Down The Rabbit Hole 2019 – Nieuws en geruchten

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Benjamin wrote:
Het is dat het echt onmogelijk is voor mij om dit jaar naar DTRH te gaan, maar ik vind ze echt (tot nu toe) de sterkste line-up hebben van de Benelux.
Geen enkel ander affiche kan dit tot nu toe overtreffen, zelfs grote broer LL en BKS niet. Heel goed gedaan daar
1f642.svg


Zonde joh. Maar jou staat ook iets moois te wachten toch?

Absoluut en daar kan geen enkel festival tegenop ;-)
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.093
310
Must sees:

Kamasi Washington, Janelle Monae, The Roots, Underworld, Cory Henry, Ezra Collective.

Erg leuk:

Foals, Khruangbin, Grace Jones, Henge, The Comet Is Coming,

Leuk:

Maribou State, Vampire Weekend, Editors, Slowthai, Mahalia, Sam Fender.

Nog te ontdekken:

De rest behalve Thom Yorke (sorry) & Beirut.
 

Obstacle 1

Campingartiest
21 mei 2017
56
0
Must sees: Foals, Vampire Weekend, Low, Underworld, Editors, Thom Yorke, Parquet Courts, Balthazar, De Staat

Erg leuk: Grace Jones, Beirut, Kamasi Washington, The Roots, Khruangbin

Leuk: Ronnie Flex, Editors, Skepta, Deus, Frank Carter

En de rest moet ik eigenlijk allemaal nog ontdekken. Van Janelle Monae heb ik nog nooit een nummer geluisterd al heb ik over haar lauter positieve dingen gehoord.

Jullie kunnen aan het aantal must sees vast duiden hoe blij ik ben met deze lineup...
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.224
739
Wauw!!!
Heel blij dat ik voor dtrh heb gekozen dit jaar.
Veel namen die ik al gezien heb maar ook n paar nieuwe gelukkig.
Mn vriendin gaat haar ogen uitkijken.
Hopen dat grave jones nog steeds zo gaaf is als op LL
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Wat ik ook heel fijn vind is dat ze een mooie, gedurfde naam hebben als derde headliner. Janelle Monae vind ik persoonlijk veel interessanter dan pak 'm beet FATM of Elbow of Snow Patrol (let op persoonlijke smaak he).

Nu hebben ze met Editors natuurlijk ook al een aardig uitgekauwde headliner staan, dus extra fijn.

Ik had wel echt Massive Attack verwacht. Jammer, maar ik kan met deze line-up ruimschoots leven. Ze hebben het dit jaar heel goed gedaan.

Benieuwd wat er nog aan kleine programmatoevoegingen komt.
 

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
163
47
Ik ga mijn persoonlijke marketing-machine ook maar eens laten draaien om mijn vrienden over te halen om naar DTRH te gaan. Wát een line-up zeg!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
Heel bij met Janelle Monae als headliner ja. Ik ben ervan overtuigd dat dit een succes wordt. Van de twee andere headliners, Editors en Underworld, was ik minder enthousiast. Beide sterk live, maar die staan al zovéél in de lage landen, dat ik er moeilijk dogelukkig van kan worden. Had liever Thom op de Hotot zien headlinen, met Underworld in een tent voor de liefhebbers, maar da's maar detailkritiek. De rest van het prachtige programma maakt dit ruimschoots goed.

MUST-SEE: Thom Yorke, Janelle Monae, The Roots, dEUS, Vampire Weekend, Rosalia, Low, Kamasi Washington
GRAAG: Olafur Arnalds, Grace Jones, Robyn, Maribou State, Balthazar, Parquet Courts, Khruangbin, Beirut
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.951
520
Falladain wrote:
Ik ga mijn persoonlijke marketing-machine ook maar eens laten draaien om mijn vrienden over te halen om naar DTRH te gaan. Wát een line-up zeg!

Dat lijkt me een makkie dan!
1f609.svg
Ik probeer hetzelfde, maar dat valt nog niet mee. Iedereen heeft al early birds voor BKS en willen maar één festival doen. Toch slimm gedaan van BKS, want deze lineup past eigenlijk veel beter bij mijn vriendengroep dan die van BKS.

Afin, ik ga sowieso naar beide, ik zie wel wie er mee wil...
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Onze Lowlandsgroep gaat bijna in zijn geheel ook naar DTRH, dus moeite hoeven wij er niet voor te doen. Scheelt dat we ook allemaal in Nijmegen wonen, dat maakt de keuze makkelijker.

Als het niet zo'n thuiswedstrijd was zou ik de keuze tussen BKS en DTRH een moeilijke vinden. Beide hebben gave line-up. Maar DTRH is inmiddels bijna net zo'n traditie als LL.

 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.315
4.995
Wauw!!!
Heel blij dat ik voor dtrh heb gekozen dit jaar.
Veel namen die ik al gezien heb maar ook n paar nieuwe gelukkig.
Mn vriendin gaat haar ogen uitkijken.
Hopen dat grave jones nog steeds zo gaaf is als op LL
Is Grave Jones een lullige typo of een ontzettend goede woordgrap?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Heel bij met Janelle Monae als headliner ja. Ik ben ervan overtuigd dat dit een succes wordt. Van de twee andere headliners, Editors en Underworld, was ik minder enthousiast. Beide sterk live, maar die staan al zovéél in de lage landen, dat ik er moeilijk dogelukkig van kan worden. Had liever Thom op de Hotot zien headlinen, met Underworld in een tent voor de liefhebbers, maar da’s maar detailkritiek. De rest van het prachtige programma maakt dit ruimschoots goed.

MUST-SEE: Thom Yorke, Janelle Monae, The Roots, dEUS, Vampire Weekend, Rosalia, Low, Kamasi Washington
GRAAG: Olafur Arnalds, Grace Jones, Robyn, Maribou State, Balthazar, Parquet Courts, Khruangbin, Beirut

Mee eens: Editors is echt gevalletje overdaad schaadt. Was vroeger helemaal weg van deze band, maar inmiddels ben ik in het stadium dat ik ze gewoon niet eens meer ga zien.

Underworld daarentegen vind ik wel magnifieke headliner, al heb je gelijk dat ook deze act vaak genoeg reeds te zien was. Maar ik denk wel dat er meer volk op af gaat komen dan Thom Yorke. Dat is toch iets moeilijkere muziek voor velen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
rubberenrobbie wrote:

Falladain wrote:
Ik ga mijn persoonlijke marketing-machine ook maar eens laten draaien om mijn vrienden over te halen om naar DTRH te gaan. Wát een line-up zeg!


Dat lijkt me een makkie dan!
1f609.svg


Ik probeer hetzelfde, maar dat valt nog niet mee. Iedereen heeft al early birds voor BKS en willen maar één festival doen. Toch slimm gedaan van BKS, want deze lineup past eigenlijk veel beter bij mijn vriendengroep dan die van BKS.

Afin, ik ga sowieso naar beide, ik zie wel wie er mee wil…

Meteen een festileaks meeting op de eerste dag; kun je daarna overal aansluiten indien nodig ;-)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
mattman wrote:
Heel bij met Janelle Monae als headliner ja. Ik ben ervan overtuigd dat dit een succes wordt. Van de twee andere headliners, Editors en Underworld, was ik minder enthousiast. Beide sterk live, maar die staan al zovéél in de lage landen, dat ik er moeilijk dogelukkig van kan worden. Had liever Thom op de Hotot zien headlinen, met Underworld in een tent voor de liefhebbers, maar da’s maar detailkritiek. De rest van het prachtige programma maakt dit ruimschoots goed.

MUST-SEE: Thom Yorke, Janelle Monae, The Roots, dEUS, Vampire Weekend, Rosalia, Low, Kamasi Washington
GRAAG: Olafur Arnalds, Grace Jones, Robyn, Maribou State, Balthazar, Parquet Courts, Khruangbin, Beirut

Mee eens: Editors is echt gevalletje overdaad schaadt. Was vroeger helemaal weg van deze band, maar inmiddels ben ik in het stadium dat ik ze gewoon niet eens meer ga zien.

Underworld daarentegen vind ik wel magnifieke headliner, al heb je gelijk dat ook deze act vaak genoeg reeds te zien was. Maar ik denk wel dat er meer volk op af gaat komen dan Thom Yorke. Dat is toch iets moeilijkere muziek voor velen.

Underworld vind ik qua show sowieso iets te repititief, dus het feit dat ze hier om de zoveel maanden eens staan, helpt niet echt. Vind het iets te veel beuken en iets te weinig variatie. Althans, dat vond ik de vorige keer dat ik ze zag. Ben toen ook halverwege hun set iets anders gaan doen. Van de headliners zijn het alleen Editors, Underworld en Foals die me niet boeien. Qua headliners haalt dit trio het bijlange niet van 'QOTSA - Anderson Paak - Nick Cave' voor mij. Maar die undercard dit jaar, fieuw! Ik neem dus aan dat er genoeg moois tegenover die acts geprogrammeerd zal staan. :)

Thom Yorke gaat trouwens ramvol staan denk ik. Alleen al om die naam. En qua liveshow is het ook niet écht ontoegankelijk. Solo zien we in ieder geval een heel andere, minder introverte Thom.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.951
520
Mee eens: Editors is echt gevalletje overdaad schaadt. Was vroeger helemaal weg van deze band, maar inmiddels ben ik in het stadium dat ik ze gewoon niet eens meer ga zien.
Grappig, deze periode heb ik de afgelopen jaren ook gehad (paar keer bewust laten lopen, waaronder bv. LL 2017). Ben nu op het punt dat ik ze wel weer zou gaan kijken, is inmiddels alweer een paar jaar geleden dat ik ze gezien heb. Mocht er overigens iets moois tegenover staan, laat ik ze ook wel weer links liggen.

Meteen een festileaks meeting op de eerste dag; kun je daarna overal aansluiten indien nodig
1f609.svg
Haha, goed plan. Een groot deel van de FL-redactie zal er ook zijn, begreep ik. Dus genoeg friendly faces om bij aan te haken ja.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
En qua liveshow is het ook niet écht ontoegankelijk. Solo zien we in ieder geval een heel andere Thom.

Klopt. Ik neem ook aan dat het grotendeels dezelfde show gaat woorden als vorig jaar in AB. Dan zit het wel snor.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.951
520
Ook maar even mijn lijstje.

MUST SEE: Janelle Monae, Thom Yorke, Vampire Weekend, Balthazar, The Roots, Kamasi Washington, Parquet Courts, Low
GRAAG: Underworld, Foals, dEUS (geen must, want zie deze show al in Tivoli), Robyn, Rosalia, Beirut, Cory Henry, Khruangbin, Olafur Arnalds, Amber Arcades, RBCF

Dat zijn er dus al best veel. En dan zitten er ook nog wel wat namen bij die interessant lijken, maar die ik nog niet (goed genoeg) ken.
 

sirizaac2010

Nieuw lid
14 feb 2019
3
0
Hi guys. As someone who doesn’t know much of the latest release of names, it’s great to see such positivity. These days it’s quite rare to get such praise. And although I was hoping for Massive Attack, happy to get listening to see what takes my interest.

From their placement at Latitude, I am hoping Underworld play a late headline set, I agree with previous posts that although they are good live, I think they don’t really have headliner material. Maybe give Foals a decent set behind, and allow those that don’t want a pure dance fest a tent to go too (e.g. for Thom)

It is interesting about the change of focus this year to fill up the support card. Even thorough I don’t really know some of the new releases, I recognise their names and know their reputation (e.g. dEUS)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken