Tsjaaa, nu is het toch even wat moeilijker om een naam te kiezen. Normaal gesproken kan ik mijn namen mooi baseren op de keuzes van
@kobloodflames
Dat gaat helaas nu niet, maar geeft me natuurlijk ook weer de mogelijkheid om een keuze af te snoepen. Maarja, zometeen knalt hij er dan even 4 namen ineens uit...
Toch maar even de keuze gemaakt om mijn lijst Nederlandse en Belgische acts weer met een naam te vergroten.
Zoals gezegd zijn de organisatoren van Baspop tot nu toe erg tevreden met de geboekte namen. Maar ook wij snappen dat het tot nu toe rustige programma wat we hebben neergezet, niet voor iedereen is weggelegd. Daarom vandaag weer eens een keer een wat ruigere metalband voor op het affiche.
Channel Zero
Na een lange break sinds eind jaren 90 waren ze in 2011 de plotselinge headliner na het wegvallen van een andere headliner. Maar daarna zijn ze nooit echt meer veel op grote festivallen geweest en hebben ze voornamelijk op kleinere festivallen gestaan. Maar nu staan ze weer eens op een groter festival en kan er flink gefeest worden. Moshpitje hier, moshpitje daar, een groot feest, eerlijk waar!
Een mooie naam om flink op los te gaan zo vlak voordat Dimmu Borgir op de zondag de tent zal afsluiten.
Een overzicht van de tot nu toe geboekte Benelux namen:
Within Temptation
Epica - Channel Zero
Vandenberg
@RubenFrusciante en daarna 2x
@HollandiaFCB