Festileaks forum album top 100/250

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Wie doen er mee tot nu toe?:
1 WeckoJ
2 Black Lies
3 Lateralus
4 JB.
5 Kereltje
6 neontiger8
7 MRMantel
8 Sandervandam
9 Gloeilamp
10 Land Graaf
11 Brian
12 Oreon
13 DennisvdBr
14 Dirk
15 Sjoerd

Nog iemand met op- of aanmerkingen? Of vind iedereen het goed zoals ik het heb bedacht?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Oh sorry, had niet meegekregen dat je een lijstje wilde maken met wie er meedoen.
Ik doe ook wel mee!
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Wie doen er mee tot nu toe?:
1 WeckoJ
2 Black Lies
3 Lateralus
4 JB.
5 Kereltje
6 neontiger8
7 MRMantel
8 Sandervandam
9 Gloeilamp
10 Land Graaf
11 Brian
12 Oreon
13 DennisvdBr
14 Dirk
15 Sjoerd
16 Wessel
17 eloelo
18 Floating

Mooi rijtje, leuk dat jullie allemaal mee willen doen. Is er verder nog iemand die op of aanmerkingen heeft omtrent het tot stand komen van dit lijstje?

Ik ga proberen zo snel mogelijk mijn eigen top-50 af te hebben (ben al wel een heel eind hoor, dus zou binnen niet al te lange tijd klaar moeten zijn). Zodra ik mijn top-50 af heb ga ik jullie vragen om die van jullie via pb naar mij te sturen. Maar wacht er nu dus nog even mee aub.

Hoe lang ik wacht met het bekend maken van de albums die mee gaan doen weet ik nog niet. Ligt er natuurlijk een beetje aan hoe lang het duurt voordat iedereen gestemd heeft. Daarnaast moet ik dan gaan puzzelen hoe tot een mooi aantal te komen. Ik houd jullie op de hoogte, binnenkort meer.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ik doe ook wel mee. Ik vond die andere battles iets te lang duren dus ben ik aan het einde afgehaakt. Maar verwacht wel dat deze iets korter duurt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Zodra ik mijn top-50 af heb ga ik jullie vragen om die van jullie via pb naar mij te sturen. Maar wacht er nu dus nog even mee aub.

Hoe lang ik wacht met het bekend maken van de albums die mee gaan doen weet ik nog niet. Ligt er natuurlijk een beetje aan hoe lang het duurt voordat iedereen gestemd heeft. Daarnaast moet ik dan gaan puzzelen hoe tot een mooi aantal te komen. Ik houd jullie op de hoogte, binnenkort meer.

We gaan wel de rustige periode in op het forum. Om een of andere reden trekken de nazomerfestivals niet veel bekijks, maar ook Sziget, Lowlands en Pukkelpop topics zijn vrij rustig. Vreemd eigenlijk, die topics verdienen ook richting de 10.000 posts grens te gaan (mocht iemand daar geruchten of leuke verhalen of discussies weten, laat ze zeker achter op het forum)
Maar hier, kortom, komende maanden totdat de discussies en geruchten voor Pinkpop en Werchter etc beginnen te stromen zijn wij nog lekker aan de gang. Zin in!
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Er komen geen battles. Dus het zijn eigenlijk 2 rondes. Eerste ronde is nomineren. Daarna moet ik zelf aan de slag met alles verwerken. Vervolgens wil ik dan dat we over wat onbekendere albums even de mensen die het kennen er wat over laten zeggen, zodat we elk album wel een beetje kennen (we kunnen natuurlijk niet verwachten dat je alle albums even goed kent). Als we alle albums gehad hebben dan begint de 2e ronde en dat is het stemmen op de lijst. Die 2 rondes zouden dus best eens een tijdje uit elkaar kunnen liggen maar we moeten in mijn ogen wel iedereen de tijd geven om een eerlijke mening te kunnen geven over elk album om zodoende het meest accurate stemgedrag te hebben.

Kortom het kan opzich wel lang duren maar in principe hoef je maar op 2 momenten wat te doen en ik zal daar ruim de tijd voor geven in overleg met jullie.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Oh en volgens mij heb ik dit nog niet gemeld maar best off albums of live albums tellen niet mee, kortom alleen reguliere albums en geen compilatie-albums. Tenzij ik de enige ben die dat zo vind en jullie allemaal willen dat ze mee doen.

Wie doen er mee tot nu toe?:
1 WeckoJ
2 Black Lies
3 Lateralus
4 JB.
5 Kereltje
6 neontiger8
7 MRMantel
8 Sandervandam
9 Gloeilamp
10 Land Graaf
11 Brian
12 Oreon
13 DennisvdBr
14 Dirk
15 Sjoerd
16 Wessel
17 eloelo
18 Floating
19 PwoperFish
20 Thomas
21 Martijn
22 Wessel
23 Kid
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.402
627
Oh en volgens mij heb ik dit nog niet gemeld maar best off albums of live albums tellen niet mee, kortom alleen reguliere albums en geen compilatie-albums. Tenzij ik de enige ben die dat zo vind en jullie allemaal willen dat ze mee doen.

Voor live albums zou ik nog een uitzondering maken. Er zijn er die als unieke albums op zichzelf gelden (MTV Unplugged, Alive 2007 van Daft Punk, ...) in plaats van een soort best off album met livenummers te wezen. Ik verwacht ook niet echt dat er zo veel livealbums genomineerd zouden worden door meer dan één persoon.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik zie dat de topics weg zijn, ik ben nu niet thuis maar zal er binnenkort naar kijken en een nieuw topic openen. Helaas weet ik de lijst niet uit mijn hoofd en kan ik hem dus niet met jullie delen op dit moment.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.468
1.616
Misschien dat iedereen alsnog zijn top-25 kan posten zonder dat eerst nog al de albums los worden besproken. Dit was het 'em in ieder geval voor mij geworden:

1. the Verve - Urban Hymns
2. the Stone Roses - the Stone Roses
3. Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy
4. my bloody valentine - Loveless
5. Arcade Fire - The Suburbs
6. Neutral Milk Hotel - In An Aeroplane Over The Sea
7. Radiohead - Kid A
8. the Strokes - Is This It?
9. the National - Boxer
10. the Libertines - the Libertines
11. Arctic Monkeys - Whatever People Say What I Am, That’s What I Am Not
12. the Rolling Stones - Exile On Main Street
13. dEUS - the Ideal Crash
14. Interpol - Turn On The Bright Lights
15. The Smiths - The Queen Is Dead
16. Wilco - Yankee Hotel Foxtrot
17. Pulp - Different Class
18. Nick Cave & the Bad Seeds - Push The Sky Away
19. Muse - Origin of Symmetry
20. Bon Iver - For Emma, Forever Ago
21. Slowdive - Souvlaki
22. The Jesus & Mary Chain - Psychocandy
23. Black Sabbath - Paranoid
24. LCD Soundsystem - Sound of Silver
25. Death Cab for Cutie - Trasatlanticism
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
1 Muse - Origin of Symmetry
2 Pink Floyd - The Piper at The Gates of Dawn
3 Damien Rice - My Favorite Faded Fantasy
4 Queen - Queen II
5 Placebo - Placebo
6 Pearl Jam - Ten
7 Electric Light Orchestra - Out Of The Blue
8 30 Seconds to Mars - A Beautifull Lie
9 Balthazar - Applause
10 Arctic Monkeys - Whatever People Say What I Am, That's What I'm Not
11 Intergalactic Lovers - Little Heavy Burdens
12 Slayer - Reign In Blood
13 Biffy Clyro - Only Revolutions
14 Kings of Leon - Youth & Young Manhood
15 Jacco Gardner - Cabinet of Curiosities
16 Daughter - If You Leave
17 The XX - Coexist
18 Franz Ferdinand - You Could Have It So Much Better
19 Courtney Barnett - Sometimes I Sit And Think, And Sometimes I Just Sit
20 White Lies - To Lose My Life...
21 The Wombats - A Guide To Love, Loss and Desperation
22 Tobias Jesso Jr. - Goon
23 Death Cab For Cutie - Transatlanticism
24 Red Hot Chili Peppers - Stadium Arcadium
25 Jack Johnson - In Between Dreams
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken