijn 50 nominaties te zien.

Heel veel succes met het kiezen van je 50 nominaties. Vergeet niet dat de top 10 van vorig jaar al meedoet en je deze dus niet hoeft te nomineren!

En iedereen die mee gaat doen, alvast bedankt voor het meedoen. Ik ben weer erg benieuwd.

Ik ben nog niet zo lang bezig met het actief beluisteren van albums dus ik ga eens kijken hoever ik kom!

Kolere ik heb er nu 25...ik ben heel erg aan het graven.....ik ben van 1973..dus dat vliegt bij mij echt alle kanten op lol

Ik heb mijn vorige top50 nog op mijn desktop staan :twisted:

Omdat er commentaar op was vorige keer en ikzelf eigenlijk ook vind dat een album zich eerst minstens een jaar moet bewijzen voordat het zich bij de elite mag scharen. Je ziet vaak als je albums (of nummers als je een nummerslijst maakt) van het huidige jaar toelaat deze enorm hoog binnenkomen om vervolgens het jaar erna weer keihard weg te zakken. Kortom ze stonden dan dus veel te hoog en dat vind ik vervelend.

Volgend jaar mag je albums van 2016 nomineren hoor ;)

Er zijn nu 3 mensen die 50 nominaties hebben doorgestuurd en er zijn 6 albums met 2 stemmen, kortom het begint wel al een beetje ergens op te lijken. Blijf ze vooral opsturen! Het zou leuk zijn als iedereen die enigszins actief is op het forum meedoet zodat we echt een mooie lijst maken met zijn allen.

Ik heb mijn nominaties gestuurd! Sowieso al een geslaagde exercitie, merk te vaak als ik in de auto zit dat ik de inspiratie niet kan vinden om iets te kiezen waar ik naar wil luisteren. Heb nu weer een lijst van favorieten om uit te putten zonder er heel diep over na te hoeven denken... ;-)

Zal ongetwijfeld ook nog een hoop vergeten zijn, maar ik vertrouw op onze mede-forumleden om die voor me aan te vullen.

Even wat statistiekjes na 4 x 50 nominaties:

Jaren
60's: 8
70's: 22
80's: 18
90's: 34
00's: 66
10's: 39

Meest aantal in jaar: 2007 (11)

Bands/acts met veel nominaties:
1 band/act met 6 nominaties
3 bands/acts met 5 nominaties