Festileaks Festival Draft VI: ABC Edition

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.171
2.971
Met mijn laatste plek bij deze letter had ik nu niet meteen verwacht hier een headliner te kunnen binnenhalen, maar kijk, soms zijn er zo van die verrassende opportuniteiten. En wat voor één, want met veel trots kan ik aankondigen dat de onbetwiste Queen Of Pop op ons festival te bewonderen zal zijn. Verwacht dus bakken hits en een spetterende show!

Madonna


@WesleyNoH en @randyrw starten met de O.
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.090
2.310
PWFestivalOliviaRodrigo.png

We hebben er een nieuwe naam bij op zaterdag voor het PurpleWhiteFestival. De Amerikaanse Olivia Rodrigo zal de line-up vervoegen. Deze dame werd bekend als actrice in onder andere High School Musical. Vorig jaar brak ze door als zangeres dankzij haar debuutsingle 'Drivers License'. Daarna kwam er nog de single 'good 4 u' en aansluitend het album 'Sour'. Door vele recensenten werd dat album lovend onthaald. Rodrigo zal op zondag na Zwangere Guy optreden op LoW Stage. Daardoor speelt ze tussen Years & Years en PJ Harvey die elkaar opvolgen op Marquee Stage.

VR: John Legend - Lewis Capaldi - Chase & Status - Tame Impala - Arctic Monkeys
ZA: Sylvie Kreusch - The Hives - Zwangere Guy - Olivia Rodrigo - Years&Years - PJ Harvey - The War on Drugs - Green Day
ZO: Meskerem Mees - IBE - The 1975 - The Used - Band of Horses - Franz Ferdinand - The Killers - Ed Sheeran


De hele line-up: https://clashfinder.com/s/purplewhitefestival

@randyrw @mattman
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.754
3.692
Wat gebeurt er als je Jon Theodore - de drummer van The Mars Volta en QOTSA - een plaat laat opnemen met Zack de la Rocha van Rage against the Machine? Dat geeft uiteraard vonken. We beuken er met zijn alles op los, vrijdag 1 Juli in de Marquee:
ONE DAY AS A LION!

Bekijk bijlage 1016


@mattman - @theblackmadness
Ik kende dit overigens helemaal niet, mooi man.

Hee @mattman niet alleen reageren in het BKS topic he, kiezen jij! :p
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.501
4.326
Toch getwijfeld om de headliner te pakken, maar leek me niet te combineren met the Strokes wegens te groot. Dan maar een kleinere parel toevoegen aan de poster. Duits geweld doet het quasi altijd goed op muzikaal vlak. Daar is deze band het ideale voorbeeld van. Tijd voor een portie progressieve metal met de jongens van The Ocean!

@Yannick @Timmetje
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Brian

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.853
5.991
DmnDFRX.png


Tijd voor nog eens een stevige elektronica toevoeging; Orbital!

@Timmetje
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.125
10.379
Toch getwijfeld om de headliner te pakken, maar leek me niet te combineren met the Strokes wegens te groot. Dan maar een kleinere parel toevoegen aan de poster. Duits geweld doet het quasi altijd goed op muzikaal vlak. Daar is deze band het ideale voorbeeld van. Tijd voor een portie progressieve metal met de jongens van The Ocean!

@Yannick @Timmetje
Damn! Jij alweer
 
  • Haha
Waarderingen: theblackmadness

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.853
5.991
Hey Ya! Tijd om de afsluiter van ons tweede podium op de Timpop vrijdag bekend te maken!!!

Terwijl Leonard Cohen onze main headlined zal het tweede podium worden afgesloten door niemand minder dan André3000 en Bigboi.
Verwacht een greatest hits show van jewelste tijdens een nu al legendarisch optreden van

Outkast


@Martijn > @Joslittel
Had ze ook bijna gekozen, maar dacht dat ze gewoon een headliner zijn. Nice keuze tho, beetje spijt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.419
6.085
Ik vond het echt heel moeilijk inschatten. Kon weinig clashfinders vinden waar ze stonden in Nederland of België, op Pukkelpop 2014 na waar ze van 20:15 tot 21:30 speelden. Zouden nu bij een reünie een stuk hoger staan, vandaar de keuze voor afsluiter podium twee.

Mocht dat niet kunnen dan hoor ik het ook graag hoor, dan ga ik wat schuiven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.125
10.379
Ik vond het echt heel moeilijk inschatten. Kon weinig clashfinders vinden waar ze stonden in Nederland of België, op Pukkelpop 2014 na waar ze van 20:15 tot 21:30 speelden. Zouden nu bij een reünie een stuk hoger staan, vandaar de keuze voor afsluiter podium twee.

Mocht dat niet kunnen dan hoor ik het ook graag hoor, dan ga ik wat schuiven.
Nee prima hoor. Was er toen bij op Pukkelpop, best een goede show. Maar ik zie geen headliner in ze. Stonden toen ook twee namen boven nog.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.280
6.469
Ik vond het echt heel moeilijk inschatten. Kon weinig clashfinders vinden waar ze stonden in Nederland of België, op Pukkelpop 2014 na waar ze van 20:15 tot 21:30 speelden. Zouden nu bij een reünie een stuk hoger staan, vandaar de keuze voor afsluiter podium twee.

Mocht dat niet kunnen dan hoor ik het ook graag hoor, dan ga ik wat schuiven.
Ik had ze op mijn lijstje als sub anderhalf uur op de mainstage. Afsluiter tweede podium moet dus kunnen.

Wel balen voor mij :S
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.125
10.379
Grootmeesters. Absolute grootmeesters. Van de progressieve metal wel te verstaan. Wij bij JozzFest zijn groot fan van deze band en we weten dat veel van onze bezoekers deze band enorm kunnen waarderen. Al eerder op JozzFest gestaan maar ze komen graag terug voor een 2 uur durende set als afsluiter van de Marque. Voor degene die Bruce Springsteen te sloom vindt of simpelweg 3 uur The Boss te lang, presenteren we deze helden. We kijken er al naar uit al zal de clash voor menig geen een hoofdbreker zijn. Met veel trots presenteren we Opeth als volgende naam voor JozzFest!

Wat een episch nummer blijft Blackwater Park:

@warriorandweirdo
@Paddy
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken