Festileaks Festival Draft IV: European Edition

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.812
12.543
Edit: Misschien heeft het voor jou nu wel de keuze voor de Pit-headliner makkelijker gemaakt. Zo werkt het over het algemeen wel bij mij in ieder geval.
"kies ik nou naam x of naam y?"
"oh naam x is weg, dan dus naam y"
Klopt helemaal! Wilde eigenlijk mijn laatste Marque headliner bekendmaken haha. Zo zie je iedereen een beetje op elkaar reageren. Opeens een cluster folkmetal namen eruit, dan weer powermetal. Mooi spel.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.670
9.031
Klopt helemaal! Wilde eigenlijk mijn laatste Marque headliner bekendmaken haha. Zo zie je iedereen een beetje op elkaar reageren. Opeens een cluster folkmetal namen eruit, dan weer powermetal. Mooi spel.
Wat is bij jou het formaat van de Pitstage ten opzichte van de Marquee?
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.493
3.653
Is het eigenlijk geoorloofd om een andere act te kiezen als je zelf niet aan de beurt bent? Ik zou graag één van mijn acts van vanmiddag omruilen voor een andere nog niet gekozen act. Mijn vanmiddag gekozen act zou dan weer beschikbaar komen. Is dit mogelijk of moet ik dan gewoon wachten tot m'n volgende ronde?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.540
7.534
Is het eigenlijk geoorloofd om een andere act te kiezen als je zelf niet aan de beurt bent? Ik zou graag één van mijn acts van vanmiddag omruilen voor een andere nog niet gekozen act. Mijn vanmiddag gekozen act zou dan weer beschikbaar komen. Is dit mogelijk of moet ik dan gewoon wachten tot m'n volgende ronde?
Kan dat? Gekozen was gekozen toch?

Volgens mij kan je alleen ruilen met anderen.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.493
3.653
Kan dat? Gekozen was gekozen toch?

Volgens mij kan je alleen ruilen met anderen.
Staat me bij dat dit in de vorige drafts ook is gebeurd. Maar kan dat mis hebben. Er is geen regel als 'gekozen is gekozen' opgenomen, en voordeel heb ik er niet echt van want mijn aantal acts blijft netto hetzelfde natuurlijk.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.670
9.031
Staat me bij dat dit in de vorige drafts ook is gebeurd. Maar kan dat mis hebben. Er is geen regel als 'gekozen is gekozen' opgenomen, en voordeel heb ik er niet echt van want mijn aantal acts blijft netto hetzelfde natuurlijk.

Volgens mij werd er alleen gewisseld als een act als niet geldig werd verklaard. Ruilen met anderen kan in ieder geval sowieso.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.812
12.543
Ik ben voorstander van de gekozen is gekozen regel. Je keuze is toch steeds een soort beredeneerde gok of die naam er snel uitvliegt. Heb ook een paar keuzes gemaakt die mogelijk ook later gekund hadden en daarom zou willen ruilen. Maar dat is spel. Je kunt de naam natuurlijk wel aanbieden voor ruil.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.739
7.522
Is het eigenlijk geoorloofd om een andere act te kiezen als je zelf niet aan de beurt bent? Ik zou graag één van mijn acts van vanmiddag omruilen voor een andere nog niet gekozen act. Mijn vanmiddag gekozen act zou dan weer beschikbaar komen. Is dit mogelijk of moet ik dan gewoon wachten tot m'n volgende ronde?
Zuiver ik het weet is dit nooit eerder gebeurd/gevraagd. Ik ben voor de regel gekozen is gekozen en wachten tot de volgende ronde
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.739
7.522
Wie naar de namen voor WoW tot nu toe kijkt, zal zien dat het voornamelijk gericht is op de alternatieve muziek ( PJ Harvey, Thom Yorke, Hozier, Rosalia, Smith and Burrows, Lykke Li) met wat namen van vroeger ( Mark Knopfler, Neneh Cherry, Johan), acts uit de electro hoek (the XX, Justice, CHVRCHES), progressieve rock/metal (Steven Wilson, Riverside) en zelfs een componist (Joep Beving). Vandaag komt daar een wat vreemde eend in de bijt bij.
Waar de vrijdag in de avond al een beetje opgebouwd wordt voor een pop feestje in de tent met CHVRCHES en Lykke Li, is de tent afsluiter pop met de hoofdletter P. Dus doe fel gekleurde kleren en feest tot je er bij neer valt met
Screenshot_20210502-080437.png


@warriorandweirdo
@Timmetje
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.540
7.534
Mika is geboren in Beiroet (Libanon). Ik had hem ook op mijn lijstje staan maar daardoor afgestreept.

Edit: Heeft Brits paspoort zie ik nu, dus kan dan wel. Had zelf even beter moeten lezen voordat ik hem wegstreepte. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.739
7.522
Dit is mijn tussenstand voor de line-up tot nu toe.

Mark Knopfler | PJ Harvey | The XX
Thom Yorke | Hozier | .........
Steven Wilson | Mika | Riverside
Justice | Rosalía | ...... | ...... | Lykke Li
Smith and Burrows | Neneh Cherry | ....... | CHVRCHES | ...... | .........
Joep Beving | Johan
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.739
7.522
Mika is geboren in Beiroet (Libanon). Ik had hem ook op mijn lijstje staan maar daardoor afgestreept.
Libanese - Britse songwriter staat overal. Vanaf 1 jaar oud uit Libanon gevlucht naar Parijs en vanaf 9 jaar woont hij in London. Hij heeft de Britse nationaliteit en woont daar, vandaar dat me Mika leek/lijkt kunnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Paddy

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
Neneh Cherry, Justice, Rosalia en CHVRCHES zijn allemaal 'groter' dan de acts op je derde lijntje imo.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken