Festileaks Festival Draft IV: European Edition

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.309
13.740
Maar de manier waarop je die namen hebt gezet staan toch gewoon van groot naar klein (à la headliner, sub, afsluiter, etc etc) en niet random zoals je hierboven zegt? :p Snap niet echt wat je bedoelt met "als we vasthielden aan wat ik dacht dat het plan was deze hele draft..", is er iets veranderd dan?
Nou ja, ik heb ze wel random neergezet, ja, alleen die laten toch niet mijn plannen met de namen zien? Wat ik met die zin bedoelde was het originele idee dat ik van deze draft had (dus één grote headliner, zeg U2, en twee kleinere (Gojira en Sigur Rós)). Maar aangezien ik dat blijkbaar verkeerd had gezien, heb ik er dus voor gekozen om David Gilmour ook te programmeren, ook omdat ik Sigur Rós persoonlijk een lastige band vind om daar geschikte partners voor te vinden.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
Nou ja, ik heb ze wel random neergezet, ja, alleen die laten toch niet mijn plannen met de namen zien? Wat ik met die zin bedoelde was het originele idee dat ik van deze draft had (dus één grote headliner, zeg U2, en twee kleinere (Gojira en Sigur Rós)). Maar aangezien ik dat blijkbaar verkeerd had gezien, heb ik er dus voor gekozen om David Gilmour ook te programmeren, ook omdat ik Sigur Rós persoonlijk een lastige band vind om daar geschikte partners voor te vinden.
Je kon ze altijd geruild hebben natuurlijk met... let's say... me? :LOL:

Geen idee wat dat betreft. Ging persoonlijk nooit voor de grote kanonnen gaan dit keer omdat het niet bepaald logisch om acts
met stadion-achtige producties te programmeren en gewoon voor iets gaan dat zowat in de trend valt van de line-ups van Lowlands/DTRH omdat je daarbij zo wel wat de impact van de pandemie kunt zien op het programma. Normaal zou ik een Liam Gallagher ook nooit headliner maken ofzo, maar dacht dat 't nu wel gepast was. Ieder z'n ding natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.309
13.740
Je kon ze altijd geruild hebben natuurlijk met... let's say... me? :LOL:

Geen idee wat dat betreft. Ging persoonlijk nooit voor de grote kanonnen gaan dit keer omdat het niet bepaald logisch om acts
met stadion-achtige producties te programmeren en gewoon voor iets gaan dat zowat in de trend valt van de line-ups van Lowlands/DTRH omdat je daarbij zo wel wat de impact van de pandemie kunt zien op het programma. Normaal zou ik een Liam Gallagher ook nooit headliner maken ofzo, maar dacht dat 't nu wel gepast was. Ieder z'n ding natuurlijk.
Grappenmaker. Had ik misschien ook kunnen doen, maar ja, ik wil ook een beetje een gooi doen naar de winst en ik denk niet dat je er dan met kleinere namen komt, dus vandaar. Ik geloof namelijk dat de pandemie amper een rol speelt als ik zo naar de affiches kijk, buiten dan dat het Europese acts zijn. Sorry dat ik je teleur heb gesteld, maar ik beloof je wel dat ze gewoon goede posities krijgen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.739
7.522
Niet echt interesse in, past niet helemaal in het format waar ik heen wil met m'n festival.
Ik ben toch wel nieuwsgierig naar hoe je dit bedoelt. Bij welk festival past Disclosure wel binnen het format en huidige justice niet?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
Ik ben toch wel nieuwsgierig naar hoe je dit bedoelt. Bij welk festival past Disclosure wel binnen het format en huidige justice niet?
Justice gaat live veel harder joh.

En met format bedoel ik, m'n concept voor het festival dat ik cureer lees: ze passen minder goed.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
Grappenmaker. Had ik misschien ook kunnen doen, maar ja, ik wil ook een beetje een gooi doen naar de winst en ik denk niet dat je er dan met kleinere namen komt, dus vandaar. Ik geloof namelijk dat de pandemie amper een rol speelt als ik zo naar de affiches kijk, buiten dan dat het Europese acts zijn. Sorry dat ik je teleur heb gesteld, maar ik beloof je wel dat ze gewoon goede posities krijgen!
Zullen we zien als het zo ver is, haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave en Timmetje

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.670
9.031
Nog even een laatste grote naam erin knallen, voordat we weer gaan focussen op de wat kleinere namen.
Na de eerste bekendmaking van Channel Zero in combinatie met tentafsluiter Dimmu Borgir verleggen we nu onze aandacht naar de zaterdag.
Daar hebben we namelijk nog niet zo veel namen bekend gemaakt.

Na de eerdere onthulling van Queen + Adam Lambert als headliner, voegen we daar nu de headliner van de tent aan toe.
Een breder publiek aanspreken is natuurlijk ook belangrijk en daarom moeten er ook wel namen bij staan die iets zwaarder zijn dan de gemiddelde band.
Daarom even een flinke portie Thrash Metal om mee rond te beuken.

Kreator

Een nieuw overzicht voor de poster, ditmaal niet per dag ingedeeld:

Queen + Adam Lambert
Within Temptation - Headliner TBA
Avatar - Alestorm - Apocalyptica
Kreator - Dimmu Borgir

Europe - Powerwolf - Epica - Channel Zero
In Extremo - Vandenberg - Jinjer - Beast in Black​


@wenteldave en daarna @Joslittel
 
  • Grrr
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.309
13.740
Het is weer tijd voor een Nederlandse inbreng. Als dochter van Hans, de bekende saxofonist, zat het talent waarschijnlijk gewoon in de genen. Op haar elfde nam ze met haar vader al een plaat op. Later speelde ze in het voorprogramma van Madonna, Prince, en deed ze een gastoptreden bij Pink Floyd (ik zie zelf mogelijkheden bij David Gilmour). Neerlands bekendste saxofoniste, Candy Dulfer!

@Joslittel @Oasiss
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.812
12.543
Nog even een laatste grote naam erin knallen, voordat we weer gaan focussen op de wat kleinere namen.
Na de eerste bekendmaking van Channel Zero in combinatie met tentafsluiter Dimmu Borgir verleggen we nu onze aandacht naar de zaterdag.
Daar hebben we namelijk nog niet zo veel namen bekend gemaakt.

Na de eerdere onthulling van Queen + Adam Lambert als headliner, voegen we daar nu de headliner van de tent aan toe.
Een breder publiek aanspreken is natuurlijk ook belangrijk en daarom moeten er ook wel namen bij staan die iets zwaarder zijn dan de gemiddelde band.
Daarom even een flinke portie Thrash Metal om mee rond te beuken.

Kreator

Een nieuw overzicht voor de poster, ditmaal niet per dag ingedeeld:

Queen + Adam Lambert
Within Temptation - Headliner TBA
Avatar - Alestorm - Apocalyptica
Kreator - Dimmu Borgir

Europe - Powerwolf - Epica - Channel Zero
In Extremo - Vandenberg - Jinjer - Beast in Black​


@wenteldave en daarna @Joslittel
He verdomme. Dit had ik niet verwacht :(
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.670
9.031
He verdomme. Dit had ik niet verwacht :(

Ik ook niet, als dat het beter maakt :p

Hoe verder we komen hoe moeilijker het wordt om de keuze te maken tussen aan de ene kant de favorieten en bands binnen het genre dat je luistert en aan de andere kant de mogelijk populairdere namen die het festival in de breedte versterken. Beide hebben een vorm van risico dat je niet wil lopen met het missen van zulke namen in de vrije keuze
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.812
12.543
De laatste headliner van The Pit kunnen we eindelijk bekend maken! Iets eerder dan verwachten nu opeens Duitse titanen worden aangekondigd. Rechtstreeks uit Duitsland komt malijk ook deze snoeiharde bands. Riffs, heel veel riffs en veel moshpits staan ons te wachten. Recent een nieuwe cd uitgebracht die goed ontvangen is en deze band laat doorstoten toch tot hoogste metalen regionen. We knallen er vol op met Heaven Shall Burn!


@Oasiss
@Brian
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.812
12.543
Ik ook niet, als dat het beter maakt :p

Hoe verder we komen hoe moeilijker het wordt om de keuze te maken tussen aan de ene kant de favorieten en bands binnen het genre dat je luistert en aan de andere kant de mogelijk populairdere namen die het festival in de breedte versterken. Beide hebben een vorm van risico dat je niet wil lopen met het missen van zulke namen in de vrije keuze
Enorm herkenbaar. Altijd pijnlijk welke bands je niet kan kiezen die je weer voor de leeuwen gooit.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.670
9.031
Enorm herkenbaar. Altijd pijnlijk welke bands je niet kan kiezen die je weer voor de leeuwen gooit.
En het erge is, voor ik nu weer aan de beurt ben, zijn er ineens een stukkie meer mogelijkheden om namen te verliezen met de 4 namen van Koblood in plaats van de gebruikelijke 2, jij en Dave nog, plus tussendoor nog verschillende andere outsiders voor de willekeurige metalnaam. (De keuze voor Nightwish van Timpop blijft mij nog steeds een mysterie bijvoorbeeld)

Edit: Misschien heeft het voor jou nu wel de keuze voor de Pit-headliner makkelijker gemaakt. Zo werkt het over het algemeen wel bij mij in ieder geval.
"kies ik nou naam x of naam y?"
"oh naam x is weg, dan dus naam y"
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken