Festileaks forum album top 100/250

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Hallo allemaal. Het lijkt mij een leuk idee om dit jaar weer hetzelfde te gaan doen. Ik wil bij deze dan even kijken of er weer genoeg mensen mee willen doen. Als dat het geval is kunnen we kijken wanneer we dit het beste kunnen gaan doen. Ik wil het in principe hetzelfde gaan doen als vorig jaar. Iedereen mag eerst nomineren. Vervolgens krijgt iedereen de tijd om albums te luisteren en daarna gaan we onze stemmen uitbrengen.

Wie wil er (weer) mee doen?
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Het aantal groeit gestaag, we zitten op 5 nu. Wil iedereen die mee wil doen ook snel beginnen of liever wachten?
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Kom op mensen, er willen er toch nog wel meer mee doen dan alleen de 5 tot nu toe?
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Oke mensen, misschien is het nu wel een goed moment om dit te gaan doen. De festivals zijn zo goed als voorbij en de echte drukte met speculeren zal nog wel even duren.

Uiteraard heeft het geen zin om te nu te starten als er te weinig mensen mee willen doen op dit moment. Dus zeg maar wat jullie gedachtes zijn.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
776
Ik ben wel bij, zat er inderdaad ook over na te denken iets te doen. Het is natuurlijk ff rustig op festival gebied :)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik ben erbij. Alleen al om een aantal mainstreamalbums echt een kans te geven hahahaha :)
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.981
556
Ik denk dat ik ook wel mee doe, maar kan iemand deze oude man nog eens kort uitleggen wat de bedoeling is?
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik denk dat ik ook wel mee doe, maar kan iemand deze oude man nog eens kort uitleggen wat de bedoeling is?

Natuurlijk kan ik dat:
– Iedereen mag 50 albums nomineren
– Elk album dat meer dan 1 nominatie heeft mag meedoen (of wellicht meer dan 2 ligt er een beetje aan hoe het uitkomt met hoeveelheid albums).
– Nu de lijst bekend is waar je uit kunt kiezen zet je jou 25 keuzes in de goede volgorde.
– Je nummer 1 krijgt meer punten dan je nummer 2 enzovoort. (1: 46, 2:39, 3:33 enz. De precies hoeveelheden zal ik nog wel posten voordat we mogen gaan stemmen).

Daarnaast denk ik er aan om de top 10 van vorige keer al sowieso mee te laten doen zodat we die niet meer hoeven te nomineren, en voor iedereen dan nog even de top 10 van 2015:

1. Pearl Jam - Ten (1991)
2. Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That’s What I Am Not (2006)
3. Oasis - (What's the Story) Morning Glory? (1995)
4. Neil Young - Harvest (1972)
5. The Gaslight Anthem - The ’59 Sound (2008)
6. The Cure - Disintegration (1989)
7. Radiohead - OK Computer (1997)
8. Ben Howard - Every Kingdom (2011)
9. Eddie Vedder - Into the Wild (2007)
10. Bruce Springsteen - Born in the USA (1984)

Ohja en zowel het nomineren als het stemmen gaat via een persoonlijk bericht naar mij zodat niemand van te voren weet wat er genomineerd/gestemd is. Ik laat jullie dan dus ook pas nomineren/stemmen wanneer ik mijn keuzes al gemaakt heb, en ik geef mijn keuzes door aan de eerste nominatie/stemmen die ik binnen krijg.

Ohja 2: Albums van 2016 doen niet mee, hetzelfde geld voor EP's, live-albums en best off albums. Het gaat dus om reguliere studio-albums.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken